Olipa virkistävän erilainen teksti täällä originaalipuolella! Hirvittävän lyhyt, toki, mutta se herätti niin monia ajatuksia, että hyvä kun pystyn käsittelemään edes tän pituista tekstiä.
Tässä pohdittiin elämää, sitä mitä tehdä sillä ja mikä sen merkitys on. Sitä miten turhaa kaikki on. Onko näin todella? Onko elämä ja elämässä tehtävät asiat turhia nimenomaan siksi, että ne ovat väliaikaisia? Jos todella ajattelee ettei millään ole mitään pointtia koska kuolema korjaa jokaisen, niin silloinhan se "parannuskeino" olisi tekstissä mainittu ikuisuus. Mut jos elämä olisi ikuista, jos me ihmiset olisimme kuolemattomia, niin eikö juuri silloin olemassaololta puuttuisi merkitys? Nimittäin kuolemattomuus sallisi loputtoman määrän valintoja, ja sen valinnan arvo, sen valinnan merkitys, sehän on sidoksissa siihen, et se valinta poissulkee muita vaihtoehtoja. Mut jos sä oot kuolematon, sä voit aina palata siihen valinnan tekemiseen uudelleen ja valita toisin, kunnes sä olet valinnut kaikki vaihtoehdot. Eli tuleeko se merkitys juuri sen menettämisen kautta?
Ainoo ehkä mikä mua vähän häiritsi tässä, oli se miten alussa puhuttiin elämästä sairautena ja tautina ja mietittiin siihen parannuskeinoa, mut sit lopussa sanottiinkin et: Elämä maapallolla on samaan aikaan suuri vitsaus ja suuri lahja. Päättäkää itse kumpi se teille on. Ehkä olisin siis kaivannut vähän neutraalimpia sanavalintoja tohon alkuun, jos kerta haluttiin lukijan itse pohtia mitä se elämä on tälle itselleen. Toisaalta, nyt tästä näkee miten sun oma ajatustenkulkus on mennyt, miten oot aluks ajatellut että elämässä ei oo mitään pointtia, kun taas lopussa oot tullutkin siihen lopputulokseen et se riippuu kokonaan yksilöstä. Vähän mua kyllä huvitti tää: Eikö tärkeintä olisi vain elää ja olla onnellinen. Sillä onnellisuus, mitä se on ja miten sen voi tavoittaa? Pitäisikö jokaisen tavoitella omaa onnellisuuttaan silläkin seurauksella, että se aiheuttaisi pahaa muille ihmisille? Oliskin mielenkiintoista jos kirjoittaisit tästä aiheesta jotain. :)
Kiitos kun jaoit tämän!