Saphira, joo no ehkä Rose vain luulee et suomalaiset on sivistyneitä hehe
hahah! Juu ja Scorpiusta ja Rosea kyllä luvassa lisäääää... kiitos paljon inspiroivasta kommentistasi!
Bling, juu mulla on paha tapa jättää luvut pahoihin kohtiin
kiitos paljon kommentista, tässä jatkoa!
tonksy, no voihan venäläiset
kiva että tykkäilet, kiitos paljon kommentistasi!
LaraLura, voi kiitos kiitos paljon!
kiva että tykkäilet siitä mitä kirjoitan
Medianoche, joo no en tiedä siitä suomalaisten sivistyneisyydestä haha
tässä jatkoa, kiitos paljon kommentistasi!
Helöyy! Kestipä kauan tämän osan kirjoittaminen, ei ole tehnyt mieli istuskella koneella sisällä kun niin mahti ilmat ollu! Tämän osan kirjoittaminen oli toooooosi hidasta ja vaikeaa, sain aina kirjoitettua tyyliin puoli sivua ja sit ei vain teksti luistanut, en tiedä johtuuko inspiraation puutteesta vai mistä. Lopulta nyt kuitenkin sain tämän kyhättyä kasaan, vaikka olen vähän pettynyt jotenkin tähän osaan, pääni sisällä tarina tuntui paljon paremmalta kuin tämä ulosanti nyt sitten on... mutta, mutta, olisi kiva tietää teidän mielipiteitä tästä! Seuraavassa osassa tosissaan hypätään maaliskuuhun, että tarinaan tulee siis pieni "tauko"...
mukavaa kesäistä loppuviikkoa kaikille!
43. Poika, joka elää – osa 231.12.2023James pyöräytti Avaa sylissään ja virnisti, kun tyttö nauroi vapautuneesti ja kinuskinväriset hiukset lehahtivat ilmaan. Naurun kuunteleminen tuntui höllentävän solmuja Jamesin rinnassa, mikä oli hassua, koska ei hän ollut tiennyt siellä mitään solmuja olevan.
James ojensi kätensä sipaistakseen hiukset pois Avan siroilta kasvoilta juuri, kun bändi korokkeella valtavan salin keskellä vaihtoi vauhdikkaasti soittamansa kappaleen hieman tunnelmallisemmaksi. Taikaministeriön kultakimalteisessa valossa Avan vaaleanruskeat silmät näyttivät salaperäisesti hohkaavan oranssia väriä tytön hymyillessä niin, että silmät nauroivat iloisesti mukana. Avan violetti juhlamekko oli koristeellisella ja hienostuneella tavalla sievä, eikä tyttö ollut kaikeksi onneksi kauheasti kiukutellut enää loppuillasta, vaikka mekko saikin vatsan seudun pullottamaan hassun kumpumaisesti.
Jamesin oli yhtäkkiä vaikea irrottaa katsettaan Avan vatsasta. Se teki sileään kankaaseen pömpöttävän kummun.
James tunsi rinnassaan kutsumatonta poltetta. Hieman ihmetellen hän laski kätensä Avan vatsan päälle samaan aikaan kun ihmiset heidän ympärillään painautuivat lähemmäksi toisiaan sovittaakseen askeleensa uuden, hitaamman musiikin tahtiin. Avan alkoi hymyillä leveästi ja nosti kätensä hellästi hänen niskaansa. James hämmästeli sitä, kuinka kovalta, lämpimältä ja vahvalta Avan pieni vatsakumpu tuntui hänen kämmeniensä alla. Hän saattoi melkein tuntea vatsasta säteilevän salaperäisen elinvoiman sormissaan.
James ei edes tajunnut pysähtyneensä keskelle tanssilattiaa tyttöystävänsä vatsaa jähmettyneesti tuijottaen ja pidellen, ja hätkähti vasta, kun Shawn ja Lily tönäisivät heitä tahallaan pyörähtäessään heidän ohitseen. Lily näytti heille lapsellisesti kieltä.
”James, sinun on liikutettava jalkojasi!” Shawn huikkasi iloisesti. ”Vasta sitten voit kutsua sitä tanssimiseksi!”
James ei vaivautunut kommentoimaan niin laimeaa kommenttia ja vain irvisti ystävälleen ja pikkusisarelleen pariskunnan kieppuessa kauemmaksi tanssivien ihmisten taakse heidän katseidensa ulottumattomiin.
”Se on niin lämmin”, James mutisi melkein kuin itsekseen keskittäen jälleen kaiken huomionsa pitelemäänsä pieneen kumpuun.
Ava tirskahti. ”Minun vatsani vai?”
”Niin”, James sanoi ääni huokuen siitä ihmetyksestä, minkä hän tunsi jossakin rintansa tai kenties kurkkunsa tienoilla. ”Siellä se vain on.”
Ava nyökkäsi huvittuneena. ”Niin, siellä meidän minihirviömme on.”
”Se vain on siellä.”
”Niin”, Ava sanoi tunnustellen ja katsoi häntä odottavasti.
James kohotti katseensa tyttöystäväänsä. ”Sinä olet ihmeellinen”, hän totesi kaikesta sydämestään.
Ava hymyili, kohottautui varpailleen ja suuteli häntä viivytellen. James sulki silmänsä ja antoi Avan maun täyttää hänet, antoi tämän karkottaa kaikki ajatukset jättäen jäljelle ainoastaan tämän hetken. Avan tuoksu karkotti kaiken pelon ja hämmennyksen hänen sisältään, lohdutti häntä jostakin hyvin syvältä, jostakin, mistä kukaan ei ollut häntä vielä koskaan koskettanut.
James puristi Avaa tiukemmin itseään vasten ja hautasi kasvonsa tytön niskaan. Kun hän kohotti seuraavaksi katseensa, hänen silmiinsä osui vaaleahiuksinen pitkä poika, joka piteli Rosea kiusallisen lähellä itseään ja tuijotti tätä tiiviisti silmiin. Pariskunta näytti uppoutuneen syvälle toisiinsa ja keskustelevan jostakin vakavasta. Scorpius Malfoy oli saattanut muuttaa vartalonsa mallia ja muovata rumia kasvojaan uuteen uskoon, mutta Lohikäärmerakastajaa tämä ei huijannut.
James paljasti hampaansa ja hänen kurkustaan karkasi hieman murinaa muistuttava äännähdys. Ava hätkähti ääntä ja astui hieman kauemmaksi hänestä. Tytön kasvot olivat melkein järkyttyneet.
”Miksi sinä koriset tuolla tavalla?”
”Scorpius Malfoy liehittelee Rosea”, James urahti. Hänen kätensä irtosivat Avan uuman ympäriltä ja hän oli menossa parin luokse, kun Ava yhtäkkiä kiskaisi hänet tiukasti itseensä kiinni.
”Entä sitten? Ei Rose näytä kovasti pistävän pahakseen. Anna olla, ei se kuulu sinulle.” Avan ääni oli tiukka, melkein opettajamainen ja James vilkaisi tyttöystäväänsä kulmiensa alta pettyneenä.
”Miten niin ei kuulu minulle?” Jamesista lausahdus oli kaikessa absurdisuudessaan omituinen, hänestä nimittäin tuntui siltä, että asia kuului hänelle. Eikö se silloin tarkoittanut sen kuuluvan? Kuka sen muka päätti, mitkä asiat hänelle kuuluivat ja mitkä eivät? Ei ainakaan Ava, vaan James aivan itse. Ja hän oli hyvin vahvasti sitä mieltä, että asia kuului hänelle, silloin sen täytyi siis loogisesti ajatellen kuulua hänelle.
”Rose haluaa olla Scorpiuksen kanssa!” Ava sihahti.
”Mutta Scorpius on limainen luihuis-liero ja Rosen pitäisi tietää paremmin!”
”Hän todennäköisesti tietää paremmin kuin sinä”, Ava sanoi ja pyöräytti silmiään. Tytön ote hänen lanteidensa ympärillä oli melkein epämieluisan puristava ja tiukka.
Jamesin olisi tehnyt mieli karata Avan peräänantamattoman otteen alta ja mennä potkaisemaan Scorpiusta polvitaipeeseen, mutta hän ei uskaltanut lähteä uhmaamaan tyttöystäväänsä, tämä kun oli ylikierroksilla käyvien hormoniensa takia toinen toistaan pelottavampia yllätyksiä täynnä. Hän tyytyi mulkoilemaan Scorpiusta niin ilkeännäköisesti ja pahantahtoisesti kuin vain suinkin osasi. Rose näki hänen tuijotuksensa ja siristi hänelle silmiään varoittavasti Scorpiuksen olan ylitse. Albus ja Amelie pyörähtivät pariskunnan ohitse näyttäen niin rakastuneilta ja onnellisilta, että Jamesia hieman ällötti. Albus oli hullu. Kuka muka meni naimisiin alle kaksikymmentävuotiaana 2000-luvulla? Kuka muka meni naimisiin ollenkaan ikinä? Sekopäistä.
”Minun täytyy käydä taas vessassa”, Ava huoahti ja irrottautui hänestä.
”Taas?” James töksäytti ihmeissään. ”Nainen, mikä sinun rakkoasi vaivaa?”
”Minihirviö varmaan luulee sitä stressileluksi”, Ava puuskahti ja lähti kipittämään kohti naisten saniteettitiloja. James pyöritti päätään ja lähti kävelemään kohti houkuttelevia napostelupöytiä.
Samassa James tunsi vartaloonsa iskeytyvän jonkin voimakkaan paineen. Seuraavassa hetkessä hän tajusi jalkojensa liikkuvan oma-aloitteisesti eteenpäin, eikä ollenkaan siihen suuntaan kun alun perin oli ollut tarkoitus, pienet taikinaan käärityt nakit jäivät kauaksi takavasemmalle. Hän yritti avata suutaan ilmaistakseen ääneen hämmennystään jalkojensa toiminnasta, mutta hänen kurkustaan ei päässyt pihahdustakaan. Hän yritti kääntää päätään katsoakseen jonnekin muualle kuin jalkoihinsa, mutta hänen niskanivelensä ei suostunut tottelemaan.
Minä olen komennuskirouksen alaisena, James tajusi järkytyksekseen. Tunteeseen sekoittui omituista mielenkiintoa. Hänen jalkansa veivät häntä kohti syrjäistä ja hämärää nurkkaa salin laidalla, kohti vessanpyttysisäänkäyntitilaa. Juhlapukuiset ihmiset eivät kiinnittäneet häneen mitään huomiota kiepuntansa lomasta.
Laatoitettu huone oli hämärä. James olisi halunnut kiljua apua. Toivottavasti joku oli huomannut hänen kipittävän tänne, seuraisi häntä ja saapuisi uljaan ritarin elkein pelastamaan hänen komennetun nahkansa, niin hän toivoi koko pamppailevan sydämensä voimin.
”No niin, Potter, annapa sitten taikasauvasi minulle.”
Seinän vierustalta liikahti tumma hahmo esiin ja Jamesin vatsaa väänsi epämiellyttävästi. Hänen olisi tehnyt mieli purskahtaa itkuun.
Aqualine.
Aqualinen terävät kasvot olivat vihan vääristämät. Tyttö oli verhonnut jämäkän vartalonsa jonkinlaiseen myötäilevään, mustaan asuun ja tämän iho näytti huoneen hämärässä hyvin kalpealta ja poskia koristi vihreä vivahde. Lesbotyttö tuli hänen luokseen omahyväinen hymy naamallaan ja Jamesin suureksi ärsytykseksi hän ojensi kiltisti taikasauvansa kohti tämän odottavia käsiä.
Aqualine hymyili petollisen ystävällisesti. ”Kiitos.”
Jamesin teki mieli pyöräyttää silmiään. Mitä helvettiä tyttö oikein tahtoi hänestä? Sylkeä hänen päälleen? Avada kedavrattaa hänet? Puraista häntä?
Aqualine näytti tietävän, mitä hän päänsä sisällä pohti. Tytön ääni ei olisi voinut olla tyytyväisempi, kun hän tarttui Jamesin leukaan inhottavan lujalla otteella ja nykäisi hänen kasvonsa melkein omiinsa kiinni. ”Sinä limainen niljake, minähän sanoin kostavani sinulle. Kun sinua ei ole, Ava juoksee heti takaisin luokseni.”
Jamesia ärsytti. Ei vain se, että Aqualine suunnitteli hänen mahdollista kuolemaansa, vaan myös se, että hän tiesi Aqualinen sanojen olevan totta. Jos häntä ei olisi ollut, Ava tuskin koskaan olisi lähtenyt raivostuttavan tyttöystävänsä luota, niin surullisen naurettavaa kuin se olikin.
Aqualine painoi taikasauvan kivuliaan pisteliäästi hänen kaulalleen. ”Sinä veit minulta kaiken, mistä ikinä välitin. Ja saat maksaa siitä.”
Ei kai Aqualine oikeasti häntä tappaisi? James mietti sydän pamppaillen. Ei kai tyttö todella niin sekaisin voinut olla? Tämähän oli halunnut kuitenkin auroriksi, ei tämä nylkisi häntä hengiltä vain sen takia, että tämän tyttöystävä oli rakastunut häneen ja jättänyt tämän –
”Minä aion tappaa sinut”, Aqualine kuiskasi silmät kiiluen, mielipuolinen hymy paksuilla huulillaan. James saattoi tuntea tämän hengityksen kasvoillaan ja oli iloinen, kun se ei muistuttanut koiran hengitystä vaikka itse tyttö muistuttikin erehdyttävästi verenhimoista räksyttäjähurttaa. ”Kuolonsyöjät hyökkäävät tänne millä hetkellä hyvänsä ja kaikki luulevat heidän tehneen sen.”
Tyttö todella oli mielenvikainen.
”Saat puhua”, Aqualine henkäisi. ”Onko sinulla viimeisiä sanoja?”
James tunsi kurkkunsa paineen hellittävän. ”ISIIIIIIIIIIIII!” hän karjaisi niin lujalla äänellä, että koko vessa raikui. Aqualine läimäytti häntä kasvoihin ja Jamesia melkein nauratti kivun kyyneleet, jotka kohosivat hänen silmiinsä.
”Idiootti! Ole hiljaa!”
Paine tukki taas hänen kurkkunsa. James mulkoili Aqualinea. Hän ei ollut koskaan vihannut ketään niin paljon. Viha tykytti hänen suonissaan ja sydämessään ja hän ei halunnut mitään muuta niin kovasti kuin tunkea taikasauvansa suoraan tytön nenään, niin syvälle että se tökkisi tämän typerät aivot muusiksi. Hän ei millään tahtonut uskoa elämänsä todella päättyvän näin, tämän raivostuttavan koiralesbon kynsissä Taikaministeriön vessanpönttöjen läheisyydessä.
”Aqua?”
Aqualine hätkähti ja Jamesin vartalon läpi pyyhkäisi helpotuksen aalto, jota seurasi pieni huolen vivahde. Ava seisoi laatoitetun huoneen oviaukossa ja tuijotti heitä suu auki, taikasauvaa kädessään puristaen.
”Ava”, Aqualine kuiskasi ja tuijotti entistä tyttöystäväänsä.
”Mitä hittoa täällä tapahtuu?” Ava tiuskaisi.
Aqualine ei vastannut. Tyttö tuijotti edelleen Avaa näyttäen siltä kuin silmät pullistuisivat päästä millä hetkellä hyvänsä. Vasta, kun latautunut tuijotus kesti kestämistään James tajusi, ettei Aqualine tuijottanut Avaa, vaan tämän pientä vatsakumpua.
”Sinä olet raskaana”, Aqualine hönkäisi lopulta tärisevällä äänellä.
James tunsi kurkkunsa paineen hellittävän ja pakottavan jäykkyyden katoavan vartalostaan. Hän loikkasi Aqualinen niskaan ja kellisti tämän lattialle. Tyttö oli lötkö kuin räsynukke. James istahti tytön rinnan päälle ja osoitti tätä taikasauvallaan suoraan kasvoihin.
”James!” Ava huudahti varoittavasti. Aqualinen siniset silmät porautuivat syvälle Jamesin silmiin ja ne olivat täynnä vihaa, halveksuntaa ja murhanhimoa.
”Minä saisin sinut lukkojen taakse murhayrityksestä”, James murisi Aqualinelle matalalla äänellä.
”Niin sinun kannattaisikin tehdä”, Aqualine huoahti silmät raivoa täynnä. ”Minä nimittäin vielä tulen ja katkaisen niskasi, nilkki.”
James tipahti polvilleen laattalattialle Aqualinen kadotessa pienen poksahduksen saattelemana ilmaan. Ava nyyhkäisi ja heittäytyi hänen viereensä. Tyttö nosti kätensä hänen kasvoilleen.
”Mitä hän teki sinulle? Sattuuko sinuun? Kuulin sinun huutavan - ”
”Sinun entinen naisesi on täysi kaheli, nainen”, James virkkoi inhoten. ”Hän komensi minut tänne ja olisi tappanut minut, jos et olisi tullut järkyttämään häntä perunahirviövatsallasi.”
Avan kasvoille valuivat surulliset kyyneleet. ”Hän on ihan sekaisin.”
”Sitä minä olen sinulle yrittänyt selittää jo melkoisen monta kuukautta”, James huokaisi ja veti Avan syliinsä. ”Älä itke, kulta.”
”Hän murtui täysin, kun näki – ”
”Niin teki”, James tokaisi inhoten. ”Komennuskirouskin raukesi hänen järkytyksestään.”
”Hän ei koskaan anna minulle anteeksi”, Ava nyyhki.
James hymähti. ”Tuskin hän sinua kohtaan kantaa niin paljon kaunaa kuin minua. Saan koko loppuelämäni vilkuilla olkani taakse Aqualinen raivoisien murhayrityksien pelossa.”
Ava naurahti tukahtuneesti aivan kuin ajatus olisi ollut tytön mielestä naurettava. James huokaisi ja silitti tyttöystävänsä silkkisiä hiuksia.
”Palataanko tanssilattialle? Olisi mukavaa pitää vielä hetken ajan hauskaa ennen kuolonsyöjien saapumista.”
*
Roxanne nojasi päätään Jasperin rintaa vasten eikä voinut heidän siinä musiikin tahdissa huojuessaan olla toivomatta olevansa jonkun muun tismalleen samannäköisen pojan syleilyssä. Oli hassua, kuinka erilaiset Jasper ja Jacob keskenään olivatkaan, vaikka näyttivätkin toistensa kopioilta. Jasperista huokui turvallisuus ja varmuus, kun taas jos Jacob olisi pidellyt häntä tällä tavoin… no, Roxanne oli melko varma, että häntä olisi kiihottanut ja naurattanut ja hänen varpaansa olisivat kipristelleet Jacobista huokuvan viekkaan salaperäisyyden voimasta.
Missä Jacob oikein luuhasi? Roxanne oli nähnyt poikaa viimeksi jouluaattona ja siitä oli jo yli viikko. Roxannen vatsaa kouraisi ikävästä ja häntä kismitti. Eikö Jacobilla ollut häntä ikävä lainkaan? Surunaalto pyyhkäisi hänen ylitseen. Ehkä hän oli Jacobille vain makea lihakimpale, jota oli kiva lipoa silloin tällöin kun sattui lähistöllä olemaan.
”Onko kaikki hyvin?” Jasper kysäisi ja siirsi päätään hieman taaksepäin, jotta saattoi katsoa hänen kasvojaan.
Roxanne pakottautui hymyilemään pojalle leveästi. Tämän kasvot olivat niin samanlaiset kuin Jacobin, että hänen vatsaansa koski. ”Totta kai, kuinka niin?”
”En tiedä, tuli vain sellainen outo tunne”, Jasper kertoi olkiaan kohauttaen ja veti hänet takaisin lähelleen. Roxannesta se oli suloista. Jasper yleensä väisteli ihmisten kosketusta, mutta Roxannea tämä piteli lähellään hyvin luonnollisesti, ilman jännitteitä. Ehkä poika oli tottunut hänen läheisyyteensä kaikkien heidän tukiopetustuntiensa aikana.
Roxanne näki Jamesin ja Avan kävelevän napostelupöytien luokse toisiinsa tiiviisti nojaten. Ava näytti siltä kuin olisi itkenyt. Olivatkohan tytön ylikierroksilla käyvät hormonit yllättäneet pariskunnan vai oliko jotakin muuta ikävää tapahtunut?
Rose ja Scorpius pyörähtivät heidän ohitseen ja Roxanne kohtasi Rosen ruskeiden silmien katseen virnistäen. Vaikkei Scorpius näyttänytkään omalta itseltään, Roxanne oli varma pojan olevan Scorpius, sillä kukaan muu poika ei olisi voinut saada Rosea säteilemään noin onnellisen näköisenä. Kaksikko näytti siltä kuin heillä olisi ollut jokin kahdenkeskinen salaisuus ja Roxanne painoi mieleensä, että tivaisi jossakin vaiheessa Roselta, mistä he olivat oikein keskenään supisseet.
”Mennäänkö istumaan hetkeksi?” Jasper kysäisi musiikin vaihtuessa jälleen hieman vauhdikkaammaksi. Roxanne huomasi nuoren professorin tähyilevän jatkuvasti ympärilleen kuin olisi melkein innoissaan odottanut kuolonsyöjien saapuvan paikalle keskeyttämään juhlat. Ehkä Jasper vietti aikaansa mieluummin kuoliksia vastaan taistellen kuin tanssien.
Roxanne nyökkäsi. He lähtivät kävelemään kohti salin reunustaa, kun heidän eteensä astahti veelamainen tyttö, Roxannen kasvot olivat törmätä tämän uhkeaan rintavarustukseen. Hänet valtasi outo halu puristaa toista valtavaa melonia ihan vain testatakseen, oliko se aitoa luomutavaraa vai muovia.
”Terve, Megan”, Jasper tervehti. Roxanne nosti kasvonsa pullistelevista rinnoista tytön kasvoihin. Megan oli kuorruttanut kasvonsa paksulla meikkikerroksella ja näytti kaikessa pitkässä ja leveäharteisessa upeudessaan epätodellisen kauniilta.
”Moi, Jasper”, Megan tervehti reippaalla äänellä ja nyökkäsi sitten Roxannelle hieman välinpitämättömästi. Roxanne irvisti.
”Mitä Tylypahkaan kuuluu?” Megan kysyi kuulostaen siltä kuin olisi oikeasti halunnut kysyä jotakin aivan muuta.
”En tiedä, minä olen joululomalla”, Jasper hymähti ja katsoi Megania odottavasti aivan kuin olisi aavistanut tällä olevan vielä jotakin asiaa.
”Onko Jacob täällä?” Megan kysyi ääni kuulostaen hieman äskeistä kimeämmältä.
Jasperin kasvot pysyivät peruslukemilla. ”En usko. En ole nähnyt häntä moneen päivään.”
Megan ei näyttänyt pitävän tiedosta. ”Hän on vältellyt minua jo viikkoja.”
”Hänellä on ollut paljon puuhaa”, Jasper kertoi.
Roxannea ärsytti. Hän tiesi, että ennen Jacobin kuolemaa Megan oli ollut pojan tyttöystävä, Jacob oli itse kertonut hänelle niin. Nyt häntä mietitytti, oliko pariskunta jatkanut seurustelua tai jotakin siihen liittyvää aktiviteettia sen jälkeen, kun Jacob oli heidän kaikkien avustuksella palannut elävien kirjoihin.
”Mitä puuhaa?” Megan tivasi. Jasper näytti vetäytyvän kuoreensa.
”En minä hänen menoistaan tiedä.”
”Miksi Jacob sinua kiinnostaa?” Roxanne tahtoi tietää. Megan kääntyi katsomaan häntä epäuskoisesti.
”Ei sillä, että asia sinulle kuuluisi tippaakaan, mutta minulla on tapana haluta tietää, missä minun poikaystäväni luuhaa.”
”Poikaystävä?” Roxanne kiinnostui ja mustasukkainen raivo poltteli hänen näkökenttäänsä. ”Minä luulin sinun ryhtyneen lesbiaaniksi.”
Megan hymähti. ”Minun asiani ja joustavat seksuaaliset suuntautumiseni eivät tietääkseni kuulu sinulle, ipana.”
Roxannea ärsytti. ”Minä näin, kun sinä ja Aqualine lipittelitte toistenne kitarisoja hyvin keskittyneesti vain muutamia päiviä sitten.”
Megan katsoi häntä odottavasti tummat kulmakarvat koholla. ”Entä sitten?”
”Eikö se silloin tarkoita Aqualinen olevan sinun tyttöystäväsi ja Jacobin olevan poissa laskuista?”
Megan virnisti omahyväisesti. ”Yksiavioisuus on mahdottoman tylsää.”
Jasper näytti siltä kuin olisi poistunut keskustelusta aikapäiviä sitten ja katseli taivaisiin avautuvaa kattoa heidän yllään. Roxanne mulkoili Megania ja harmitteli päänsä sisällä sitä, ettei osannut kirota ketään. Meganin naama suorastaan huusi lepakonräkäkirousta. Ehkä hänen pitäisi pyytää Lillerolta hieman apuja.
Megan näytti kyllästyneeltä. ”Jasper, jos näet Jakea, käske häntä tulemaan luokseni.”
”Juu”, Jasper lupasi. Megan nyökkäsi, loi Roxanneen vielä halveksuvan katseen ja viiletti sitten tiehensä.
”Ärsyttävä bimbo”, Roxanne mumisi inhoavasti. Hänen sisällään kyti jäätävä raivo ja levottomuus valtasi hänet, hän olisi halunnut etsiä Jacobin käsiinsä ja tivata tältä, olivatko asiat oikeasti niin kuin Megan väitti. Eihän Jacob millään voinut olla Meganin poikaystävä! Poikahan oli viimeisten muutaman kuukauden ajan viettänyt hyvin tiiviisti yönsä Roxannen lämpöön kietoutuneena… mutta Roxanne mietti kaikkia niitä öitä, kun hän oli maannut yksinään pylvässängyssään Lilyn kuorsausta kuunnellen… missä Jacob olikaan ollut kaikkina niinä öinä? Eipä tämä ollut koskaan vaivautunut hänelle sitä kertomaan.
”Hmm”, Jasper mutisi. Roxanne näki nuoren professorin vilkaisevan häntä kulmiensa alta tietäväisesti ja samassa hän oli varma, että Jasper oli hyvin tietoinen kaikesta, mitä hänen päänsä sisällä liikkui. Jasper vietti niin paljon aikaa hiljaa itsekseen toisia ihmisiä tarkkaillen, että tällä oli taito kuulla ja aavistaa asioita, mitä ei ääneen sanottu.
Roxannella oli epämiellyttävä olo, mutta hän karisti sen määrätietoisesti pois iholtaan. Hän ja Jasper menivät napostelupöytien luokse, Jasper näki suuren juusto- ja keksikasan ja näytti unohtavan hänen olemassaolonsa kokonaan syöksähtäessään niiden kimppuun. Roxanne näki Fredin ja Hugon heittelevän toisiaan viinirypäleillä ja viiletti veljensä taakse. Hugo virnisti hänelle Fredin kainalon alta ja viskasi viinirypäleen suoraan hänen odottavaan suuhunsa.
Roxanne nielaisi rypäleen ja nauroi Fredin käännähtäessä ympäri. ”Onko teillä tylsää?”
”Jep”, Fred töksähti.
”Niinkin voisi sanoa”, Hugo kertoi ja asteli hieman lähemmäksi heitä.
”Joo, olen sitä mieltä, että kuolonsyöjät voisivat jo käydä kimppuumme”, Fred tokaisi.
”Miksi te ette ole tanssittamassa tyttöjä?” Roxanne ihmetteli. Jasper tuli heidän luokseen kantaen suurta tarjotinta täynnä erilaisia keksejä. Poika istahti vapaana olevalle penkille heidän viereensä ja ryhtyi napsimaan herkkujaan huolettomasti.
”Hugeli ei löytänyt Gabriellaa mistään”, Fred kertoi virnistäen ja sai Hugolta kevyen muksauksen olkapäähän.
”En kyllä edes etsinyt.”
”Niin varmaan”, Fred kiusasi.
Roxannelle tuli yhtäkkiä kummallinen aavistus siitä, että joku katseli häntä. Hän nosti katseensa ja kohtasi vihreiden silmien keskittyneen tuijotuksen. Jacob seisoi salin laidalla ja nojasi seinää vasten nostetamaansa käteen rennosti, viekas hymy kasvoillaan karehtien aivan kuin tällä ei olisi ollut minkäänlaista huolta mistään tai kiire minnekään. Jacob virnisti veikeästi heidän katseidensa kohdatessa ja Roxannen sydän sykähti.
”Minä menen käymään pissalla”, Roxanne inahti ja hylkäsi ystävänsä napostelupöytien luokse.
”Liikaa informaatiota”, hän kuuli Fredin mutisevan takanaan.
Jacob näki hänen lähestyvän ja hymyili entistäkin leveämmin sujahtaessaan nurkan taakse uteliaiden katseiden ulottumattomiin. Roxanne näki sivusilmällään Lilyn ja Shawnin tyrkkivän tietään kohti Hugoa ja Frediä juhlavieraiden joukossa ja hän sujahti värikkäästi pukeutuneiden nuorten noitien taakse, ettei Lily vain näkisi häntä.
Roxanne puolittain juoksi Jacobin luokse peläten tämän katoavan hetkellä millä hyvänsä ilmaan.
Jacob nojaili seinään kapealla käytävällä. Tämä näytti niin lutuisen hyvältä, että Roxannen vatsaa kouri. Pojan tiivis katse lipui hänen vartaloaan pitkin.
”Oletpas sinä sievä.”
”Sinä olet kunnossa”, Roxanne huoahti ja tarttui Jacobin kasvoihin. Poika todella näytti vahingoittumattomalta. Hienoa.
Roxanne tönäisi Jacobia kiukkuisesti ja vähemmän varovaisesti. ”Missä sinä olet oikein ollut? Miksi tissi-Megan sanoo sinua poikaystäväkseen?”
”Au!” Jacob inahti ja hieroi käsivarttaan. ”Miksi sinä muksit minua?”
Roxanne risti kätensä puuskaan. ”Tällainen peli ei vetele, herra hyvä! Vastaa minulle!”
Jacob virnisti. ”Herra hyvä? Oletko sinä käynyt jonkinlaisen käytöstapakoulun sitten viime näkemämme?”
”Viime näkemisestämme on suurin piirtein kolme vuotta, olen hyvinkin voinut ehtiä tehdä vaikka mitä riettauksia sillä välin!” Roxanne sihahti.
”Viime näkemisestämme on seitsemän päivää”, Jacob oikaisi hitaasti ja katseli häntä kuin olisi lievästi pelännyt hänen menettäneen viimeisetkin järjenrippeensä. ”Oletko sinä joutunut vaikeuksiin sinä aikana?”
”En, mutta sinä olet, nimittäin minun kanssani. Minä en pidä tällaisesta touhusta ollenkaan, ettäs sen tiedät! Ensinnäkin, en tiennyt yhtään oletko kunnossa ja mitä sinä teet ja onko sinulla yhtään ikävä minua – ”
Jacob keskeytti hänet tarttumalla hänen kasvoihinsa ja painamalla huulensa lujaa hänen huulilleen. Suudelma tuntui hukuttavan Roxannen alleen, kuohuvan kuumat tunteet läikähtelivät kutsumattomasti hänen sisälleen ja Jacobin maku tuntui kietovan hänet peräänantamattomasti syvälle pauloihinsa. Pojan jänteikkäät kädet hänen ympärillään saivat hänet tuntemaan olonsa mahdottoman pieneksi.
Jacob nojasi otsaansa hänen otsaansa. ”Minulla oli kuolismenoja. Ja kyllä, minulla oli ikävä sinua, niin ikävää ja omituista kuin se onkin. Ja ei, Megan ei ole minun tyttöystäväni, ainakaan minun tietääkseni. Minä olin vähän niin kuin sellaisen käsityksen alaisena, että minä ja sinä olemme jotakin sellaista.”
Roxanne hymyili. ”Hienoa. Ai mitä sellaista?”
Jacob kohautti olkiaan näyttäen huvittuneelta. ”En minä tiedä. Tyttöystävä-poikaystävä-hölynpöly-sellaista?”
Roxanne näykkäisi pojan alahuulta kaiken kiukkunsa unohtaneena. ”Kivaa.”
Jacob naurahti ja puristi häntä hieman lähemmäksi vasten vartaloaan. ”Sinä olet aika hassu, tiesitkö sinä sitä?”
”Tiesin”, Roxanne naurahti. ”Mukavaa, että sinäkin olet tietoinen asiasta.”
”Hah.”
”Ovatko kuolonsyöjät tulossa kiduttamaan meitä?”
”Jep”, Jacob huoahti ja suki hiuksia hänen kasvoiltaan sivuun. ”Siksi minä tänne tulinkin ennen kuolonsyökamujani. Ajatus sinusta poukkaroimassa avada kedavrien keskellä surkeine sauvatyöskentelyinesi oli oikeastaan sietämätön.”
”Hei, sinun jos kenen pitäisi tietää minun sauvatyöskentelyni olevan erinomaista”, Roxanne oikaisi ja iski pojalle silmäänsä. Hänen päähänsä pälkähti jostakin kumman syystä ajatus, että kuka vain olisi saattanut tulla käytävälle ja nähdä heidät, mutta hän ei jaksanut välittää varoituksia kuiskivasta mielestään juuri sillä hetkellä, kun hän vihdoinkin näki Jacobin kaikessa ihanassa lihassaan aivan kättensä ulottuvilla.
Jacob purskahti nauruun ja halasi häntä. ”Tarkoitin taikasauvatyöskentelyä.”
”Aaaa!”
Jacob nauroi vieläkin painaessaan huulensa taas hänen huulilleen. Roxanne kietoutui tiiviisti pojan jäntevää vartaloa vasten, autuaan onnellisena siitä, että tämä viimeinkin oli hänen lähellään ja suuteli häntä niin kuin ei haluaisi koskaan lopettaa –
”Et. Voi. Olla. Tosissasi.”
Lilyn ääni iskeytyi Roxannen tajuntaan kauhunsekaisena humauksena. Hän hätkähti irti Jacobista ja kääntyi katsomaan parasta ystäväänsä, joka tuijotti heitä siniset silmät päästä pullottaen, suu auki ja kasvot aavemaisesti siinä heidän silmiensä edessä kalveten. Roxanne saattoi melkein nähdä, kuinka suuttumus, pettymys ja loukkaantuminen hyökyivät Lilyyn ja lopulta kylmä raivo sokaisi tämän ja tuntui räjähtävän ulos tämän ihosta. Punaiset hiukset näyttivät sähköistyvän.
”Sinä olet kaiken aikaa pelehtinyt murhaajan kanssa!” Lily kiljaisi kovalla, raivosta tärisevällä äänellä. ”Tämä selittää kaiken! En yhtään ihmettele, ettet kertonut minulle!”
”Ei, Lily, ole kiltti – ” Roxannen sydäntä kouri. Lily katsoi häntä kuin hän olisi ollut mitätön maan fletkumatonen, säälittävä, likainen ja limainen –
”Kuvottavaa!” Lily kiljui ja loi tyyneltä näyttävään Jacobiin syvää halveksuntaa kuvastavan katseen. ”Hän murhasi sinun veljesi tyttöystävän! Kuinka sinä voit olla näin helvetin typerä, Rox?”
”Lils, ole hiljaa!” Roxanne huudahti. ”Kaikki kuulevat!”
”Hyvä!” Lily kiljui entistäkin kimeämmällä äänellä. ”Kaikkien pitäisikin kuulla, kuinka sairas sinä olet! Sinut pitäisi pistää hoitoon, Rox, sinä olet sekaisin päästäsi!”
”Kuulehan nyt, neiti Tiukkapipo”, Jacob tuhahti, ”mitäpä jos sinä pitäisit huolta omista asioistasi ja minä ja Roxanne pitäisimme huolta omistamme?”
”Ole sinä hiljaa! Kuinka sinä kehtaat? Sinä olet murhaaja! Sinun pitäisi olla lukkojen takana!”
”Sinun isäsi tuntuu olevan toista mieltä”, Jacob huomautti kuulostaen huvittuneelta.
”Minun isäni reagoi maailman tuhoavaan kolmanteen maailmansotaan järjestämällä tanssiaiset, joten luottamukseni isäni loogiseen päättelykykyyn on tällä hetkellä melko kyseenalainen!” Lily karjaisi.
”Mielestäni tuo kuvastaa herttaista huumorintajua”, Jacob tokaisi ja katsoi Lilyä aivan yhtä inhoten kuin tämäkin katsoi häntä.
”Mitä täällä tapahtuu?” Roxannen kauhuksi Shawn, Fred, Hugo ja Jasper tulivat käytävälle kaikkien kasvoilla samat ihmettelevät ilmeet, taikasauvat ojossa kuin puoliksi odottaen kuolonsyöjien hyökänneen. ”Mitä te oikein kiljutte täällä?”
Roxannen sydän tuntui jäätyvän hänen rinnassaan. Hän tiesi, mitä oli tapahtumassa, eikä ollut mitään keinoa estää sitä.
”Roxyn salainen rakastaja on paljastunut!” Lily huudahti dramaattisesti, ääni vieläkin raivosta vääristyneenä. Tyttö osoitti vapisevalla sormella Jacobia. ”Onko mikään ihme, ettei hän salasi sen näin pitkään?”
Roxanne näki veljensä jähmettyvän Lilyn sanojen osuessa tietoisuuteen. Ruskeat silmät käväisivät Roxannessa, lipuivat Jacobiin ja palasivat sitten Roxanneen. Fred haukkoi henkeään. Pisamaiset kasvot kalpenivat vitivalkoisiksi, kädet puristuivat nyrkkiin ja suu avautui kuin äänettömään kauhunhuutoon.
Roxanne ei tiennyt, mitä odotti veljeltään. Hän ei kyennyt katsomaan mitään muuta kuin Fredin vitivalkoisia kasvoja. Tappaisiko Fred Jacobin? Kuristaisiko tämä ainokaisen sisarensa? Pyörtyisikö tämä?
Hetki oli niin jännittynyt, että Roxanne tunsi niskakarvojensa nousevan pystyyn. Kukaan ei sanonut mitään. Roxanne saattoi kuulla sydämensä järkyttyneen sykkeen korvissaan ja verensä kuohuvan suonissaan.
Fred siirsi katseensa Roxannen silmiin ja hän nielaisi nähdessään niissä kylmää, halveksuvaa vihaa. He tuijottivat toisiaan ja Roxanne saattoi melkein tuntea, kuinka Fred rakensi paksun muurin heidän väliinsä, vetäytyi pois hänen luotaan, hylkäsi hänet. Fredin ääni oli täysin väritön ja kylmä, kun tämä tokaisi: ”Sinä olet kuollut minulle.”
Ja sitten Fred käännähti kannoillaan ja marssi tiehensä. Jacob hengähti helpottuneena. Hugo vilkaisi Roxannea kulmiensa alta ja ryntäsi parhaan ystävänsä perään.
”Tajuatko sinä, mitä sinä juuri teit?” Roxanne kuiskasi heiveröisellä äänellä Lilylle. ”Hän ei anna minulle koskaan anteeksi.”
Lily tuijotti häntä vihamielisesti takaisin. Shawn näytti vaivaantuneelta tytön vieressä. Jasper ja Jacob katselivat toisiaan silmiin kuin olisivat käyneet sanatonta keskustelua keskenään.
”Ehkä sinun olisi pitänyt miettiä sitä vähän aikaisemmin!” Lily kivahti.
Roxanne tunsi kyyneleiden kastelevan kasvonsa ja hänen jalkansa tutisivat aivan kuin olisivat varoittaneet häntä siitä, että ne pettäisivät hänen allaan millä hetkellä hyvänsä. Lily tuhahti halveksuvasti, käännähti kannoillaan ja veti hämmentyneen ja kiusaantuneen Shawnin perässään takaisin tanssisaliin.
Roxanne tunsi itkun ja järkytyksen tärisyttävän vartaloaan. Jacob kietoi kätensä hänen ympärilleen ja veti hänet syliinsä. ”Shh, kyllä se siitä. Kuka välittää, mitä se typerä Punapää vaahtoaa?”
”Toivottavasti se siitä. Apinat…” Jasper mutisi, loi heihin kummallisen synkän katseen ja lähti muiden perässä takaisin tanssisaliin jättäen heidät kahden.
”He eivät anna minulle ikinä anteeksi”, Roxanne itki vasten Jacobin rintaa.
Jacob silitti hänen hiuksiaan. ”Totta kai he antavat. Mitä se sitä paitsi heille kuuluu, kenen kanssa sinä kaulailet? Kuka sinun kaltaisellesi tättähäärälle voisi olla kauhean kauaa vihainen?”
Roxanne naurahti ja pieni räkäkupla räjähti hänen sieraimestaan. ”Mikä on tättähäärä?”
”Sinä olet”, Jacob mutisi ja painoi huulensa hänen hiuksiinsa. Roxannesta tuntui siltä kuin hänen sydämensä olisi juuri revitty riekaleiksi, mutta hän oli onnellinen siitä, että Jacob oli hänen luonaan liimaamassa palasia paikoilleen.
*
Harry piteli Ginnyä lähellään ja antoi tarkkaavaisen katseensa kiertää salia tanssin lomassa. Kuolonsyöjillä meni kauemmin kuin hän oli odottanut.
”Mikä tässä oikein kestää?” Harry mumisi kärsimättömästi.
”Kyllä he tulevat”, Ginny sanoi väsyneesti nojaten päätään hänen rintaansa vasten. Heidän askeleensa liikkuivat täydessä sopusoinnussa toisen askeleita myötäillen. ”Eikö sinusta ole mukavaa vähän irrotella näin uuden vuoden kunniaksi?”
Harry naurahti. ”Omituista kyllä, mutta itse asiassa on.”
Hän ei oikeastaan koskaan ollut ollut juhlista nauttivia ihmisiä, mutta kun hän katseli ympärilleen ja näki Albuksen ja Amelien tanssivan toisiinsa tiiviisti nojaten, näki Lilyn huitomassa hurjasti käsiään selittäen ilmeisen tuohtuneena jotakin Shawnille ja näki Jamesin tanssivan jonkinlaista napatanssia Avan nauraessa tälle, hän ei voinut olla ajattelematta, että nämä olivat yhdet parhaimmista juhlista, joissa hän koskaan oli ollut.
Hän ei tuntenut pelkoa tai ahdistusta. Ainoastaan riemua, rakkautta ja myötätuntoa.
Ron ja Hermione tanssivat heidän lähellään ja Harrya nauratti Ronin ylväs ilme, kun tämä piteli Hermionea käsivarsillaan. Ron näki hänen katseensa ja vinkkasi hänelle silmäänsä. Harry tirskahti ja Ginny nosti kasvonsa katsoakseen häntä.
”Mikä nyt on niin hauskaa?”
”Ron.”
Ginny irvisti ja vilkaisi veljeään. ”Juu, no kyllä tuota naamaa katsellessa alkaakin naurattaa.”
”Hah.”
”Luuletko kaiken menevän hyvin, Harry?” Ginny kysäisi levottoman näköisenä. Vaimon kasvot olivat hieman kalpeat. ”Minua hermostuttaa.”
”Ihan turhaan”, Harry rauhoitti. ”Mikä voisi mennä pieleen?”
Ginny hymähti. ”Melkein mikä tahansa.”
”Etkö sinä luota minuun?”
”Totta kai luotan, mutta - ”
”Ei muttia. Minä tiedän mitä teen.”
Ginny katsoi häntä tiiviisti silmiin ja näki hänen silmissään ehkä jotakin, mikä rauhoitti tämän. Vaimo nyökkäsi ja laski päänsä jälleen hänen rintaansa vasten. Sitten tämä yhtäkkiä nosti päänsä jälleen. ”Mitä ihmettä James oikein puuhaa?”
Harry vilkaisi esikoistaan ja naurahti. Napatanssiesitys oli kerännyt lisää katsojia ja nyt juhlavieraat hurrasivat ja kannustivat Jamesin lanteita entistäkin keinuvampaan esitykseen. ”Onkohan hän oikeasti meidän lapsemme?”
”En ole enää varma”, Ginny mutisi synkästi, muttei voinut olla nauramatta.
Ja sitten tapahtui se, mitä kaikki olivat odottaneet koko illan ajan. Kuului kymmeniä poksahduksia, musiikki sammui ja kimaltelevat keijukaiset sammuttivat hetkeksi valonsa ennen kuin alkoivat taas loistaa säikähdykseltään. Tummiin kaapuihin pukeutunut valtaisa kuolonsyöjäjoukkio seisoi vaikuttavana rivistönä salin keskellä ja jokainen heistä piteli taikasauvaa tiukasti kädessään.
Harry ei aikaillut, vaan vetäisi Ginnyn tiukasti syliinsä ja ilmiintyi korokkeelle salin keskelle. Ron ja Hermione ilmiintyivät heidän viereensä vain muutamia hetkiä heidän perässään. Harry nosti molemmat kätensä ilmaan rauhan merkiksi ja mutisi sanattoman melutusloitsun ennen kuin puhui. ”Minä haluan puhua Isabella Volrangelle.”
Tumma kuolonsyöjäarmeija ei liikahtanutkaan. Juhlavieraat olivat hajaantuneet tanssilattialta salin reunustoille ja kaikkien taikasauvat näyttivät olevan valmiusasennossa taisteluun, taisteluun, jota ei tulisi, niin Harry oli päättänyt. Ei tällä kertaa.
Samassa kuului tuhatpäinen henkäys, kun kaikki salissa olevat hätkähtivät jotakin, mitä Harry ei nähnyt. Hermione hänen vieressään käännähti salamana ympäri taikasauva koholla.
Harrykin kääntyi ympäri. Hän näki takanaan seisovan pitkän, nuoren naisen, jolla oli kauniit, teräväpiirteiset kasvot ja suuret harmaat silmät. Naisen pitkä, ruskea tukka oli käkkärällä ja valui pitkälle selkään.
Nainen näytti viekkaalta ja katseli Harrya, Ronia, Ginnyä, Hermionea ja taikakansaa ja kuolonsyöjäarmeijaa heidän takanaan kuin viekas kissa, joka olisi katsellut valtavaa hiirilaumaa. Naisen silmät näyttivät palavan mielenkiinnosta.
Alhaalla naisen takana seisoi punasilmäinen, pitkänhuiskea tumma mies Thomas ja tämän takana istua nökötti valtava susiarmeija maassa läähättäen. Jokaisella sudella oli kiiluvan keltaiset silmät ja niiden kaikkien katse oli kohdistunut suoraan Harryyn.
”Hassua”, kuiskasi Isabella Volrange yllättävän keimailevalla, lapsekkaalla äänellä. Harry oli kuvitellut sen päänsä sisällä samankaltaiseksi kylmäkiskoiseksi ja jäykäksi kuin Bellatrix Lestrangen ääni. ”Tanssiaiset. Miksi?”
”Minulla on sinulle ehdotus”, Harry ilmoitti kädet edelleen koholla. Hän halusi saada nopeasti asiansa sanottua ennen kuin kuolonsyöjät ja sudet hyökkäisivät ihmisten kimppuun.
”Ehdotus?” Isabella Volrangen tuuhearipsiset silmät näyttivät leviävän hämmästyksestä ja ääni värähti mielenkiinnosta. ”Harry Potterilla on minulle ehdotus?”
Nainen vaikutti melkein lapselliselta, Harry mietti. ”Niin. Minä olen käynyt rakkauden huoneessa ja olen nähnyt valon.”
”Valon?” uusi taikaministeri otti muutaman notkean askeleen lähemmäksi häntä aivan kuin ei olisi voinut vastustaa kiusausta. ”Minäkin haluan nähdä valon. Minäkin haluan rakkauden huoneeseen.”
”Huone tuhoutui”, Harry kertoi. ”Se räjähti, kun tulin ulos. Sen tarkoitus oli paljastaa salaisuutensa vain yhdelle henkilölle.”
”Se paljasti salaisuutensa sinulle”, Isabella Volrange mutisi ja vaikutti surulliselta, pettyneeltä. Nainen mutristi huuliaan. Harrya hämmensi naisen keimailevan lapsellinen käytös. ”Minä olisin halunnut kuulla ne.”
”Minä voin kertoa sinulle kaiken”, Harry lupasi. ”Minä haluan vain sinun sanasi siitä, ettei yhteenkään viattomaan henkeen enää kosketa. Käske armeijaasi laskemaan aseensa.”
Isabella pyöritteli hartioitaan ja naksautti kieltään. ”Eivät he laske aseitaan, ei, he ovat minun turvani, minun aseeni.”
”Minä en halua, että keneenkään sattuu”, Harry huoahti, pitäen tietoisesti äänensä hyvin rauhallisena ja päämäärätietoisena. ”Lupaan, etten tahdo sinulle tai joukoillesi mitään pahaa. Minä haluan vain rauhaa.”
”Rauhaa”, toisti Isabella ja katseli häntä silmät palaen. ”Suuri Harry Potter tahtoo rauhaa.”
”Niin tahdon”, Harry vakuutti ja hänen äänensä särähti. ”Minä kerron sinulle kaiken mitä ikinä haluat tietää. Ja annan sinulle jotakin, mitä sinun isäsi aina tahtoi.”
”Minun isäni?” Isabella näytti jähmettyvän.
Harry katseli naista. Ginny hengitti hyvin raskaasti hänen vieressään ja Hermione tuntui pidättelevän henkeään. Ainoastaan Ron näytti täysin rauhalliselta ja tyyneltä katsellessaan Isabellaa.
”Oletko sinä Voldemortin ja Bellatrixin tytär?” Harry kysyi. Ajatus oli tuntunut naurettavalta jo silloin, kun he olivat Hermionen kanssa päätelleet naisen ulkomuodosta ja nimestä asianlaidan ja vielä selvittäneet epäilystensä todenperäisyyden laajojen tiedostoverkostojensa kautta. He olivat saaneet tietää, että Isabella Volrange oli löydetty viisivuotiaana metsästä. Tyttö oli itse kertonut löytäjilleen nimensä ja puhunut täysin sujuvaa englantia. Suuri susilauma oli totellut pikkuista tyttöä, hoivannut ja ruokkinut tätä. Isabella oli viety pienten noitien ja velhojen orpokotiin, josta tyttö oli karannut vain yli kymmenen vuoden ikäisenä. Kukaan ei ollut nähnyt tai kuullut tytöstä sen koommin. Ennen kuin tämän kuva oli ollut Päivän Profeetassa Uusi Taikaministeri-otsikon alla.
Isabella kiemurteli mielissään. ”Olen, olen. Olen suuren Pimeyden lordin ja hänen uskollisimman liittolaisensa salaisen ja kielletyn rakkauden hedelmä, piilossa syntynyt, orpona kasvanut, susien keskellä kukoistukseen noussut. Ja nyt olen taikamaailman valtiatar, pimeyden suuruuksien perijätär.”
Ron nytkähti. Harry ei vaivautunut kertomaan Isabellalle, että Voldemort tuskin koskaan oli tuntenut rakkautta elämässään, vaikka olikin saanut uuden elämän aikaan.
”Sinun… isäsi… ei koskaan mitään muuta tahtonutkaan kuin valtaa ja kuolemattomuuden. Sitäkö sinäkin haluat?”
”Kuolemattomuus”, kuiskasi Isabella käheällä äänellä. ”Haluan, haluan. Kuolemattomuuden, tahdon. Ikuisen elämän, tahdon. Niin kuin isä.”
”Minä annan sen sinulle”, Harry henkäisi sydämensä sykähtäessä.
Isabella räpytteli silmiään ja tuli lähemmäksi häntä viekkailla, liikahtelevilla askeleillaan. ”Kuinka? Kuinka? Miksi? Valehteletko?”
”En valehtele.” Harry kohotti leukaansa. Hän saattoi melkein kuulla satapäisen taikakansan haukkovan henkeään takanaan. ”Saat minun kuolemattomuuteni, jos lupaat, että käytät päättymättömän elämäsi jokaisen hetken tehden tästä maailmasta paremman paikan, eikä yksikään viaton henki joudu enää kärsimään.”
*
Kolme päivää aikaisemmin.
Harry astui valoon.
Valoa.
Elämä on tarina.
Rakkaus.
Me olemme kaikki yhtä. Vain rakkautta. Olemme tehty rakkaudesta. Me kaikki.
Me olemme yhtä.
Olemme valoa.
Vain valoa. Vain energiaa, värähtelyä, lähtöisin rakkaudesta. Rakkaus on kaiken alku, kaiken keskikohta ja kaiken loppu.
Eikä sillä ole loppua.
Olemme universumi kokemassa itseään.
Olemme kaikki, emmekä ole mitään.
Olemme vain yhtä.
Yksi ajatus.
Suurin viisaus on tieto siitä, ettei voi tietää mitään.
Totuuden voi tuntea. Syvällä sisällä, siellä, minne mieli ei pääse.
Sieluja.
Maan vankeina, maa on haastavin planeetta kokea. Ihmiskunta tuhoaa itse itsensä.
Vaikeaa. Kaikki niin vaikeaa.
Siksi on tuhoa. Liian vaikeaa. Sieluille liian pahaa.
Vääristymme.
Ihmiskokemus. Sielulle hurja opetus.
Olemme sieluja. Valitsemme tämän elämän. Valitsemme kaiken.
Ajatuksemme tekevät todellisuuden ja todellisuus on vain illuusio. Sielumme näkee illuusion lävitse, mieli taistelee illuusiota vastaan.
Elämä jatkuu. Aina vain. Päättymätön.
Ginny. Rakkaus.
Ron, Hermione. Heidän lapsensa. Rakkautta.
Minun lapseni, sinun lapsesi. James. Albus. Lily. Rakkautta, rakastan heidän rakkauttaan.
Tiedä totuus.
Tiedän totuuden.
Ei ole totuutta.
Sinä olet valo.
Valoa.
Olet jo nähnyt valon. Muista se, minkä olet muistanut koko ajan.
Tiedä paikkasi. Sinä olet taikakansan valo.
Olet ollut aina.
Valittu.
Silloin ja nyt.
Olen valittu.
Sibylla Punurmio. ”Se, jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy… syntyy niille, jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee… ja pimeyden lordi merkitsee hänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne… ja jommankumman (molempien) on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä…”
Eikä toinen voi kuolla, jos toinen on kuollut.
Pimeyden lordi, sinun kädestäsi kukistettu, minun kädestäni kukistettu.
Viattomat sielut pelastettu. Ihmiskokemus voi jatkua.
Sinä olet poika, joka elää.
Olen poika, joka elää.
Olet aina ollut.
Tulet aina olemaan.
Kuolematon.
Taikakansan pelastaja, valittu.
Vain pimeyden lordin kädestä olisi sielusi matka päättynyt.
Eikä se nyt pääty lainkaan.
En tahdo.
Miksi? Tehtävänäsi on lähettää valon ja rakkauden sanaa eteenpäin.
Oletko varma?
Voit antaa päättymättömän lahjasi.
Kuolemattomuutesi.
Haluan rauhan. Vain rauhan.
Ja rakkauden.
Ja maan valaisee rauha, ihmiskunnan muutos. Tietoisuuden muutos.
Voit tehdä sen. Voin tehdä sen.
Anna pimeyden perijättärelle se, mitä hän eniten tahtoo, mitä hänen isänsä tahtoi ennen häntä, se, mikä sinulla on ja mitä et tahdo.
Voit tehdä mitä tahansa.
Ajatuksillasi.
Kaikki on mahdollista.
Rakasta.
Pelasta. Se on sinun tehtäväsi.
On aina ollutkin.
Olet hyvä.
Olet puhdas.
Siksi sinut valittiin.
Valittu.
Pelasta.
Voit jakaa elämäsi rakastettujesi kanssa.
Voin elää heidän kanssaan.
Sitten tulet takaisin kotiin.
Jos tahdot.
Valinta on sinun.
Pelastan.
Olet valittu.
Poika, joka elää.*
”Se tuntui kestävän ajattoman hetken”, Harry jatkoi kertomustaan. Isabella Volrange tuijotti häntä kissamaisesti, silmät palaen. ”Tiesin kaiken, mutten nähnyt mitään muuta kuin valoa. Tiesin ja tunsin totuuden, minä vain yksinkertaisesti tunsin sen kaiken olevan totta. Ja tuo tunne on vain jatkunut sen jälkeen. Minä olen kuolematon, minä olen poika, joka elää. Ja minä olen valmis antamaan kuolemattomuuteni sinulle, jos sinä vannot minulle viettäväsi loppuelämäsi yrittäen saada rauhan tähän maailmaan.”
Oli hiljaista. Kaikki olivat aavemaisen hiljaa. Harry ei tiennyt, uskalsiko kukaan edes hengittää.
”Minä, kuolematon”, kuiskasi Isabella näyttäen hieman järkyttyneeltä. ”Vain rauhaa.”
”Sinun isäsi tahtoi tuhota kaiken ja saada kuolemattomuutensa. Minä voin antaa sinulle sen, mitä sinun isäsi aina tahtoi ja sinä voit pelastaa kaiken.”
”Minä, pelastaja”, Isabella sanoi aivan kuin olisi maistellut sanaa. ”Pelastaja. Minä. Vain rauhaa.”
”Ja rakkautta”, Harry sanoi. ”Rauhaa ja rakkautta.”
”Rakkautta”, kuiskasi Isabella kuin ei olisi koskaan sellaista sanaa kuullutkaan.
Harry nyökkäsi. Hänen sydämensä takoi kivuliaasti hänen rintaansa vasten. ”Tahdotko sinä kuolemattomuuden? Tahdotko sinä tuoda rauhan ja rakkauden tähän maailmaan?”
Isabella tuijotti häntä suoraan silmiin. ”Tahdon. Minä tahdon kuolemattomuuden. Rauhan. Rakkautta kaikille. Kaikille. Ihmisille. Eläimille, niin kuin susille. Kaikille rakkautta ja rauhaa, ja sitten olen kuolematon. Ikuisesti elävä.”
Harryn sydämeen tuntui hulmahtavan lämmin rakkauden aalto. ”Vannotko sinä minulle rikkumattoman valan? Valan siitä, että toimit koko loppuelämäsi rauhan nimissä, viattomia suojellen.”
”Rikkumaton vala”, Isabella kuiskasi ääni kehräten. ”Viattomat elävät. Sitten kuolen, jos rikon valani.”
”Älä riko sitä”, Harry sanoi.
”EI!” huusi Thomas alhaalta salista. Harry hätkähti, hän oli melkein unohtanut olevansa keskellä satapäistä ihmislaumaa. ”Isabella – entä puhdistus?”
”Puhdistus, niin, niin”, Isabella mutisi. ”Maan puhdistus. Niin kuin isä tahtoi. Thomas tahtoo.”
”Voit puhdistaa maan rakkaudella ja rauhalla”, Harry kähähti. ”Ei viattomien veren vuodatuksella.”
”Pidän siitä, pidän tästä”, Isabella kertoi hymyillen leveästi paljastaen täydellisen valkoisen hammasrivistön. ”Minä, rauhan tuoja, minä, pimeyden perijätär, kuolematon, rauhan pelastaja.”
”Niin.” Harry ojensi kätensä. ”Rikkumaton vala.”
Isabella astui lähemmäksi kättä ja katseli sitä kuin olisi lievästi pelännyt sen purevan. ”Minä vannon ja saan kuolemattomuuden. Sitten olen pelastaja.”
”Tyttö, joka elää”, Harry sanoi ja hymyili.
Isabella tuijotti hänen hymyään. ”Sinusta minä pidän, Harry Potter. Sinä olet hyvä.”
”Sinäkin olet hyvä”, Harry sanoi. ”Me olemme kaikki hyviä, syvällä sisimmässämme.”
Isabella tarttui hänen käteensä, eikä taikasauvoja tarvittu. Heidän kätensä alkoivat loistaa kirkasta valkeaa valoa, joka oli niin kirkas, että se sokaisi hetkeksi kaiken, koko Taikaministeriön ja tähtitaivaan heidän yläpuolellaan.
Vuosi 2024 oli alkanut.