Fandom: Death Note
Disclaimer: En omista hahmoja, kunhan leikin. Ihan ilmaiseksi.
Otsikko: Teoreettisesti puhuen
Kirjoittaja: Pics
Beta: -
Paritus: lievää Light/L-vihjailua
Ikäraja: K-11
Genre: dialogi, draama, huumori
Summary: "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se suoraan äläkä vihjaile."
A/N: Öh. On ollut tällainen ideanpoikanen päässä häiritsevän pitkään, ja koska näin tilaisuuden toteuttaa se Dialogihaaste vol. 5:n avulla, niin kokeilin. Tällaista jälkeä tuli. Dialogin kirjoittamisesta olen aina tykännyt paljon, ja mielestäni käsiraudat on sarjassa vain niin eeppiset, että oli ihan pakko päästä hyödyntämään.
Teoreettisesti puhuen
"Viimeisen kerran, Ryuuzaki, minä en teeskentele rakastavani Misaa, vaikka se ehkä saattaisikin antaa meille jotain tietoa Kirasta."
"Kuvittelin, että myös Light haluaisi saada Kiran kiinni millä keinolla tahansa."
"Niin haluankin! Mutta en aio leikitellä naisen tunteilla."
"Eli se ei siis sittenkään ole 'millä keinolla hyvänsä', eihän?"
"Se olisi liian moraalitonta."
"Olen yllättynyt siitä, että Light on huolissaan moraalista."
"En ymmärrä mitä tarkoitat, Ryuuzaki. Olen vakavamielinen A:n mallioppilas. Tai ainakin olin, ennen kuin Kira saattoi minut tähän tilanteeseen."
"Näinköhän..."
"Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se suoraan äläkä vihjaile."
"Mietin vain, mahtaako Light vältellä treffejä Misan kanssa jostakin muusta syystä kuin moraalittomuuden vuoksi."
"Ja mikäköhän sellainen syy sitten mahtaisi olla?"
"Kenties Light pitääkin enemmän omasta sukupuolestaan kuin tytöistä."
"Mitä?"
"Toisin sanottuna, ehkä Light onkin homoseksuaali...?"
"Ryuuzaki, kumpi meistä ehdotti näitä käsirautoja?"
"Emme käytä näitä siksi, että haluaisin sitä. Epäilen edelleen, että Light on Kira."
"En ole! Kai minä tietäisin, jos olisin tappanut niin paljon ihmisiä!"
"Ja juuri se onkin ongel..."
"Voisitko edes lakata mutisemasta siihen jäätelöannokseesi, kun yritämme keskustella vakavasti?"
"Miksi? Onko Light kateellinen siitä, että minulla on enemmän jäätelöä? Voin antaa vähän –"
"Ryuuzaki! Tuo on inhottavaa!"
"Miten niin?"
"Olet käyttänyt tuota lusikkaa, joten älä yritä työntää sitä suuhuni!"
"– ja juuri noin uskoisin Kiran sanovan, jos hän olisi nyt Lightin paikalla."
"Ryuuzaki!"
"Kira pyrkisi osoittamaan, ettei ole homoseksuaali, ja teeskentelisi inhoa näkyvästi."
"Minä en ole Kira, enkä ole homoseksuaali, enkä halua syödä kenenkään muun käyttämällä lusikalla! Se ei ole hygieenistä."
"Näinköhän..."
"Sitä paitsi luulen, että olet väärässä."
"Ei, uskon olevani oikeassa ainakin viidentoista prosentin todennäköisyydellä."
"Toisin sanottuna väärässä olemisen todennäköisyys on kahdeksankymmentäviisi prosenttia."
"Kertoisiko Light siis oman teoriansa tilanteesta?"
"Uskoisin, että Kira tarttuisi tilaisuuteen seksuaalisuuden tullessa puheeksi, ja yrittäisi sekoittaa tutkimusta viettelemällä Ryuuzakin. Riippumatta siitä mahtaisiko hän olla pohjimmiltaan homoseksuaali vaiko heteroseksuaali."
"... Ei. Se olisi liian riskialtis menetelmä, ja lisäksi sellainen jolla ei olisi mitään mahdollisuutta onnistua. Kira ei ole tyhmä."
"Minä uskon, että se voisi onnistua. Koska ehkäpä päättäisit ryhtyä suhteeseen oletetun Kiran kanssa siinä toivossa, että hän paljastaisi itsensä enemmin tai myöhemmin, jos tarkkailisit häntä vieläkin lähempää."
"Minun on myönnettävä, että teoreettisesti puhuen Lightilla on pointti."
"Joten, koska en yrittänyt sitä, en ole Kira."
"Saamme sen selville lopulta."
"En halua odottaa! Ymmärrätkö millaista on olla epäiltynä sellaisista hirmuteoista kuin Kira, ja valvottuna kaksikymmentäneljä tuntia vuorokaudessa? Ja nämä – !"
"Olisin kiitollinen, jos Light ei kiskoisi ketjua kun yritän syödä jäätelöä."
"Ryuuzaki! Olen vakavissani."
"Niin minäkin. Aivot tarvitsevat sokeria."