Iltaa kommenttikampanjasta!
Melkoisen varmasti olen lukenut tämän aiemminkin, mutta vasta nyt kampanjan kautta eksyin kommentoimaankin.
Asiaan: minusta Sirius/Remus toimii parhaiten juuri tällaisena söpönä ja ihanan fluffyisenä kokonaisuutena, koka saa helposti aww-fiiliksen aikaan ainakin meikäläisellä. Varsinkin niissä kohdissa, joissa on vain pakko kuvitella tämä parivaljakko sinne jäiselle lammelle kaulaliinojen ja luistinten kera. Muutenkin olit luonut tähän niin ihanan söpöjä mielikuvia, ettei hölmöltä hymyltä ja hihittelyltä oikein voinut välttyä. Parituksista tämä on minulle niitä mieluisimpia, joten siksi(kin) tätä luki oikein mielellään.
Hahmot, varsinkin Sirius, olivat oikein aidontuntuisia (joskin melko nuorekkaita, ehkä. En tiedä miksi, mutta aluksi kuvittelin heidät ihan vuorenvarmasti Tylypahkan takkatulen ääreen) ja hahmojen persoonat tulivat kivasti esiin, kuten
Hopeakettu taisi jo sanoakin. Remus oli juuri sellainen lempeä, rakastavainen (ja huolehtivainenkin!) kuin olen hänen kuvitellutkin olevan ja Sirius oli täyttä omaa, hulvatonta itseään valitellessaan siinä oloistaan.
”Olisit pukeutunut lämpimämmin. Minä kyllä kehotin sinua pukemaan enemmän”
Jotenkin minulle tulee tästä mieleen se Remuksen huolehtivaisuus. Voin kuvitella, kuinka hän opastaa Siriusta vaatevalinnoissa
En tiedä merkitsikö tämä jotain syvällisempää vai oliko asia muuten vain näin, mutta minusta oli hassua, kuinka Sirius kutsuu Remusta "Kuutamoksi", mutta Remus kutsuukin Siriusta hänen oikealla nimellään. Söpöä, oikeastaan. Ehkä Remukselle sopivat suuhun paremmin oikeat nimet kuin nämä Anturajalat sun muut, ja toisin päin.
Sitten, kun hiukan tarkemmin rupesin lukemaan, minua jäi mietityttämään tämä "takan pehmeä matto", johon kaksikko ficin lopussa kellahtaa. Jotenkin siitä tuli minulle sellainen mielikuva, että se takka on jotenkin siinä maton päällä tai se matto on siellä takassa tai jotain vastaavaa. Itse olisin ehkä muotoillut sen joksikin "takan edustalla olevaksi pehmeäksi matoksi", ettei tule sellaista mielikuvaa, että nyt ne pyörii siellä tulipesässä.
No jaa, kenties minun ei vain pitäisi takertua tällaisiin pikkuseikkoihin sen syvällisemmin, kyllä sen luultavasti kaikki muut kuin minä käsittivät ihan oikealla tavalla
Pst... luullakseni ensi viikolla kirjoitetaan erikseen.
~ Yö