Title: Minä näen tulen
Author: FractaAnima
Genre: fluffy, romance
Rating: K11
Pairing: Lily/Sirius
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa hahmot ja minä omistan mielikuvitukseni. En saa tästä minkäänlaista hyvitystä.
Oneshot
Haasteisiin:Kerää kaikki hahmot (Sirius Musta)
Paritusketjuhaaste
A/N: Halusin kirjoittaa jotain söpöä Lily/Siriuksella, koska
Tikkis on söpö ja tykkää Lily/Siriuksesta ja koska Tikkiksellä on tänään synttärit. Onnea hippuselleni.
Minä näen tulenKasvihuoneen lasit lämmittivät keväisen auringonpaisteen helteiseksi. Hikipisara kirposi Lilyn punaisesta hiusrajasta ja valahti ohimolle, josta kämmenselkä tavoitti karkurin. Hänen sormiensa välit olivat mullasta tummuneet ja kasvot keskittyneet. Suu oli yhteen puristettu viiva ja silmät pistävät. Sirius seurasi tytön työskentelyä ja antoi epähuomiossa oman jänöratamonsa purra itseään sormeen.
”Auts”, Sirius murahti ja heilautti kipottavan etusormensa pois pörröisen kasvin suusta. Lily nosti katseensa ja hymyili.
”Sinun ei pitäisi syöttää niitä”, tyttö puri huultaan. Sirius hymyili ilkikurisesti takaisin miettien jotain sopivaa sanottavaa. Poika hänen vieressään tyrskähti.
”Remus”, Sirius töytäisi ystäväänsä kylkeen.
”Mihin te olette Jamesin jättäneet?” Lily kysyi kantaessaan täydellisesti istutetun jänöratamonsa sivupöydälle. Sirius seurasi häntä katseella, katseli kuinka lantio keinui ja sidotut hiukset heilahtelivat.
”Jamesilla on flunssa”, Remus sanoi ja paineli mullan tasaiseksi, ennen kuin asetti oman kasvinsa purkkiin.
”Aivan, limaa on joka puolella makuusalia”, Sirius naurahti. Hänen jänöratamonsa mökötti pöydällä näyttäen siltä kuin hänet olisi petetty. Remus rapsutti sen mullan täplittämää turkkia kuin lohduttaen.
”Ällöttävää”, Lily rutisti kulmiaan ja asetti uuden ruukun pöydälle ja pyydysti häkistä uuden jänön.
”Joten – ”, Sirius aloitti ilmoitusluontoisesti ”- hän käski
minun viihdyttää sinua tämän päivän”, Sirius röyhisti rintaansa muka ritarillisesti. Remuksen ilme synkkeni. Lily naurahti.
”Mitä jos viihdyttäisit jänöratamoasi? Se näyttää siltä, että jos et pian istuta sitä purkkiin, se hyppää pöydältä tappaakseen itsensä”, tytön kädet asettelivat jo ties kuinka monetta kasvia purkkiin, silitti pehmeää turkkia ja nosti jälleen purkin syliinsä. Remus puri huultaan, ettei nauraisi.
Kun aamupäivän kasvitieteen tunnit olivat ohitse ja Sirius oli saanut jänönsä istutettua, he kävelivät Remuksen kanssa hitaasti kohti linnaa. Lily käveli muutaman metrin heidän edellään.
”Sirius, minusta – minusta sinun ei pitäisi olla niin läheinen Lilyä kohtaan”, Remus mutisi. Sirius piti katseensa edellä kulkevassa tytössä.
”Mitä sinä tarkoitat? Itse opiskelet hänen kanssaan päivittäin, teette ties mitä ryhmätöitä vapaa-ajallanne”, poika säesti lausetta äänensävyllä, joka kertoi opiskelun olevan hulluutta.
”Se on eri asia, kyllä sinä tiedä mitä minä tarkoitan. Hän on Jamesin tyttöystävä”, Remus murahti.
”Älä stressaa, Remus. Sinä aina stressaat”, Sirius sanoi ja nopeutti askeliaan. Remus yritti pysyä hänen mukanaan.
”Mutta James – ”
”Älä viitsi, kyllä sinä tiedät, etten tekisi sitä Jamesille”, poika huudahti ja juoksi Lilyn kiinni. Remus jättäytyi huokaisten taakse ja antoi ystävänsä mennä.
”Evans”, Sirius saavutti tytön.
”Milloin sinä opit käyttämään ihmisten etunimiä, Sirius?”, tyttö siristi silmiään, mutta hymyili.
”Haluaisin näyttää sinulle jotain”, Sirius väisti kysymyksen.
”Jos siihen liittyy limaa tai jotain muuta yhtä ällöttävää, en halua nähdä”, Lily ilmoitti ja tiukensi otettaan olkalaukkunsa hihnasta.
”Ei liity, tule nyt, tässä ei mene kauaa”, Sirius tarttui tyttöä käsivarresta. Lily katsahti pojan kättä ja mietti hetken.
”Hyvä on, mihin me menemme?” Lily nosti katseensa. Sirius katsoi hänen vihreisiin silmiin ja vain hymyili.
”Tule”, poika sanoi ja vaihtoi heidän kulkusuuntaansa. Lily vaikutti hermostuneelta, mutta seurasi, sillä hän oli edelleen kiinni pojan otteessa. Matkalla Sirius törmäsi Remuksen katseeseen, mutta puisteli tälle päätään ja vakuutti ajatuksissaan kaiken olevan hyvin. Sirius johdatti Lilyä linnan taakse, kallion reunaa pitkin alemmas ja kohti järven rantaa.
Järvi kimalteli auringossa kuin tuhannet jalokivet, mutta Sirius näki vain tulen, joka leimusi hänen vierellään. Hänen rinnassaan pamppaili patarumpu.
”Tässä”, poika sanoi ja pysähtyi äkisti. Lily katsahti ympärilleen hyvin ymmällään.
”Tämänkö sinä halusit näyttää minulle?”
”Tämän”, Sirius sanoi ja katseli tyttöä edessään. Hän näki auringon kultaavan hiuksia, jotka olivat kuin sulaa laavaa. Nyt hän näki myös jalokivet, jotka ympäröivät Lilyn, mutta eivät olleet läheskään niin kauniita kuin tytön silmien tilalla kiiluvat smaragdit.
”Onko tämä taas joku typerä temppu?” Lily tulistui. Hänen poskilleen nousi kevyt puna.
”Mitä sinä näet, Lily?” Sirius kysyi.
”En mitään”, Lily tuhahti ja risti kätensä.
”Minä näen kaiken”, Sirius sanoi ja kietoi kätensä tytön lanteille. Tyttö värähti, puna poskilla syveni. Sirius tarttui Lilyn karanneeseen katseeseen ja kohotti sen itseensä ja kun hän sai epäröivän hyväksynnän, hän painoi huulensa syntiseen, herkkään, mutta kuumottavaan suudelmaan, joka oli ainoa, jonka he eläessään jakoivat.
”Tuntuuko tämä sinusta typerältä tempulta?” Sirius kysyi pidellen yhä Lilyä sylissään.
”Ei”, Lily kuiskasi ja painoi punaisen päänsä vasten Siriuksen rintaa ja he antoivat kevään auringon hyväillä heitä. Jossain kevään kuivaamassa heinikossa kuului rapinaa, kun villit jänöratamot tekivät pesää, johon juurtua ja josta repiä juuriaan.