Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 201842 kertaa)

Eveliina L

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #340 : 14.05.2024 18:08:11 »
Komppaan kyllä Kosmikia siinä, että mun mielestä voittobiisi oli sen saamiin jurypisteisiin nähden jotenkin suoraan sanoen aika tylsä ja mitäänsanomaton ja vielä pliisummaksi sen teki, että taas jurylla oli oma ylivoimainen suosikkinsa (saisivat avata mikä siitä biisistä teki niin ylivoimaisen hienon, kun laulaja kyllä osasi laulaa, mutta itse biisi ei herättänyt melodisesti mitään tunteita, vaikka sanat oli hienot). Juryn äänestyksen seuraaminen oli hirveän puuduttavaa, kun pystyi jo arvaamaan, että 12 pistettä Sveitsille ja hohhoijaa. Kieltämättä toista vuotta peräkkäin hiipi mieleen että asiantuntijoiden keskuudessa oli jo etukäteen päätetty kenelle voitto tänä vuonna annetaan ja sille sitten ladattiin älytön pistepotti ettei yleisöäänestyksellä ollut oikein mitään merkitystä voittajaan nähden. Voisivat karsia juryn valtaa tai ainakin lyhentää sitä äänestystä, koska tunnelma kyllä lässähti sitä seuratessa ja se jatkuva 12 pistettä Sveitsille vei kaiken jännityksen aika äkkiä. Muutoin olin kyllä ylpeä siitä, että jo ennen jurypisteitä pystyi arvaamaan, että Sveitsi ja Ranska tulee olemaan korkealla tuomariäänissä. Ainoa jännitys koko hommassa.

En itse jaksanut nyt äänestää, mutta jos olisin niin Espanjaa ja Irlantia. Norjankin biisistä tykkäsin. Niin, ja Kroatian biisistä.

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #341 : 17.01.2025 20:51:01 »
No niin, nyt on kaikki UMK-biisit paljastettu! UMK:n Youtube-kanavalta löytyy, jos ne haluaa vielä kuunnella ja fiilistellä musavideoita.

Mitä mieltä olette tämän vuoden ehdokkaista ja minkä lähettäisit Euroviisuihin isolle lavalle näin pelkkien musiikkivideoiden perusteella?

Itse ehdin olla vähän, että okei, en ole varma tämän vuoden kappaleesta, kunnes loppuviikko pelasti. Goldielocksin Made of ja Erikan Ich Komme on mun suosikkeja tämän vuoden kappaleista. En ollut Goldielocksista kuullut ennen, mutta täytyy ehkä käydä tsekkaamassa, millaista musaa hän muuten tekee. Ja Erikalta en tiennyt, mitä odottaa, mutta en ainakaan tätä! Hienoa, että hän on lähtenyt omalta tutulta linjaltaan kauemmas ja kokeilee. Ich Kommessa sopisi joku todella överilavashowkin. Kun Ich Komme alkoi, olin vähän mitäs tää nyt on, mutta mitä pidemmälle biisi jatkui, sitä enemmän olin mukana. Ja mietin, että mitäs hittoo, voiko näin lopettaa biisin, että pätkäskö mun netti nyt, mutta sehän on just sopiva lopetus. :D

Näen itseni popittamassa autossa Neean Nightmaresia ja Nellin Hitaammin hautaan on kyl todellinen korvamato, joka jää todella helposti mieleen. :D Costee ei niinkään iskenyt tällä kertaa, eikä One Morning Leftkään. Balladeista en oikein muutenkaan kiinnostu, joten Viivikin jäi valitettavasti itsellä haaleaksi. Olisi kyllä hienoa saada välillä Suomesta naisedustaja Euroviisuihin, jos edellinen on ollut Saara Aalto!

Viime vuonna muistan, että en oikeastaan ollut varma ennen kuin näin lavashowt, koska nekin merkkaa kuitenkin aika paljon. Ehkä tänä vuonna käy samoin, mutta ainakin näin musiikin perusteella olisin innoissani, jos jompikumpi heistä pääsee Sveitsiin.
Hyppää lehtikasaan!

Eveliina L

« Vastaus #342 : 22.01.2025 14:09:13 »
Mä kyllä ihan periaatteestakin toivoisin, että Erika voittaisi ja lähetettäisiin viisuihin, koska ei silloin aikoinaan päässyt. Muuten en oikein osaa päättää. Goldielocksin ääni kuulostaa hyvältä, mutta itse biisi oli musta tylsä. Ei erottuisi viisuissa tarpeeksi. Viivin biisi oli kyllä ihan kaunis, että sekin voisi olla ihan kiva, mutta riippuisi siitä paljonko on balladeja. kyllä mä taidan Erikalla mennä tällä(kin) kertaa.  ;D Neeakin oli musta ihan kiva. Ääh, en tiedä. Katotaan kuka iskee livenä eniten.

Kosmik

« Vastaus #343 : 01.02.2025 15:55:01 »
Mäkin sain viimein katsottua noi kaikki esitykset läpi ja kyllä se vaan on niin, että Erika pitäisi sinne viisuihin lähettää. Mulla on soft spot Erikalle muutenkin, niin ilomielin näkisin hänet Suomen edustajana. ;D Ich Komme vaatii kylläkin pari kuuntelua alleen ennen kuin se kolahtaa kunnolla ja mielestäni se on mukavan erilainen ja erottuva ja se seinään lopetus on nerokas. Toivottavasti lavashow tihkuu kanssa seksiä, kun on tuollainen kappale kyseessä. En mä oikein muuta vaihtoehtoa näe kuin jonkun hyvin provosoivan lavashown. XD Erikalla tosin vihaajia riittää ihan ylilaudan inceleitä myöten, mutta onneksi hän uskaltaa rohkeasti tehdä omaa juttuaan ja toivottavasti se riittää tällä kertaa voittoon asti. Ainakin ulkomailla häntä rakastetaan, toivottavasti suomalaisetkin tajuaisi, että tää nyt vaan on se kappale ja artisti, joka kannattaa lähettää.

Neea Riverin kappale kolahti heti, mutta se on vähän turhan perinteinen viisubilekappale, eikä erottuisi joukosta, vaikka hyvä kappale onkin. Toivottavasti livenä lavashow on menevä. En oikein osaa sanoa juuta tai jaata noista muista kappaleista, paitsi että Costee oli todella pliisu ja tylsä. Toivon ettei kerää pisteitä sillä, että on ainoa miesesiintyjä tänä vuonna. Mun mielestä nyt olisi todellakin aika lähettää vihdoista viimein naisartisti Suomea edustamaan.

Onneksi noi syytökset One Morning Leftia vastaan nostettiin esiin näin varhaisessa vaiheessa, niin saatiin se heti diskattua, ettei olisi tyyliin tullut valituksi Suomen edustajaksi ja sitten vasta olisi selvinnyt kaikkea epämääräistä. Jotenkin kertoo niistä syytöksistä paljon sekin, että koko yhtye hajosi saman tien, kun noi syytökset nostettiin pinnalle. Jotenkin tulee vain entistä enemmän iljettävä olo niiden kappaleesta, kun tietää, mistä asioista sitä solistia syytetään. Noissa piireissä on kuulemma varsinkin 2010-luvun molemmin puolin ollut tuollaista alaikäisten groomailua ja muuta paskaa, niin oli kyllä tasan oikea päätös diskata koko yhtye kisata.

UMK-finaali on ilmeisesti jo viikon päästä. Toivottavasti jokaiseen lavashowhun on panostettu tasapuolisesti. Viime vuonna vähän tuntui, ettei lavashowt olleet tasapuoliset kaikkien kilpailijoiden kesken.
"Son, your life’s an open book
Don’t close it ’fore it’s done"

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #344 : 01.02.2025 20:42:38 »
Mun ykkössuosikki tänä vuonna oli Puppy ennen diskausta, mutta sen kanssa kävikin sitten köpelösti. :P Harmittaa kyllä, ettei päästy näkemään lavaylöspanoa, kun jotain ennennäkemätöntä sieltä olisi vihjausten perusteella ollut tulossa. Muutenkin koen, että Puppy olisi tuonut virkistävää energiaa ja väriä tähän poppipainotteiseen kattaukseen. Mutta ei mahda mitään, ja diskaus on tietysti täysin oikea ratkaisu tällaisten syytösten äärellä. Ehkä enemmän mua harmittaakin tällä hetkellä se, että ehdin jo tutustua ja tykästyä kovasti yhtyeen muuhun tuotantoon - esimerkiksi Tonight ja Emerald Dragon on ihan sairaita bängereitä, jotka on soineet mulla repeatilla -, mutta enää ei oikein voi kuunnella levollisin mielin. Harmillista on sekin, että yhtyeen tie tyssäsi kokonaan tähän, erityisesti mikäli muilla jäsenillä ei tosiaan ollut osaa eikä arpaa näissä iljettävyyksissä. Eihän sitä perustajaa ja ainoaa alkuperäisjäsentä tietenkään tuosta noin vain pois potkita, mutta on se silti aina inhottavaa, että yhden törttöilyjen takia saavat muutkin kärsiä.

Tällä hetkellä suosikkini onkin sitten Aina. ♥ Siinä on balladi mun makuun! Tosi kaunis, koskettava, instrumentaalisesti rikas ja tyydyttävästi kasvava. Viivi vaikuttaa myöskin aivan valloittavalta persoonalta, jonka edustusmatkaa olisi varmasti hulvatonta seurata! Eli tällä hetkellä mun valinta on Aina, mutta liveshow voi tietysti vielä pistää pakan sekaisin. Olin viime vuonna ihan samassa tilanteessa kuin Grenu, etten ennen livejä ollut vielä yhtään varma äänestäni, ja tänä vuonna käynee samoin. Mun on vaikea uskoa, että Viivi epäonnistuisi kovin pahoin, sillä hän on tosi taitava livelaulaja ja Yle on tyypillisesti osannut lavastaa balladit ihan tyylikkäästi, mutta voihan olla, että joku muu vakuuttaa vieläkin enemmän.

Valitettavasti en ole Erika-hypeen päässyt sisälle. En ihan hirveästi pitänyt Cicciolinasta, eikä Ich kommekaan muhun vetoa, vaikka pidän sitä kyllä huomattavasti edeltäjäänsä mielenkiintoisempana ja virkistävämpänä. Säkeistöissä on joitakin tosi kivoja juttuja, mutta hurmoksellinen duurikertosäe hiertää mua joka kerta, ja lopun kiihdytysvaihe kuulostaa vain hälyisältä ja meluisalta. Tiedostan kuitenkin kappaleen ansiot, vaikkei se omaan makuuni kolahdakaan, ja Erikasta mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa - varmasti hänkin olisi Suomelle oikein valovoimainen edustaja!

Yleisesti taso on mielestäni tänä vuonna tosi hyvä, mutta Sekaisin on sellainen kappale, että myönnän kyllä kyseenalaistaneeni sen mukanaoloa. Se tuntuu niin lattealta ja moneen kertaan kuullulta. Säkeistöissä on sentään tunnelmaa ja jotain mielenkiintoa pitävää, mutta kertosäe on mielestäni heikko ja epäomaperäinen - kuin suora hybridi Suomirokkia- ja Hollywood Hills -biiseistä. Costee itsessään vaikuttaa sen verran hyvältä tyypiltä, että olen alkanut sietää biisiäkin paremmin, mutta siitä huolimatta uskon, että se jää pitämään rankingini jumbopaikkaa vielä finaalinkin jälkeen. En muista, milloin viimeksi olisin pitänyt jostakin UMK-kappaleesta näin vähän. :-[

Yksi UMK:sta hylätty kappale, jonka perään olen itkenyt nyt jo monta viikkoa, on Awake Againin River! Etenkin ilman OML:ää kilpailussa olisi mielestäni ollut ihan Awake Againin mentävä aukko, ja nyt kun OML:n kanssa kävi miten kävi, kirpaisee Awake Againin rannalle jääminen mua erityisen kovasti. Varmasti mukaan haki paljon muutakin metallia ja rokkia, mutta apua miten paljon rakastan juuri tätä kappaletta. River ei toki ole genressään mikään maailmanmullistus, mutta se tekee mielestäni todella tyylikkäästi sen, minkä tekee. Huomaan aina kaipaavani UMK:hon ja erityisesti Euroviisuihin lisää raskaampaa musiikkia. No, onneksi olen sentään nyt löytänyt kyseisen yhtyeen! Heillä on muitakin erinomaisia kappaleita. Toivottavasti he hakevat vielä joskus uudestaan entistäkin tykimmällä kappaleella.

Onko teillä suosikkeja muiden maiden karsinnoista tai jo valituista biiseistä? :) Minä olen syvästi rakastunut Albanian jo valittuun viisuun, Zjermiin! Viime vuosi katkaisi piiitkän Albania-fanitusputkeni, sillä viimevuotiseen biisiin tehty revamp ei ollut yhtään mun mieleen, mutta tänä vuonna olen taas ihan hurmoksellisissa tunnelmissa Albanian osalta. Tähänkin kappaleeseen on tosin luvassa revamp, jota odotan lievästi kauhuissani, mutta ainakin kielen pitäisi ilmeisesti tällä kertaa pysyä samana. Kaikki sormet ja varpaat ristissä!
« Viimeksi muokattu: 01.02.2025 20:54:20 kirjoittanut Waulish »
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

Ygritte

• [igrit]
« Vastaus #345 : 04.02.2025 11:59:16 »
Minulla on ollut tosi vähän aikaa ja energiaa uppoutua tänä vuonna UMK ja Euroviisujen maailmaan, mutta pakko sanoa, että Käärijän ja Hoojan esitys Melodifestivaleilla sai hymyn nousemaan suupieliin :D Käärijä on jotenkin edelleen niin liikkis ja luo ympärilleen valtavasti positiivista ilmapiiriä! Aivan ihana väliaikanumero :D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Kosmik

« Vastaus #346 : 09.02.2025 09:58:19 »
Hmm, olenko se vain minä, vai oliko noi kaikki lavaesitykset vähän pliisuja ja kotikutoisen oloisia? Mun mielestä koko eilinen UMK-show ei ollut samaa tasoa kuin esim. viime vuonna tai silloin, kun Käärijä valittiin. Väkisinkin mietin, onko yleltä rahat lopussa vai mitä hä? :D Oliko Nokia Areenan vuokraus niin kallista, että piti tinkiä jostain!? Kaikki oli jotenkin tosi underwhelming. Olen iloinen, että Erika voitti, mutta toivon, että lavashowta muutettaisiin. Se on vähän liian pliisu Euroviisuihin. Siihen pitäisi mielestäni rakentaa jotain näyttävämpää ympärille.

Oli ikävää, ettei Goldielocks kyennyt esiintymään livenä, mutta täytyy myöntää, että se lavashow oli kyllä aika kamala. Mua ällötti ne ihme hiukset/karvat(?) sen ympyrän ympärillä. :'D Costee oli livenä parempi kuin oletin ja vaikka jo siinä esityksen alussa mietin, että kehno lavashow, niin se oli lopussa melko hieno, kun tuli ne liekit. Neea River ei toiminut mielestäni ollenkaan livenä, jotenkin ei vain ääni riittänyt ja lavashow oli vanhanaikainen ja outo, kun ne rakenteet peitti esiintyjän välillä alleen. Viivillä oli kaunis mekko ja laulu oli nättiä, lavashow itsessään melko mieleenpainumaton. Nelli Matulan kohdalla en tajunnut ollenkaan niitä valkoisia lakanoita, kun ne peitti näkyvyyden tyyliin puolelta hallin katsojista. Erika oli hottis, mutta en tykännyt siitä isosta mikrofonista. Saisi vähän enemmän rakentaa spektaakkelia lavalle, kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsin.

Paha sanoa, pääseekö Suomi ihan Euroviisujen finaalin asti. Lavashowlle pitäisi mielestäni tehdä jotain siitäkin huolimatta, että Erikalla on faneja Euroopassa. En näe, että finaaliin pääsy olisi ihan läpihuutojuttu tänä vuonna, mutta toivon toki parasta. c:

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #347 : 09.02.2025 16:11:31 »
Jo perinteeksi muodostuneeseen tapaan kuulin ja näin kaikki kappaleet ensi kertaa vasta eilen kun katsoin tuota finaalia.  ;D En sen kummemmin ole boikotoinut, mutten ole ehtinyt seuraamaan, ei niin paljon välttämättä kiinnostakaan, ja kun en kuuntele juuri radiota, niin eipä ole sielläkään soittoa kuullut. Mutta uteliaana pistin eilen telkkarin auki ja kuuntelin.

Minusta tänä vuonna kaikki olivat ihan ok, kun taas viimeksi sen Käärijän vuonna kaikki olivat aika kamalia.  ;D Joten sinänsä jo lähtökohtaisesti tuntui, että ihan sama, kuka sinne menee. Oma suosikkini oli ehdottomasti Viivin Aina, koska siinä oli paitsi kaunis tarina, myös oikeasti kaunis lauluääni. Eron huomasi kirkkaasti siinä kohtaa, kun kuuntelivat pelkkää ääntä.

Lavashown puolesta suosikkini oli Goldielocks, pidin siitä, miten Bond-tunnarimainen sen tunnelma oli. Ja minusta ne hiukset siinä rinkulan ympärillä olivat kauniit ja vähän erilaiset. Tuli mielikuva auringonsäteistä kuin silmän iiriksestäkin. Mutta laulun puolesta se ei ollut niin vahva, että olisi välttämättä viisuissa pärjännyt.

Annoin ilmaisen ääneni Goldielocksille, koska ajattelin että voisi se ainakin yrittää, ja pääsisi tytön unelma ehkä toteutumaan. Ei siellä kauniit balladit ole ennenkään voittaneet, niin en äänestänyt siksi Viiviä, vaikka se olisi ansainnutkin.

Erika Vikmanilla on reippaasti asennetta, mutta minusta tämä kappale oli paljon latteampi kuin vaikka se Cicciolina taannoin. Lavashown puolesta varmaan saa tehtyä siitä räväkän, mutta musiikkina kuunneltuna ei kovinkaan hääppöinen. Luulen, että käy kuten tavallisesti, eli joko ei pääse finaaliin, tai jos pääsee, niin pienillä pisteillä mennään. Mutta toki siihen vaikuttaa paljon sekin, miten trendit ja kansainväliset suhteet kulkevat. Voihan se olla, että kun Amerikan tilanne on tuollainen, niin häpeämättömästi seksistä nauttiva nainen nostetaankin sen vastapainona viisujen keulakuvaksi?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kiirsu

« Vastaus #348 : 09.02.2025 16:51:54 »
Aaah minä rakastin Erikaa!! Olin niin iloinen siitä, miten Erikan laulu on kehittynyt hurjasti viiden vuoden takaisesta! Kaipaisin esitykseen vähän lisää särmää, valoja, jotain screenille, vähän jotain menoa. Mutta tykkäsin kyllä tosi paljon!! Ja kansainväliset fanit tuntuvat rakastavan ;___; Toki vasta kolmannes biiseistä julkaistu, mutta ihan superia että tässä kohtaa ollaan yksi suosikeista!! Ja vedonlyöntitilastojen viides ja koko ajan nousussa. Oon niin innoissani siitä, että meillä on taas tosi tykätty edustaja :3 Finaaliin pääsystä ei todellakaan tarvitse murehtia ja uskon vakaasti, että hyvinkin tällä biisillä voidaan sijoittua kymmenen parhaan joukkoon. Tuskin ihan kärkeen, mutta hyvä sijoitus varmasti tulossa!

Ja siihen liittyen, on aika heikko taso jo julkaistuissa biiseissä. En ymmärrä tätä Red Sebastian hypeä, musta se biisi kuulosti kauhealta ja on mun inhokki tähän mennessä. Hirveästi elektronista musiikkia tänä vuonna ja se ei ole yhtään mun makuun, niin suurin osa biiseistä ei miellyttänyt. Latvialla, Ukrainalla ja Albanialla on kuitenkin tosi kivaa perinnemusiikkia jollain tvistillä! Nää kolme erottuu musta tuosta joukosta tosi hyvin edukseen. Toivon, että vähän jotain erilaista on vielä tulossa!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Fiorella

« Vastaus #349 : 09.02.2025 17:00:20 »
Mukava kuulla, jos ulkomaillakin tykätään jo valmiiksi Suomen ehdokkaasta. :D Minusta yksi ja sama, voitetaanko (parempi vain että ei, tässä rahatilanteessa), mutta kiva että saavat kansainvälistä huomiota ja faneja. :D

Perinnemusiikki twistillä kuulostaa lupaavalta!

Kosmik

« Vastaus #350 : 09.02.2025 17:09:40 »
Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
Aaah minä rakastin Erikaa!! Olin niin iloinen siitä, miten Erikan laulu on kehittynyt hurjasti viiden vuoden takaisesta! Kaipaisin esitykseen vähän lisää särmää, valoja, jotain screenille, vähän jotain menoa. Mutta tykkäsin kyllä tosi paljon!! Ja kansainväliset fanit tuntuvat rakastavan ;___; Toki vasta kolmannes biiseistä julkaistu, mutta ihan superia että tässä kohtaa ollaan yksi suosikeista!! Ja vedonlyöntitilastojen viides ja koko ajan nousussa. Oon niin innoissani siitä, että meillä on taas tosi tykätty edustaja :3 Finaaliin pääsystä ei todellakaan tarvitse murehtia ja uskon vakaasti, että hyvinkin tällä biisillä voidaan sijoittua kymmenen parhaan joukkoon. Tuskin ihan kärkeen, mutta hyvä sijoitus varmasti tulossa!
Toivon todella, että Erika menee finaaliin heittämällä. Pessimistinä ei oikein uskalla odotella liikoja, vaikka tiedänkin, että Erikalla on paljon faneja Euroopassa. :')

Kieltämättä herkistyin eilen, kun luin instasta Erikan postauksen saatetekstit ennen sitä UMK-esitystä, että kenelle omistaa sen esityksensä. Osui jotenkin tosi syvälle ja lämmitti mieltä, kun pystyin samaistumaan siihen täysillä ja tuli henkilökohtaisesti tärkeään saumaan, kun oma elämä on atm pelkkää strugglea ja paskaa ja epäonnistumisia. ::) Ihanan voimaannuttava ja karismaattinen edustaja meillä tänä vuonna. <3 Ja niin raikasta että vihdoinkin saadaan taas naisedustaja Suomelle.

Olen kanssa sitä mieltä, ettei voitto ole se tärkein. Se on jo voitto itsessään, jos pääsee finaaliin asti. Jotenkin vaikea nähdä, ettei Erika finaaliin pääsisi, koska mielestäni hän erottuu joukosta ja tykkäsin lavashown domina-viboista. :D Vaikka Windows95manikaan ei viime vuonna voitosta kisannut, niin oli ilostuttavaa nähdä Teemu ja Henri finaalissa, koska se heidän esitys oli superhauska. :D Eniten suomalaisissa vituttaa se, miten helvetin negatiivisesti osa suhtautuu kulloiseenkin edustajaan ja esiintyjällä on arvoa vasta sitten, jos voitto tulee. Niin täynnä katkeria ja kateellisia ihmisiä tämä maa. ::) Musta Erika on ilonpilkahdus kaiken tän maailmassa meneillään olevan paskan keskelle.

niiina

• Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • Malfoysexual
« Vastaus #351 : 09.02.2025 17:26:27 »
Minusta on myös kiva, että Erika voitti. Kyllä hänen biisi on varmaan eniten soinut tuolla päässä ja jäänyt korvamadoksi. Uskon kyllä, että mennään heittämällä tällä finaaliin, mutta sen jälkeen toki sijoitus aivan arvoitus. Pakko sanoa, että lavashow oli tosi pliisu ja toivon, että panostavat siihen nyt reilusti lisää. Eli komppaan vähän samaa mitä täälläkin puhuttiin, että lavashowt ei olleet kovin kummoisia tänä vuonna. Tykkäsin esimerkiksi paljon enemmän Erikan musiikkivideosta biisille kuin lavalla olevasta showsta.

Pidin kyllä tänä vuonna kaikista biiseistä ja mulle olisi ollut kyllä ok, että kuka tahansa heistä olisi päässyt edustamaan. Silti valtaosa oli enemmän semmoisia biisejä, ettei ne ehkä nyt euroviisuissa olisi pärjännyt, mutta mielellään lisään ne soittolistalleni. Goldielocks oli musta ihanan erilainen ja hän oli minun toinen sellainen, että joko hän tai Erika varmaan voisi euroviisuissa pärjätä. Costee, Nelli Matula sekä Neea Riveri oli kaikki ihan kivoja, mutta en silti olisi ehkä nähnyt niistä minkään pärjäävän. Viivistä taas olen tosi ylpeä, että lähti mukaan ja hänen äänensä erikoisuus on ollut todella mieleistä kuunneltavaa aina. Viivi on tuttu artisti, koska hänen kotipaikka on todella lähellä omaani ja hänet on tullut nähtyä esiintymässä jo pienenä ja on tuttu näky kauppareissuilla. Biisi oli todella kiva, mutta sopii ehkä paremmin kuitenkin vaikka hääjuhliin. Musta kuitenkin Viivin live nosti kyllä pisteitä kappaleelle, koska Viivi sai jotenkin biisiä nostatettua loppua kohden enemmän kuin aikaisemmissa versioissa.

Olen itse ulkomailla kun karsinnat ja finaali tulee, mutta pitää yrittää jotenkin katsoa edes osa noista. Aikaero tekee siitä aika kurjaa, koska olin viime vuonnakin ulkomailla juuri tuohon ajankohtaan. Pitää varmaan katsoa sitten uusintana osa. :< On kuitenkin hienoa nähdä Suomihypetystä netissä tällä hetkellä, että ainakin fiilis vaikuttaa ulkomailla aika hyvältä tähän meidän valintaan!

niiina
Dramione

Fiorella

« Vastaus #352 : 09.02.2025 19:54:04 »
Eniten suomalaisissa vituttaa se, miten helvetin negatiivisesti osa suhtautuu kulloiseenkin edustajaan ja esiintyjällä on arvoa vasta sitten, jos voitto tulee. Niin täynnä katkeria ja kateellisia ihmisiä tämä maa. ::) Musta Erika on ilonpilkahdus kaiken tän maailmassa meneillään olevan paskan keskelle.
Tähän on kyllä pakko samaistua, vaikka en mikään intohimoinen Euroviisujen fanittaja ole koskaan ollutkaan. Minua on aina myös häirinnyt se tapa, jolla edustajalle asetetaan hirveän suuret paineet menestyä. Syyllistetään, haukutaan tai jos kehutaankin, niin oikein urakalla mainostetaan joka tuutista, että nyt tulee kyllä varmasti voitto, ja sitten kun ei pärjääkään, niin hirveä lyttäys että tuotti nyt meille niin kauhean pettymyksen.  :-\  En kyllä itse haluaisi tuommoiseen pyöritykseen lähteä.

Parhaansa ne esiintyjät siellä varmasti tekevät ja toivottavasti myös saavat kokemuksesta jotain itselleen. Monelle se Euroviisuedustus tuntuu olleen uralla enemmänkin nolo kuin positiivinen lisä, joten minusta rohkeaa edes lähteä yrittämään. Ja varsinkaan kun ei siihen se oma suoritus paljon vaikuta, voittaako vai ei. Kyllä siihen on ihan niin monta muuta tekijää vaikuttamassa, ettei minusta ketään voi syyllistää, että olisi esiintyjän vika, kun ei onnistunut voittamaan.

Jotenkin se viime aikojen kevyempi ja positiivisempi asenne koko hommaan on tuntunut mukavalta. Käärijäkin tuntui tuovan koko kansalle iloa ja yhdistävän ihmisiä, ja se hassu 95-man oli jotenkin veikeä kaikessa pöljyydessään. :D Toivottavasti sellaista positiivista energiaa olisi nyt sitten Erika Vikmanillakin vastassa, eikä pelkkää paheksuntaa. Toivon hyvää mieltä ja esiintymisen iloa ennen kaikkea.

Eveliina L

« Vastaus #353 : 10.02.2025 13:26:54 »
Mulle nuo biisit oli etukäteen tuttuja ja pidin ihan live-esityksistä. Musta jokainen biisi kuulostija näytti paremmalta livenä kuin ennen liveä, joten fiilikset oli sen puolesta positiiviset, vaikka mitään tajunnan räjäyttävää mulle näissä biiseissä ei ollutkaan.

Goldielocksin biisi oli musta edelleen tylsä musiikin puolesta, mutta se performanssi nosti sen taso huomattavasti. Musta siinä oli onnistuttu. Viivin Aina oli laulun puolesta kaunein, mutta toisaalta mä toivoin Erikan voittoa ja olen ihan tyytyväinen siihen. Ja se biisi jäi korvamadoksi.

Musta on oikeastaan aivan sama, että pärjääkö se vai ei. Vähän niin kuin se, että olisin äänestänyt, jos olisi ollut joku tarpeeksi hullu biisi kehissä, mutta koska ei ollut, tyydyin seuraamaan mitä muut äänestää. Ja toivon myös voittajaksi jotain biisiä, joka ei ole taiteellinen vaan viihteellisen seko, koska se nyt vaan viihdyttää mua enemmän. ;D Erehdyin katsomaan Melodifestivalenin kakkososaa tuon UMK-lähetyksen jälkeen ja totesin, että kyllä se Ruotsipoppi oli ainakin sen osalta vielä Suomenkin tarjontaa tylsempää. ;D Sentään Waterloo-kopio ei pärjännyt.   ;D

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #354 : 11.02.2025 03:52:12 »
Hmm, olenko se vain minä, vai oliko noi kaikki lavaesitykset vähän pliisuja ja kotikutoisen oloisia? Mun mielestä koko eilinen UMK-show ei ollut samaa tasoa kuin esim. viime vuonna tai silloin, kun Käärijä valittiin. Väkisinkin mietin, onko yleltä rahat lopussa vai mitä hä? :D Oliko Nokia Areenan vuokraus niin kallista, että piti tinkiä jostain!? Kaikki oli jotenkin tosi underwhelming.
Minä olen tästä ihan eri mieltä! Tämä oli mielestäni kaikkien aikojen UMK, mitä live-esityksiin tulee. Tosi tyylikästä menoa, ja panostus oli oleellisessa. Olen tosi tyytyväinen muun muassa siitä, että kenelläkään ei tällä kertaa ollut mitään älytöntä temppurataa tai lavastekimaraa. Oikeastaan ainoastaan Neean lavaylöspano oli itselleni pettymys, sillä se oli kovin staattinen ja jätti hänen kasvonsa jatkuvasti varjoon, plus esiintymisessä oli omat puutteensa, mutta kaikki muut olivat aika onnistuneita paketteja. Goldielocksin show oli mielestäni upeimpia, mitä UMK:ssa on koskaan nähty! :-* Harmillista, ettei hän voinut laulaa finaalissa livenä, mutta onneksi hän muilta osin pystyi esiintymään.

Viivi oli oma suosikkini, jos tarkastelen kokonaisuutta, mutta olen tyytyväinen Erikan voitosta. Hän todella osaa ottaa lavan haltuun ihan yksinkin, ilman ihmeempiä temppuja. Pidin myös tosi paljon siitä rokahtavasta energiasta, jota liveen oli tuotu. Stailauskin miellytti. Biisistä en edelleenkään piittaa, mutta livenä pidin siitä enemmän kuin studioversiona. Studioversiossa mua häiritsee jokin lopun kiihdytysvaiheen miksauksessa, kun laulu tuntuu vähän hukkuvan kaiken hälyn sekaan, mutta livessä sellaista häiritsevää elementtiä ei ollut.

Iloitsen myös hypestä Erikan ympärillä, vaikken itse siihen oikein sisälle pääsekään. On aina hienoa, kun Suomen edustajan ympärillä on pöhinää! :) Uskon, että Erika pääsee aivan kevyesti finaaliin, ja sielläkin povailisin hieman parempaa sijoitusta kuin viime vuonna. Tällä hetkellä mulla on kutina sijoista 13-14, mutta ei se top-kymppikään mikään mahdottomuus ole. Katsellaan, kunhan lisää viisuja valitaan ja vuoden kattaus varmistuu!
« Viimeksi muokattu: 11.02.2025 03:56:19 kirjoittanut Waulish »
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

Claire

« Vastaus #355 : 18.02.2025 00:07:05 »
UMK:ta ei taaskaan voittanut lempparini, joka tänä vuonna oli Viivi. Siis aivan uskomaton ääni ja tulkinta hänellä. Oon muutenkin vähän salaa jo pitkään haaveillut, että lähetettäisiin suomenkielinen balladi viisuihin, ja tämä olisi ollut musta mainio. Lavashow oli kuitenkin ehkä vähän tylsähkö, vaikka ymmärrän, miksi se oli pidetty minimalistisena (enkä tykännyt Viivin mekosta xD). Mutta mielestäni itse biisi ja Viivin tulkinta on vain jotain niin maagista, että tuollaiset jutut on tosi pieniä sen rinnalla :)

Mutta toisaalta ymmärrän sen, miksi Erika voitti, vaikka biisi ei itseeni niin kolahtanutkaan. Lavakarismaa on Erikalla kuitenkin senkin edestä ja muutaman kerran nyt oon hänen esitystä katsonut ja kuunnellut, ja ymmärrän kyllä, miksi se sai niin paljon ääniä. Erika mielestäni lauloikin yllättävän hyvin! Oikeastaan kaikilla artisteilla laulanta onnistui, paitsi Costeen pieni sekaannus sanoissa, mutta niitähän sattuu - ja no, Neea kuulosti vähän epävireiseltä, mutta ehkä kyseessä oli jännitys/epäonnistunut miksaus tms. Oon kuullut pätkiä joissa Neea laulaa livenä ja kyllä hänellä ääntä on. Harmi, että finaaliveto ei ollut parhaimmasta päästä. Samaa mieltä myös monen edellisen kanssa, että Neea tuntui hukkuvan vähän sinne lavalle. Seisoi muutenkin aika takana ja paikoillaan. Ei ollut samanlaista energiaa kuin musavideossa :( Mutta biisi on silti edelleen yksiä lemppareistani!

Matulan esityksessä muakin häiritsi se, että puolen ajan esityksestä live-yleisö ei nähnyt muuta kuin sen kankaan :( Vaikka tietenkin tv:tä ajatellen oli onnistunut. Matula on myös kieltämättä todella hyvä laulaja ja biisikin ihan hyvä - jokin tuntui vain jäävän puuttumaan! Costeen biisistä pidin vähiten, mutta lavaesitys oli mielestäni kiva ja live-esityksen jälkeen tykkäsinkin siitä paljon enemmän kuin ennen liveä. Goldilocksin biisi oli tosi erilainen ja tykkäsin sekä hänen äänestään että live-esityksestä tosi paljon, hyvin ymmärrän miksi tuli toiseksi.

All in all, vaikka äänestin Viiviä useasti, niin olen tyytyväinen, että Erika edustaa meitä. Saa nähdä, miten biisillä pärjätään viisuissa, mutta jotenkin sellainen fiilis, että se saisi vielä paremman vastaanoton kuin W95man, joka kuitenkin pääsi viime vuonna finaaliin. Mutta saa nähdä :) UMK:ta lukuunottamatta en ole hirveästi viisuihin ehtinyt tänä vuonna paneutua, mutta viisut aion kuitenkin katsoa. Jännä nähdä, millaisia esityksiä muista maista tänä vuonna lähetetään!
We're stars wrapped up in skin
The light comes from within

There's no me, there's only (you)
There's only youniverse