En ole katsonut sarjaa Nealin kuoleman jälkeen (olen kyllä yrittänyt!) joten en osaa sanoa, onko seuraavat kaudet parempia kuin edelliset. Jotenkin Nealin kuoleman jälkeen minä vain menetin viimeisetkin toivon rippeeni sarjaan.
Vinkki: EI OO. :-----D Ei vaan, mielipiteensä kullakin mut kyllä sarjan taso laski ihan helkkaristi... no, suoraan sanottuna jo ykköskauden jälkeen, mitä nyt edelleen Neverland-juonikuvio on musta sarjan parhaita juttuja, mut se oli... poikkeus.
Tiedän kuitenkin monista tapahtumista, kuten siitä että Emmasta tuli uusi Dark One. Sairaan mielenkiintoista! Toisaalta Hookin manpain veisi todennäköisesti ilot siitäkin juonikuviosta. En sinällään vihaa Hookia, hän on erittäin kiinnostava hahmo muttei Emman poikaystävänä. Jos hän vain olisi oikeasti se raakalaismainen merirosvo, Rumpelstiltskinin verivihollinen ja Nealin isäpuoli, menetetystä rakkaudesta ja Neverlandin kauhuista traumatisoitunut rapajuoppo, joka on kyllästynyt liian pitkään elämäänsä. Hän voisi olla jopa yksi lempihahmoistani. Jos hän olisi mitä tahansa muuta kuin Emma Swanin talutushihnaan kesytetty boyfriend.
BLESS. Allekirjoitan tämän omakohtaisesti kokonaan! En tiedä ootko kattonut sarjaa pidemmälle, mut voin sanoo et se Dark Swan... Ei. Toivon mielenterveytesi takia ettet katso koska jos ei pidä Hookista, ei todellakaan pidä siitä kuviosta mitä tapahtuu. Allekirjoitan myös ton Swanfire-jutun muuten koska TRUE. Truest shit ever told, olen niin samaa mieltä ja siksi tykkään niistä niin ja yhyy. ;_;
Huhhuh, vähän voisin yrittää antaa ees tekohengitystä tälle topicille ja pölöttää, koska mun on vaan ihan pakko pölöttää. Vitoskauden alkupuoliskon jälkeen olin niiiiin done tämän sarjan kanssa, mikä harmitti mua syvästi. Tää kuitenkin oli joskus mun lempisarja 5ever ja ihana ja kaikkee ja odotin uutta jaksoo ko kuuta nousevaa, mut mun odotukset vaan petettiin koko ajan niin ei hirveesti kinennyt. Suoraan sanottuna sen Peter Pan -saagan jälkeen en ollut tykännyt oikein mistään mitä tää sarja tarjos. Pari hienoo juttuu siellä täällä joo, mutta kaikki peittyi sen alle että juonikuviot olivat tylsiä, uudet hahmot rasittavia ja sarjan canonshipit vei multa järjen. Lempihahmojani käsiteltiin huonosti ja mitä vielä. Ei sillä, jos joku muu on tykännyt niin hienoo, mahtavaa, mutta mä en vaan itse saanut enää irti sitä mitä joskus. Meinasin jo dropata koko sarjan, mutta kelasin et kai tää vitoskausi nyt täytyy loppuun kattoa ja.
Ja.
Asdfghjklöä.
Mä en enää tiedä mitä ajatella. Vitoskauden alku oli musta varmaan tähän mennessä pohjanoteeraus heti Frozen-arkin jälkeen, ja olin valmistautunut kamalimpaan mahdolliseen. Mut. Vitoskauden toinen puolisko toimittikin täyttä timanttia. Jokainen jakso oli vähintään miellyttävä, suurin osa aivan helkkarin hyviä, ja Our Decay korjasi potin ja antoi mulle jopa kauniimpaa, traagisempaa ja ihastuttavampaa materiaalia kuin Skin Deep koskaan. Okei, ehkä oon hieman puolueellinen mielipiteissäni koska sarja sentään esitteli mulle kaikista rakkaimman Disney-hahmon eli Haadeksen, mut toisaalta jos pidän jostain jo valmiiksi, mua on todella vaikea miellyttää. Mut ei, heti kun Greg Germann näkyi ruudussa, mä olin myyty. Ja heti kun ruutuun ilmestyivät ne ihan järkyttävät CGI-animoidut liekkihiukset, niin ei juma. Tiesin et nyt ollaan jännän äärellä.
Toki joo, miinuksiakin on, esimerkiksi alamaailman toteutus. Kirjoittajat eivät oikein tunnu tietävän menevätkö Kreikan myyttien, Disneyn vai kristinuskon mukaan ja koko se juttu on vähän ihmeellinen sekametelisoppa. Mut mä annan propseja että alkuperäisiin myytteihin on sentään viitattu, esimerkiks Herkules ei ollut Disneytä nähnytkään ja kyllähän se tulinen joki voi viitata Tartarokseen siinä missä helvettiinkin, eli jee, taustatyötä on sentään tehty. Syy miks mulla on niin ristiriitaiset fiilikset Disneyn Herkules-leffaan onkin just se että vaikka pidän siitä ihan hirveesti, se on niin kaukana oikeista myyteistä kuin voi olla mikä on meh. Että siitä propseja OUATille että vetää tän puolen kotiin paremmin.
Miinusta myös siitä että Emman hahmo ja erityisesti kaikki viiden kauden aikana saatu kehitys on unohdettu johonkin, ja siitä että vaikka Zelena on ihana, sen pahoja tekoja ei millään tavalla tunnuta huomioivan. Yhtäkkiä se otetaan messiin vaikkei se ole osoittanut katuvansa oikeastaan mitään. Joo ja isoin miinus on ehdottomasti tekijätiimin lupaama homoseksuaalisen suhteen käsittely. Joo, mä tiesin mitä siitä tulee, mutta silti. Yks jakso, yhtäkkinen puskista tullut rakastuminen ja that's it then? Tietääks noi ees mitä käsittely tarkoittaa? Joo, ja voisin kirjoittaa esseitä siitä, kuinka Bellen hahmo on kustu ihan täysin, mutta noh. Ehkä jätän sen toiseen kertaan.
Anyway, mainiota settiä kaikin puolin muuten, ja Haades on lutuisin OUAT-pahis mitä on tähän mennessä ollut, hands down. Haluaisin pikkaisen paijata. Feels-nupit väännetty koko kauden ajaks kaakkoon kaikilta osin ja diggaan että Henrykin vihdoin saa edes pientä kehitystä. En tiedä jatkanko siltikään sarjan katsomista luvatulle kuutoskaudelle asti, koska musta tuntuu että on ehkä parasta lopettaa kun kerrankin sarja maistuu hyvältä, mutta toisaalta jos ne onnistuis pitään tän flown loppuun saakka niin mikä jottei. Jännään kovasti kolmee vikaa jaksoa ja nautin vielä muutaman viikon siitä että sunnuntai on taas vaihteeks viikon odotetuin päivä.
Onko muita jotka fiilaa? Vai oliko tää juonikuvio teidän mielestä sittenkin sitä kamalinta sheebaa?