Kommenttikampanjasta heissanssaa!
Pidin tämän ideasta, tuosta "tiedon arvoinen" -jutusta. Se oli teemana vähän epätavallisempi, ja juuri siksi siitä oli kiva lukea. Arvottomuus sinällään on sellainen kohtuullisen yleinen aihe, mutta juuri tuo "tiedon arvoinen" toi sille ihan uudenlaisen ulottuvuuden.
Kielioppiseikka dialogeista: repliikin perään ei merkitä pistettä. Eli esimerkiksi
”Regulus, mene huoneeseesi.”, kuului Walburgan ehdoton käsky pitäisi olla näin:
”Regulus, mene huoneeseesi”, kuului Walburgan ehdoton käsky. Pieni virhehän tuo sinänsä on, kun sen saa korjattua vain yhden pisteen poistamisella, mutta ainakin minua häiritsi lukiessa jostain syystä tosi paljon
Mutta no, ehkä olen vain liian kielioppinatsiutunut.
Minusta oli jännä lukea tästä Mustan perheen arjesta. En ole toki kuvitellut sitä mitenkään ruusuiseksi, mutta en ehkä silti ihan näin kamalaksi. Se, että tässä se oli niin hirveää, ei toki missään nimessä ole huono juttu! Ehkä on jopa todennäköisempää, että se oli tällaista
Alussa sanoit, että Orion kidutti Siriusta, mikä oli minusta aivan hirveää - mutta sitten taas siihen tuli kivasti vastaus, jos Sirius ei tosiaan olekaan hänen poikansa. Se myös selittäisi aika paljon muutakin siitä, miksi Sirius tunsi olonsa aina niin ulkopuoliseksi perheessään. Äärimmäisen mielenkiintoinen ajatus! Mutta loppupuolella minua häiritsi se, että Orion oli kuitenkin lyönyt Siriusta kovaa, vaikka juuri alussa Regulus oli todennut, ettei hän ikinä lyönyt.
Tykkäsin paljon noista kursivoiduista kohdista. Ne olivat tietysti tosi lyhyitä, lauseita vain, mutta toimivat silti tosi hyvin, ja ne oli mielestäni hyvin kirjoitettu. Tämä oli lempikohtani:
Olet oikeassa, velipuolesi ei pitänyt sinua tiedon arvoisena.
Näyttää vähän hassulta näin erikseen lainattuna, koska se on suosikkini nimenomaan asiayhteytensä takia
Koko tuo sisäinen dialogi oli hyvä, ja tämä lopetus kruunasi sen hienosti.
//EDIT Ahaaa, luin näköjään nimet liian huolimattomasti tuossa lyömisjutussa!
Hups!