Taas on tullut paljon kommentteja!
Kata:
*nostaa kädet ilmaan* mä olen syytön! Ei ole suunniteltu murha! xD Mulla on päävammoja ittelläni jo valmiiks omastaki takaa...
Blaisesta enpä sano mittäään - *mwahahahaa*...
Tässähän sitä jatkoa tulee ^^ oon aikas tyytyväinen et sain melko nopeesti valmiiks....oli vähän ongelmakohtia muutaman kerran.
(tähän aikaan aamulla ei pitäisi tulla vastaamaan kommentteihin
melko vajaata tekstiä (niinku aina))
Karakuriningyou: oikein Virossa sitä ollaan? Kerropas sitten miten matka meni ^__^ mä joudun mädäntyä täällä koulun penkeille. Niinkuin jo tässä sanoin...Blaisesta en paljasta mittäään. Joo, kuulostais toi lause sinällään paremmalta...katotaan jaksaisinko tässä korjata. (<-- laiska)
^^ Kiitoksia, mutta kyllä minulta voi niitä huonojakin odottaa...(muuten kasaantuu paineita ^.^)
Winga: xDD eli kunhan vaan pitkitän tarinaani niin saan enemmän elinaikaa, ja jos jätän kesken niin kimppuun voi hyökätä kirvesmies. Heheh...hyökkääkö kirvesmies silloinkin jos kirjotan maailman surkeimman lopun? Joo ja juu (? öh) Blaise oli pakko pönkätä Mungoon ^.^
xDD jos saisin Ginnyn kiinni omin käsini niin sanoisin just saman asian.
Nääh, ei tätä jatkoa pakottamalla tuu
välillä tulee sellaisia kauheita kirjotuskohtauksia. Mutta uskon kyllä et pakottamalla vois tulla aika erikoista...
starry-eyed: hui himmeetä, tulipa pitkä kommentti : )
Joo, musta tuntu et TLB I eteni semmosta vauhtii ettei mitään rajaa. *lyö päätään seinään* kamala mennä lukemaan sitä aina välillä ja tarkistaa jotain kohtia.
Kääk, enhän mä yhtään tiedä mitä vastata
Sanos muuta, mun hermot ei mee yleensä melkein mistään kireelle, mut jos joku vahtais silloinkin ku nukkuu, niin sen pitäis varoa ettei tuu luuvitosta.
Huh huh, en osaa sanoa tässä enää mitään muuta, kuin kiitokset kommentista ^^
Luthien: ^^ Oi kiitokset! Heh heh...kaikki näyttää olevan huolissaan Blaisesta...enpäs kerrokaan! o.o en mä nyt niin hyvin kirjota! Parantamisen varaa on aina paljon! Niinkun oon tässä sanonu...ongelmia vastausten kanssa, joten lyhkäsesti: kiitokseni ^.^
April: xDD nyyhkäisi - itseään inhoten. Aika paha...nyyhkäisi itseään....mutta sehän on pääasia että tajusit. Whoot! Olin ihan varma että kohta löytyy jotain massiivista, ja erittäin
haisevaa. xDDD ketäköhän me saamme kiittää siitä virhettömyydestä? Kiitos by the way siitä.
Sierra: samaa mieltä, mäkään en hirveesti pidä juhlista tarinoissa (oikeessa elämässä niissä ei oo mitää vikaa). Mutta kun olin jo maininnu et Harrylla on synttärit nii ajattelin, etten voi kirjottaa ettei niitä pidetty ollenkaan. Aika epä-Mollymaista olisi xD
Dinin: ^^ Kiitoksia todella paljon, mukavaa että teksti on koukuttanut porukan mukaansa! Hui kamala, kohta täytyy lähteä niin anteeksi nämä vajaat vastaukset ^_^'
savenvalaja: xDD kukas nyt sinut unohtais? Tack!
KIITOKSENI KAIKILLE, niille joille jo ne sanoin ja niille, joilta ne jäi tässä välistä. Kaaameee kiire, mut oli pakko tulla laittaa uus osa (pakko? Mikä pakko?)
Suuret nakit ja muussit sentään! Ensimmäinen TLB II kuva on valmis! Tättärätää! (okei, menee yli ymmärryksen)
Osa tuosta kuvasta on vaan tällasta hienosäätöö eikä liity tarinaan mitenkään.
(hui kamala, en oo koskaan värittäny tolla tyylillä)
// Kaapo poisti tästä välistä toimimattoman kuvan c:Stage 5.
Harry, Ron ja Hermione olivat majoittautuneet yläkertaan siihen huoneeseen, jossa Harry oli nukkunut ennen Ronin kanssa. Huone näytti aivan samalta kuin muutkin; pölyiseltä ja harmaalta. Sillä hetkellä lattia tosin kimalteli eri värisenä, sillä se oli peittynyt Harryn lahjojen päällä olleisiin käärepapereihin.
Itse päivänsankari istui sängyllä, jolla hän nukkuisi loput yönsä Kalmanhanaukiolla. Ron istui Harrya vastapäätä omalla sängyllään ja Hermione siivosi lahjapapereita pois lattialta Harryn vastalauseista huolimatta. "Hermione, ei sinun tarvitse! Voin siivota ne myöhemmin."
"Ei tässä mitään", Hermione huokaisi hymähtäen, "siivoan nämä pois nyt, sillä muuten ne jäisivät tänne lojumaan seuraavaksi viikoksi."
"Mikset käytä jotain loitsua?" Ron kysyi leuka käteen nojaten sängyltään.
"Osaatko sinä yhtään?" Hermione heitti Ronille, "minä olen opetellut lähinnä suojautumiseen tarkoitettuja loitsuja."
Sekä Harry että Ron näyttivät hämmentyneiltä kuullessaan, ettei Hermione osannut siivoamiseen liittyviä loitsuja. Hermionen kasvot punehtuivat hitusen, kun hän jatkoi roskien heittelyä suureen roskasäkkiin. Ron siirtyi selaamaan kädessä olevan kirjansa sivuja kasvoillaan leveä virnistys.
"Kuitenkin", Hermione sanoi hivenen ärtyneesti, ennen kuin hänen äänensä muuttui huolestuneeksi, "voitko sinä varmasti hyvin, Harry?"
Harry huokaisi syvään mätkähtäen samalla makuulle sängylleen: "Voin, voin."
Hermione puri huultansa: "Voit kyllä puhua meille, jos sinulla on jokin hätänä."
"Ei ole", Harry vastasi erittäin tökerösti, "kerron kyllä jos on."
Hermione näytti hivenen loukkaantuneelta Ronin sanoessa sitten vaisusti: "Ethän sinä kertonut meille sitä kertaakaan viime vuonna. Sitä, että sinulla oli joku hätänä."
"Ron", Harry huokaisi hetken tauon jälkeen ja nousi parempaan asentoon nähdäkseen ystävänsä kasvot, "älä puhu siitä."
Harry antoi itsensä valahtaa jälleen makuulle. "Se on aivan eri asia."
"Ei minusta", Ron heitti vastaan saaden Harryn hivenen hämmästyneeksi. Ron ei ollut osoittanut hänelle läheskään niin vankkaa huolestuneisuutta kuin Hermione, eikä hän ollut ennen edes uskaltanut sanoa Harrylle minkäänlaisia vastalauseita.
"Viime vuonna tai nyt! Se on aivan se ja sama mikä aika on kyseessä", Ron huokaisi ärtyneesti.
"Ron", Harry sanoi hiljaa sängyltä, "minä lupaan, että kerron."
Kumpikaan Harryn ystävistä ei sanonut mitään. Syntyi hiljaisuus, jonka aikana edes Hermione ei rapistellut maassa lojuvia lahjapapereita tai niiden naruja. Pian kuitenkin Hermione jatkoi siivoamistaan sanomatta sanaakaan, ja Ron uppoutui uuden huispauskirjansa pariin. Harryn katsahtaessa ystäviään hän kuitenkin huomasi Hermionen lasiset silmät ja Ronin, jonka silmät eivät liikkuneet ollenkaan, vaan tuijottivat kauan saman sivun samaa nurkkaa.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
"Huomenta!"
Remus Lupin istui aamupalalla Kalmanhanaukion keittiön pitkässä ja kuluneessa pöydässä edessään vaihtoehtoja täynnä oleva aamiainen. Miehen kasvoilla oli leveä hymy ja hänen silmänsä olivat kiinni luoden entistä iloisemman vaikutelman. Tosin se, kenelle hän aamutervehdyksensä osoitti, ei näyttänyt läheskään yhtä virkeältä. Harryn silmät olivat puoliksi auki ja hänen tukkansa sojotti unisesti sinne tänne. Hän oli vetänyt jalkaansa eripariset sukat, joista toinen oli kaiken lisäksi ruudullinen villasukka. Hänen yöpaitansa oli osittain jäänyt loukkuun housujen väliin.
"Hummnta", Harry mumisi epämääräisesti ja istuutui iloista Remusta vastapäätä, "mitä on tapahtunut?"
"Hmm?" Remus ihmetteli edelleen hymyillen, "kuinka niin?"
"Hymyilet liikaa", Harry totesi kulmat kurtussa, silmät väsyneinä. Näinä päivinä hän ei ollut nähnyt Remusta niin iloisena, kun hän oli nyt. Se sai itseasiassa Harrynkin mielenalan kohoamaan.
Remus räpsäytti muutaman kerran silmiään. "Saa kai sitä iloinenkin välillä olla? Nukuin viimein loistavat yöunet."
Harry pyöräytti silmiään ja ryhtyi voitelemaan itsellensä leipää Kingsleyn ja Weasleyn kaksosten astuessa keittiöön.
"Oooh!" Fred ja George hypähtivät Harryn molemmin puolin, "huomenta lilliputti!"
Harry katsahti murhaavasti olkansa yli Georgea, jonka kasvoilla paistoi valkoinen virnistys. Harry kyllä tiesi olevansa aivan liian laiha ja lyhyt. Itse asiassa häntä ärsytti suunnattomasti se, että Hermione sattui olemaan häntä pidempi.
"Ohhoh", Fred virnuili iskien sitten päänsä Georgen päätä vasten nähdäkseen Harryn lähettämän murhaavan katseen, "älä nyt sentään tuollaista naamaa näytä, mini-Harry!"
Harry käänsi päänsä takaisin leipänsä puoleen, eikä sanonut kaksosille mitään.
"Huoh", Fred haukotteli venytellen samalla suureleisesti, "olet sinäkin sitten kanssa masentava tyyppi."
"Kiitos", Harry totesi leipäänsä haukaten Remuksen hymyillen leveästi. Pitkän tovin päästä lakkaamaton hymyily alkoi hiljalleen ärsyttää.
Leipä, jonka Harry oli nielaissut uhkasi nousta ylös, kun ovi jälleen avautui. Harryn vatsassa pulppusi sama vaivaantunut olo kuin viime kerrallakin Ginnyn nähtyään. Tyttö istui Remuksen viereen saaden sieltä hyvän katsekontaktin Harryyn, joka halusi vajota tuolin kanssa maasta lävitse.
"Huomenta, Harry."
"Huomenta", Harry vastasi vaisusti punehtuen. George ja Fred katsahtivat toisiaan virnuillen, mikä sai Harryn toivomaan, etteivät he olisi saaneet väärää käsitystä.
Ginny katsoi kuitenkin Harrya tämän jälkeen liiankin kiinnostuneesti, eikä se yhtään helpottanut Harryn oloa. Remus tarkkaili tilannetta sivusilmällä puhuessaan Kingsleyn kanssa jättiläisistä ja kuolonsyöjistä.
"Huomenta." Hermione asteli väsyneesti keinuva Ron perässään pöytään. Ron oli samassa jamassa Harryn kanssa, tosin Ronin tapauksessa hän näytti aivan siltä, kuin olisi juuri toipumassa kauheasta krapulasta.
Vain Remus ja Kingsley tervehtivät takaisin. Fredin ja Georgen katseet seilasivat Ginnyn ja Harryn välillä, kun taas Harry oli päättänyt pitää katseensa pöydässä.
"Hoi!" Ron huudahti unisia silmiään hieroen, "mistä nyt on kyse?"
Fred ja George käänsivät virnuillen kasvonsa Ronia päin: "Ei niin mistään."
Ron istahti Fredin viereen ärtyneesti huokaisten. "Antaisitko kurkut, Ginny."
Ginny hätkähti transsistaan ja oli ojentaa Ronille kurkut Remuksen lautaselta.
"Miten nukuit?" Hermione kysyi Harrylta istuuduttuaan pöydän ääreen Ronin marmattaessa Ginnylle tämän mitättömästä virheestä, "yöllä oli kova myrsky."
"Hyvin", Harry murahti, "en herännyt kertaakaan."
"Mahtavat unenlahjat", Fred nauroi käsiään ilmassa huitoen, "salamoi ja jyrisi hurjan lailla!"
"Kaatoi kuulemma suuren puun tästä läheltä", Kingsley huikkasi pöydän toisesta päästä, "Arthur kertoi."
"Saattoihan se tosin olla Harry!" George huikkasi pilaillen, "kuorsasi niin että talo tärisi!"
Tästä hyvästä Hermione paukautti naurusta ulvovaa Frediä ja vitsin letkauttanutta Georgea päähän. Harry ei kuitenkaan ollut rekisteröinyt sitä, mitä George oli sanonut. Hän nosti salakavalasti katseensa pöydästä puheenaiheen pyöriessä viikon sateisissa säätiloissa. Hänen katseensa osuessa Ginnyyn, hän sai kuitenkin huomata tytön tuijottavan häntä edelleen.
Harry nappasi hätäisesti toisen leivän Hermionen katsahtaessa heitä kumpaakin epäilevästi. Ginny ei näyttänyt tätä huomaavan.
"Oletteko jo syöneet?" Hermione kysyi ja katsoi merkitsevästi Harrysta Roniin, jonka suu oli täynnä leipää. Ron näytti hivenen ärtyneeltä.
"Mildä näypdää?"
Hermione nyrpisti inhoten nenäänsä ja vajosi löysään istuma-asentoon odotellessaan Ronia.
~*~*~*~*~*~
Harry vaihteli asentoaan lakkaamatta, Ron söi neljättä leipäänsä ja Hermione naputteli sormiaan pöydänpintaa vasten. Vaikka Ginny oli syönyt jo aikoja sitten, hän ei ollut lähtenyt pöydästä, mikä harmitti Harrya suunnattomasti.
Monelta tunnilta tuntuneen ajan jälkeen Ronkin oli saanut aamupalansa syötyä, mikä sai Hermione ponnahtamaan ylös pöydästä vetäen Harryn ja Ronin mukanaan. He astelivat rivakasti Hermionen tahdissa yläkertaan ja majoittautuivat Siriuksen äidin vanhaan makuuhuoneeseen, jonka lattialla lojui edelleen muutamia rotanraatoja Hiinokan vierailun jäljiltä.
"Mitä sinun ja Ginnyn välillä on tapahtunut?" Hermione kysyi toinen kulmakarva koholla siinä samassa, kun he olivat astuneet huoneeseen.
Kuului inhottava rasahdus, aivan kuin joku olisi taittanut niskansa, kun Ron tallasi vahingossa yhden mätänevän rotanraadon päälle. Tätä seurasi Ronin inhontäyteinen älähdys.
"Ei mitään", Harry totesi niskaansa raapien katse lattiaa tutkivassa Ronissa, "en vain tiedä, mikä hänelle on tullut."
"Eikö se ole päivänselvää?" Ron tuhahti nostaen katseensa Harryyn. Hänen selkänsä oli oudosti etukenoon kumarassa, kun hän oli nojautunut katsomaan mahdollisia lattialla piileviä yllätyksiä.
"Mikä niin?" Harry kysyi saaden ystävänsä katsahtamaan hymyillen toisiaan.
Hermione siirsi hymyilevät kasvonsa häneen päin: "Ginny taitaa olla hieman ihastunut."
Harry räpytteli silmiään. Se oli ollut hänen mielessään, mutta kun hän kuuli Hermionen sanovan sen, se sai asian kuulostamaan entistä vakuuttavammalta. Olihan hän huomannut sen niistä blaisemaisista katseista. Ajatus Blaisesta Pyhässä Mungossa sai Harryn kurkun kuivumaan.
"Ainahan hän on ollut", Harry totesi hivenen vaivaantuneesti.
Hermionen hymy hyytyi hieman. "Mutta, nyt hän vaikuttaa melko vakavasti - "
"En voi alkaa seurustelemaan Ginnyn kanssa", Harry vastasi suoraan sen enempää asiaa kiertelemättä. Sekä Ron että Hermione katsoivat häntä kummissaan.
"Mikset?" Ron kysyi hölmistyneenä, "Ginny on oikeasti ihan vakavissaan tämän suhteen. Ennemmin minä haluan sinut kuin sen Smithin hänen poikaystäväkseen!"
Harry antoi silmänsä sulkeutua: "Kyllä minä tiedän, että Ginny on vakavissaan."
"Mikset sitten haluaisi seurustella hänen kanssaan?" Hermione ihmetteli, "Ginny on mukava ja iloinen, hänkin voisi auttaa sinua - "
"Tiedän", Harry vastasi ponnekkaasti, "hän on mukava, iloinen ja kauniskin, mutta - "
"Mutta mitä?" Ron parahti turhautuneesti. Harry ei tiennyt, miksi Ron halusi niin kovasti Ginnyn seurustelevan hänen parhaan kaverinsa kanssa, mutta osa syytä saattoi olla Ginnyn tähänastiset surkeat miesvalinnat.
Harry ei sanonut hetkeen mitään, mutta hän tiesi, ettei hän voinut enää välttää sitä aihetta. Hänen oli pakko jossain vaiheessa kertoa Dracosta. Ei häntä hävettänyt seurustella Dracon kanssa, mutta ajatus siitä miten Ron ja Hermione saattaisivat suhtautua asiaan pelotti häntä. Häntä pelotti se, että hän menettäisi parhaat ystävänsä.
"Minä", Harry sanoi hiljaa, "minä seurustelen jo... erään kanssa."
"Mitä?!" Sekä Ron että Hermione huudahtivat niin, että Harry pelkäsi jonkun kuulevan. Hän nosti kätensä irvistäen sen merkiksi, että hänen ystävänsä korottivat liian koviksi äänensä.
"Tosiko?" Hermione kysyi innoissaan laskien äänensä kuiskaukseksi, "kenen kanssa?"
"Tuota..." Harry punehtui retiisin punaiseksi kuvitellessaan ystäviensä ilmeet, jos hän kertoisi.
"Vai keksitkö sinä tämän päästäsi?" Ron kysyi epäuskoisena, "jottet joutuisi seurustelemaan Ginnyn kanssa?"
"En", Harry vastasi tiukasti ja katsoi tuimasti Ronia, "sinä tiedät, etten tekisi mitään sellaista."
Ron kohautti olkiaan, mutta näytti innostuneelta: "No, kuka se onnekas tyttö on? Rohkelikko? Kauniskin?"
"Öh", Harry nielaisi naama kuumottaen, "tuota... ei hän ole rohkelikko... ja tuota... on hän ihan... kaunis."
"Cho", Hermione huikkasi nopeasti kuin toivoen, että hän olisi ensimmäinen oikein vastannut, "Cho Chang!"
Harry myönsi, että hän oli yhdessä vaiheessa ollut kovinkin ihastunut korpinkynsityttö Cho Changiin, mutta se ihastus oli nopeasti ohimenevä. Harry pudisti päätänsä.
Sekä Ron että Hermione alkoivat pommittamaan Harrya eri tyttöjen nimillä, joka sai Harryn vielä nolostuneemmaksi. Kuka sanoi, että hän oli tyttö?
Kun Harry päästi tämän ulos suustaan, hän sai erityisesti Ronin jähmettymään: "Mitä sinä tuolla tarkoitat - ?"
Harry nosti katseensa suurisilmäiseen Roniin ja oli avaamassa hätäisesti suutansa, kun Hermione totesi hivenen heikolla äänellä: "No eikö se ole päivänselvää? Jos hän ei ole tyttö, niin hänen on luonnollisesti oltava poika."
"Mutta - " Ron katsoi hivenen tukea hakevasti Hermionea, joka ei näyttänyt ollenkaan niin järkyttyneeltä, mitä Harry oli odottanut. Harry katsoi Hermionea kiitollisena, mikä sai tytön pienesti hymyilemään. "Minulle on aivan se ja sama seurusteletko tytön vai pojan kanssa."
Sekä Ronin että Harryn katseet oli tähdättyinä Hermioneen, joka vielä jatkoi: "Se ei muuta sitä, kuka sinä olet. Eikä sitä, ettetkö olisi meidän ystävämme."
Tässä vaiheessa Hermione siirsi katseensa Roniin, joka nyökkäsi hämmentyneenä päätänsä: "E-en minäkään ole jättämässä sinua tai mitään. Tuli vaan hieman yllätyksenä - tai siis... räjäytit oikein tajunnan, kamu..."
Harry katsoi pitkään Ronia, tietämättä mitä sanoa. Vielä enemmän Harry oli pelännyt Ronin kuin Hermionen reaktiota. Vaikka Ron ei näyttänyt vastustavan Harrya, hänen katseensa oli hieman epäileväinen. Se sai Harryn mielenalan laskemaan nollan alapuolelle lähelle pakkasennätystä.
"Ron", Harry hymähti, "anteeksi."
"Mitä anteeksipyydettävää siinä on?" Ron kysyi siinä samassa ansaiten Hermionelta kannustavan hymyn, ja Harrylta kummastuneen katseen, "jos pidät pojista, niin mitä sinä olet siitä anteeksi pyytelemään?"
Harry hymyili Ronille, joka vaihtoi aihetta: "Hmm, tuota... miten sinä sitten tapasit... öh... hänet?"
"Hän sai selville muita ennen", Harry vastasi hiljaa siirtäen oikean kätensä puristamaan vasentaan, "hän piti minusta huolta... ja se oli itse asiassa hän, joka löysi minut silloin pyörtyneenä sieltä vessasta, ei Remus."
"Sehän on hyvä", Hermione hymyili, "tietää, että sinulla oli viime vuonna joku tukenasi. Hän siis huomasi ennen meitä, miten sinä olit muuttunut?"
Hermionen silmät uhkasivat muuttua lasisiksi: "Hän puuttui asiaan ennen meitä, joita pidetään sinun parhaimpina ystävinäsi. Meidänhän olisi pitänyt huomata jo - "
"Hermione", Harry keskeytti ystävänsä, jonka katse oli suuntautunut maahan, "ette te voineet tietää. Sitä paitsi, te varmaan luulitte sen olevan jotain ohimenevää, niin kuin yleensä."
"No, kuka se on?" Ron kysyi vaihtaen äkkiä aran aiheen toiseen.
"En ole varma, mitä te - "
"Ei se meitä haittaa", kummatkin Harryn ystävistä sanoivat samaan aikaan Ronin sitten jatkaessa, "sanomalla minulle, että hän on poika oli jo tarpeeksi suuri shokki! Et voi järkyttää minua enää sen enempää!"
Harry hymähti, mutta tiesi silti, että Ron saisi pian kokea elämänsä suurimman järkytyksen.
"Seamus?" Hermione ehdotti ennen kuin Harry ehti kertoa kenestä oli kyse, "Dean? Neville?"
"Neville!" Ron parahti, "sori nyt vaan kamu, jos murskaan sinut sanomalla, etten voi uskoa sen olevan Neville!"
Harry naurahti ontosti päätään pudistellen. Jos Ronille ajatus Harrysta ja Nevillestä oli niin järkyttävä, ei Harry malttanut odottaa, mitä Ron sitten sanoisi...
"No kuka sitten?" Hermione kuiskasi silmät kiinnostuksesta säteillen.
Harry iskosti katseensa taittuneeseen maton kulmaan ja valmistautui hyvään ja pahaan: "Draco."
~*~*~*~*~*~*~*~
Kylmä hengitystä vihlaiseva tuuli puski tiensä Azkabanin ikkunoiden kaltereiden välistä kivisiin selleihin. Oli kuolettavan hiljaista, kun kukaan ei kylmältä jaksanut huudella olemattomille rukouksiaan poispääsystä.
Yhdessä niistä monista selleistä makasi jäätävillä kivillä Draco, jonka silmät olivat puoliksi auki, ja jonka hengitys vaikutti vaivalloiselta. Sen hetken lämpötila oli kylmin moneen viikkoon, mutta Dracosta tuntui aivan siltä, kuin hänet olisi heitetty liekkien sekaan. Hänen otsansa oli tulessa ja hikinen, ja hän oli varma siitä, että hänen kuumeensa oli reilusti päälle neljänkymmenen.
Draco tiesi, etteivät kuolonsyöjät aikoneet tappaa häntä epätoivoon, kuumeeseen, kylmyyteen tai niihin jatkuviin kidutuksiin, sillä hänen tietonsa olivat heille tärkeitä. Ne olivat Voldemortille tärkeitä.
Pieni verivana valui Dracon ennen niin muiden palvomista platinanvaaleista hiuksista, jotka olivat sillä hetkellä maantienväriset. Tuntui lähestulkoon mahdottomalta, että hän edes voisi selvitä hengissä, mutta koska Draco tiesi, ettei hänen haluttu vielä kuolevan, hän murehti vitsillä enemmän rappeutuneesta ulkonäöstään ja siitä, mitä Harry sanoisi, jos näkisi hänet nyt.
"Oletko sinä kunnossa?" heikko ääni kysyi kuiskaten toiselta puolelta käytävää. Draco nosti katseensa mieheen kaltereiden toisella puolella, muttei noussut ylös.
"Valehtelisin, jos sanoisin, että on", Draco vastasi kurkku käheänä yskien sen jälkeen hurjasti.
Huolestuneisuus ja suru paistoi Rowanin kasvoilla, kun tämä tarttui sellinsä kaltereihin: "Sinä et ole tehnyt mitään, eikö totta? Mitä he yrittävät saada sinusta irti?"
"Tietoa", Draco kähisi haluamatta sanoa pitkiä lauseita.
Miehen silmät sulkeutuivat kun hän huokaisi: "Miten sinulla riittää vielä sisua, poika? Tuollaista voimaa en ole koskaan ennen nähnyt. Minä olisin hajonnut jo aikoja sitten, ja olen sentään aurori."
Draco hengitti syvään sisään ja ulos ja avasi rohtuneita huuliaan: "On joku, jota minun täytyy suojella."
Syntyi hiljaisuus, jonka aikana vain tuuli tuiversi. Rowanin kasvoille levisi pieni hymy. "Ihailtava syy."
"Eikö sinulla..." Draco kysyi erittäin hiljaa, "ole ketään, jota suojella?"
Rowan katsoi hetken Dracoa, ennen kuin kyyneleet alkoivat vierimään hänen poskiaan pitkin, jäätyen osuessaan lattiaan. Mies rutisti silmänsä kiinni ja laski kädet nyrkissä polviensa päälle: "He tappoivat heidät kaikki - ! Vaimoni, lapseni... v-vain siksi, ettei kukaan huomaisi kuinka olen muuttunut! Kuinka se hulttio esittää minua!"
Dracon mieliala laski entistä kurjemmaksi. "Mistä sait tietää?"
"Olit pyörtynyt silloin kun kysyin heiltä", Rowan totesi saadessaan itseään hieman niskasta kiinni. Tämä ei kuitenkaan estänyt kyynelten valumista.
"He sanoivat, etteivät voineet jättää minkäänlaisia aukkoja. En ymmärrä, miten joku voi tehdä sen! Miten joku voi tehdä sen ja sanoa jotain niin kylmästi!"
Rowanin ääni musertui tyystin, kun hän alkoi ulvomaan itkusta ja surusta menetettyjä perheenjäseniään kohtaan: "M-Melodykin oli vasta kuusi. K-kuinka joku voi olla niin j-julma..." Miehen itku oli ainoa ääni muutenkin niin masentavassa, kylmässä paikassa. Surua eivät ankeuttajat vieneet, ne täyttivät sillä koko vankilan, jokaista kuollutta rottaa myöten.
Rowanin suru sai Dracon silmätkin palamaan, ei itkusta, vaan vihasta. Pojan kädet puristuivat nyrkkiin, kun uusi aalto pyyhälsi hänen ohitseen. Mitä ikinä tapahtuisikin, hän suojelisi Harrya! Hän pääsisi sieltä pois pitämään Harrysta huolta, jottei hänelle kävisi samalla tavalla kuin Rowanille.
"Tiedätkö muuten mitä?" edellisen kidutussession aikaiset ilkkumiset soivat Dracon päässä, "saimme tässä kiinni rakkaan ystäväsi! Zabiniko se oli? Aivan! Katsotaanko kuinka kauan hän pysyy hengissä siellä Mungossa? Korkeintaan viikon, veikkaan minä!"
Kuolonsyöjät luulivat sen musertavan Dracon sisältä päin, mutta he eivät tienneetkään kuinka suuresti se nosti hänen taistelutahtoaan. Kukaan ei enää kuolisi, ei hänen isänsä jälkeen!
"Ne eivät tiedä, mihin ovat päänsä pistäneet", Rowan ärisi pitkän tauon jälkeen ääni käheänä. Draco ei nähnyt häntä enää siinä pimeydessä.
"Laittamalla tänne Backwellin, he takaavat pelastumisemme."
Draco antoi katseensa kiertää pimeydessä: "Kuinka niin?"
"Backwelliä ei kauaa pidetä Azkabanissa, sen minä sanon! Kohta me pääsemme pois täältä!"
Vaikka Draco piti sitä melko epätodennäköisenä, hänen toivonsa nousi lähelle huippua. Backwell oli sentään aurorien pää ja tunnettu taidoistaan. Jos hän tosiaan pääsisi ulos sellistään, saattaisi Dracokin pelastua.
________
R&R!