Kirjoittaja Aihe: Tule luokseni vielä ennen aamua | Severus/Hermione, K11  (Luettu 2442 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 141
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Title: Tule luokseni vielä ennen aamua
Author: FractaAnima
Genre: drama, romance, angst
Rating: K11
Pairing: Severus Kalkaros/Hermione Granger
Warnings: (täysi-ikäinen) oppilas/rehtori -suhde
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa tunnistettavat hahmot, minä omistan mielikuvitukseni. En saa tästä minkäänlaista hyvitystä.

Puolitoistaraapale

Haasteisiin:
Spurttiraapale III/8 sanalla 6. Punainen
FF100 sanalla 032. Auringonlasku.   


Tule luokseni vielä ennen aamua

Sinä yönä taivas oli punainen ja se tiesi sitä, että aamunkoitteeseen mennessä joku, kenties useita oli viety tästä maailmasta parempaan, tai pahempaan paikkaan. Severus sulki nykyään itätornissa sijaitsevan toimistonsa verhot ja asteli pöytänsä ääreen muka tutkien papereitaan. Hän oli levoton. Sota söi parhaillaan juhla-ateriaa, eikä hetkiä ollut paljon, joten ne oli käytettävä harkiten.
Ovi aukeni narahtaen ja mies huokaisi helpotuksesta tunnistaessaan saapujan.
"Sinä kutsuit, rehtori", tyttö sanoi ujosti, mutta hänen katseessaan oli valtava kaipuu.
"Sulje ovi perässäsi", Severus määräsi ja kun lukkokieli naksahti pesässään, Severus kaappasi tytön syliinsä. "Aikaa ei ole paljon", hän murahti tytön korvaan.
"Mutta tarpeeksi", tyttö huokaisi ja kietoi kätensä rehtorin niskan taakse. Hän ei halunnut päästää irti. Ei koskaan.

"Lupaathan, että kun kaikki tämä on ohi, meillä on aikaa", tyttö inahteli suudelmien lomasta ja yritti tallettaa muistinsa sopukoihin jokaisen aistimuksensa.
"Lupaan, Hermione. Minä lupaan", Severus ei kyennyt katsomaan tyttöä silmiin, sillä hän ei uskaltanut luottaa tulevaan.
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Tule luokseni vielä ennen aamua | Severus/Hermione, K11
« Vastaus #1 : 09.06.2015 17:01:56 »
Mun piti kommentoida tätä jo heti, kun luin tämän ensimmäisen kerran, mutta jotenkin iski kriittisellä hetkellä laiskuus ja nyt ryhdistäydyttyäni päätin palata tämän kimppuun ja kirjoittaa kommentin, koska Severus/Hermione on yksi Potterfandomin suosikkiparituksistani kautta aikain ja jokainen Snarmione-ficci ansaitsee vähintään yhden kommentin!

Raapaleet ovat todellinen taidelaji ja mä ihailen suuresti kaikkia, jotka pystyvät kertomaan muutamalla sanalla kokonaisen tarinan tai palan tarinasta, joka ei tunnu keskeneräiseltä, ja minusta sinä olet onnistunut tässä tehtävässä loistavasti. Tämä puolitoistaraapale on oivallinen kuvaus sodan keskellä elävistä Hermionesta ja Severuksesta: pieni varastettu, yhteinen hetki kaiken pahuuden keskellä. Mitä tulee taas hahmoihin, niin ääää tykkään siitä, millaisia nuo kaksi tässä ovat, sillä erilaiset asemat sodassa sekä erot elämänkokemuksen määrässä näkyvät tässä todella selvästi, kun Hermione on luottavainen, naiivi nuori, joka uskoo parempaan huomiseen, kun taas jo yhden sodan nähnyt Severus, ei pysty näkemään asiaa samalla tavalla. Tykkäsin tästä kovin:

Severus ei kyennyt katsomaan tyttöä silmiin, sillä hän ei uskaltanut luottaa tulevaan.


Sota söi parhaillaan juhla-ateriaa, eikä hetkiä ollut paljon, joten ne oli käytettävä harkiten.
Tää oli mun toinen suosikkikohta tuon Severus-kohdan lisäksi, sillä sodan kuvaus on hyvin onnistunut. Tykästyin myös tuohon alun "sota söi" -personifikaatioon, joka tehosti hyvin sodan kuvausta, sen kauhua ja varjoa ihmisten elämässä.

Musta tuntuu, etten lopulta osannut pukea sanoiksi puoliakaan ajatuksistani, mutta tykkäsin tästä kovin! Kiitokset tästä. : )
~ Herkku.

Flavia

  • ***
  • Viestejä: 153
Vs: Tule luokseni vielä ennen aamua | Severus/Hermione, K11
« Vastaus #2 : 04.07.2015 16:17:06 »
Kiitos tästä, tää oli ihana! ❤️
Speak your mind, even if your voice shakes.
- Maggie Smith

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 447
  • Loveatar
Vs: Tule luokseni vielä ennen aamua | Severus/Hermione, K11
« Vastaus #3 : 04.12.2015 00:44:28 »
Voin kyllä yhtyä täydestä sydämenstäni Herkkuoonen kommenttiin siitä, että on taitolaji saada kokonainen tarina tai tarinan osa järkevästi mahdutettua pieneen sanamäärään. Woah, ja tämän kohdalla voin sanoa, että tässä siinä on kyllä onnistuttu erinomaisesti.

Alussa itseäni hieman tökki se, miten pitkiä virkkeet olivat. En tiedä, mistä se varsinaisesti johtuu, että onko kyseessä vain joku lyhyessä tekstissä vielä erityisesti korostuva juttu vai joku ihan muu. Tosin sitten virkkeetkin muuttuivat lyhyemmiksi ja se helpotti ainakin omaa lukemistani huomattavasti.

Sota söi parhaillaan juhla-ateriaa, eikä hetkiä ollut paljon, joten ne oli käytettävä harkiten.
Nostan minäkin tämän yhdeksi suosikkikohdistani. Rakastan hieman liikaa sodan personifikointia, koska ainakin miulle se on jotakin täysin ennennäkemätöntä ja jo senkin vuoksi niin vaikuttavaa.

En ole itse Snarmionen ylin ystävä, mutta tässä raapaleessa näiden kahden suhde oli tuotu kauniisti esille. Tykkään siitä, miten Hermione on nuori, naiivi, ylenpalttisen luottavainen siihen, että aikaa on tarpeeksi - ja kuinka Severus on melkein täysin Hermionen vastakohta, jo yhden sodan kokenut. Tykkäilen myös siitä, että Severus lupaa että aikaa on riittävästi, vaikkei luota tulevaan. Nahwws, tämä oli niin kaunis teksti, että en tiedä mitä muuta voisin sanoa. Tyytynen siis siihen, että sanon että pidin tästä aivan valtavasti <3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 141
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Tule luokseni vielä ennen aamua | Severus/Hermione, K11
« Vastaus #4 : 04.12.2015 01:18:54 »
Herkkuoone Vitsit, olen lukenut kommenttisi useampaankin otteeseen ja yhä muistan, miten iloinen olin siitä, kun sen ensikerran huomasin. En osaa nyt oikein muuta sanoa kuin että valtava kiitos. <3
Flavia Kiitos sinullekin. :3
Vlad Naw, Vladin yö-kommentointi part 2 ja olen täällä yhä leveämpi virne naamallani, kiitos. :) Täytyy muuten sanoa, että nyt kun asiasta mainitsit, niin onpa muuten harvinaisen pitkä ensimmäinen virke tässä tekstissä. :D En ole aiemmin edes kiinnittänyt huomiota. :P Mutta siis, minä pidin sinun kommentistasi aivan valtavasti. <3
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.