Iik! Arya+Sansa+Bran ovat yhdessä!!! Melkein tuli kyyneleet silmiin Arya+Sansa halissa : )))) Bran on kyllä vähän creepy. Sisaruksille tulee varmaan vielä vähän kahakkaa, kun kaikki ovat kokeneet aikamoisia seikkailuja, eivätkä todellakaan ole samoja henkilöitä kuin silloin kun viimeeksi tapasivat.
Hassua, miten alan inhota Littlefingeriä
Ennen tykkäsin siitä, mutta nyt oon vaan sillee yh mene pois kukaan ei kaipaa sua
Mutta tavallaan toivon että se nyt juonittelisi jotain, josta se jäisi kiinni ja sitten se tapetaan. Ehkäpä tuo tikarin antaminen Branille oli alkua. Onko muuten saatu selville, kenen se tikari oikeasti alunperin oli? En nimittään enää muista.
Tykkäsin Aryan ja Briannen taistelukohtauksesta ja sen että Sansa näki sen. Siinä oli kyllä hieno koreografia, pisteet siitä. Siinä vaiheessa Sansa taisi tajuta, että se Aryan tappolista oli ihan oikea eikä mitään vitsiä. Aikookohan Arya paljastaa, että se tappo kaikki Freyt
Olis mielenkiintosta nähdä muiden reaktiot siihen. Muutenkin odotan tarinahetkeä, jossa jokainen paljastaa mitä on tapahtunut ja muiden reaktiot niihin, vaikka jotenkin en usko, että se tulee tapahtumaan kunnolla, kun juonellisesti on meneillään koko ajan niin paljon. Ja tietysti Arya+Jon kohtaaminen! Milloin?
? Jotenkin tuntuu, että kun Jon oppii kuka Arya nykään on, se on aikamoinen shokki sille.
Sitten tuo lopun taistelukohtaus! Alkoikin Cersein ylivoima ärsyttää. Ennen kun aloin jaksoa kattomaan niin vähän harmitti, kun tiesin tämän jakson kestävän vain 50min, mutta kun lopun näin, tajuan miksi niin tehtiin. Tuo cliffhanger nimittäin oli aikas hyvä, sai mut tuijottamaan sitä pimentyvää ruutua jonkin minuutin ajan kun kävin läpi päässäni mitä seuraavaksi voisi tapahtua. Oon aikalailla samaa mieltä
Arte kaikessa mitä sanoit, mäkin haluan Jamie+Tyrion kohtaamisen. Ois kiva saada tietää mitä Jamie mahtaa tuumia veljestään nyt, kun hän sai tietää, ettei tämä tappanut Joffreytä. Tosin kyllähän Tyrion silti Tywinin tappoi, mutta näistä kahdesta ehkä pienempi paha Jamien mielessä. En ajatellutkaan, että Jamie kuolisi tällä tavalla, se tuntuu jotenkin ihan liian merkityksetön kuolema näin tärkeälle hahmolle. Tai no onhan se aika sankarillista kaiketi, mutta odotin, että Jamie joko selviää hengissä ja tappaa Cersein tai sitten kuolee Cersein kanssa. No, onhan vielä mahdollisuus, että joku sukeltaa sen sieltä pohjamudista. Tavallaan haluaisin myös, että Jamie jää Danyn vangiksi, olisi kiva nähdä näiden kahden hahmon kohtaaminen. Oliko tuo Jamien pelastaja muuten Bronn? En nähnyt kovin selvästi.
Olin ihan fiiliksissä kun Bronn vihdoin otettiin mukaan, taidettiin häntä viime jaksossa näyttää parin sekuntin verran, mutta odottelinkin jo innolla milloin häntä näytetään kun en edes muistanut mitä hänelle kävi viime kaudella
Tavallaan haluaisin, että Bronn/Tyrion bromance saataisiin taas aluille, mutta nyt se näyttää vähän epätodennäköiseltä kun Bronn tosiaan ampui Drogonia.
Olin kyllä ihan kauhuissani tuosta lohikäärmeentappoaseesta että eikai se voi tappaa lohikäärmeitä!! Mutta tavallaan oli järkevää ja juonellisesti hyvä näyttää, että on jokin keino, millä lohikäärmeetkin voidaan päihittää. Mutta siis, osasin odottaa että se osuisi, mutta onneksi ei tosiaan käynyt tuon pahemmin.
Mulla vaan häiritsee se, että maantieteellisesti miten nämä tyypit ehtivät matkustaa toiselle puolelle maata hetkessä??? Eihän kukaan tiedä
Westerosin mittakaavaa, mutta kun vieläkin häiritsee se, että King's Landingistä Winterfelliin meni 1. kaudella Robertilla joukkoineen joku kuukausi ja sitten Dragonstonesta Highgardeniin tai jonnekin sinne lähistöille missä tuo taistelu sitten pidettiin niin se on ehkä puolet siitä matkasta, joten kaipa siinä pitäisi mennä joku 2 viikkoa vähintään??? Sanotaan nyt että koska Robert+porukoilla oli paljon tavaraa ja ne halus matkustaa ylellisesti niin ehkä Danyn joukot vois matkustaa ton ajan puolessa eli yhessä viikossa, mutta silti se on yks viikko, eikä mikään yks päivä. Lisäksi ei näyttänyt että Danyn joukoilla olis ollut mitään tavaroita mukana, kai nekin ois tarvinnut ruokaa yms matkalleen. Tai ehkä ne jätti tavaransa fiksusti kauemmas. Mutta sitten herää kysymys mistä ne tiesi tarkalleen, missä Jamien joukot on??? Ehkä tää on tyhmä asia olla ärsyyntynyt, mutta olen kuiteskin
Mä uskon, että Dany taipuu vasta siinä vaiheessa, kun oppii, että Jon onki Targaryen, kosks sitten siinä olis järkeä, että Westerosilla ois kaks hallitsijaa. En usko, että Jonilla on halua rautavaltaistuimelle, ja ehkä Dany siinä vaiheessa ajattelee että pienempi paha antaa Jonin pitää pohjoinen.
Mäkin olin vähän pettynyt, siitä että Jon+Theon kohtaaminen oli vähän laimea. En tiedä suhtautuuko Danykaan Theoniin mitenkään kovin hyvin, koska eihän tästä ole mitään hyötyä Danylle enää, kun jäljellä on vain kourallinen miehiä.