Minulla mitään ystäviä ole. Eiku. Suhtautumisesta olikin puhe...
No, enpä minä sitä mitenkään salaa. Ei sillä, ei se kyllä ole ensimmäinen asia, jonka ihmisille itsestäni kerron, mutta uskoisin aika monien tietävän (ainakin siitä syystä, että enin osa ystävistäni oikeastaan on yhdeltä foorumilta, ja siellä olen aiheesta puhunut; vaikka eihän se mitään tarkoita).
Poikaystäväni tietää. Eipä hänellä mitään tätä harrastusta vastaan ole, pitää kai ihan hauskana eikä ole vielä suostunut kokeilemaan. Luetutan suurimman osan ficeistäni hänellä ennen julkaisua, lähinnä saadakseni jonkinlaisen arvion ja mahdollisesti myös korjautettua näpyttelyvirheet (ja tähän niin
kuuluu sellainen hymiö)
(ai se on perusiloinen? Hu). Näpyttelyvirheitä muuten riittää, lukekaa vaikka tämä viesti.
Paras ystäväni tietää, hän oli vanhassa Finissäkin aikoinaan mutta sitten vähemmän eikä täällä ollenkaan (itse asiassa se aikoinaan taisi löytää Finiin ennen minua, minulla kun oli vähän ongelmia suunnistuksessa...). Kirjoitimme aikoinaan yhteisficinkin! Ja siinä missä poikaystävän kanssa kiinnostuksenkohteet eriävät hieman (aion saada sen tykkäämään nc-slashista :p), ystävän kanssa ne kai olivat aika yhtenevät. (Ei nyt sillä, että itsekään itse asiassa juuri välittelisin em. nc-slashista, mutta poikana se muka ei tahdo lukea sitä... ei se mitään, luen minä muutakin).
Muut ystävät sitten. Hmm? No. Joskus aikoinaan aktiivisemmalla ficcailu(- ja ystävyys)kaudella selitteli ihmisille aiheesta enemmänkin, ja kyllä minä muutaman sain Finiin rekisteröitymään... yksi kirjoitti ficciä ja toinen saattaa yhä käydä välillä, en minä niin tarkkaan tiedä enää. (Nyt aloin miettiä että millä tavalla minä käytän tätä ystävyys-käsitettä, millä tavalla minun kuuluisi?) No joka tapauksessa, aiemminkin olen joitain luetuttanut kavereilla eikä sillä niin väliä, enhän minä kumminkaan tätä häpeä. :p
Serkkunikin harrastaa tai ainakin harrasti ficcejä, ja hänen kanssaan aikoinaan oli viehättävää keskustella aiheesta (lähinnä kun äkkiä meillä oli oikeasti jotain puhuttavaa!). En sitten tiedä, miten nykyään hänkään (emme puhu enää? No, muista aiheista).
Näin loppukaneettina arvioisin, ettei ystäviäni suuremmin kiinnosta ficcailuni. ^^