Title: Severus ei tahdo
Author: Puhpallura
Raiting: Sallittu
Genre: En tiedä mihin genreen kuuluu, ja siksipä on täällä.
Beta: Ei ole, kun en viitsinyt betaa vaivata tällä
Disclaimer: Nerokas Rowling omistaa hahmot ja paikat, minä vain hieman lainailen niitä.
Summary: Severuksen ja äidin syntymäpäiväsuunnitelmat eivät mene yksiin.
A/N: Ficci osallistuu
FF100:aan sanalla
syntymäpäivä.
Kola-chan antoi pakollisia sanoja jotka ovat: kukkaverhot, nulikka, kääpiö, posliinilintu ja vihreät hiukset.
– Äiti! Minä en tahdo! Severus kiukutteli ja polki jalkaa keittiössä.
– Severus, yritän vain saada järjestettyä sinulle mitä hienoimmat 6-vuotissyntymäpäivät, hänen äitinsä yritti rauhoitella poikaa.
– Mutta minä en tahdo mitään typeriä vihreitä hiuksia! Severus kiukutteli edelleen. – En halua olla mikään tyhmä kääpiö! Haluan olla urhea ritari!
– Ei se ole kääpiö, vaan menninkäinen, eikä sillä ole vihreitä hiuksia, äiti sanoi voipuneena.
Eileen Prinssi huokaisi, sillä hän tiesi ettei Severus helpolla muuttaisi mieltään syntymäpäiviinsä liittyvässä pukeutumisessa. Eileen oli halunnut teemaksi irlantilaisen mytologian, josta löytyi monta hahmoa, joista lapset varmasti pitivät.
– Minä en tahdon! Severus huusi perääntyen taaksepäin.
Hän törmäsi takanaan olevaan pieneen hyllykköön sillä seurauksella, että yhdeltä hyllyltä tipahti Eileenin posliinilintu lattialle kappaleiksi hajoten.
– Severus! Senkin nulikka!
Severus sai vauhtia jalkojensa alle, ja vain kukkaverhot heilahtivat kun hän juoksi omaan huoneeseensa lukiten oven perässään. Hän kuuli äitinsä äänen oven takaa.
– Severus, avaa ovi.
– En, koska olet vihainen, Severus sanoi pelästyneellä äänellä.
– En ole. Olen vain vähän harmistunut. Tule nyt vain, Eileen maanitteli.
Severus avasi oven varovaisena, ja astui huoneesta ulos halatakseen häntä
– Anteeksi, ei ollut tarkoituksena, Severus sanoi ja katsoi katuvana mustilla silmillään äitiään.
– Ei se mitään, vahinkoja sattuu, Eileen sanoi lämpimästi. – Onko asia nyt sovittu?
– Mikä asia? Tuo posliinilintujuttu?
– Se, että pukeudut menninkäiseksi.
– Ei!
Ja tietenkin kommentit ovat tervetulleita