Ohoh, jännää! Siihen nähden, miten paljon TSH-sovituksia on jo tehty, suhtaudun mieluummin positiivisella asenteella tällä kertaa. Meinasin saada hirmuisen hepulin (no, sainkin...
) silloin kun elokuvasarjan teosta alettiin puhua, ja vastustin syvästi niin Galadrielin kuin Frodonkin näyttelijävalintoja, en uskonut että siitä osattaisiin tehdä "tarpeeksi hieno" kirjaa kuvastamaan ja olin todella epäluuloinen sen suhteen kaikin puolin, ja sitten kuitenkin olin haltioissani kun sen elokuvissa lopulta näin.
Ja nytkin vielä sitä katsoessa ei se minusta ole mitenkään pahasti ajan kuluttama vaan toimii edelleen.
Cate Blanchettista Galadrielina en tykkää vieläkään, mutta kaikkea ei voi saada.
Ja minusta se Hobittikin oli ihan ok, vaikka sitäkin kohtaan olin todella skeptinen. Ei se edeltäjänsä tasolle yllä, mutta kyllähän sen kertaalleen katsoi ihan tyytyväisenä ja tykkäsin siitäkin. Nykytekniikalla ja kaikella voisi kuvitella, että saisivat siitä näyttävän ja hienon sarjan? (Tosin nyt kun näin menin sanomaan, siitä varmaan tulee edelliseen logiikkaan vedoten täysi floppi...
)
Ja kun nyt kerran tässä ketjussa ollaan, niin pitääpä ihkuttaa vähän sitä, että innostuin
Stranger Things -sarjasta!
Minulla ei ole Netflixiä, niin en ollut vielä nähnyt, mutta olin kuullut siitä kehuja ja lukenut joitakin mainintoja joista ajattelin että tuon voisi joskus tarkistaa. Katsoin viikonloppuna siskon kanssa kuusi jaksoa putkeen ja jäin heti koukkuun.
En tiedä, millaisena se näyttäytyy nykynuorille, mutta 80-luvun lapselle se oli tosi kotoisan tuntuinen. Siihen on ympätty niin paljon tuttuja elementtejä sen ajan jutuista, sarjoista, elokuvista ja yleisestä meiningistä, että se vei ihanalla tavalla mennessään heti saman tien.
Lisäksi olin nuorena tosi kova Winona-fani, ja vaikka julkisuuden tuomat ongelmat ja ikääntyminenkään eivät ole kohdelleet sitä kaikkein kauneimmin, olen tosi iloinen että se on saanut vielä ison roolin ilmeisesti aika menestyneeksi nousseesta sarjasta.
Olen ollut vähän pahoillani, että se ei enää ole kovin kivoja rooleja pitkään aikaan saanut.
Onko täällä muita sarjaan koukuttuneita? Aika lyhythän se on, pari vastaavaa maraton-iltaa ja kaikki on nähty, mutta olen siitä aika innoissani.