Kirjoittaja Aihe: Remus Lupin (S Remus/Sirius)  (Luettu 6434 kertaa)

Karmi

Remus Lupin (S Remus/Sirius)
« : 01.02.2008 18:52:46 »
Nimi: Remus Lupin
Tyylilaji: Angst, raapale
Paritus: Remus/Sirius
Ikäraja: S/PG

Nukun pitkään tänäkin päivänä. Miksi tämä päivä eroaisi muista? Ei minkään takia, ja senhän tietää jokainen. Kuolleet ihmiset pysyvät kuolleina. Kuolleet ihmiset mätänevät.
   Onneksi Siriuksesta ei ollut jäänyt ruumista mätääntyväksi. Mutta olisi tosi helpompaa myöntää poismeno, jos siitä olisi joitakin fyysisiä todisteita: ruumis, jonka takia itkeä. Olisi viimeinen kerta nähdä, viimeinen kerta koskea, ja jokainen viimeinen kerta tarjoiaisi oikeutuksen itkeä.
Ei tarvitsisi itkeä salaa ja kieltää kuolemista. Ei tarvitsisi tehdä mitään, koska silloin Siriuksen kuolema ei olisi enää häilyväinen fakta, vaan siitä muotoutuisi kiistämätön totuus.
   Ei tarvitsisi herätä joka aamu alkoholihuuruissa, ja juosta tarkistamaan oletko jo palannut. Ei tarvitsi taas itkeä liikaa kun sänkysi pysyy tyhjänä ja koko maailma on yksinäisyys.
  Jos olisin nähnyt kuolleen Sirius Mustan ruumiin, voisin aamulla herätessäni vain jäädä sänkyyni itkemään.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:36:45 kirjoittanut Beyond »

Herkkuoone

• Vieras
Vs: Remus Lupin (K-7 Remus/Sirius)
« Vastaus #1 : 09.06.2012 12:23:09 »
Hih, tämäpäs oli söpö (jos niin nyt voi angstisesta tarinasta sanoa) raapale lempiparituksellani Sirius/Remuksella. :)

Ideanahan tämä oli tosi kiva, sillä en ole tainnut lukea yhtään samalla tavalla toteutettua ficciä, jossa Remus surisi Siriuksen poismenoa täysin samalla tavalla, vaikka olenkin useasti törmäillyt deathficceihin, joissa kuvataan Remuksen tunteita ja mietteitä Siriuksen kuolemasta. Kuvaat Remuksen tunteita, menetystä, kaipuuta, surua ja epätoivoa hyvin ja ainakin minä pystyn todella hyvin samaistumaan Remuksen ajatuksiin siitä, että jonkun kuolema on paljon helpompi myöntää itselleen, jos on nähnyt jotain fyysisiä todisteita, jolloin totuutta toisen kuolemasta olisi vaikea enää kiistää.

Lainaus
Ei tarvitsisi herätä joka aamu alkoholihuuruissa, ja juosta tarkistaan oletko jo palannut. Ei tarvitsi taas itkeä liikaa, kun sänkysi pysyy tyhjänä ja koko maailma on yksinäisyys.
  Jos olisin nähnyt kuolleen Sirius Mustan ruumiin, voisin aamulla herätessäni vain jäädä sänkyyni itkemään.
Tykkäsin todella paljon tästä lopetuksesta ja luulen, että viimeistään tämä oli se 'jokin juttu', joka erottaa tämän kaikista muista ficeistä, joissa käydään läpi Remuksen tuntemuksia Siriuksen kuoleman jälkeen. En nimittäin ole törmännyt ennen tätä vielä tekstiin, jossa Remus olisi sortunut epätoivoisena Siriuksen kuolemasta juomaan ja hakemaan siitä lohtua suruunsa. Jotenkin on vain aina tullut ajateltua, että Remus voisi hyväksyä Siriuksen kuoleman helposti ja Harry olisi se, joka ei tätä asiaa niin helposti hyväksyisi - siksi minusta oli kiva törmätä tälläiseen ajatukseen. :3 Viimeinen lause on aivan ihana ja sen luettuani minulla alkoi käydä heti sääliksi Remus-raasua. :< Hyvin olet siiis tuntemuksien kuvaamisessa onnistunut, kun tekstiä lukiessa pystyy samaistumaan ja elämään mukana Remuksen tunteissa.

Lainaamastani kohdasta löytyy myös kaksi virhettä: tarkistaan on puhekieltä, ja paremmin kohtaan sopisi tarkistamaan, koska koko muukin raapale on kirjoitettu kirjakielellä ei puhekielellä. Toinen virhe onkin pieni pilkkuvirhe - kun-sanan edestä nimittäin puuttuu pilkku. :3

Hmm.. Yksi asia, joka itseäni jäi hieman vaivaamaan on se, että ensimmäisessä lauseessa sanotaan: "Remus Lupin nukkuu", mutta viimeisessä "Jos olisin nähnyt". Kertojasi siis muuttuu hän-kertojasta minä-kertojaan, ja olisi parempi, jos nuo molemmat kohdat olisivat joko hän-kertoja- tai minäkertojamuodossa. :)

Kiitokset kivasta lukukokemuksesta!

Karmi

« Vastaus #2 : 01.08.2012 01:53:26 »
Hei Herkkuoone!

Kiitos paljon kommentistasi, se piristi kovasti päivääni! :) (Vaikka tämä onkin tällainen tuhat vuotta vanha teksti!) :D

Olet oikeassa, on tosi hämäävää puhua henkilöstä kolmannessa persoonassa ja sitten muuttaa se minä-muotoon. Korjasin sen, ja myös puhekielisen "tarkistaan"-sanan. Olen usein erittäin sokea virheilleni ja erityisesti oikeinkirjoituksessani on parantamisen varaa.

Tosi ihanaa kuulla, että pidit pienestä raapaleestani! Jos nyt miettisin, niin en usko että Remus sortuisi juomaan, mutta olen ainakin itse niin dramaattinen sielu, etten voi uskoakaan, että Remus (vaikka niin rationaalinen onkin) pystyisi hyväksymään Siriuksen kuoleman helposti. Kuvitelmissani Sirius on Remukselle se suuri rakkau, eikä siksi hän ikinä pääse sen yli, vaan hänen kuolemansa jää iäksi vainoamaan Remuksen sielua.. ihanan dramaattista ja surullista..

Mutta tosi suloista, että tämä raapale toi esiin joitakin erilaisia pointteja joita et ollut nähnyt aikaisemmin! Kiitos tuhannesti kommentistasi<3 :)

Enkelintekijä

• Kapteeni Ilmiselvä
« Vastaus #3 : 11.02.2014 15:09:55 »
Minä pidän tästä. :)
Se on lyhyt, mutta hyvin kirjoitettu. Remuksesta on aina mukava lukea. Ja tällainen kanta, että jos olisi ruumis niin kuoleman voisi hyväksyä, ah, aivan ihana. Dramatiikka ja muu vastaava on aina hyvä juttu, vaikka itsekin löydän Remuksen juomisen erittäin epätodennäköisenä. Silti, ihanasti kuvailtu ja käytät suomenkieltä hienosti. Koko raapaleeen idea on hieno, pidän siitä kovin ja tuo lopetus on aivan ihana. Remus on parka... Muuten, tuolta löytyi yksi kirjoitusvirhe:
Lainaus
Olisi viimeinen kerta nähdä, viimeinen kerta koskea, ja jokainen viimeinen kerta tarjoiaisi oikeutuksen itkeä.
En olisi muuten lainannut tätä, mutta se on hieno lause. Ja samalla se kirjoitusvirhe, sanassa "tarjoaisi" on yksi ylimääräinen i. Muuten ihan virheetön ja hyvä raapale. (Pahoittelen kommentin laadusta, saattoi jäädä vähän... huonoksi.)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014 15:12:47 kirjoittanut Enkelintekijä »
Aika on säilyttää ja aika viskata menemään,
aika repäistä rikki ja aika ommella yhteen,
aika olla vaiti ja aika puhua,
aika rakastaa ja aika vihata,
aika on sodalla ja aikansa rauhalla.

Ales

• Fanficcari
  • Ilo on sisäpiirin homma
« Vastaus #4 : 17.02.2014 14:56:17 »
Päivää!

Huomasin tän jo aikasemmin tänään tuolla etusivulla ja jo silloin tuo otsikko pomppasi (ehkä vähän häiritsevästi?) silmään, nimittäin en ole koskaan lukenut ficciä, jonka otsikkona olisi pelkästään jonkin hahmon nimi. Siksi olin jopa hieman epäileväinen avatessani tämän, mutta uteliaisuus vei voiton ja päätin (onneksi) lukea tämän.

En oo itseasiassa tainnut lukea samalla aiheella olevia ficcejä juuri ollenkaan. En oo vaan törmännyt. Toisaalta en muutenkaan hirveästi lue Wolfstar parituksella, syytä en kylläkään osaa kertoa :'D Ehkä se ei vaan iske muhun samallalailla kuin jotkut toiset paritukset.

Sä oot kuvaillu tässä tosi hyvin ja elävästi tota tuskaa ja kaipuuta jota Remus koki Siriuksen kuollessa. Se oli jotenkin tosi samaistuttavaa ja realistista, se todellakin toimi. Noin olisi voinut oikeastikin käydä, eikä pelkästään sinun ficissäsi. Remushan on tosi masis Siriuksen kuoleman jälkeen, mutta ymmärtäähän sen, kun oma paras kaveri kuolee. Onneks on Tonks piristämässä Remusta (;

Tässä oli myös ristiriitaisuuksia, mutta ne sopivat tuohon tunnetilaan. Tavallaan toivoo, että näkisi 100% varman todisteen, että toinen on kuollut, mutta ei kuitenkaan halua sitä nähdä. Voisin kuvitella, että ihan oikeassakin maailmassa joillain on tuollaisia tuntemuksia läheisen ihmisen kuoleman jälkeen. Se on aina paha paikka, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Tää oli ehdottomasti suosikkikohtani koko ficissä. Se välitti todella hyvin tunnelmaa, ja se vain oli.

Kaikinpuolin todella hyvin kirjoitettu raapale, kiitokset tästä!
-A

© Raitakarkki