Kesäpusuja kommentoijille sekä kaikille hiljaisille lukijoille! Xx
Puoliverinen prinsessa: Minua ihastuttaa suuresti, että sinä ihastuit. <3 Kieltämättä tuolla luvulla olikin se tavoite, että saisin lopulta vähän hyviteltyä tätä vuoden kestänyttä jahkailua. Ja seuraavassa luvussa hyvittely ehkä jatkuu edelleen... Toivottavasti et myöhästynyt!
Saphira: Nyt kun sanoit, niin totta tosiaan aika KKK-fiiliksissä mentiin Scorpiuksen muistelmissa. Hauskaa suorastaan! Albus ja Camilla (varsinkin Camilla) ovat molemmat sen verran ylpeitä, että heillä on pieni kynnys keskustella asioista niiden oikeilla nimillä ja tulla vastaan. Siinä heillä pieni kehittämisen paikka, nähtäväksi jää kuinka he selvittävät tilanteensa.
Lily Evans: Ihanaa fiilistelyä, olen onnellinen, että luku oli onnistunut. Kiitän suuresti. Sierran kuvioihin tosiaan luonnollisesti syvennymme tästä pikkuhiljaa, jollei mitään sen suurempaa mullistusta tapahdu välissä. Paljon suuria paljastuksia vielä luvassa...
Örkkineitinen: Ihanaa taitaa olla päivän sana.
Kiitos virheen bongauksesta! Flint ei ole mistään reiluimmasta päästä, mutta on hänelläkin syynsä vihoitella. Albus ja Scorpius eivät todellakaan ole kohdelleet häntä mitenkään mukavasti kouluvuosien aikana, ja nyt hän havittelee kunnon takaisinmaksua.
Lasijoutsen: Heippa hei! Aivan loistavaa, että tulit jättämään kommentin. Olen otettu, että olet ollut mukana näin kauan ja edelleen jaksaa kiinnostaa. Mielenkiintoista kuulla pohdintojasi. Minusta on myös suorastaan huojentavaa, että Scorpius viimein sai muistinsa takaisin. Nyt päästään etenemään muihin suuntiin. Laita toki kommenttia toisenkin kerran, kun nyt olet vihdoin onnistunut rekisteröitymään! ^^
A/N: Note to self: Älä lupaa, jos et pysty pitämään lupaustasi. Muuta perustelua kesäiselle hiljaiselolle ei ole kuin että olen kärsinyt ylitsepääsemättömästä kirjoitusblokista. Elämäni on suoraan sanottuna nyt harmittavan sekaisin, eikä energiaa tunnu riittävän mihinkään. Seuraava luku on ollut vielä kaiken lisäksi yksi tämän ficin hektisimpiä, intiimeimpiä ja vaikeimpia kirjoittaa. Kärsin rimakauhusta loppua kohden, ahdistaa laadun huononeminen, koska en koe henkisesti olevani riittävän stabiilissa tilassa kirjoittamiseen (tosin onko sellaista edes olemassa??). Nyt on sellainen tilanne, että kässäristä on enää puoli sivua kirjoittamatta. Ei syytä huoleen, sillä puolikkaaseen sivuun mahtuu paljon tavaraa, mutta meikäläiselle se luo paineita.
Loppujen lopuksi olen kuitenkin tyytyväinen tähän lukuun. Tämän piti olla LYHYT, mutta toisin kävi. Nauttikaas, aikamoinen tunteiden vuoristorata olisi taas tarjolla.
~ S
Kolmaskymmenestoinen lukuPiikki ruusun varressaDominique avasi silmänsä venytellen raukeasti. Hetkeen hän ei muistanut, missä oli tai mitä oli tapahtunut. Sitten edellisillan tapahtumat hitaasti luikertelivat hänen mieleensä. Seuraavassa hetkessä hänen silmänsä rävähtivät auki. Hän makasi kyljellään patjalla salahuoneen lattialla ja tajusi tuijottavansa puista kattoa. Oli hämärää, muttei täysin pimeää. Hän liikahti hieman ja tajusi, ettei tuntenut kättä ympärillään. Hieman huolestuneena hän pyörähti toiselle kyljelleen ja etsi katseellaan tuttua platinaista hiuspehkoa. Saman tien huojennuksen aalto pyyhkäisi hänen lävitseen.
Scorpius.
Poika makasi hänen vieressään syvässä unessa, toinen käsi pään alla, toinen leväten patjalla sen näköisenä kuin se olisi aiemmin ollut kiertyneenä jonkin ympärille. Dominiquen suupielet kaartuivat hymyyn. Poika hengitti syvään ja rauhallisesti. Platinanvaaleat hiukset olivat sotkuisessa unipöllyssä. Peitto oli valahtanut alemmas paljastaen paljaan ylävartalon. Pojan iho oli niin vaaleaa. Piirteet niin kuolettavan kauniit.
Dominique hivuttautui hiukan lähemmäs ja veti peiton kunnolla heidän molempien ylle. Sitten hän otti hyvän asennon pojan kainalossa ja jäi katselemaan tätä. Häntä ei oikeastaan enää nukuttanut, muttei hänellä silti ollut mikään kiire herättää uinuvaa platinapäätä.
Tyttö huokaisi syvään onnellisena ja pudisti päätään. Tuo tiedottomana loikoileva idiootti oli niin vastustamaton, ettei hän ollut kehdannut tunnustaa edes itselleen, kuinka voimakkaita hänen tunteensa toista kohtaan olivat. Ei ennen eilisiltaa. Dominique vei kätensä pojan poskelle ja antoi sen kevyesti viilettää pitkin sileää, vaaleaa ihoa. Hän ei edes vielä kunnolla käsittänyt, että Scorpius oli vihdoinkin palannut ennalleen. Syksyn tapahtumat tuntuivat epätodelliselta painajaisunelta. Tyttö silmäili toisen nukkuvia kasvoja. Äkkiä kolkko tunne valtasi hänet, ja hänen ilmeensä synkkeni.
Entä, jos hän ei muistakaan enää?Dominique hivutti kätensä platinaisiin hiuksiin puristaen niitä varovasti. Hän ei halunnut sen olleen vain unta. Hän ei
suostuisi kokemaan syksyn tuskaa uudelleen. Hän halusi, että poika oli hänen
oikeasti. Kaiken sen jälkeen, mitä he olivat joutuneet käymään läpi.
Silloin Scorpius liikahti ja avasi hitaasti silmänsä. Dominique veti kätensä pois pojan hiuksista ja katsoi tätä arasti. Kohdatessaan tytön katseen Scorpiuksen kasvoille levisi hymy.
"Olisit vain jatkanut. Tuntui luokattoman hyvältä."
Dominique vastasi huojentuneena pojan hymyyn. Sitten hän vei kätensä takaisin pojan hiuksiin ja kiersi sormensa yhden suortuvan ympärille tukistaen hellästi.
"Kerrankin teit niin kuin pyydettiin. Olen yllättynyt", Scorpius totesi tyytyväisenä.
Dominique virnisti ja jatkoi toisen hiuksien hipeltämistä. Pojan päänahka tuntui syntisen hyvältä hänen sormenpäidensä alla.
Scorpius sulki silmänsä ja veti syvään henkeä.
"Miksi olet noin hiljainen?" hän kysyi kohta.
Dominique lopetti toisen hiuspehkolla leikkimisen ja katsoi suoraan harmaisiin, kirkkaina loistaviin silmiin. "En tiedä... En varmaan usko tätä todeksi."
Scorpius hymyili vinoa hymyään, jossa oli ehkä mukana pieni ripaus katumusta. Sitten hän kiersi kätensä Dominiquen vyötärön ympärille ja veti hänet kiinni itseensä peiton alla. Heidän paljaat vatsansa kohtasivat, ja Dominique henkäisi hiljaa. Hän säilytti edelleen katsekontaktinsa poikaan, joka nyt kohottautui toisen kyynärpäänsä varaan. Lämmin käsi silitteli hänen selkänsä ihoa viipyilevästi.
Scorpius suuteli Dominiqueta kiertäen sormensa tytön hiuksiin. Pojan huulet liikkuivat ensin varovaisesti, tunnustellen, mutta pian ne painautuivat vahvemmin tytön omia vasten. Dominique tunsi katoavansa hetkeen. Tuntui, kuin mitään muistinmenetystä ei olisi koskaan ollutkaan. Scorpius tuntui niin tutulta ja
omalta. Mutta silti häntä pelotti.
Kohta poika painoi vielä viimeisen suudelman tytön pehmeille huulille ja vääntäytyi sitten ylös peittojen seasta. Hän nojautui istumaan vasten ruskeaa sohvaa ja venytteli pitkään ja raukeasti. Dominique katseli pojan toimia epäuskoinen ilme kasvoillaan. Kohta Scorpius huomasi hänen tuijotuksensa.
"No? Mikä sinulla nyt oikein on?" hän kysyi naurahtaen.
Dominique puisteli päätään. "En vain voi ymmärtää, että joku on halunnut tehdä sinulle pahaa."
"Monikin haluaisi", poika totesi kuin kyseessä olisi päivänselvä asia.
"Miksi?"
"Koska ovat kateellisia, tietenkin."
Dominique kohotti kulmiaan. "Aika itsevarmaa, jälleen. Miksi he nyt
niin kateellisia olisivat, herra Malfoy?"
"No, koska minulla on loistavat lihakset, verraton huumorintaju, veistoksellisen kauniit kasvot...", Scorpius sanoi ja virnisti. "...ja maailman täydellisin tyttöystävä."
Dominique helahti punaiseksi korviaan myöten. Hän kirosi heti mielessään heikkouttaan, mutta pojan sanat olivat tulleet täysin yllätyksenä. Ne myös jättivät sanattomaksi, eikä hän hetkeen kyennyt kuin hymyilemään hölmösti. Kirottu rohkelikko osasi halutessaan manipuloida häntä juuri oikealla tavalla.
Nytkään Scorpius ei jäänyt odottamaan tytön vastausta, vaan täysin tietoisena sanojensa aiheuttamasta vaikutuksesta veti tämän ylös lattialta. Saatuaan tytön syliinsä hän kiersi kätensä tämän vatsan ympärille ja painoi leukansa toisen olkapäätä vasten hengittäen sisäänsä tytön tuoksua.
"Ja olet ehkä maailman seksikkäin varsinkin silloin, kun sinut joskus harvoin onnistuu ujostuttamaan", hän mumisi ja näykkäisi tytön kaulaa, jossa helotti jo valmiiksi punaisia jälkiä.
"
Scorpius..." Dominique huokaisi ja sulki silmänsä. "Aika siirappista..."
"No joo, mutta pidetään tämä vain meidän välisenä."
Pojan ahkerat huulet pysähtyivät hetkeksi huohottamaan tytön solisluun kohdalle. "Sori, etten muistanut."
Dominique tuhahti. "Ei
todellakaan riitä."
"No... Riittäisikö sitten tämä?" hän kysyi ja käänsi tytön ympäri.
Yllättäen Dominique ei kuitenkaan lähtenyt leikkiin mukaan, vaan vääntäytyi irti pojan otteesta, joka yritti kaikin keinoin pitää hänet kiinni itsessään. Scorpius katsoi tyttöä kummastuneena ja jopa hiukan pettyneenä.
"Odota, Scorp", Dominique aloitti huohottaen pienesti, "Meidän pitää puhua yhdestä asiasta."
Pojan ilme oli aneleva. "Eikö se voisi odottaa hetken?"
"Sierrassa on jotain mätää", hän pamautti ja sai odotetusti toisen vakavoitumaan.
"Mitä tarkoitat?"
"Tiedän, että sinä luulet, että tämä on nyt vain jotain mustasukkaista hourailua - ja myönnän, että siltä tämä varmasti kuulostaakin -, mutta olen kaivellut sen tytön taustoja. Eivätkä ne todellakaan ole aivan puhtaat."
Scorpius kurtisti kulmiaan. "Mitä tarkoitat? Onko hän jokin rikollinen, vai?"
"Ei. Ei välttämättä mitään sellaista", Dominique sanoi ja huokaisi.
Sitten hän kertoi rohkelikkopojalle kaiken, mitä oli saanut selville ranskalaisesta vaihto-oppilaasta. Kaiken, jopa oman katoamisiltansa vessakeskustelun, josta ei ollut vielä siihen mennessä kertonut kenellekään. Kun hän lopulta sai tarinansa päätökseen, hänestä tuntui, kuin kiristävä vanne olisi poistunut hänen kurkkunsa ympäriltä. Scorpius puolestaan tuijotti häntä pysähtyneesti.
"Tarkoitatko siis, että Sierra - tai Viviane, mikä nyt ikinä onkaan - ihan todella
uhkaili sinua omilla synttäreilläsi??"
Dominique nyökkäsi.
"Ennen katoamistasi?"
Hän nyökkäsi toistamiseen. Muisti oli palaillut pätkittäin, ja nyt hän muisti joka sanan kristallinkirkkaasti.
Scorpius näytti vakavalta. "Oletko sitä mieltä, että Sierra olisi voinut huumata ja siepata sinut?"
"En tiedä", Dominique vastasi totuudenmukaisesti. "Minulla ei ole mitään muita muistikuvia siitä illasta, eikä Sierra totta puhuen vaikuta yhtään sen syyllisemmältä kuin kukaan muukaan. Vaikka osa langoista näyttäisi johtavan hänen luokseen, ei minulla ole silti mitään todisteita, että se oli hän. Myös esimerkiksi Tom on käyttäytynyt vähän oudosti sen jälkeen."
Scorpius mutristi suutaan mietteliäänä.
"Tiedätkö, mikä on outoa."
"No?" tyttö kysyi nojautuen pojan reisiä vasten.
"Silloin, kun löysin sinut täältä henkihieverissä, se oli sinun lohikäärmesuojeliuksesi, joka johdatti minut tänne."
Dominiquen silmät suurenivat. "Etkä kertonut mitään?!"
"No, minua hävetti, hitto vie! Enkä silloin edes muistanut, että lohikäärme on sinun suojeliuksesi, ja ihan totta puhuen luulin sitä joksikin hallusinaatioksi. Pelkäsin, että kuskaavat vielä Mungoon."
"Mutta miten se on mahdollista? Minä retkotin taju kankaalla! En todellakaan olisi voinut loitsia mitään."
"Ei mitään hajua. Mutta vannon, että sen perässä minä tänne tulin. Miten olisin muutenkaan tajunnut tulla?"
Dominiquen poskilla käväisi puna. "Todella... kummallista."
"Niinpä."
Scorpiuksen paljastus jätti oudon mystisen tunnelman pariskunnan välille. Molempien ajatukset laukkasivat hetken omia reittejään päätyen todennäköisesti lopulta samaan johtopäätökseen, jota ei kuitenkaan missään vaiheessa lausuttu ääneen.
"Minulla on idea", Dominique sanoi äkkiä rikkoen mietteliään hiljaisuuden.
Scorpius katsoi häntä kysyvänä.
"Mitä, jos olisitkin muistamatta vielä jonkin aikaa?" hän kysyi arvoituksellinen ilme kasvoillaan.
"Täh? Jos aiot langettaa minuun uuden muistiloitsun, niin sitten minulla on kyllä vahva epäilys siitä aiemmastakin hyökkääjästä."
Dominique kohotteli kulmiaan. "No, et sinä kuitenkaan muistaisi mitään, eli ei minulla olisi mitään hätää."
"Lopeta. Nyt alkaa jo huolestuttaa. Missäs ne tikkaat olivatkaan?" Scorpius vilkuili kohti kattoluukkua järkyttynyt ilme kasvoillaan.
Korpinkynsi hihitti. "Tarkoitan vain, että voisitko millään
esittää muille, ettet ole saanut muistiasi takaisin?"
Scorpius katsoi tyttöä hetken kulmat syvässä kurtussa. Sitten ymmärrys valaisi hänen kasvonsa, ja hänen huulilleen levisi hitaasti salaliittomainen virnistys. "Ahaa... Koska voisin salakuulostella ranskalaista vaihto-oppilastamme."
"Aivan oikein. Koska jos nyt kerrot Alille ja muille, että muistat taas kaiken, Sierra ei välttämättä ole sinulle enää niin avoin. Nyt olisi muutenkin aika otollinen tilaisuus. Varsinkin sen... sen teidän
kohtauksenne jälkeen", Dominique sanoi irvistäen.
"Ai, sinä siis kuitenkin laskisit minut kahdestaan Sierran kanssa?"
Tyttö puri huultaan. "No, varmasti hyvin tiedät, mitä mieltä olen siitä. Mutta tämä on niin otollinen tilaisuus, etten varmasti aio päästää tyhmää mustasukkaisuutta pilaamaan täydellistä kostoa. On aika pistää tälle pelille piste", hän sanoi päättäväisesti.
"Eli me siis esitetään, ettei meidän välillä ole tapahtunut mitään, ja että minä olisin edelleen aivoköyhä idiootti?"
Dominique virnisti. "Sitä jälkimmäistä sinun ei onneksi tarvitse esittää."
"Kuulehan..."
Ja samassa Dominique löysi itsensä rohkelikkopojan käsivarsilta.
"Voisin vaikka loukkaantua, mutta ohuesti tiedostan, ettei minulla ole siihen nyt kauheasti varaa."
"Ai, ja miksihän ei?" Dominique kysyi huvittuneena, kiusaten toista tahallaan.
"No, olen
saattanut käyttäytyä vähän idioottimaisesti kuluneen syksyn aikana..."
Hymy katosi tahtomatta Dominiquen kasvoilta. Scorpius ei koskaan voisi käsittää, kuinka oikeassa oli sanoissaan. Tukahdutettu ahdistus puski heti pintaan, kun muistot painajaismaisen syksyn ajalta välähtelivät tytön mielessä. Mutta silti rohkelikkopoika tuntui niin hyvältä häntä vasten. Pojan rinta vasten hänen paljasta selkäänsä ja kädet hänen lantiollaan... Dominique huokaisi syvään ja sulki silmänsä. Totuus oli, ettei hän sillä hetkellä halunnut tuntea mitään muuta.
Scorpius hengitti raskaasti hänen korvaansa. "...Ja on vielä yksi toinenkin syy."
"Mikä?" Dominique kysyi pidättäen hengitystään.
"Se, ettet karkaisi ennen aikojasi", Scorpius murahti ja suuteli vaaleita hiuksia.
Ja kun Scorpiuksen käsi sukelsi tottuneesti heidän sylissään olevan peiton alle, korpinkynsitytön suusta purkautui syvä henkäys. Dominique tunsi kädet joka puolella itseään, eikä hän enää pystynyt erottamaan järkevyyden ja tyhmyyden rajaa. Yhtäkkiä se ja kaikki muukin oli muuttunut hyvin häilyväiseksi.
"Siitä ei ole pelkoa", hän huokaisi ja kääntyi ympäri pojan sylissä.
He uppoutuivat syvään ja tiiviiseen suudelmaan. Dominique kiipesi ylemmäs Scorpiuksen sylissä ja nousi lopulta polvilleen jalat patjalla pojan molemmin puolin. Hän painautui lähemmäs toisen rintaa ja sotki kätensä hopeisiin hiuksiin. Scorpius suuteli hänen rintaansa pehmein, lämpimin suudelmin. Dominique sulki silmänsä ja taittoi niskansa taaksepäin.
Syvät huokaukset täyttivät ilman.
Scorpiuksen oli vaikea hillitä itseään, mutta hän ei toisaalta halunnut tuhlata hetkeä liian nopeasti. Hän ei edelleenkään tajunnut, miten oli kyennyt yli kuuden kuukauden ajan pysyttelemään erossa tästä, mitä hän juuri nyt piteli sylissään. Ja vielä järjettömämmältä tuntui, että he olivat kaiken lisäksi kerran eksyneet yhteen ja silti, silti
hän oli ollut se, joka oli kävellyt pois. Hän tunsi itsensä maailman vähäjärkisimmäksi törpöksi.
Scorpius kuljetti kieltään pitkin tytön rintaa leikittelevin kaartein aina napaan asti. Ihon pinta oli kuuma, suloisen sileä ja tuoksui juuri oikealle. Hän imi tuoksua sieraimiinsa aina uudelleen ja uudelleen saamatta millään tarpeekseen. Dominiquen tuoksu oli jotain niin huumaavaa, se oli aina pitänyt häntä otteessaan. Hän oli syyttänyt veelaverta, mutta oli se mitä hyvänsä, hän ei koskaan enää halunnut menettää sitä. Tämän huumeen nauttimista hän ei ikinä lopettaisi.
Sitten Dominique kuitenkin pakotti hänet keskeyttämään vielä hetkeksi. "Yksi asia minua vielä kaivertaa", tyttö sanoi.
"No, se nyt ei ole yllättävää. Mikä se tällä kertaa mahtaisi olla, rakas?" poika huokaisi nojautuen taaksepäin venytellen malttamattomana.
"Silloin, kun olit menettänyt muistisi. Sinä valitsit kaikesta huolimatta lopulta Sierran."
Scorpiuksen kulmat kurtistuivat. "Ai, miten niin?"
"No, se suudelma", Dominique muistutti.
"Ai, sekö? Ei, älä nyt jää siihen roikkumaan! Se oli Sierra, joka pussasi minua. Ja minä lopetin sen."
"Hah, niin varmaan!"
"Onko joku mustasukkainen?"
"No, arvaa."
"Kuule, se oli Sierran aloite ja sillä selvä. Hän oli ymmärtänyt minut väärin."
"Mistäpä minä tiedän, kuinka paljon te olette pussailleet salassa."
"Älä nyt kiihdy, Tulisielu. Minä en missään vaiheessa ole ollut ihastunut Sierraan."
Dominiquen kulmat kohosivat sarkastisesti. "Etkö vai?"
"En. Okei, ehkä jossain kohtaa
luulin olevani. Mutta mitä Sierra tuntee minua kohtaan, on täysin yksipuolista. Minulla oli koko ajan sellainen olo, kuin jokin
tunne puuttuisi. Yritin ehkä löytää jotakin, millä täyttää sen tyhjän kohdan, jonka sinä olit minuun jättänyt. Se tuntui niin oudolta; kuin olisi ollut säädyttömän ihastunut, muttei vain tiennyt, kehen. Sinun seurassasi oli hankala olla. Ja se kaikki johtui kirouksesta."
Dominique nuolaisi huuliaan. Sitten hän nyökkäsi hitaasti. "Okei. Kelpaa."
Scorpius kohotti kulmiaan yllättyneenä. "Kelpaako?"
"Jep. En minäkään loputtomiin jaksa pihdata", tyttö vastasi iskien silmää.
Sitten hän heittäytyi selälleen lakanoiden sekaan, eikä kestänyt kauaa, kun platinapäinen poika oli jo liittynyt hänen seuraansa. Puheet oli puhuttu tältä erää.
Rohkelikon poikien makuusalissakin olivat aamun mittaan tunteet kuumentuneet. Scorpiuksen yöllinen poissaolo oli aiheuttanut ihmetystä, ja lopulta Albus Potter oli tajunnut kaivaa Kelmien Kartan esiin. Nyt mainittu henkilö istui Will Longbottom seuranaan sängyllä, ja he tuijottivat karttaa hölmönnäköiset huvittuneet virneet kasvoilleen jumittuneina.
"Katsos vain."
"Eipä olisi kyllä uskonut."
"En nyt olisi kaljuunoitani laittanut tästä likoon."
"En edes sulmua."
"Siellä ne ovat köyrineet koko yön, hittolainen."
"Mitenhän ihmeessä Dominique on suostunut..." Will ei pystynyt käsittämään.
"Niin, no kaiken järjen mukaan alkaahan se jo aika kauan olla ollut ilman - ainakin minun tietojeni mukaan."
"Menisit helposti jostain teinitytöstä. Ketä kiinnostaa?" Will vilkaisi ystäväänsä oudoksuen.
"No minua, Merlinin nimessä! Ja kyllä sinuakin, et sinä muuten tässä istuisi", Albus huomautti.
Will huokaisi syvään päätään puistellen. "Miehuuttani en suostu myöntämään yhtään mitään."
"Hei, nyt ne kyyhkyläiset vihdoin liikkuvat!" Albus säpsähti, kun huomasi kartalla liikettä. "Siis jopa irtosivat toisistaan. Koko aamuhan siinä menikin."
"Olet vain kateellinen."
"Ai, omasta serkustaniko?" Albus naurahti. "Tulevat ilmeisesti tänne päin!"
"Näytä!" Will hihkaisi ja kiskaisi kartan itselleen.
Albus vilkaisi ystäväänsä. "Niin kuka tässä se teinityttö olikaan?"
Kun makuusalin ovi jonkin ajan kuluttua avautui ja Scorpius Malfoy astui sisään huoneeseen hiukset paljastavassa sotkussa ja t-paita ryppyisenä, pojat istuivat odottamassa häntä Albuksen sängyllä näennäisen muina miehinä; Will liemikirja sylissään ja Albus huispauslehteä rennosti selaillen.
"Huomenia", Albus aloitti virnuillen.
"Moi", Scorpius vastasi hivenen varautunut ilme kasvoillaan.
"Ihmeteltiin eilen vähän, kun sinua ei kuulunut iltapalalle..." Will jatkoi ja käänsi sivua kirjastaan. Hänellä oli suuri työ pitää kasvonsa peruslukemilla.
"Eikä oikein minnekään muuallekaan", Albus lisäsi.
"Vai ihmettelitte..." Scorpius mumisi ja käveli oman lipastonsa luo ottaen sieltä esiin puhtaan pyyhkeen.
Kohta hän katsahti virnuilevia ystäviään ja kohotti kulmiaan. "No, mikä teitä nyt hymyilyttää?"
"Onko Sieppi-Scorpius sattumalta lähiaikoina tehnyt uusia nappauksia?" Albus kysyi ikään kuin ei olisi oikeasti edes kiinnostunut aiheesta.
Scorpius katsoi kaksikkoa kulmat kurtussa. Sitten hän hoksasi poikien edessä sängyllä lepäävän Kelmien kartan, ja hänen kasvoilleen levisi ymmärrys. "Mitä helvetin kyttääviä pikkulikkoja teistä on oikein tullut?"
Poikien virnuilu yltyi entisestään. "Niitäpä juuri. Ensin sulkeuduit Sierran kanssa Tarvehuoneeseen iltapäiväksi ja seuraavana aamuna heräät Dominiquen vierestä. Aikamoista turnauskestävyyttä, sanoisinko!"
Scorpius huokaisi ja sotki hiuksiaan vaivaantuneena. "Sierran kanssa ei tapahtunut mitään. Kuten ei koskaan aiemminkaan ole tapahtunut."
Willin ilme oli tietäväinen. "Mutta kuinka onkaan vaalean korpinkynnen laita...?"
"Olisin ehkä voinut kertoa, mutta koska näytätte olleen paljon pätevämpiä tekemään itse omat teorianne, en näe sille tarvetta. Mutta saatte luvan pitää suunne kiinni tästä aiheesta", Scorpius sanoi vakavaan sävyyn.
"Tottahan toki. Suumme ovat sinetöidyt", Albus lupasi virnistäen erittäin luotettavan oloisesti.
"Mutta mikä tämä teidän juttunne nyt on? Ovatko teidän välinne lämmenneet?"
"Mitäpä veikkaat, idiootti? Vai luuletko, että niillä on mennyt koko yö tyynysotaa leikkiessä?"
"No, tavallaan ehkä onkin..." Pojat hörähtivät makeaan nauruun.
Scorpius puisteli päätään. "Olette te kyllä yksiä... Okei, tilanne alkaa olla lämpenemään päin, mutta me edetään hitaasti, koska viime syksy nyt ei ole mennyt ihan niin kuin satukirjassa", poika selitti heittäen ensimmäisen kliseen, joka hänen mieleensä sattui juolahtamaan.
Albuksen ja Willin nauru lakkasi kuin seinään, ja he kääntyivät tuijottamaan toisiaan.
"Haluavat edetä hitaasti", Will totesi.
Albus näytti järkyttyneeltä. "Viitsisitkö ystävällisesti tarkistaa, onko korvissani vaikkua, Will?"
"Ei kuulosta Scorpiukselta. Tuollainen edetään hitaasti -hömppä ei ole ainakaan tähän asti kuulunut strategioihisi. Oletko varma, ettei sinulle ole juotettu jotain lemmenjuomaa?"
Scorpius naurahti arvoituksellinen ilme kasvoillaan. "Ei, kamut. Tämä ei tosiaankaan johdu lemmenjuomasta."
Sitten hän kääntyi ja vetäisi t-paitansa yltään. "Minä menen nyt suihkuun. Mitä tehdään tänään? Mennäänkö nakkelemaan kaatoja salkoon?"
"Ai, etkö saanutkaan siepin jahtaamisesta tarpeeksesi viime yönä?"
"Jätkät hei, yrittäkää nyt koota itsenne."
"Minulle käy mikä vain. Me mennään vasta illalla Rosen kanssa kirjastoon lukemaan taikahistoriaa."
"Kuulostaapa romanttiselta."
"Ei ehkä romanttiselta, mutta Upealta päättötodistuksessa", Will iski silmää ja katsahti sitten Scorpiusta. "Mutta eikös sinulla ollut joku Flintin 'kotiinpaluujuhla' tänään? Hän ilmeisesti pääsee sairaalasiivestä."
Hetken Scorpius näytti puulla päähän lyödyltä. Sitten hän läiskäisi otsaansa, ja hänen kasvoilleen levisi spontaani irvistys. "Ai niin! Voi helvetti."
Will näytti yllättyneeltä. "Etkö halua mennä?"
En todellakaan. Scorpius ajatteli. Jo koko mielikuva puistatti, mutta hän muisti viime hetkellä, että hänen piti näytellä rooliaan. Siksi hän sanoikin: "Toki haluan. Jotenkin vain... unohdin sen kokonaan."
Albus kohotteli kulmiaan tietäväisesti. "Taisi unohtua viime yön tyynysodan kolmannen erän kohdalla."
Platinapää naurahti hajamielisesti. "Joo, niin varmaan..."
"Moneltakos ne loistokkaat juhlat alkavat?" Albus kysyi sarkastisesti.
"Öö... Ehkä joskus illalla vasta. Eikä se ole niin tarkkaa. Sinne voi kai mennä milloin huvittaa."
"Mehän ehditään siis hyvin käydä kentällä."
"Jep, niin ehditään."
"Vauhtia nyt sitten, hurmuripoika, jos on kerran pakko käydä suihkussa ennen urheilua."
Juuri kun Scorpius oli vetäissyt pyyhkeen lanteilleen ja oli astumassa suihkuhuoneeseen, makuusalin ovi aukesi varoittamatta, ja Dominique paukkasi sisään. Blondi tyttö seisahtui paikoilleen oviaukkoon kohdattuaan edessään puolialastomana seisovan platinapäisen pojan, joka katsoi häntä takaisin vähintään yhtä yllättyneenä. Kahden muun huoneessa olevan pojan kasvoille levisivät tutut virnistykset.
Albuksen ääni oli mairea. "Katsopas, Dominique! Onpa
mukava yllätys."
"Onko sinulta kadonnut jotain? Olisiko kenties yksi hyvä etsijä tarpeen?" Will jatkoi kuittailua.
Dominique katsahti Scorpiusta. "Eipä siinä sitten kauan kestänyt."
Scorpius levitteli käsiään ja osoitti sängyllä lojuvaa Kelmien karttaa. "Kerrankin et voi syyttää minua."
Dominique vilkaisi karttaa ja puuskahti äkäisenä. "Minusta on mukavaa, että täällä kunnioitetaan niin kivasti yksityisyyttä. Pöllyttäisin teidät muuten, mutta minulta tosiaan
on kadonnut jotain, jonka löytämiseksi tarvitsen apuanne - ja itseasiassa juuri tuota kirottua karttaa."
"Mitäpä neidille saisi olla?" Albus kysyi kohteliaana.
"En löydä Rosea mistään. Viitsisittekö vilkaista kartasta, missä hän viilettää? Minulla olisi hänelle asiaa."
Will vakavoitui. "Onko hän kadonnut? Tietysti, odota hetki..."
Poika tarttui karttaan ja selaili sitä hetken aikaa kulmat kurtussa. Kohta hänen hartiansa kuitenkin lysähtivät kasaan helpotuksesta, ja hän kääntyi Dominiquen puoleen.
"Murjottavan Myrtin vessassa, onneksi. Ehdin jo huolestua."
Dominique nyökkäsi hieman väkinäisesti. "Hmm... Minä myös. Mutta hyvä niin."
"Miten minulla on sellainen kuva, ettei kukaan koskaan käy siellä vessassa", Albus huomautti.
"Ei niin. Entä, jos jokin on vialla? Pitäisikö lähteä katsomaan?", Will pohti huolestuneena ja puolittain kampesi jo ylös sängyltään.
Mutta Dominique nosti kätensä ilmaan. "Parempi, että minä menen", hän sanoi iskien silmää. ”Se on kuitenkin
tyttöjen vessa..."
"Ai, okei... Mutta sano Roselle, että lähettää vaikka pikalennokin tai jotain vielä ennen kuin menee nukkumaan. Meidän piti nähdä tänä iltana, mutta se on OK, jos hän ei jostain syystä voi."
"Joo joo, hermoilija", Dominique lupasi ja väläytti kevyen hymyn. "Nähdään."
Sitten hän vilkaisi vielä nopeasti Scorpiusta (joka vastasi hänen katseeseensa turhankin intensiivisesti) ennen kuin avasi makuusalin oven ja poistui huoneesta. Mutta kävellessään alas poikien makuusalin portaita hänen kasvoillaan ei ollut keveydestä tietoakaan, vaan niille oli noussut huolen varjo. Oli vain yksi syy, miksi tyttöpuolinen opiskelija halusi viettää aikaa Murjottavan Myrtin vessassa. Ja se oli yksin itkeminen.
Kun hän saapui kyseiseen vessaan, heti ensimmäiseksi häntä vastaan lipui vaaksan verran saastaisen kaakelilattian yläpuolella leijuva Murjottavan Myrtin aave, joka vaikutti jostain syystä ihmeen hyväntuuliselta. Se nimenomainen seikka harvemmin lupaili mitään hyvää, sillä kyseinen kummitus tunnetusti sai suurta nautintoa onnettomien kuolevaisten ahdingosta.
"Hei, Myrtti", Dominique tervehti kohteliaasti räjähdysherkkänä tunnettua aavetta. "Etsin ystävääni. Onko hän täällä?"
Myrtti kikatti. "Voi, on hyvinkin! Etkä kyllä tule pitämään näkemästäsi..."
Dominiqueta kylmäsi. Hän astui aaveen ohi ja alkoi huhuilla hiljaa: "Rose? Rose, missä olet?"
Ei vastausta. Hän käveli pitkin vessaloossien kehystämää käytävää ja vilkuili avonaisiin koppeihin. Myrtti oli kääntynyt ja seuraili perässä varjon lailla. Kohta aave kumartui hänen korvansa juureen.
"Tuo viimeinen koppi", se kuiskasi ja kikatti sitten niin kovaa, että Dominique meinasi hypätä ulos housuistaan.
Ja toden totta: aivan viimeisen kopin kohdalle päästyään Dominique vihdoin löysi Rosen. Punapää oli kieltämättä ensi näkemältä surkea näky. Hän kyhjötti vessanpöntön päällä polvet sylissään, käsivarret kierrettyinä sääriensä ympärille, kasvot piiloon haudattuina. Pieni, väsynyttä nyyhkytystä muistuttava yninä kantautui jostain tulipunaisina hohtavien hiusten seasta. Tyttö heijasi vartaloaan edestakaisin kuin transsitilassa ja värisi kauttaaltaan. Lattialla vessanpöntön vieressä poreili hiljaa vastakeitetty, tunnistamaton taikajuoma. Ei sillä, että Dominiquen taikajuomatuntemus olisi ollut mitään Upean tasoa.
"Rose? Mikä sinulla on?" blondi kysyi ja kumartui koskettamaan ystävänsä olkapäätä.
Rose säpsähti kosketusta, muttei nostanut katsettaan, vaan piiloutui entistä tiukemmin simpukkaansa.
"Hänellä tosiaan
on jotain. Sinuna vilkaisisin hänen keitoksiaan vähän tarkemmin..." Myrtti kommentoi loossin oviaukosta. Aave selvästi nautti tilanteesta täysin rinnoin.
Dominique vilkaisi kummitusta ohimennen. "Kiitos, Myrtti, mutta arvostaisimme, jos voisimme olla hetken kahden kesken."
"Niin varmaan arvostaisittekin... Mutta joudutte siitä huolimatta olemaan kolmen kesken", se vastasi salaperäisesti ja jälleen uusi, raivostuttavan kimeä kikatus purkautui sen huulilta kaikuen uudelleen ja uudelleen vessatilan kivisistä seinistä.
"Voi Myrtti voitko nyt VIHDOIN LOPETTAA!!" Rose karjaisi äkkiarvaamatta nostaen katseensa aaveeseen, jonka maaninen kikatus vain yltyi entisestään. Dominique järkyttyi nähdessään tytön kasvot, jotka olivat punaiset ja itkusta turvonneet ja joiden ilme oli täysin tunnistamaton.
"Rose...?"
Mustahiuksinen aavetyttö kohautti olkapäitään tylsistyneenä. Sitten se lähti lipumaan kohti vessan kattoa, jonka läpi se pian katosi kuitenkin mennessään motkottaen marttyyrimäiseen sävyyn: "Ihan sama. Murjottakaa sitten. Vaikka minä olen kyllä aina luullut, että lapsen saanti on ilon juhla..."
Silloin ympärillä oleva maailma tuntui konkreettisesti jysähtävän.
"
Mitä?" Dominiquen huulilta purkautui älähdys.
Seuraavaksi Rose pillahti lohduttomaan itkuun ja piilotti kasvot syliinsä käpertyen tiukasti kerälle vessanpöntön kannen päällä kuin toivoen, ettei olisi enää osa tätä maailmaa.
Dominiquelta kesti hetken koota itsensä. Sitten hän jo olikin polvistunut alas likaiselle kaakelilattialle Rosen vierelle. Hän kosketti toisen kättä varovasti.
"Rose-kulta, onko tuo totta?"
Rose vain pudisti onnettomana päätään ja ulvoi entistä kovemmin. Tyttö ei vaikuttanut olevan enää edes tässä maailmassa. Dominique mietti, kuinka kauan toinen oli ehtinyt kyhjöttää kolkossa vessassa Murjottavan Myrtin parjattavana.
"Rose, sinun on PAKKO kertoa minulle tai en voi auttaa. Onko se totta, mitä tuo ärsyttävä haamu sanoi?"
"Dominique, e-en minä p-pysty tähän..." Rose nyyhkytti tukahtuneesti.
Dominique tarttui päättäväisesti punapään poskiin ja kaivoi tämän kasvot esille koulukaavun uumenista. Rose yritti puistella päätään vapaaksi epätoivoisesti, mutta blondi ei antanut periksi. "Rakas, katso minuun. Katso nyt minuun, helvetti! Oletko. Sinä.
Raskaana?"
Rose hengitti lähes hysteeristä tahtia ja tuijotti Dominiqueta sen näköisenä kuin olisi hetkellä minä hyvänsä vaipumassa shokkiin. Tasapainoisesta, hillitystä mallioppilaasta ei ollut jäljellä piiruakaan. Tyttö ei selvästikään kyennyt vastaamaan kysymykseen.
Dominique vilkaisi pöntön vieressä lattialla nököttävää ällöttävän näköistä taikajuomaa, jonka pinnasta nousi kirkkaan vaaleanpunaista höyryä.
"Onko tuo raskaustesti?"
Nyt Rose nielaisi ja onnistui vastaamaan lyhyesti: "On."
"Ja mistä tiedät, että se on positiivinen?" Dominiqueta alkoi äkkiä huimata, mutta hän tiesi, että nyt jos koskaan hänen oli pidettävä itsensä kasassa.
"Kai minä nyt tiedän", Rose kuiskasi ääni paperinohuena.
Äkkiä Dominique tajusi, miksi punapää oli vaikuttanut oudon kireältä lähiaikoina ja hermostunut milloin mistäkin. Hän oli luullut sen johtuvan perinteisistä naisten vaivoista, mutta nyt selitys alkoi näyttää vähemmän perinteiseltä. Rosen kasvot olivat edelleen hänen käsiensä välissä, mutta tyttö ei enää vastustellut, vaan kantoi päätään aloillaan kolkko ilme kasvoillaan. Dominique yritti järkytykseltään keksiä rationaalista jatkoa keskustelulle.
"Selvä... Mistä sinä tiesit tehdä tuon testin?"
Hetkeksi punapää tuntui saaneen itsensä johonkin tunnottomaan välitilaan, jossa kykeni lähes ongelmattomasti vastaamaan hänelle esitettyihin kysymyksiin: "Menkat olivat kaksi viikkoa myöhässä."
Dominiquen teki mieli pyöräyttää silmiään, mutta esti itseään. Jos hänellä itsellään olisi ollut kuukautiset myöhässä edes kolme päivää, hän olisi jo juossut matami Lonelinen pakeille paniikin vallassa. Hän huokaisi syvään ja kokosi itsensä. "Okei... Ja sinä et huolestunut?"
"Tietenkin huolestuin. En vain tiennyt, mitä tehdä."
"Mutta tehän käytätte ehkäisyä?"
"Tietysti käytetään, en kai minä nyt mikään aivoton idiootti ole!" toinen kivahti heikosti.
Se oli kyllä totta. Blondi ei silti pystynyt käsittämään tilannetta. "Miten
tuo on sitten mahdollista?"
"En minä tiedä. Ehkä olen unohtanut jonkun yhden juoman yhtenä päivänä tai jotain. Mistä helvetistä minä tiedän!?"
"Mikset sanonut mitään minulle?"
"Sinulla on ollut tarpeeksi rankkaa muutenkin..."
"Me olemme ystäviä, Rose. Sinun
pitää oppia puhumaan myös omista ongelmistasi. Tai muuten käy näin."
Tyttö värähti. "Mitä se olisi tässä tilanteessa auttanut?"
"Olisit voinut tehdä abortin", Dominique töksäytti, mutta tajusi virheensä liian myöhään.
Rosen kasvoille levisi järkytys, ja hänen hengityksensä alkoi jälleen vinkua uhkaavasti. "Ei..."
"Voi kulta, anteeksi", Dominique huokaisi ja paijasi tytön sotkuista hiuspehkoa. "Mitä ei?"
Rose puisteli päätään paniikinomaisesti. "Ei... En minä voi... En minä
voi tehdä sitä, Domie. Sinä tiedät sen.”
”Voi Rose-kulta..."
"Minua pelottaa, Dominique."
Dominique alkoi hitaasti käsittää, mitä tyttö todella tarkoitti. Tietenkin he olivat aiemmin puhuneet mitä-jos -tyyppisesti raskaaksi tulemisesta. Dominiquen mielipide oli, että hän kykenisi tekemään abortin, sillä ei halunnut lapsia liian nuorena tai välttämättä ollenkaan. Rose taas oli aivan ehdoton abortin suhteen: hän ei omien sanojensa mukaan kykenisi siihen missään tilanteessa. Blondia tyttöä alkoi heikottaa ymmärryksen luikerrellessa hitaasti mieleensä, kun hän tajusi, mitä kaikkea tästä todellisuudessa seuraisi. Rose pilaisi elämänsä. Ei näin voinut tapahtua.
Rosen ajatukset eivät olleet kaukana ystävänsä omista. Tytön poskille valuivat jälleen kyyneleet, ja hän voihkaisi ääneen: "Minä olen helvetti vie tehnyt kaiken oikein! Ei kenellekään muulle käy näin!"
"Ei tämä ole sinun syytäsi”, Dominique yritti rauhoitella.
"Onpas! Minä olen epäonnistunut, Domie! Ja siitä rangaistukseksi elämäni on pilalla lopullisesti. Olen niin nuori, eikä minulla ole mitään tietoa, haluanko edes olla Willin kanssa lopun elämääni. Minusta ei tule yhtään mitään, ikinä enää. Kaikki ne unelmat..." ja sitten tyttö murtui lohduttomaan itkuun.
Dominique kohottautui polvilleen ja puristi tytön lujasti itseään vasten antaen tämän vuodattaa kyyneleensä paitaansa. Hän silitteli rauhoittavasti ystävänsä tärisevää selkää, kun tämä tyrski lohduttomasti. Tytön suusta kantautui välillä epätoivoisia älähdyksiä, joista ei saanut mitään selvää. Ystävykset kököttivät toisiinsa kietoutuneina hiljaisessa vessassa. Myrtti ei onneksi ilmestynyt enää häiritsemään heitä. Käsitys ajankulusta oli menettänyt merkityksensä kaiken muun mukana. Dominique tuijotti seinää tyhjä katse silmissään ja kirosi mielessään korkeampaa tahoa. Äkkiä hän tunsi itsensä niin vihaiseksi.
Juuri, kun kaikki oli vihdoin hyvin.Pitkän ajan kuluttua Rosen kyyneleet kuivuivat, ja tyttö vetäytyi hitaasti toisen otteesta. Hän nojautui vesisäiliötä vasten tuijottaen kaakelilattiaa lopen uupuneen näköisenä. Aivan kuin hänellä ei olisi enää rahtustakaan voimaa jäljellä mihinkään.
"Päähän koskee..." hän kuiskasi niin onnettomalla äänellä, että Dominiquen sydäntä särki.
"Rakas, minä uskon sen."
"Mitä minä nyt teen?" toinen kysyi avuttomana.
"Sinun pitää puhua Willille."
Silloin punapään kasvot yhtäkkiä kirkastuivat, ja hän nosti katseensa ystäväänsä järkyttyneen näköisenä. "En varmasti kerro Willille!"
Blondi tuijotti toista häkeltyneenä. "Miten niin
et kerro?"
Rose tarttui hätääntyneenä Dominiquen käsivarteen. "Sinun pitää luvata minulle, ettet sano sanaakaan Willille."
"Mitä sinä nyt höpiset, hani?"
Toinen vain pudisti kiivaasti päätään. "Ei. Willillä on
kaikki edessään. En aio pilata sitä."
"Mutta pyhä Merlin hän on sen lapsen
isä!!" Dominique huudahti ja järkyttyi itsekin, kuinka tosilta hänen sanansa äänen lausuttuina kuulostivat.
Mutta Rosen ääni oli järkkymätön. "Ei. Ei sanaakaan."