Author: Zarroc
Pairing: Gabriel/Tommi, Tommi/Jaakko, Karita/Rebecca, Maria/Nita muita
Rating: k-11
Genre: hömppädrama, slash, femme, voi olla angstiakin välillä
Warning: kiroillaan, poltetaan röökiä enemmän kuin sielu sietää, humallutaan stressikynnyksen alapuolella ja Violan marisätkät.
A/N. mitä taas teen.. kesästä on tulossa varmasti muutenkin stressaava ja ahdistava, mutta halusin jotain pientä kirjotettavaa sille ajalle. En tiedä mitä tästä tulee, mutta jonkinlaisesta ficletsarjasta on kyse. En tiedä edes osien lukumäärää, pitää katella sitä sitten myöhemmin. Tommi & Jaakko ovatkin tuttuja henkilöitä ainakin yhdestä ficistäni, myös muita ns. maailman hahmoja tulee esiintymään. Ja ennen kuin unohdan, Gabriel on Violan velipuoli, ettei jää niin isoa aukkoa tuonne väliin.
Toivottavasti jotakuta kiinnostaa. Otsikon kappale on tosiaan Lord Estin Jään tuijottaan silmiin, mutta älkää antako sen häiritä 8'D
Eka osa Ficlet300:seen sanalla 38. Lyhyt.
Mä puhun sekavii kun me jutellaan
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
1. Tiedät ettei must oo näytteleen
Ketä vaan kattot, heti lankee
Istuun sun viereen heti tunkee
”Gabe!” kuulin tutun äänen huutavan lempinimeäni ihmisjoukosta, joten pyörähdin ympäri ja yritin paikantaa äänen lähteen. Kohta huomasin Tommin pujottelevan luokseni ja hymyilin. Se kauhoi rastoja kasvoiltaan ja yritti samalla pitää roikkuvia housujaan ylhäällä.
”Vittu sut on hirveetä yrittää saaha kiinni”, se tuhahteli seisahtuessaan eteeni ja minä virnuilin. Varmasti oli, olihan Tommi peräti 170 senttinen ja minä huikentelin jossain 180 paremmalla puolella.
”Mitäs oot niin hidas”, vastasin ja esittelin voittajahymyäni. Sehän minä olin, Gabriel Lauri Niemi, entinen junnusarjan ampumahiihdon kultamitalisti ja nykyinen hippitulien ylläpitäjä. Kävin edelleen salilla ja juoksemassa, mutta se olikin kaikki mitä saatoin kutsua urheiluksi. Astman paheneminen oli lopulta vienyt minulta mahdollisuuden kilpailla. Omistin myös suomalaiseksi erittäin urpon etunimen, kiitos äitini jonka mielestä enkelit kuuluivat jokaisen elämään.
”Mites keuhkot voi?” Tommi kysyi kuin olisi lukenut ajatukseni ja kohautin olkapäitäni.
”Siinähän ne mukana roikkuu kuin etäpesäke”, vastasin ja vilkaisin ympärilleni. Koivu kukki kuin viimeistä päivää ja sai minut pohtimaan oliko minut palkittu astman lisäksi allergioillakin.
”Aijaa no kiva”, Tommi vastasi ja sytytti tupakan, ojensi askia minullekin. ”Siitä sulle sit syöpäkin, saat kaiken aluilleen.”
Otin röökin vastaan vähemmän vastahakoisesti kuin halusinkaan ja annoin rastapään sytyttää sen. Se seisoi niin häiritsevän lähellä, että halusin ottaa takapakkia kuten kunnon suomalaisen kuuluukin, mutta en tehnyt sitä.
”Mites Jaakko?” kysyin vaihtaen aihetta vähän väkisin, yritin muistuttaa sitä suhteen tuomista pakollisista asioista.
”Ihan hyvin, se on vaihdossa jossain.. Berliinissäkö se nyt on.”
Kohotin kulmaani imaistessani tupakastani.
”Ai?”
”Nii, kaks kuukautta se vielä siellä on.”
”Tarviiks laastaria?”
”Ai kaiken varalleko?” Tommi nauroi, mutta vakavoitui. Tosin vakavanakin sitä hymyilytti, tummanruskeat silmät kujeilivat. Vihreitä pilkkuja, sameaa vettä.
Se veti henkeä, painautui vasten. ”Aina sä kelpaat.”
Katsoin pois siitä, etten lankeaisi vahingossa ja rykäisin hieman. Otin hieman varovaisen askeleen taakse, jotta se tajuaisi vihjeen. ”Oliks sulla muuten jotain asiaakin?”
Aihe kävi vähän raskaaksi, koska en minä mikään julkihomo oikeasti ollut. Olin enimmäkseen kaapissa kaikille, varsinkin Violalle. Se ei minun käsittääkseni tiennyt mitä olin touhunnut Tommin kanssa sen selän takana, ainakaan kun ne vielä nai. Mielelläni pitäisin asiat juuri niin.
”No kai sua saa moikata muuten vaan”, Tommi hymähti, polki röökin sammuksiin. Huomasin omani palaneen loppuun tuulen mukana jo aikaa sitten, joten heitin sen pois välinpitämättömästi.
”Mut juoksit mut ihan kiinni?”
”No on mulla ollu vähän yksinäistä.”
Katselin Tommia nyt kunnolla, ei sillä ikinä ollut yksinäistä. Ei se ainakaan myöntänyt sitä. Tuuli puhalsi sen rastoihin ja sai sen näyttämään yhtä suloiselta kuin silloin joskus, vuosi vai pari sitten. Kun se oli tarjonnut ensimmäiset savut sätkästä ja hymyillyt kuin salaliittolainen.
Heräsin kuitenkin todellisuuteen, etten jäisi vain tuijottamaan pelottavan petollisiin silmiin.
”Missäs Viola sit menee?”
”Se mököttää.”
Sepä yllättävää. Vilkaisin kelloa ja tajusin, että olisin kohta myöhässä töistä jos en alkaisi kiireen vilkkaa menemään.
”Sori hei, mun pitää mennä. Soita mulle!”
Huikkasin ja lähdin harppomaan kirjastoa kohti, jättäen Tommin julmasti vain katsomaan perään.