Oli pakko etsiä, että millainen tositapahtumapohjainen ficci sulla on! Tämähän olikin tosi lähihistoriaa

. Oikeasti tapahtuneet asiat tuovat tekstin kyllä tosi lähelle lukijaa, varsinkin näin, kun muistaa, missä itse oli kyseisen tapahtuman aikana. Mä olin bussissa matkalla pitämään riparia kuullessani tästä kauheasta onnettomuudesta.
AU-ficcejä vähän vierastan, varsinkin, jos niissä heitetään tosi paljon canonin juttuja päälaelleen. Tässäkin olis musta ollut kiva, jos henkilöinä olis ollut vuonna 2017 elossa olevat hahmot, esim. Teddy Lupin. Mut tää nyt ei tietenkään oo mikään hyvä/huono -akselin juttu, vaan täysin mielipidekysymys.
Hah, voi mustaa huumoriani, mutta nauroin sille, että Sirius jatkaa vain ryyppäämistä tajuttuaan kuoleman tulevan

. Remus on tässä ihanan huolehtivainen, ja hyvä idea oli tuo, että täysikuu verottaa taikavoimia. Hieno oli myös se, että Sirius uskoo Remukseen silloinkin, kun Remus itse ei.
Kiitos tästä! Tää oli mukavaa luettavaa, vaikka en tosiaan suuri AU-fani ookaan. Mut tositapahtumaficit HP-universumissa on tosi raikkaita!
(Tätä etsiessäni törmäsin Lucius ja joulutorttu -ficciisi Luihuisten joulukalenterissa. Se oli aivan mahtava

! Tosi hauska ja suloinen!)