Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 208128 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 782
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #600 : 17.06.2024 17:00:46 »
Otin noin puolen vuoden tauon jälkeen Netflixin takaisin, ja eihän siellä edelleenkään ole mitään katsottavaa  ;D
Tämän havainnon olen itsekin tehnyt, tai harvoinpa minulla sitä on ollutkaan. Mutta muistan, kuinka aikoinaan moni sitä hehkutti, että voi hävittää kaikki "turhat" dvd:nsä, kun sieltä löytyy kaikki. No ei todellakaan löydy. Ja valikoima vaihtuu, niin jos tahdot katsoa jonkun vanhan lempparin, niin turha kuvitella löytävänsä.

Kyllä minä aina joskus otankin jonkun maksukanavan ja katselen sitten kaikkea, mikä on jäänyt välistä elokuvissa. Mutta se kerta pari vuoteen melkeinpä riittää.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 995
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #601 : 18.06.2024 20:10:11 »
Mutta muistan, kuinka aikoinaan moni sitä hehkutti, että voi hävittää kaikki "turhat" dvd:nsä, kun sieltä löytyy kaikki. No ei todellakaan löydy.



T.Ä.M.Ä

Siis oikeesti kun mä sain ekan kerran Netflixin hankittua (prepaidina ostin) ni olin ihan fiiliksissä ja lähdin kirjottamaan hakukenttään sarjoja joita halusin nähdä. Niistä sarjoista ehkä yks oli Netflixissä ja sekin KORKEINTAAN se yksi. :o

Mä en tajunnu alunperinkään et toi alusta on noin "amerikkapainotteinen" luulin sieltä löytyvän paljon enemmän muunmaalaisia sarjoja. Mä vaan en kauheesti lämpee niille amerikan "valmiiksnauretuille" "komediasarjoille". Mä rakastan brittiläisiä, aussilaisia ja ruotsalaisia sarjoja. Okei mä oon siillee nonstop kattonut Netflixistä yhtä ruotsalaista sarjaa (osaan sen replat jo ulkoa), mut mä taidan olla sit vaan ihan liian nirso, kun ei löydy mitään katsottavaa sieltäKÄÄN  :'(
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥
Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥
♥Tom/Alex♥

Ava by: Ingrid

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 782
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #602 : 18.06.2024 20:50:46 »
No todellakin, Pipe! Minulla on myös taipumusta tykästyä pienemmän budjetin taide-elokuviin tai muuten "vähemmän massoja houkutteleviin", niin sitä suuremmalla syyllä tietää, ettei noista välttämättä mitään sellaista löydä. Mutta toki voi katsoa sellaisia, joita ei itselleen tee mieli ostaakaan.

Viime aikoina olen katsonut joskus Disney+ -kanavaa, koska siellä on paljon sellaisia, joita kiinnostaisi nähdä, sarjojakin.

Tuo Kiirsun hehkutus Barbie-elokuvasta herätti pohtimaan, mikä olisi edellinen näkemäni elokuva, joka olisi ihan kunnolla tehnyt vahvan vaikutuksen. Olen katsonut viime aikoina paljon sellaisia, jotka ovat olleet mukavia katsella, olen tykännyt ja on koskettanutkin siinä hetkessä, mutten ole jäänyt miettimään sen syvällisemmin jälkikäteen. Tuntuu, että nuorena sellaisia tuli paljon enemmän vastaan, mutta en tiedä, johtuuko se siitä, että silloin on vain ollut nuori, eikä ole ollut niin laajaa näkökulmaa kuin nyt puolet vanhempana?  ::)

Kuitenkin tuntuu, että sellaisia kädenlämpöisiä kokemuksia riittää; sellaisia, joista tahtoisi haltioitua ihan kunnolla, mutta sitten kuitenkin on vain sellainen "ihan kiva". Katsoin viimeksi elokuvan Vonkka, joka oli symppis ja visuaalisesti kiva, mutta se jäi hyvin kevyeksi.

Mietin ihan, mikä edes on ollut sellainen elokuva, joka on tehnyt vahvan vaikutuksen. Ekana tulee mieleen Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme. Kun kävin katsomassa sen teatterissa, se oli todella elämyksellinen ja sen visuaalisuus suorastaan lamautti. Myöhemmin televisioruudulta se tunne ei ole ollut enää sama, mutta muistan sen ensikokemuksen, kuinka se oikein terävöitti kaikkia aisteja.

Henkien kätkemän katsoin keskellä yötä, kun olin hieman flunssassa ja nukkunut koko päivän, joten en saanut unta. Pilkkopimeänä myöhäissyksyn iltana, peittoihin kääriytyneenä ja raukeana kaikki se väri ja valo vei kuin toiseen maailmaan. Ja tilasin seuraavana päivänä jostain Japanista sen harpunsoittajan levyn.

Hilary ja Jackie riipi sydämeni palasiksi ja silti rakastin sitä niin paljon.

Kevyemmistä elokuvista esimerkiksi Big Fish teki minuun syvän vaikutuksen. Synkemmistä koskettava oli Gossip - pelkkää puhetta, jonka itse asiassa katsoin uudelleen muutama vuosi sitten pitkästä aikaa ja se oli edelleen vaikuttava.

Tim Burtonin Dark Shadows kolahti jostain syystä niin, että kävin katsomassa sen kolmesti peräkkäin elokuvissa ja ostin elokuvankin, vaikka en ihan edelleenkään tiedä, miksi tykkäsin siitä niin paljon. Mutta tykkään muutenkin Tim Burtonista. Rakastin Beetlejuicea (nuori Winona Ryder - oi!) kuin Corpse Brideakin ja Jack Skellington (Painajainen ennen joulua) on aivan ihana.

Samanhenkisestä "lasten kauhusta", olen ihan totaalinen Coraline-fani! Myös Laikan toinen elokuva Kubo ja samuraiseikkailu kosketti syvästi.

Rakastuin Skyfalliin ylivertaisesti kaikkiin muihin Bond-leffoihin verrattuna. Ihana Judi Dench ja kaikki muukin siinä oli jotenkin niin täydellistä lajissaan.

Ja tietysti tykkään tosi paljon kaikesta, jossa on lämmin kiintymyssuhde, miellyttävää huumoria, koskettavia ihmissuhteita ja sellaista.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

cirimiau

  • ***
  • Viestejä: 17
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #603 : 31.07.2024 16:22:50 »
Tulin vain kertomaan omia suosikki elokuviani ja syitä miksi ne ovat suosikkejani.

Pirates of the Caribbean-sarja:
Unohtumattomat hahmot: Jack Sparrow, Will Turner ja Elizabeth Swann ovat hyvin kehitettyjä ja mieleenpainuvia hahmoja, joilla on omat ainutlaatuiset persoonallisuutensa ja tarinansa.

Seikkailun tunnelma: Elokuvasarja tarjoaa jännittäviä ja eeppisiä seikkailuja, jotka vievät katsojat eksoottisiin paikkoihin ja vaarallisiin tilanteisiin.

Visuaaliset tehosteet: Upeasti toteutetut visuaaliset tehosteet, jotka tuovat merirosvot, meritaistelut ja myyttiset olennot eloon vaikuttavalla tavalla.

Huikea musiikki: Hans Zimmerin ja Klaus Badeltin säveltämä musiikki, erityisesti tunnusmusiikki "He's a Pirate", on ikimuistoinen ja lisää elokuvien tunnelmaa.

Huomattava huumori: Elokuvien humoristiset hetket, erityisesti Jack Sparrown hahmon ansiosta, tekevät niistä viihdyttäviä ja keventävät jännitystä.

Romantiikka ja draama: Elokuvissa on myös syvällisempiä juonenkäänteitä, jotka liittyvät rakkauteen, petokseen ja lojaalisuuteen, mikä lisää niiden vetovoimaa.

Meriteemat: Pidän merirosvoista, meriseikkailuista ja historialliseen merirosvomaailmaan sukeltamisesta, siksi tämä elokuvasarja todennäköisesti vetoaa minuun.

Nostalgia: Katsoin elokuvat nuorempana ja niihin liittyy vahvoja nostalgisia tunteita ja muistoja.

Twilight-sarja:
Romanttinen juoni: Elokuvan keskeinen rakkaustarina Bellan ja Edwardin välillä on hyvin vetoava, erityisesti sen intensiivisyyden ja kielletyn rakkauden teeman ansiosta.

Vampyyrit ja yliluonnollisuus: Pidän vampyyreista ja muista yliluonnollisista olennoista ja "Twilight" tarjoaa runsaasti kiehtovia elementtejä ja mytologiaa.

Hahmot: Päähenkilöt Bella Swan, Edward Cullen ja Jacob Black ovat moniulotteisia ja heidän välisensä suhteet ja konfliktit tekevät tarinasta mielenkiintoisen. Hahmojen kehitys ja heidän tarinansa vetävät puoleensa.

Tunnelma ja visuaalinen ilme: Elokuvan synkkä ja mystinen ilmapiiri, kauniit maisemat ja visuaaliset tehosteet luovat ainutlaatuisen katselukokemuksen.

Musiikki: Elokuvan soundtrack, johon kuuluu artistien kuten Muse, Paramore ja Carter Burwellin säveltämä musiikki, lisää elokuvan emotionaalista vaikutusta.

Identifioituminen Bellaan: Samaistun Bella Swanin hahmoon, hänen kokemuksiinsa ja tunteisiinsa, mikä tekee tarinasta henkilökohtaisesti merkityksellisen.

Fanituskulttuuri: "Twilight"-sarjan ympärille muodostunut suuri fanikunta ja yhteisö lisää elokuvien vetovoimaa. Fanitapahtumat, keskustelut ja yhteisöllisyys luovat yhteyden tunteen muiden samanhenkisten kanssa.

Jännitys ja draama: Elokuvan juoni sisältää monia jännittäviä ja dramaattisia käänteitä, jotka pitävät mielenkiinnon yllä koko sarjan ajan.

Kirjasarjan pohjalta: Pidin Stephenie Meyerin "Twilight"-kirjoista, elokuvat ovat suosikkejani, koska ne tuovat rakastamani tarinan ja hahmot eloon valkokankaalla.

Nuoruuden ja aikuistumisen teemat: Elokuvan teemat nuoruudesta, identiteetin löytämisestä ja aikuistumisesta ovat hyvin vetoavia ja koskettavia.

Harry Potter-sarja:
Maaginen maailma: Harry Potter -elokuvat vievät katsojat lumoavaan ja yksityiskohtaiseen taikamaailmaan, joka on täynnä taikuutta, ihmeellisiä olentoja ja kiehtovia paikkoja, kuten Tylypahka.

Kasvutarina: Sarja seuraa Harryn, Ronin ja Hermionen kasvua lapsista aikuisiksi, heidän kohtaamiaan haasteita, ystävyyssuhteitaan ja henkilökohtaista kehitystään. Tämä tekee tarinasta syvällisen ja tunteikkaan.

Unohtumattomat hahmot: Hahmot kuten Harry, Hermione, Ron, Dumbledore, Snape ja Voldemort ovat moniulotteisia ja mieleenpainuvia, ja heidän tarinansa ja suhteensa ovat keskeisiä juonen kannalta.

Teemat: Elokuvat käsittelevät monia universaaleja teemoja, kuten ystävyyttä, rohkeutta, uhrauksia, hyvän ja pahan taistelua sekä identiteetin löytämistä, jotka ovat erittäin koskettavia ja merkityksellisiä.

Visuaalinen ilme: Elokuvat tarjoavat upeita visuaalisia tehosteita ja taidokkaita lavasteita, jotka herättävät J.K. Rowlingin luoman maailman eloon vaikuttavalla tavalla.

Musiikki: John Williamsin, Patrick Doylen, Nicholas Hooperin ja Alexandre Desplat'n säveltämä musiikki on ikimuistoinen ja lisää elokuvien emotionaalista vaikutusta ja tunnelmaa.

Jännitys ja seikkailu: Elokuvissa on runsaasti jännittäviä ja eeppisiä seikkailuja, jotka pitävät mielenkiinnon yllä ja tarjoavat unohtumattomia hetkiä.

Yhteisöllisyys ja nostalgia: Olen kasvanut Harry Potter -kirjojen ja elokuvien parissa, ne herättävät voimakkaita nostalgisia tunteita ja muistoja. Lisäksi Potter-fanien yhteisö on suuri ja aktiivinen, mikä luo yhteenkuuluvuuden tunteen.

Syvällinen tarina: J.K. Rowlingin luoma tarina on monikerroksinen ja rikas yksityiskohdiltaan, mikä tekee siitä kiehtovan ja uudelleen katsomisen arvoisen.

Huumori ja lämpö: Elokuvissa on myös paljon humoristisia hetkiä ja lämpimiä, koskettavia kohtauksia, jotka tekevät niistä monipuolisia ja nautittavia eri tasoilla.

The Mummy:
Seikkailu ja jännitys: Elokuvassa on runsaasti jännittäviä kohtauksia ja eeppisiä seikkailuja, jotka pitävät otteessaan alusta loppuun. Aarteiden etsiminen, muinaisten salaisuuksien selvittäminen ja vaaralliset tilanteet ovat elokuvan keskeisiä elementtejä.

Vahvat hahmot: Päähenkilöt, kuten Rick O'Connell, Evelyn Carnahan ja Imhotep, ovat hyvin kehitettyjä ja mieleenpainuvia. Heidän persoonallisuutensa, suhteensa ja kehityksensä tarinan aikana tekevät elokuvasta kiinnostavan.

Historiallinen ja arkeologinen teema: Elokuvan sijoittuminen muinaiseen Egyptiin ja sen ympärille kietoutuvat arkeologiset mysteerit ja historialliset elementit ovat kiehtovia. Pidän historiasta ja muinaisten kulttuurien tutkimisesta joten tämä elokuva tarjoaa paljon mielenkiintoista sisältöä.

Visuaaliset tehosteet: Elokuvassa on upeita visuaalisia tehosteita ja lavasteita, jotka herättävät muinaisen Egyptin ja muumiokirouksen eloon vaikuttavalla tavalla.

Kauhun ja toiminnan yhdistelmä: "The Mummy" yhdistää onnistuneesti kauhun ja toiminnan elementit. Elokuvassa on pelottavia kohtauksia, mutta myös paljon toimintaa ja jännitystä, mikä tekee siitä monipuolisen katselukokemuksen.

Romantiikka: Rickin ja Evelynin välinen romanssi tuo elokuvaan tunteellista syvyyttä ja lisää hahmojen välistä kemiaa, mikä tekee heidän seikkailustaan entistäkin kiinnostavamman.

Huumori: Elokuvassa on myös runsaasti huumoria, erityisesti Rickin nokkelat repliikit ja koomiset tilanteet, jotka keventävät tunnelmaa ja tekevät elokuvasta viihdyttävän.

Nostalgia: Katsoin "The Mummy" -elokuvan nuorempana, siihen liittyy nostalgisia tunteita ja muistoja, mikä lisää sen vetovoimaa.

Päähenkilön karisma: Brendan Fraserin esittämä Rick O'Connell on karismaattinen ja sympattinen sankari, joka tuo elokuvaan energiaa ja viehätystä.

Hyvän ja pahan taistelu: Elokuvan keskeinen teema on hyvän ja pahan taistelu, mikä on universaali ja ajaton aihe, joka puhuttelee monia katsojia.

Iron Manit:
Tony Starkin hahmo: Tony Stark on monikerroksinen ja karismaattinen hahmo, jonka kehitys itsekeskeisestä miljardööristä sankariksi on kiehtova. Hänen älykkyytensä, huumorinsa ja inhimillisyytensä tekevät hänestä mielenkiintoisen ja samaistuttavan hahmon.

Teknologia ja innovaatio: Elokuvan keskiössä oleva kehittynyt teknologia ja Starkin keksinnöt, erityisesti Iron Man -puku, ovat erittäin kiehtovia ja inspiroivia, koska olen kiinnostunut teknologiasta ja tieteestä.

Toiminta ja erikoistehosteet: "Iron Man" tarjoaa huikeita toimintakohtauksia ja upeita erikoistehosteita, jotka tekevät elokuvasta visuaalisesti vaikuttavan ja viihdyttävän.

Alkuperätarina: Elokuva toimii erinomaisena alkuperätarinana, joka esittelee Tony Starkin taustan, hänen heräämisensä tietoisuuteen omista teoistaan ja hänen matkansa sankariksi. Alkuperätarinat ovat erityisen kiehtovia, koska ne näyttävät, miten tavallisista ihmisistä tulee sankareita.

Huumori ja nokkeluus: Elokuvassa on paljon nokkelia repliikkejä ja huumoria, erityisesti Tony Starkin hahmon kautta. Tämä keventää tunnelmaa ja tekee elokuvasta viihdyttävän.

Vahvat sivuhahmot: Hahmot kuten Pepper Potts ja James "Rhodey" Rhodes tuovat elokuvaan lisää syvyyttä ja dynamiikkaa. Heidän suhteensa Tonyyn ovat tärkeitä ja rikastuttavat tarinaa.

Koko Marvel Cinematic Universe (MCU): "Iron Man" on ensimmäinen elokuva Marvel Cinematic Universessa ja aloitti yhden elokuvahistorian menestyksekkäimmistä ja rakastetuimmista elokuvasarjoista. Tämä lisää sen merkitystä ja arvostusta.

Elokuvan sanoma: Elokuvassa on syvällisiä teemoja, kuten vastuun ottaminen omista teoistaan, moraalinen herääminen ja itsensä parantaminen, jotka ovat koskettavia ja inspiroivia.

Robert Downey Jr.
roolisuoritus:
Robert Downey Jr.
karismaattinen ja ikoninen roolisuoritus Tony Starkina on yksi elokuvan kohokohtia. Hänen tulkintansa on saanut laajaa kiitosta ja on keskeinen syy elokuvan menestykseen.

Maailman rakentaminen: Elokuva onnistuu luomaan uskottavan ja kiehtovan maailman, joka yhdistää realistisia elementtejä ja fantastista teknologiaa, tehden siitä kiinnostavan ja mukaansatempaavan.

8 mile:
Tarina ja realismi: Elokuvan tarina on realistinen ja kuvaa rehellisesti nuoren taistelua vaikeuksien ja epävarmuuden keskellä. Jimmy "B-Rabbit" Smith Jr
kamppailu menestyksen saavuttamiseksi rap-maailmassa ja henkilökohtaisessa elämässään on koskettava ja samaistuttava.

Eminemin roolisuoritus: Eminemin esitys pääosassa on vakuuttava ja autenttinen. Hänen omat kokemuksensa ja taustansa rap-artistina tuovat rooliin syvyyttä ja uskottavuutta.

Musiikki: Elokuvan soundtrack, erityisesti Eminemin "Lose Yourself", on ikoninen ja voimaannuttava. Musiikki on keskeinen osa elokuvaa ja lisää sen emotionaalista vaikutusta.

Räppibattlet: Elokuvassa on useita intensiivisiä ja jännittäviä räppibattle-kohtauksia, jotka ovat hyvin toteutettuja ja pitävät otteessaan. Ne näyttävät räppikulttuurin kilpailullisen ja luovan puolen.

Kasvutarina: Jimmy "B-Rabbit" Smith Jr
tarina on klassinen kertomus henkilökohtaisesta kasvusta ja itsensä voittamisesta. Hänen matkansa itseluottamuksen ja äänen löytämiseksi on inspiroiva ja rohkaiseva.

Sosiaalinen puoli: Elokuva käsittelee myös syvempiä teemoja, kuten köyhyyttä, rotukysymyksiä ja sosiaalista eriarvoisuutta, mikä lisää sen merkityksellisyyttä ja syvyyttä.

Sivuhahmot: Hahmot kuten Future, Alex ja Stephanie tuovat tarinaan lisäkerroksia ja syvyyttä. Heidän suhteensa ja vuorovaikutuksensa Jimmyn kanssa rikastuttavat elokuvan juonta.

Autenttinen miljöö: Elokuvan kuvaus Detroitista ja sen rap-skeneistä on realistinen ja uskottava. Miljöö luo elokuvalle ainutlaatuisen tunnelman ja vahvistaa sen teemoja.

Tunteellisuus ja intensiivisyys: Elokuva on täynnä voimakkaita tunteita ja intensiivisiä hetkiä, jotka tekevät siitä voimakkaan katselukokemuksen. Jimmyn kamppailut ja voitot resonoi monien katsojien kanssa.

Nostalgia ja henkilökohtainen yhteys: Olen Eminemin fani ja minulla on henkilökohtaisia muistoja elokuvan katsomisesta, se herättää nostalgisia tunteita ja lisää elokuvan vetovoimaa.

Fast and the Furious-sarja:
Toiminta ja adrenaliini: Elokuvasarja on täynnä nopeita autoja, jännittäviä takaa-ajokohtauksia, huimia stuntteja ja intensiivisiä toimintakohtauksia, jotka tarjoavat jatkuvaa adrenaliinia.

Autojen kulttuuri: Olen kiinnostunut autoista, virittämisestä ja kilpa-ajosta ja "Fast and the Furious" -sarja tarjoaa runsaasti sisältöä, joka keskittyy näihin teemoihin. Kauniit ja voimakkaat autot ovat keskeinen osa elokuvan viehätystä.

Vahvat hahmot: Hahmot kuten Dominic Toretto, Brian O'Conner ja Letty Ortiz ovat karismaattisia ja moniulotteisia. Heidän suhteensa, kehityksensä ja lojaalisuutensa tekevät tarinasta mielenkiintoisen.

Perhe-teema: Elokuvasarjassa korostetaan perheen merkitystä. "Perhe" tarkoittaa sekä verisukulaisia että läheisiä ystäviä, ja tämä teema resonoi monien katsojien kanssa.

Globaalit seikkailut: Elokuvasarja vie katsojat ympäri maailmaa, eksoottisiin paikkoihin ja kaupunkeihin. Tämä lisää elokuvien monipuolisuutta ja visuaalista vetovoimaa.

Jatkuva jännitys: Sarjan juoni on täynnä käänteitä, yllätyksiä ja jatkuvaa jännitystä, mikä pitää kiinnostuneena jokaisessa elokuvassa.

Huumori: Elokuvissa on myös paljon humoristisia hetkiä ja nokkelia repliikkejä, erityisesti hahmojen välisten vuorovaikutusten kautta. Tämä keventää tunnelmaa ja tekee elokuvista viihdyttäviä.

Monipuolinen näyttelijäkaarti: Elokuvasarjan näyttelijäkaarti on monipuolinen ja sisältää lahjakkaita näyttelijöitä eri taustoista, mikä tekee tarinasta rikkaamman ja monimuotoisemman.

Ikoniset kohtaukset: Monet kohtaukset, kuten Dom ja Brian kilpailemassa toisiaan vastaan, ovat jääneet elokuvahistoriaan ikonisina hetkinä.

Nostalgia ja tunneside: Olen seurannut sarjaa alusta asti, siihen liittyy paljon nostalgiaa ja tunnesiteitä. Näiden elokuvien katsominen herättää muistoja ja tunteita.

Lord of the Rings-sarja:
Eepinen tarina: J.R.R. Tolkienin luoma tarina on yksi kirjallisuuden historian suurimmista ja monimutkaisimmista fantasiasarjoista. Sen kerronta on syvällinen, monikerroksinen ja täynnä rikas yksityiskohtia.

Rikas fantasiamaailma: Keski-Maa on huolellisesti rakennettu maailma, joka tarjoaa monipuolisia kulttuureja, kauniita maisemia ja jännittäviä paikkoja. Tämä tekee elokuvista erityisen immersiivisiä.

Unohtumattomat hahmot: Hahmot kuten Frodo, Sam, Aragorn, Legolas, Gimli, Gandalf ja Gollum ovat syvällisiä ja moniulotteisia. Heidän tarinansa ja suhteensa ovat keskeisiä elokuvien viehätykselle.

Visuaaliset tehosteet ja lavasteet: Elokuvissa käytetyt erikoistehosteet, lavasteet ja maisemat ovat upeita ja auttavat tuomaan Keski-Maan eloon tavalla, joka on ainutlaatuinen ja vaikuttava.

Musiikki: Howard Shoren säveltämä musiikki on ikonista ja vahvistaa elokuvien emotionaalista vaikutusta. Se on olennainen osa elokuvien tunnelmaa ja vetovoimaa.

Syvälliset teemat: Elokuvat käsittelevät monia universaaleja teemoja, kuten ystävyyttä, rohkeutta, uhrauksia, toivoa ja hyvän ja pahan välistä taistelua. Nämä teemat ovat koskettavia ja puhuttelevat monia katsojia.

Lähes täydellinen sovitus: Peter Jacksonin ohjaama elokuvasarja on uskollinen Tolkienin alkuperäisteoksille ja onnistuu tuomaan kirjan rikkaan tarinan ja hahmot eloon tavalla, joka on saanut laajaa kiitosta.

Nostalgia ja henkilökohtainen merkitys: Olen lukenut "Taru sormusten herrasta" -kirjat ja kasvanut katsomalla elokuvia, niillä on erityinen paikka sydämessäni ja ne herättävät voimakkaita tunteita ja muistoja.

Hahmojen kehitys: Hahmojen kasvutarina ja kehitys ovat keskeisiä elementtejä elokuvissa. Frodo ja Sam erityisesti kokevat suuria muutoksia ja kasvavat henkilökohtaisesti matkan aikana.

Yhteisöllisyys ja ystävyys: Elokuvat korostavat yhteisöllisyyden ja ystävyyden merkitystä. Frodon ja hänen ystäviensä välinen side on syvä ja koskettava, ja heidän yhdessä kokemansa seikkailut vahvistavat tätä teemaa.

Nälkäpeli-sarja:
Koukuttava tarina: Elokuvan juoni on intensiivinen ja jännittävä, seuraamalla Katniss Everdeenin kamppailua selvitä eloon eloonjäämiskilpailussa, joka on sekä fyysisesti että psykologisesti vaativa. Tarinan rakenne pitää jännityksessä alusta loppuun.

Voimakkaat teemat: "Nälkäpeli" käsittelee syviä ja ajankohtaisia teemoja, kuten vallan väärinkäyttöä, yhteiskunnan luokkajakoja, mediatodellisuutta ja henkilökohtaista uhrausta. Nämä teemat ovat merkityksellisiä ja tarjoavat paljon pohdittavaa.

Voimaannuttava päähenkilö: Katniss Everdeen on vahva ja itsenäinen päähenkilö, jonka rohkeus ja älykkyys tekevät hänestä inspiroivan hahmon. Hänen kehityksensä tarinan aikana on kiinnostavaa seurattavaa.

Yhteiskunnallinen puoli: Elokuvassa esitetty dystooppinen maailma ja sen yhteiskunnalliset rakenteet toimivat voimakkaana kommentaarina nykypäivän yhteiskunnalle ja sen ongelmille, kuten mediakulttuurille ja vallan väärinkäytölle.

Kehittyneet hahmot: Elokuvan hahmot, kuten Peeta Mellark ja Gale Hawthorne, ovat moniulotteisia ja tarjoavat erilaisia näkökulmia tarinan kehitykseen. Näiden hahmojen suhteet ja roolit rikastavat tarinaa.

Intensiivinen visuaalinen tyyli: Elokuvan visuaalinen tyyli, mukaan lukien tulevaisuuden dystooppinen miljöö ja näyttävät tehosteet, luo voimakkaan ja mieleenpainuvan katselukokemuksen.

Jännittävä toimintakohtaukset: Nälkäpelien kilpailukohtaukset tarjoavat vauhdikasta toimintaa ja strategista jännitystä, jotka pitävät mielenkiinnon yllä.

Rakkaus ja ystävyys: Elokuvassa käsitellään myös henkilökohtaisia suhteita, kuten Katnissin ja Peetan välistä romantiikkaa sekä ystävyyssuhteita. Nämä tunteelliset elementit tarjoavat syvyyttä ja lisäävät tarinan vetovoimaa.

Kulttuurinen vaikutus: "Nälkäpeli" -sarja on vaikuttanut popkulttuuriin ja saanut paljon huomiota ja keskustelua. Tämä lisää elokuvan vetovoimaa ja merkitystä.

Nostalgia ja henkilökohtainen yhteys: Olen lukenut Suzanne Collinsin kirjoja ja katsonut elokuvat nuorempana, siihen liittyy henkilökohtaisia muistoja ja tunteita, jotka lisäävät sen viehätystä.

Star Wars-sarja:
Eeppinen tarina: "Star Wars" tarjoaa suuren ja jännittävän tarinan, joka yhdistää seikkailua, romantiikkaa, ystävyyttä ja hyvän ja pahan taistelua. Tarina on moniulotteinen ja kiehtova, ja se vie katsojat galaktiseen seikkailuun.

Ikoninen maailma: Elokuvan luoma universumi on täynnä unohtumattomia paikkoja, kuten Tatooine, Endor ja Coruscant, sekä monimutkaisia kulttuureja, kuten Jedi-ritarit ja Sithit. Tämä rikastuttaa katselukokemusta ja tarjoaa paljon tutkittavaa.

Unohtumattomat hahmot: Hahmot kuten Luke Skywalker, Darth Vader, Princess Leia, Han Solo ja Yoda ovat ikonisia ja monipuolisia. Heidän tarinansa ja kehityksensä ovat keskeisiä elokuvien viehätykselle.

Voimaannuttavat teemat: "Star Wars" käsittelee suuria teemoja, kuten rohkeutta, toivoa, uhrauksia ja hyvän ja pahan välistä taistelua. Nämä teemat ovat universaaleja ja tunteellisesti koskettavia.

Visuaalinen ilme: Elokuvien visuaaliset tehosteet, erityisesti alkuperäisellä trilogialla, olivat aikanaan maata mullistavia ja ovat edelleen vaikuttavia. Hahmojen, avaruuslaivojen ja taistelukohtausten visuaalinen ilme on unohtumatonta.

Musiikki: John Williamsin säveltämä musiikki, erityisesti "Star Wars" -teema, on ikonista ja vahvistaa elokuvien tunnelmaa. Musiikki on olennainen osa elokuvien vetovoimaa.

Kulttuurinen vaikutus: "Star Wars" on vaikuttanut laajasti popkulttuuriin ja saanut aikaan suuren fanikulttuurin. Elokuvien vaikutus näkyy monilla eri aloilla, kuten muodissa, peleissä ja muissa medioissa.

Romantiikka ja ystävyys: Elokuvassa on myös koskettavia ja jännittäviä romansseja, kuten Han Solon ja Princess Leian suhde, sekä ystävyyssuhteita, kuten Luke Skywalkerin ja Han Solon välinen ystävyys.

Jännittävät toimintakohtaukset: "Star Wars" tarjoaa upeita avaruustaisteluita, jännittäviä kaksintaisteluita ja vaikuttavia taistelukohtauksia, jotka pitävät katsojan kiinnostuneena.

Nostalgia ja henkilökohtainen yhteys: Olen kasvanut "Star Wars" -elokuvien (Epidoset I-III) parissa, niihin liittyy henkilökohtaisia muistoja ja tunteita. Tämä lisää elokuvien vetovoimaa ja merkitystä.

X-men-sarja:
Monipuoliset hahmot: "X-Men" -sarjassa on laaja valikoima mielenkiintoisia ja moniulotteisia hahmoja, kuten Wolverine, Professor X, Jean Grey, Cyclops ja Mystique. Näiden hahmojen erilaiset kyvyt ja persoonat tarjoavat syvyyttä ja rikkautta tarinalle.

Teemat ja symboliikka: Elokuvat käsittelevät merkittäviä ja ajankohtaisia teemoja, kuten erilaisuutta, suvaitsevaisuutta, syrjintää ja identiteettiä. Näiden teemojen käsittely on usein syvällistä ja resonoi monien katsojien kanssa.

Supervoimat ja kyvyt: "X-Men" -sarjassa esiintyy monenlaisia supervoimia ja kykyjä, jotka tekevät elokuvista viihdyttäviä ja jännittäviä. Hahmojen erilaiset kyvyt tarjoavat näyttäviä ja kekseliäitä toimintakohtauksia.

Monimutkainen juoni: Elokuvien tarinat ovat usein monitasoisia ja sisältävät käänteitä, jotka pitävät mielenkiinnon yllä. Tarinoiden verkostot ja juonenkäänteet tarjoavat paljon pohdittavaa.

Yhteiskunnallinen puoli: "X-Men" -elokuvien tarinat usein heijastavat yhteiskunnallisia ja poliittisia kysymyksiä, kuten marginalisoitujen ryhmien oikeuksia ja yhteiskunnan suhtautumista erilaisuuteen.

Hahmojen kehitys: Hahmojen henkilökohtainen kehitys ja heidän suhteensa toisiinsa ovat keskeisiä osia elokuvien viehätystä. Esimerkiksi Wolverinen ja Professor X
välinen suhde tarjoaa syvällisiä ja tunteellisia hetkiä.

Viihdyttävät toimintakohtaukset: Elokuvat tarjoavat jännittäviä toimintakohtauksia, joissa on paljon supervoimien käyttöä ja näyttäviä taisteluita. Tämä tekee elokuvista viihdyttäviä ja energisiä.

Eri aikakausien tulkinnat: Elokuvissa on usein mukana useita aikakausia ja eri tarinankulkuja, kuten "First Class" -elokuvan aikahyppy tai "Days of Future Past" -tarinan aikamatkustus. Tämä monimuotoisuus tekee sarjasta entistä kiinnostavamman.

Yhteisöllisyys ja fanikulttuuri: "X-Men" -sarjalla on suuri ja aktiivinen fanikunta, ja se on vaikuttanut laajasti popkulttuuriin.

Nostalgia ja henkilökohtainen yhteys: Olen kasvanut lukemalla "X-Men" -sarjakuvia ja katsomalla elokuvia nuorempana ja siihen liittyy henkilökohtaisia muistoja ja tunteita, jotka lisäävät elokuvien vetovoimaa.

Thorit:
Eepinen tarina: "Thor" yhdistää mytologiaa ja modernia maailmaa kiehtovalla tavalla. Elokuvan tarina jumalasta, joka menettää voimansa ja oppii nöyryyttä ja vastuullisuutta, on voimakas ja mielenkiintoinen.

Vahva päähenkilö: Thor on karismaattinen ja moniulotteinen hahmo. Hänen matkansa ylpeästä ja itsevarmasta jumalasta kohti itsensä löytämistä ja vastuullisuuden ymmärtämistä on kiehtova ja koskettava.

Huumori ja sävy: Elokuvassa on paljon huumoria ja kepeyttä, erityisesti Thorin sopeutuessa maapallon arkeen ja hänen vuorovaikutuksensa ihmisten kanssa. Tämä huumori tekee elokuvasta viihdyttävän ja helposti lähestyttävän.

Visuaalinen ilme: Elokuvan visuaalinen tyyli, erityisesti Asgardin kuvastot ja taistelukohtaukset, ovat vaikuttavia ja näyttäviä. Erityisesti Asgardin palatsit ja maisemat ovat upeita ja erottuvia.

Näyttelijätyö: Chris Hemsworthin esitys Thorina on ikoninen ja vangitseva. Hänen fyysinen läsnäolonsa ja karismansa tuovat hahmoon paljon syvyyttä ja vetovoimaa. Myös muut näyttelijät, kuten Tom Hiddleston (Loki) ja Natalie Portman (Jane Foster), tarjoavat vahvoja esityksiä.

Eroavaisuus Marvel Cinematic Universessa (MCU): "Thor" tuo mukanaan mytologisia ja fantasiakomponentteja, jotka erottavat sen muista MCU
elokuvista. Tämä rikastuttaa koko universumia ja tarjoaa uusia ulottuvuuksia.

Rikkaita mytologisia viittauksia: Elokuvassa käytetään runsaasti viittauksia pohjoismaiseen mytologiaan, mikä lisää sen syvyyttä ja kiinnostavuutta. Tämä yhdistelmä klassista mytologiaa ja modernia kerrontaa on kiehtova.

Hahmojen suhteet: Thorin ja Lokin välinen suhde, erityisesti heidän sisarussuhteensa ja keskinäiset konfliktinsa, ovat keskeisiä elokuvan tunnesiteille ja tarjoavat syvällisiä ja tunteellisia hetkiä.

Voimakkaat teemat: Elokuvassa käsitellään teemoja kuten ylpeys, nöyryys, vastuullisuus ja perhesiteet. Näiden teemojen käsittely on vaikuttavaa ja antaa elokuvan tarinalle syvyyttä.

Viihdyttävät toimintakohtaukset: Elokuvassa on paljon näyttäviä taistelukohtauksia ja jännittäviä tilanteita, jotka tarjoavat jännitystä ja viihdettä.

Nämä kaikki olen katsonut monta kertaa ja palaan näihin joka kerta uudelleen.
No Matter How Hard I Train, No Matter What I Do, It'll Never Be Enough.

// Ava on Lady Dynamitelta kiitos

Gogo

  • Pariah
  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #604 : 14.08.2024 23:35:02 »
Mulle tuli cirimiaun mainitsemasta Robert Downey Juniorista mieleen, et edustan varmaan jonkinlaista vähemmistöä, kun oon tykännyt eniten hänen Marvelien ulkopuolisista elokuvista. Periaatteessa RDJ esittää Tony Starkia kyllä ihan hyvin, ei siinä mitään, mutta esim Scanner Darkly, Kiss Kiss Bang Bang, Wonder Boys, Fear And Loathing In Las Vegas ja Fur on ollut ihan huippuja, ja mua vähän lannisti se, että RDJ:stä tuli (ilmeisesti) uusi Dr Doom eli seikkailut Marvel-universumissa jatkuvat. Ehdin jo hetken aikaa ajatella Endgamen jälkeen ja Oppenheimerin myötä, että hän tekisi taas vähän erityyppisiä elokuvia pitkän tauon jälkeen. No, eiväthän noi tietty sulje toisiaan pois, mutta yleensä nuo supersankarielokuvat ovat sitoneet näyttelijöitä pitkäksi ajaksi, kun pitää aina neuvotella sopimuksiin optiot jatko-osista, jos leffat menestyvät taloudellisesti.

Mitä muuten muut olivat mieltä siitä, kun ComicConissa paljastettiin tuo Doomin näyttelijä? Olen vähän seurannut ihmisten reaktioita esimerkiksi TikTokissa ja kovin ristiriitaiselta on vastaanotto mun silmiin näyttänyt.
I know that you're scared because hearts get broken.