Oho, on sulla
Kosmik ollut melkoinen saalis, onnea! Mä kävin eilen pitkästä aikaa pogo-kävelyllä, mutta ainoana iloisempana löytönä oli yksi villi Kabuto. Mulla on vielä piiiiitkä matka sen kehittämiseen, mutta hiljalleen eteenpäin.
Tiedättekö muuten, mitä se tarkoittaa, kun gymeillä lukee joidenkin puolustavien pokemonien kohdalla "Battles won: 1" tai joku muu luku? Tarkoittaako se sitä, että kun joku on yrittänyt hakata gymiä, niin sen viimeinen pokemon on "menehtynyt" siihen puolustavaan pokemoniin, joka on tuon tittelin siitä sitten saanut itselleen?
Varmaa tietoa ei ole, mutta mä oletan sen olevan justiinsa noin, että jonkun toisen tiimin pelaajan viimeinen pokemon on ko. pokemonin kohdalla tuupertunut. Korjata saa, jos on parempaa tietoa.
Tajusin vasta tänään, että tuplakarkit koskevat myös noita napattuja pokemoneja, eivätkä pelkästään kävelyllä saatuja karkkeja. Nyt olisi sitten hirveä hinku saada noita puuttuvia pokemoneja kiinni, mutta valitettavasti niitä kaikkia puuttuvia on kovin harvassa. Huomenna taas kävelylle, josko sieltä jotain löytyisi!
Aiemmin oli puhetta noista huijauksista peleissä. Mä en oikein ymmärrä sitä, minkä takia huijarit halutaan jotenkin liittää tiettyihin tiimeihin (lähinnä siis siniseen tiimiin) tai saada ko. tiimin jäsenet ottamaan vastuu muiden huijaamisesta.
Mä kuulun itsekin siniseen tiimiin, mutta ei mulle tulisi mieleenkään huijata pelissä, johan se menettäisi siitä koko ideansa. Kyllä, sinisten pelaajissa on huijareita, mutta ihan samalla tavalla mä olen törmännyt huijareihin myös punaisissa ja keltaisissa. Sinisissä mä uskon noiden huijauksien korostuvan lähinnä siksi, että ainakin mun kokemuksien mukaan se on se yleisin tiimi - tietysti sen tiimin huijaavan tiimin pelaajat kiinnittävät enemmän huomiota, kun niitä on määrällisesti enemmän, vaikka suhdeluku ei olisi sen suurempi kuin muissakaan tiimeissä. Mä en mitään tilastoja tiedä enkä siksi osaa sanoa, onko sinisissä tosiaan huijareita suhteessa enemmän kuin muissa tiimeissä, mutta epäloogiselta se ainakin näin ajatuksena tuntuu.
Ja vaikka mä olen sinisessä tiimissä, niin ihan samalla tavalla ne siniset (ja punaiset ja keltaiset) huijarit mua harmittavat kuin kaikkia muitakin. Mun pokemon on jokuseenkin kertaan potkaistu ulos salilta feikkikäyttäjällä, jotta sen tilalle on helpommin saatu laitettua jonkin toisen, samassa tiimissä olevan tyypin pokemon. Eli ei se muakaan millään tavalla hyödytä, jos oman tiimin muut jäsenet huijaavat, koska eivät ne musta välitä sen enempää kuin muidenkaan tiimien jäsenistä, vaan haluavat vain ne omat pokemoninsa salille keinolla millä hyvänsä. Mikäs sen helpompaa kuin tiputtaa salin pari heikointa poksua pois ja sitten laittaa se omansa tilalle, kun salin tason nostaminen on helpompaa. Mutta vastaavasti mä olen myös ollut aukealla paikalla salilla, kun sinne on tyhjästä ilmestynyt punaisen tai keltaisen tiimin jäsenen pokemon.
Oho, tulipas tästä pitkä.
Pointtina, jos joku ei jaksa lukea: Mun mielestä kaikki huijaaminen on väärin ja siihen pitäisi puuttua. Eikä syytellä niitä tiimejä, mä en halua ottaa mitään vastuuta siitä, jos joku muu ei osaa leikkiä sääntöjen mukaisesti.