A/N: Kolmas luku, olkaa hyvät!
Bella PoV
Olin valmistautunut huomiseen koulupäivään laittamalla vaatteet valmiiksi ja pakkaamalla laukkuuni koulukirjat, vihkon ja kynäpenaalin. Laittaisin päälleni mustan tunikan ja legginssit.
Kouluun oli kilometrin matka, joten kulkisin matkan kävellen.
Aamulla puin vaatteet päälleni, söin aamupalan ja lähdin kävelemään koululle. Astellessani kirjaston ohi, joku huusi minua nimeltä: "Bella!"
Samassa Edward juoksi viereeni. Emmett tuli pian perässä jonkun toisen miehen kanssa.
"Huomenta! Menettekö tekin kouluun?" totesin, kun näin reput heidän olkapäillään.
"Kyllä, käytkö sinäkin tätä koulua?" Edward kysyi.
"Kyllä!" vastasin hymyillen.
"Niin, tämä tässä on Jasper. Toinen kämppikseni. Jasper, tässä on Bella," Edward esitteli. Ojensin käteni Jasperille ja hän tarttui siihen.
"Mukava tavata! En ollut toissapäivänä kotona, kun olit meillä, hän tervehti.
"Minustakin on mukava tavata," hymyilin hänelle.
Saavuimme koululle kymmenen minuuttia ennen kellojen soittoa. Luoksemme käveli kaksi tyttöä. Toinen heistä oli todella lyhyt ja omisti mustat lyhyet hiukset. Toinen oli aika pitkä ja omisti vaaleat, pitkät hiukset.
"Hei tytöt! Tämä tässä on Bella. Bella, tässä ovat Alice ja Rosalie. Alice on isosiskoni ja seurustelee Jasperin kanssa. Rosalie seurustelee Emmettin kanssa," Edward kertoi.
"Hauska tavata!" sanoin hymyillen.
"Niin minustakin! Meistä tulee varmasti hyvät ystävät!" huudahti keijukaismainen tyttö, Alice, ja ryntäsi halaamaan.
"Mukava tavata!" Rosalie tervehti.
Sain selville, että Edward oli täällä ensimmäistä vuottaan, kuten minäkin, mutta hän oli tullut jo kesän alussa tänne. Muut olivat täällä toista vuottaan. Emmett oli Edwardin lapsuuden ystävä ja Edward, Alice ja Emmett olivat kotoisin Alaskasta.
Ensimmäinen tuntuni oli biologiaa. Istuin Edwardin vieressä.
Ennen tunnin alkua Edwardin viereen tuli eräs tyttö. Hänellä oli punertavan vaaleat hiukset ja taidokkaasti lakatut kynnet. Päällään hänellä oli musta minihame ja kirkkaanpunainen toppi.
"Hei, olen Tanya Denali. Ajattelin esittäytyä sitä varten, että jos joskus haluat seuraa. Mikä tahansa aika kelpaa," Tanyaksi esittäytynyt henkilö sanoi Edwardille.
"Anteeksi, en ole kiinnostunut," Edward vastasi välinpitämättömästi. Tanya lähti paikalta heti kahden ystävänsä kanssa.
"Tanya on tämän koulun pahin ämmä. Jessica ja Lauren kulkevat hänen kannoillaan. He ovat kaikki kolmannella luokalla. Emmett on kertonut heistä," Edward kuiskasi korvaani.
Koulupäivän loputtua kuljin kotiin Edwardin, Emmettin ja Jasperin kanssa.
"Nähdään huomenna!" huudahdin, kun jäin talolleni.
"Nähdään!" muut huusivat hymyillen.
Menin kotiin ja tein koulutehtävät. Sen jälkeen valmistin päivällistä. Tein lasagnea.
Pian puhelimeni soi. Alice soitti. Olin antanut heille puhelinnumeroni tänään.
"Hei! Ajattelin, että haluaisitko lähteä ostoksille? Rosella on kuulemma jotain tekemistä Emmettin kanssa, joten hän ei ehdi," Alice selosti yhteen putkeen.
"Hei! Voin tulla mukaasi. Nähdäänkö kirjaston edessä tunnin kuluttua?" kysyin häneltä.
"Selvä, nähdään!" hän huudahti. Sammutin puhelimeni.
Noin tunnin kuluttua seisoin kirjaston edessä. Näin keltaisen auton tulevan kirjastoa kohti. Lähempää katsottuna auto oli Porsche. Auto pysähtyi eteeni ja näin Alicen hymyilemässä ajajan paikalla.
"Hieno auto!" sanoin astuessani sisään.
"Kiitti! Mennäänkö ensin H&M:n?" Alice ehdotti.
"Selvä," vastasin hymyille ja kiinnittäen turvavyötä.
"Sinun on pakko sovittaa tätä!" Alice huudahti näyttäen mustaa mekkoa, jonka selkä-osa oli pitsiä. Otin sen käteeni ja kävelin sovituskoppiin. Vaihdoin sen päälleni ja astuin ulos kopista, jotta Alice näkisi asun.
"Tuo on todella hyvä! Kokeile näitä nyt!" hän sanoi pitäen kädessään mustat haalistetut farkut.
Olimme kiertäneet kauppoja jo kolme tuntia, joten päätimme mennä syömään. Valitsimme pienen hampurilaisravintolan. Otin kana-aterian ja Colan.
Hetken kuluttua Jasper saapui ravintolaan ja Alicen ilme kirkastui.
"Hei, komistus!" Alice huudahti.
"Ai hei, kaunokainen!" Jasper tervehti astellessaan Alicen luo ja suudellen häntä.
"Haluaisitko tulla yöksi tänään?" Alice kysyi Jasperilta.
"Ilman muuta," hän vastasi suudellen Alicea yhä.
"Etkö varmasti halua kyytiä?" Alice kysyi. Olin päättänyt kävellä kotiini, sillä oletin, että Alicella ja Jasperilla oli tähdellisempääkin tekemistä, kuin minun kyyditseminen.
"Olen, ei tästä ole kuin kilometri asunnolleni ja on terveellistä joskus kävellä," sanoin hänelle.
"No, hei sitten! Nähdään huomenna!" hän huudahti ja vilkutti. Hymyilin ja vilkutin takaisin.
Kävelin taloani päin ja näin jonkun tulevan vastaan.
"Edward!" huudahdin yllättyneenä. Edward nosti katseensa.
"Hei, Bella!" hän tervehti hymyillen. Ulkona oli alkanut sataa, joten hänen hiuksensa valuttivat vettä.
"Mitä sinä tähän aikaan täällä teet?" kysyin uteliaana.
"Lähdin kotoa Rosalien tullessa meille ja unohdin avaimeni. Emmett on varmaan sammunut Rosalien kanssa, heillä oli aika kovat bileet äsken. Hän ei avaa ovea ja Jasper lähti varmaan Alicelle. Eli en pääse sisään," Edward selitti.
"Voit tulla minun luokseni, voin laittaa vierasvuoteen valmiiksi," ehdotin.
"Jos siitä ei ole mitään vaivaa," hän myöntyi.
Kävelimme asunnolleni. Laitoin teeveden kiehumaan ja laitoin Edwardille sängyn valmiiksi.
Istuimme pöydän ääressä juoden teetä vaitonaisina. Kun sain juotua, kävin kaatamassa lopun veden pois vedenkeittimestä. Edward nousi myös ylös ja toi kuppinsa tiskipöydälle. Käännyin ympäri ja näin hänen seisovan takanani. Edward kumartui minua kohti ja laski huulensa huulilleni. Vastasin suudelmaan hellästi.
Pian irtauduimme toisistamme.
"Hyvää yötä!" hän sanoi.
"Öitä!" vastasin ja kävelin hänen perässään olohuoneeseen ja sieltä menin omaan huoneeseeni. Vaihdoin vaatteeni ja käperryin lämpimään peittoon.
A/N: Tuo oli vähän pidempi luku! Kommentteja, kiitos!