Heippa hei ja terveisiä kommenttikampanjasta, murunen. :> ♥ Nappasin tämän sieltä noin viikko sitten, koska sinä + tietysti Peter, josta tämä täydellisyys kertoo. Kuten itsekin sanoit, Peter on aivan liian aliarvostettu ja täytyy myöntää, että todella harvoin luen hänestä mitään. Jos luen jotain Kelmeihin viittaavaa, niin Peter on ehkä mukana mainintana, ehkei ollenkaan. :<
Peter näkee mustaa valkoisen sijaan, näkee kuolemaa elämän sijaan ja näkee itsensä muiden sijaan.
Minun kannaltani menee kai kamalan hyvin, jos kuolin heti tekstin ensimmäisen virkkeen jälkeen? : D Koska oikeasti, oh gaad, miten upeasti tää on sanottu. Tuo vastakkainasettelu (musta vs. valkoinen, kuolema vs. elämä, itse vs. muut) on hyvin vaikuttavaa ja tykkäilin kyllä ihan hurjasti – niin paljon, etten osaa kunnolla edes ilmaista, että kuinka paljon, mutta ainakin näääääääääin paljon. :>
Oon aina tykkäillyt sun kuvailusta, mutten oikeastaan osaa sen tarkemmin selittää syytä. Sun ilmaukset ihastuttavat tuoreudellaan ja löydät aina oikeat sanat oikeisiin kohtiin - ja ne ”oikeat sanat” ovat vielä sellaisia, jotka eivät itselleni olisi ikinä tulleet mielen viereenkään. Tässä tekstissä on paljon ihania yksityiskohtia, joihin ei voi olla ihastumatta; on sukeltajantautia, aivotoimintaa, alitajuntaa, verivirtoja, typpeä ja ties mitä muuta. Oh, vau!
Hän on joskus elänyt omaa elämäänsä - juossut ajan kanssa rinta rinnan, mutta nyt aika saavuttaa jo maaliviivaa, ja Peter on uupunut.
Yhdyn kyllä Renneton mielipiteeseen tästä kohdasta: se on hieno. Ja loistava esimerkki juuri tuosta kuvailusta, josta ehdinkin jo puhua. (Yritin kytkeä kielioppinatsi!Herkun pois päältä loppuillaksi, mutta *sniif sniif* en kyennyt siihen. :< Eli tuossa pitäisi olla tuon lyhyen väliviivan (-) tilalta pidempi ajatusviiva (–) niin kuin tuolla vähän myöhemminkin oli. :3)
Loppuun vielä ehdottomaksi suosikikseni noussut kohta:
(Mutta eihän sukeltajantauti aina tapaakaan?)
Astfvgh. ♥
Jottei the pointtini nyt vaan jäänyt mitenkään epäselväksi, niin: tämä teksti on ihastuttava ja sinä myöskin! ♥ Kiitos! ♥ ♥
~ Herkku.