Minä näin
Hobitin kakkososan vasta tänään. Mutta joo. Jostain syystä tykästyin Beorniin, se oli jotenkin tosi symppiksenoloinen ja kivan näköinen, sillä oli söpöt silmät. :'D Beornia olis saanu näyttää kyllä enemmän, eikä keskittyä liikaa niihin Hobitin alkuperäistarinaan liittymättömiin juttuihin.
Ja huoh, se Tauriel... Monet näyttää tykänneen tuosta hahmosta ja olisin itsekin pitänyt siitä enemmän, jos sitä ei olisi sekoitettu mihinkään romanssijuttuihin Legolasin ja Kilin kanssa. >__< Jotenkin se vei screenaikaa esim. Fililtä, kun enemmän keskityttiin kuvaamaan Kilin ja Taurielin juttua, kun veljesten suhdetta. Ja just tohon Filin ja Kilin suhteeseen tykästyin niin paljon ykkösosassa ja nyt se oli valitettavasti jäänyt enemmän varjoon tässä tokassa pätkässä.
Ja Legolas, en tykännyt siitä niin paljon tässä Hobitissa, se on kivempi hahmo Sormusten herrassa. Ne sen piilolinssit näytti ihan oudoilta ja vähensi silmien kautta välittyvää tunneskaalaa. Huomasin parissa kohdassa ajattelevani, että sillä on tosi kuollut katse niiden piilareiden takia. :/ Nauroin sille Gimli-kohdalle, se oli hauska. :'D
Smaug oli hyvin tehty, näytti upealta ja ääninäyttely toimi mainiosti. Mutta jotkut mainitsikin jo siitä Smaug-kohtauksen pitkittymisestä, mustakin sen olisi voinut hoitaa lyhyemmin. Mutta Smaug näytti hienolta kullattuna. :'D Niin ja sen silmät oli upeat, samoin se tulensyökseminen, kun sen mahan läpi paistoi se tulen loimu kun se oli aikeissa syöstä tulta.
Niin ja mäkin ajattelin että vaikka Smaugista tykkäsinkin niin sen ja Bilbon keskustelu alkoi muistuttaa jonkun ikivanhan Bond-leffan keskustelua jossa pahis kehuu itseään puol tuntia ja paljastaa kaikki suunnitelmansa Alko jotenki säälittääki Smaugin puolesta ku kaveri on the mahtavin lohikäärme ever eikä saanu lopulta aikaan muuta ku poltettua Thorinilta viitan.
Mulla on kans vähän samat fiilikset tämän suhteen. :'D Mutta otetaan huomioon, et Smaug on vanha ja lihava lohikäärme, niin ei se enää pysty niin huimiin näytöksiin ku nuorempana. :')
Ai niin, se Sauron hommakin. En tiedä, jotenkin se tuntui vähän irralliselta tarinaan liittyen, ihan niin ku ne örkitkin. Sauron oli kuitenkin hienosti tehty, varsinkin näytti upealta HFR 3D:nä.
Kaiken kaikkiaan pidin elokuvasta, vaikka aika raskas sitä oli seurata, kun tiesi, ettei se seuraa kirjan juonta täysin ja sisältää paljon sellaista, mitä kirjassa ei ole. Piti keskittyä tarinaan ja välillä mulla meni ihan yli hilseen jotkut kohdat, niin ku se Taurielin ja Kilin keskustelu, kun kääpiöt oli siellä haltioitten vankina. Mä en oikeen tajunnut, mistä ne siinä puhui, kun Kili esitteli Taurielille sitä riimukiveään. :'D