Arwen/Aragorn on OTP, enkä ymmärrä, miten heistä ei ole enempää ficcejä Finin puolella (tai ainakaan en ole löytänyt, vaikka kuinka olen etsinyt)! Näistä kahdesta kun kuitenkin saisi vaikka ja mitä aikaiseksi!
Ihanan runollista tekstiä, sopii hyvin kyllä aiheeseensa, koska näin tuosta ei tule ihan niin synkkää kuin mitä se voisi olla, vaikka tämä kertookin Arwenin kuolemasta. Muutenkin tykkäsin tässä siitä, että tämä oli kenties hieman vanhahtavan kuuloista kieltä, se kuulosti kivasti siltä, miten LotR on käännetty suomeen. Ainakin sen verran, mitä mä muistan siitä käännöksestä, siitä kun on jo jonkun aikaa, kun olen viimeksi lukenut LotR:in suomeksi. : D
Itse en ymmärrä aikaisempia kommentoijia, jotka ovat sanoneet, että odottivat tämän olevan rakkaustarina, koska itse odotin juuri jotain kuolemaa käsittelevää (itse asiassa odotin, että tässä olisi kerrottu Aragornin kuolemasta, että siinä mielessä yllätit kyllä minutkin). Kenties siinä sitten on taustalla se, jos muut eivät ole tutustuneet Silmarillioniin yhtä tarkasti kuin allekirjoittanut, että Eru ja tämän antama 'lahja ihmisille' on jäänyt hieman epäselväksi, mene ja tiedä.
Siinä olen kuitenkin muiden kanssa täysin samaa mieltä, että tästä löytyi sitä jotain Tolkien-maista vibatusta, kenties se oli tuo hieman runollinen ilmaisutapa, kenties vanhahtavat sanavalinnat, mutta jotenkin tästä tuli kyllä hyvin mestarin itsensä kirjoittama teksti mieleen. Tykkäsin myös suunnattomasti siitä, että olit valinnut otsikoksi juuri Erun lahja ihmisille, etkä esim. juuri Arwenin kuolema, koska näin tässä tulee yllättävä käänne konseptia tuntemattomille ja tuo valitsemasi otsikko on muutenkin paljon... tehokkaampi näin paremman sanan puutteessa. Arwenin kuolema olisi muutenkin kertonut ehkä liikaa tarinasta, koska tuosta otsikosta voi tosiaan päätellä tämän kertovan jonkun toisenkin ihmisen kuolemasta, vaikka tietäisikin, mihin otsikko viittaa, kuten allekirjoittanut luuli. Joku mainitsi myös, että tässä oli jotain haltiamaista, mistä olen myös samaa mieltä, ja nostan siitä syystä kyllä hattuani sulle, koska se on oikeastikin aika haastavaa! Kiitokset siis tästä taidonnäytteestä, tätä oli todella miellyttävää lukea! (: