Alois tuntui minusta harvinaisen turhanpantilta merkittäväksi hahmoksi.
Haha, mä taas pidin Aloisista kovasti ja ihan diggailin siitä sen kuviosta Clauden kanssa, vaikka hiton paljon näpsäkämmässä paketissa sen setin olisi voinut esittää. Toisaalta se animen ensimmäinenkin kausi oli mulle niin totaalista wtf-kamaa, että kaikki kriittisyys oli kadonnut kakkoskaudelle ehtiessä, joten todennäköisesti olisin imaissut melkein mitä tahansa kuraa todeten, että ihan kiva. Kyllä minä siis ihan animesta olen nauttinut enkä katsonut hampaat irvessä kärsien, mutta itse koin ne niin totaaliseksi aivot-kokonaan-offilla-viihteeksi hovimestari!Grellin käsittämättömien urpoiluiden tähden, että koen pelkän mangan "oikeaksi" Kuroksi.
Musta on myös sinänsä kivaa seurata sarjaa jonka hahmoihin ei muodostu sillei tunnesidettä, koska yleensä se tarkottaa et sarja on juonikeskeinen
No tää kyllä avasi aika kätevästi mulle itsellenikin sitä, miksi en varsinaisesti "pidä" Kuroshitsujista. Olen hahmokeskeinen katsoja/lukija, juonet on mulle vähän toisarvoista kamaa -- siis tietysti hyvä, kiinnostava juoni on todella pop asia, ja parhaissa teoksissa on molemmat elementit kohdillaan, mutta jos hahmoihin on vaikea kiintyä, ei se juonen eteneminenkään mua kiinnosta hittoakaan.
Tai sitten pitää olla aivan saatanan hyvä juoni, niinku just Death Notessa. Vähän kylmäksi se kyllä loppupeleissä jätti, koska hahmojen kohtalot eivät liikuttaneet mua paljon paskaakaan, mutta siinä juonivetoisuus toimi. Kurossa on kyllä ollut loistavia arceja, mutta kokonaisuus tuntuu sen verran silppuiselta, että kaltaistani lukijaa puuduttaa.
Ei se kyllä tarkoita sitä, että hahmojen pitäisi olla minusta
miellyttäviä persoonia tai millään tavalla
kivoja; yksi suurimpia hahmorakkauksiani kautta aikain on kuitenkin HP:sta Severus, jota kuvailisin lähinnä tunnevammaiseksi idiootiksi ja oppilaiden kiusaamisesta kicksejä saavaksi mulkvistiksi. Tykkään kyllä pienistä kärjistyksistä ja stereotypioista hahmoissa, se auttaa ensikosketuksen nopeassa saamisessa, mutta jos ei anneta mitään syvempää, niin plääh. Sivuhahmoista diggaavana vannon kyllä myös sen nimiin, ettei yleisölle pidäkään ojentaa kaikkea valmiina ja tulkinnanvaraa on aina hyvä jättää, mutta en minä halua joutua rakentamaan jonkun muun luomaa hahmoa.
Huh, jopas kuulostan negailevalta, vaikka se ei ole suinkaan tarkoitus
Liityn tähän kerhoon
Toisaalta olen kyllä joskus sanonutkin, että suosikkiharrastukseni on dissata kaikkia lempiasioitani.
Yleisesti oon kyllä just se fani, jota kukaan ei teokselleen halua; mä valitan ja vaadin ja suollan pahimmillaan järkyttäviä määriä tekstiä omista headcanoneista, ja valitan sitten vähän lisää. Kuro on ollut mullekin sellainen fandom, että suurin anti on tullut fanitaiteen puolelta. Mangan uudet chapterit luen vähän silleen vasemmalla silmällä, samalla tavalla kuin katsotaan televisiosta ajantappona ihan-mitä-vaan. Onhan se nättiä.
Kuitenkin kun on jonkun verran tullut fandomista ficcailleeksi, on alkanut tuntua pelottavan paljon siltä, että kirjoitankin jostain ihan omista hahmoista, joilla on vaan alkuteoksesta pöllityt nimet. Myyn nää räpellykset lukijoille tällä fandomilla, vaikkei tekstissä enää ole alkuteoksesta paljon paskaakaan. Heppoisiin paperisiinkin hahmoihin voi kovasti ihastua (kuten mulle tässä fandomissa kävi), mutta pidemmän päälle headcanonit alkaa pyöriä jo niin paljon omien shittiensä ympärillä ja rakentua toinen toistensa varaan, ettei olisi mikään ihme, jos vaikka uusien canon-käänteiden myötä oikeat alkuteoksen hahmot alkaisi tuntua OoCeiltä.