Räntsäke: Tervetuloa hattaraisimman rakkaushömpän pariin ikinä
Hyvät luonnehdinnat, tommosiahan ne on. Ai helvetti, parhainta ironiaa ikinä! En itse jotenkin edes osannut ajatella sitä noin, mutta erinomainen pointti
hassuahan se on. Pahvilaatikko on aika jees nimi kissalle, eikö vaan? Kyllä Jooa osaa. Kiitos kommentista!
Wisteria: Pojat on tehty sokerista ja kanelista :'D Eetu tietää, millaista on, kun on kokenut jotain rankkaa. Vaikka konteksti on vähän eri, kukin kokemus ravistelee omalla tavallaan, vaikka Eetun sotkut ovat olleet vakavampaa sorttia. Kiitos kommentista!
.Slytherin.: Oi voi kiitos! ^^ Kiva kuulla. Säkin pirist mun iltaa kommentillasi, kiitos siitä!
A/N: Lauantain rapsu tyylikkäästi myöhässä. Sunnuntain tulee myöhemmin tänään. Jooalle on helpointa avautua ensin fyysisistä asioista. Henkiset ja psykologiset jutut jäävät nyt hiukan syrjään, niistä kun ei luonnollisesti niin helppo puhua.
41. Saa tuntea pahaa
K-11
angst
sanalla kosketus
350 sanaa
Jooa
Me maattiin lusikassa mun sängyllä ihot lämpöä hohkaen. Eetu suuteli mun niskaa ja silitti peukalollaan vatsaa. Sen kosketus lähetti pieniä ilotulituksia, yhtä värikkäitä ja lämpimiä, mun kroppaa pitkin. Sanat, joita en tarkoittanut vielä silloin lausua, karkasivat huulilta kuin lumottuina:
”Mä en osaa enää kertoa, kuinka paljon se sattui silloin. Mieli blokkaa sellaiset jutut.”
Eetu halasi mua, ja mä olin siinä, sen käsivarsilla selkä sen rintakehää vasten, turvassa. Pimeässä oli hyvä kertoa niitä vähemmän kauniita asioita. Oli helpompi puhua, kun en nähnyt Eetun kasvoja.
”Mulla oli niin paha anemia, että tiputteli mun suoneen yhden veripussin. Sain silloin tietää mun veriryhmän. Se on B-. Mä en nukkunut öisin, koska ne pisti kortisoniannoksen suoraan suoneen. Se nimittäin valvottaa. Pari kertaa pyysin tablettia, mutta en tykännyt siitä, lääkeunesta meinaan. Se ei tuntunut siltä kuin olisi nukkunut oikeasti”, mä puhuin kuin olisin puhunut itselleni, mutta ei kuitenkaan. Eetu oli siinä ja sen hengitys tuntui suloisen kuumalta mun niskaa vasten.
”Hoitajat olivat supermukavia siellä”, sanoin, ”mikä oli huipputärkeetä, koska muuten koko homma oli aika paskaa. Tai ei sitäkään, koska se oli vaan verta sekin. Mieti tommonen jollekin verikammoiselle, sehän olisi ihan helvetti. Tai piikkikammoiselle. Ne tuli ottamaan verta joka aamu, koska ne tarkkaili mun tulehdusarvoja sun muita, mitä lie ne siellä labrassa kattovatkaan. Mun käsivarret olivat kuin jonkin sekakäyttäjän. Ja sit tietty tipat ja kaikki.”
Eetu ei ollut vieläkään sanonut mitään. Mua alkoi vähän pelottaa.
”Nukutko sä?” kysyin ja mulla oli paha mieli jo valmiiksi. Sehän ois niinku tosi kiva. Avaudun tässä yhdestä elämäni rankimmasta kokemuksesta ja jätkä nukahtaa kesken kaiken.
”En tietenkään”, Eetu sanoi, ”mä vaan kuuntelin. En osaa edes kuvitella. Mulla ei oo ikinä ollut mitään flunssaa tai mahatautia pahempaa.”
”Ei se ollut missään vaiheessa mitenkään out of control”, mumisin.
”Ei sen tarvitsekaan olla”, Eetu tuhahti ja piteli mua tiukemmin. ”Ei ihmisen tarvitse tehdä kuolemaa, että jokin juttu olisi rankkaa. Se oli varmasti vaikeeta. Oon pahoillani, että oot joutunut läpikäymään jotakin tollasta.”
”Mulla oli niin avuton olo, koska ei ollut mitään syytä”, kuiskasin. ”Joskus tunnen samaa avuttomuutta vieläkin, vaikka kaikki on nyt hyvin.”
”Se on okei”, Eetu vakuutti, ja hassua kyllä, mä uskoin sitä.