Kirjoittaja Aihe: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S  (Luettu 2944 kertaa)

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 214
  • Höpsistä töppöseen
Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« : 14.07.2015 15:51:09 »
Title: Lokakuiden loppuja
Author: Sanderra
Genre: kevyen päämäärätöntä draamaa
Rating: S
Pairing: ei varsinaisesti, mutta taustalla Lily/James
Summary: Halloween lähestyy ja Peter haluaa kertoa jotain.

A/N: Halusin kirjoittaa Peterin takinkäännöstä mutta jotenkin onnistun aina lipsauttamaan hänet pois parrasvaloista tuonne taustahälinään. Pahus. Sijoittuu siis lokakuun 1981 lopulle, Potterin perheen viimeisiin rauhaisiin päiviin, jolloin kelmit halusivat tavata heidät vaaroista välittämättä. Osallistuu dialogihaasteeseen, johon lopulta uskaltauduin mukaan, joten olkaa hyvät.


***


”Hei, Sarvihaara! Pitkästä aikaa!”

”Sirius! Hei, Remus! Ohhoh, luulin, että kävisitte vasta huomenna. Lily on sisällä Harryn kanssa.”

”Älä aliarvioi kahden tylsistyneen kelmin nopeutta.”

”Kuinka voisinkaan. Ihan totta, mahtavaa, että tulitte!”

”Pakkohan meidän oli, kun teidät on julmasti eristetty pois Killan yhteisestä kurpitsajuhlasta.”

”Siihen on kyllä syynsä.”

”Turpa tukkoon, Kuutamo, emme tulleet tänne asti puhumaan kuolonuhkauksista.”

”Missä Matohäntä muuten on?”

”Hän sanoi ottavansa meidät kiinni aivan pian. Jokin huippusalainen tapaaminen, kai.”

”Salainen? Et kai nyt liioittele, ei Peter sellaiseen…”

”Totta se on! Kysyin, ja hän meni aivan lukkoon ja selitti kiireestä, se kuulosti täydeltä sepitykseltä.”

”Ehkei sinun olisi pitänyt udella moista, et sattumoisin ole se hienovaraisin urkkija, Sirius.”

”No mutta, Sarvihaara-kallis! Epäiletkö toverisi kyvykkyyttä?”

”Rehellisesti? No vähän.”

”Minähän olen tahdikas kuin vanha hovimestari.”

”Heitäkin on monenlaisia, -onko tuo Peter?”

”Hän se on. Matohäntä, hei, missä oikein viivyit?”

”Hei taas. Se… minulla oli asioita hoidettavana. Itse asiassa, minun pitäisi kertoa-”

”James, rakas, tuo ystäväsi tervehtimään meitäkin! Ruoka on pian valmista.”

”Selvä on! Anturajalka, muuten, se lähettämäsi luuta on upea, edelleenkin. Harry ei muuta teekään kuin viuhuu ympäri olohuonetta sen kyydissä ja hän nauraa ja putoaa välillä, mutta kompuroi aina takaisin ja hän katsoo meitä Lilyn silmillä ja hän…”

”Vedä jo henkeä, hyvä mies. Sydämeni pakahtuu tämän kaiken koskettavuudesta, mutta niin tekee vatsanikin, jos en pian saa ruokaa. Sitä paitsi, -helvetti, Kuutamo, miksi tönit minua?”

”Koetan kehottaa sinua tukkimaan tahdikkaan turpasi. James, haluamme tietysti myös nähdä Harryn ja Lilyn taas.”

***

”Olet selvästi taitava kokki.”

”Voi kiitos, Remus. James, Merlinin tähden, voitko lopettaa tuon pelleilyn?”

”Asia on niin, rakas Lily, että aivoni tarvitsevat taukoa kaikesta ajattelusta ja huolesta, ja näin saavutan mielenrauhan.”

”Niinpä tietenkin.”

”Hei, Matohäntä? Peter?”

”Mitä?”

”Oletko ihan kunnossa, olet jotenkin tosi vaisu ja hermostuneen oloinen.”

”Olen, olen joo.”

”Tuosta tuli mieleeni, mitä olit sanomassa äsken ulkona?”

”No, tässä kun on puhuttu vaarasta ja-”

”Tarkoitatko tämän piileskelyn aiheuttajaa?”

”Niin, James. Asia koskee Pimeyden lordia-”

”Lordia? Oletko jokin hänen kannattajansa, vai? Kuolonsyöjäkö, haha!”

”Uuu, miten pelottavaa!”

”Älkää nyt, antakaa Peterin sanoa sanottavansa.”

”Lily, kiitos taas. Niin, minä siis, kun minua käskettiin-”

”Ohops!”

”Harry! Voi Merlin, nyt sitä on kaikkialla. Anteeksi kamalasti.”

”Kuinka paljon maitoa tuollaiseen mukiin voi mahtua?”

”Sanopa sinä se, Kuutamo hyvä, kun näytit saavan aimo annoksen syliisi.”

”Olen pahoillani, hän vain -viskasi sen pöydälle.”

”Mitä suotta, ei tässä mistään isommasta ole kyse. Kuuraannu!”

***

”Oletko nyt varma, ettet halua toista lasillista?”

”Olen, minun pitäisi lähteäkin…”

”Kuule, Matohäntä, siitä aiemmasta. Ei kai se asiasi mitään kuolemanvakavaa ollut?”

”Ei, minä, olen pahoillani. James, tiedäthän, että olen aina pitänyt ystävyyttämme arvossa ja- hei, minun täytyy ihan todella mennä nyt!”

”Peter, odota! Matohäntä!”

”Mitä sinä mekastat täällä?”

”Sirius, näitkö tuota? Hän vain juoksi ulos kuin viikatemies kannoillaan.”

”Jospa se liittyy niihin mystisiin tapaamisiin.”

”Tarkoitatko, että Peterillä olisi-?”

”Mene ja tiedä. Tuskin se kuitenkaan mitään harmillista on.”

”Niin kai. Mutta silti, hän oli kamalan jännittynyt, aivan kuin pelkäisi jotain.”

”Ehkä hän on kuullut tarinoita lähestyvästä Halloweenista, silloin kun on todistetusti tapahtunut kaikenlaista.”

”Kauhukertomuksiako? Haamuja ja mörköjä, sellaistako meinaat? Nehän ovat jokapäiväisiä riesoja.”

”Niitäpä hyvinkin, koskaan ei voi tietää milloin seuraava kurpitsajuhla on viimeinen.”

”Surkea vitsi, Anturajalka.”

”Surkeaksi se olikin tarkoitettu. Ei kai kukaan tosissaan usko sellaiseen.”


« Viimeksi muokattu: 26.12.2015 01:06:41 kirjoittanut Sanderra »
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 897
  • rakastettu
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #1 : 16.09.2015 08:21:46 »
 :'( Yhh. Feels. Ei ei ei. Miksi luin edes tämän ngggh.

Mutta niin. Dialogitekstit on aina haastavia, tämä kuitenkin on aivan onnistunut, joten pelko pois. :D Missään vaiheessa ei töksähtänyt (mitä pelkissä dialogipätkissä usein käy) ja kärryillä pysyi mainiosti. Hahmot olivat omia itsejään ja tunnistettavia. Matista käy vähän sääliksi, mutta yritän parhaani mukaan kovettaa itseni. Petturi ja pelkuri hän lopulta kuitenkin oli, ei siitä mihinkään pääse. Kiitos tekstistä. <3

-Ansa

kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 214
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #2 : 20.09.2015 15:41:48 »
Kiitos kommentista, Ansa  :)
Tosiaan, mietin itsekin tuota, että mitä jos teksti on liian katkonaista ja epäselvää, joten helpotuksen huokaus jos se on pysynyt ymmärrettävänä  :D
Matikselle kun kävi miten kävi, en halunnut iskeä sitä lukijan kasvoille, vaan koetin jotenkin tosisuperfiksusti kertoa asian laidan. Tiedä sitten, miten onnistuin.  :D
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 555
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #3 : 22.09.2015 19:25:01 »
Ääh, en tiedä mitä sanoa, koska tää oli hyvin kirjotettu, ja melkein koko ajan pysyin kärryllä siitä kuka puhuu. Silloin kun vähän meni ohi, niin yleensä seuraavista repliikeistä sen sitten sai selville.
Olen tosi harvoin jos koskaan lukenut pikku-Harryn kommelluksista, ja jotenkin se tuntuu oudolta ajatella, että Harryllä on joskus ollut oikeat vanhemmat, jotka siivoaa kun se heittelee maitomukiansa ympäri taloa. Voi Harry-vaavi parka kun ei kauaa saanut vanhemmistaan nauttia :'(
Ensin ajattelin, että Matonhännällä on joku tyttö, kun sanottiin että se katoilee, mutta sitten tajusinkin että täähän on varmaankin tarkotettu canoniin pohjautuvaks, ja Voldemortin asioillahan se juoksee >:( Mutta siis tykkäsin siitä ideasta että tää tosiaan pohjautu canoniin.
Kelmien keskustelu oli luontevaa ja uskottavaa, mutta tuo loppu kyllä iski aikalailla Jamesille ja Lilyllehän se olikin se vika kurpitsajuhla :( 
Kiitos tästä :) Hyvin olet onnistunut pelkästään dialogia käyttäen :)

Never underestimate the power of fanfiction

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 214
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #4 : 23.09.2015 17:59:51 »
Crysted, kiitokset sullekin kommentista  :)
Hyvä, jos teksti oli selkeästi luettavissa, tuskailin tuossa jo aiemmin, että mitä jos se on jotenkin sekavaa... Tajusin äsken, että minäkään en ole kovin monesti lukenut Harryn lapsuudesta vanhempiensa kanssa.  :-X Tulipa testattua sitäkin sitten.
Ja canoniinhan tämä yrittää kiertelemällä perustua, Matiksen loikkauksesta lähtien. Maitomukien aiheuttamien tuhojen todenperäisyydestä en sitten ole yhtä varma.. *poistuu takavasemmalle nostelemaan erinäistä astiastoa lattialta*
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015 23:13:43 kirjoittanut Seriously »
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 121
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #5 : 29.09.2015 09:38:43 »
Vau.

Tämä on pelkän dialogin ansioista kepeää luettavaa ja samanaikaisesti olet onnistunut saamaan sinne todellisen tunnelatauksen. Niin kuin Ansa jo sanoikin, tämä ei töksähdellyt vaan soljui loppuun asti kivasti. Kuitenkin se (en tiedä voiko sanoa) musta huumori vähän lyö vasten kasvoja, kun ficciä jää kelailemaan.

Huh huh, jäipäs tästä nyt raskas fiilis, kun tietää mitä tuleman pitää ja.. Hyrr.

Lainaus
"-- Sitä paitsi, -helvetti, Kuutamo, miksi tönit minua?”

”Koetan kehottaa sinua tukkimaan tahdikkaan turpasi. --"
Loppukevennys tälle kommentille. Ihanasti olet kiteyttänyt kaksi allekirjoittajan lempikelmiä.

Kiitos varsin vaikuttavasta lukukokemuksesta.  :-*


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 214
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #6 : 01.10.2015 14:06:35 »
TouchOfDeath, hienoa kuulla, että on onnistunut tuomaan tunnettakin tuonne dialogin sekaan, vaikka se onkin pääpiirteittäin kepeää (ja jonkinasteisten huumorielementtien yritysten höystämää).
Sanottakoon vielä, että mainitsemasi herrat ovat myös omia suosikkikelmejäni.  :D

Kiitos kommentista!
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #7 : 02.10.2015 21:55:29 »
Tykkäsin kamalasti tuosta otsikosta, ja sit kun vielä huomasin et tää on kelmificci, niin olihan mun pakko tulla lukemaan :D Oon lukenu tän jo pari kertaa aiemmin, ja joka kerta olen halunnut jättää kommentin. Joten nyt sellaisen tähän lätkäisen - tosin laatu saattaa olla kaikkea muuta kuin loistokasta :'D

Eli siis, tämä oli hirmu kiva, tykkäsin kauheasti! :3 Vaikka tää oli dialogi, olit onnistunut minusta kasaamaat kelmit tähän omien persooniensa kera, mikä on tietyti suurta plussaa ja herkullista luettavaa. Lukeminen oli helppoa, ja minä kyllä pysyin hyvin hahmojen ja juonen perässä mainiosti :) Teksti oli sujuvaa, sopivan pituinen ja kivalla tavalla kirjoitettua :)

Joitain lempparikohtiakin löysin, kas näin:

”Ehkei sinun olisi pitänyt udella moista, et sattumoisin ole se hienovaraisin urkkija, Sirius.”

”No mutta, Sarvihaara-kallis! Epäiletkö toverisi kyvykkyyttä?”

”Rehellisesti? No vähän.”

Just tällaista naljailua, joka on niin hauskaa luettavaa! :D

Sitä paitsi, -helvetti, Kuutamo, miksi tönit minua?”

”Koetan kehottaa sinua tukkimaan tahdikkaan turpasi.

*purskahtaa nauruun*

”Kuinka paljon maitoa tuollaiseen mukiin voi mahtua?”

”Sanopa sinä se, Kuutamo hyvä, kun näytit saavan aimo annoksen syliisi.”

:D :D :D

Kokonaisuudessaan tämä oli ihana kelmificci, johon minä tykästyin kauhiasti :3

Kiitos miellyttävästä lukukokemuksesta! :)

-DragonHeart58

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 214
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Lokakuiden loppuja | Kelmit, oneshot, S
« Vastaus #8 : 05.10.2015 23:40:27 »
DragonHeart58, kiitokset kommentista siihen suuntaan!
Otsikoiden keksimisestä sen verran, että se on mun mielestä kaikkiaan hermoja raastavaa hommaa, koska mikään ei koskaan kuulosta omissa korvissa oikealta tai hyvältä  :D
Kiva, että tykkäsit! :>
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.