Kirjoittaja Aihe: Elämämme on vasta keskivälissä | Luna/Neville, S | Oneshot  (Luettu 2406 kertaa)

Lily02

  • Vieras
Ficin nimi:Elämämme on vasta keskivälissä
Kirjoittaja:Lily02
Beta:MoonyGirl
Ikäraja:S
Genre:Drama
Paritus:Luna/Neville
Disclaimer:Hahmot kuuluvat Jo Rowlingille. Juoni on minun. En saa rahallista palkkaa.
Varoitukset:Eipäs ole
Haasteet: Ficlet300-kun satanen ei riitä Sanalle KESKIVÄLI
A/N:Kirjoitettu pääasiassa sen haasteen vuoksi... ;) ;)

Tekstiä ei ole betattu! Syyttäkää minua, älkää betaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Elämämme on vasta keskivälissä

Luna vilkaisi Nevilleä. Tämä luki keskittyneesti Päivän Profeettaa. Luna vilkaisi uudestaan Nevilleä. Miehen kasvoilla ei näkynyt ryppyjä, tai mitään muitakaan vanhetumisen merkkejä. Neville oli edelleen komea. Lunaa silti huolestutti. He kumpikin olivat 39-vuotiaita. Olivatko he jo vanhoja?

-Tuota, Neville? Luna kysyi varovaisesti.
- Mitä? Neville sanoi ja katsoi Lunaa kysyvästi.

- Mietin vain, että olemmeko me jo vanhoja? Luna kysyi hiljaa ja tunsi punan nousevan kasvoillensa.
- Miten niin? Neville vastasi ja käänsi Päivän Profeetan sivua.
- Niin, että kun mehän ollaan jo 39-vuotiaita, niin ajattelin ollaanko me vanhoja? Luna kysyi katse maassa.
- Luna, kuuntele, Neville sanoi rauhallisesti ja nousi ylös, kävelläkseen Lunan viereen istumaan. Istuttuaan hän jatkoi:
- Ei me olla vanhoja, meidän elämämme on vasta keskivälissä.

- Oletko varma? Luna kysyi katsoen nyt Nevillen silmiin.
- Aivan varma, Neville vastasi.

He olivat hetken hiljaa, kunnes Neville nojautui Lunaan päin ja painoi kevyen suudelman tämän huulille. Vihdoinkin Lunalla oli levollinen olo.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2013 21:39:29 kirjoittanut Lily02 »

Selection

  • Vieras
Luna/Neville on paritus jota erittäin mielelläni luen, ja tämä ei ollut poikkeus. Tekstissä oli sen pituuteen ja betan olemassaoloon nähden paljon kirjoitusvirheitä, ja se haittasi lukemista melko lailla. Se on hivenen huolestuttavaa, etenkin jos betasi on tarkastanut tämän tekstin, sillä kirjoitusvirheitä nimittäin oli paljon. Kannattaisi ryhtyä tarkastamaan omiakin tekstejä tarkemmin silmin, jos et jo niin tee. Silläkin keinolla saat varmasti muutamia kirjoitusvirheitä kitkettyä pois tekstin joukosta. Tämä ficci on erilainen kuin useimmat muut tästä parituksesta tehdyt. Ainakaan itse en nimittäin ole kovin usein törmännyt ficciin, jossa kerrottaisiin Lunan ja Nevillen vanhemmasta aikuisiästä. Joten siltäkin osin tämä oli kiinnostava ficci.

Se pikkuhetki, johon tämä teksti keskittyi, oli oikein suloinen pala arkielämää, ja arkielämää käsittelevistä teksteistä pidän kovasti. Luna oli mielestäni IC ollessaan huolestunut niinkin turhanpäiväisestä asiasta, ja siitä annan sinulle plussaa. Kokemuksesta tiedän, että Luna on hankala henkilöhahmo pitää oikeanlaisena ja siinä olet onnistunut. Neville taasen vaikutti rauhalliselta ja henkisesti vanhemmalta ihmiseltä, mutta sitähän mies onkin kolmenkymmenenyhdeksän vuoden ikäisenä. Hienoa työtä olet myös hänen suhteensa tehnyt.

Elämämme on vasta keksivälissä
Ihana kirjoitusvirhe, mutta josko sittenkin olisi tarkoitus ollut kirjoittaa 'keskivälissä'?

vanhettumisen
Oikea kirjoitusmuoto tietääkseni 'vanhentumisen'.

Päivän profeetan
Päivän Profeetan, myös jälkimmäinen sana alkaa isolla kirjaimella.

Yksi asia mikä minua häiritsi tekstissä, oli se, että käytit dialogissa joissain kohdissa olla-verbiä puhekielisenä, kun taas joissain kohdissa olit käytänyt kirjakielisenä. Tälläisen tekstin tyyliin sopii paremmin kirjakielellä kirjoitettu dialogi, joten se olisi ollut parempi ratkaisu. Tekstin lopusta pidin oikein erityisesti, se oli suloinen päätös tälle ficille. Ja yleensä, ainakin täällä finissä, käytetään lainausmerkkejä, eikä viivaa, jota sinä käytät. Mutta ei se mikään puute ole tekstissä, kunhan mainitsen. Kiitokset tästä pienestä ficistä, ja näin lopuksi haluaisin kehottaa sinua kiinnittämään enemmän huomiota tekstin virheettömyyteen. Olet hyvä kirjoittaja, ja kirjoitusvirheet tuovat harmillisen lisän teksteihin.

Lily02

  • Vieras
Vuorna:Kiitos pitkästä ja ihanasta kommentista! Korjasin nuo virheet ja sitten vielä, että en oikein tykkää kirjoittaa lainausmerkeillä... Mutta kyllä nyt aion joskus lähitulevaisuudessa alkaa kirjoittaa lainausmerkeillä.  Niin ja tekstiä ei ole betattu! ;)

Emmatrix

  • Vieras
Iltoja!

Luna/Neville ei ole paritus mitä erityisesti luen. Yhdessä kohtaa kun kerrottin, että Lunastus tunsi punanen nousevan poskilleen, mietin, että eihän Lunastus varmaan punastelisi vaikka kysyisi peniksen pituutta...

Kiacissa

  • Ankka
  • ***
  • Viestejä: 81
  • Ava by: Vanilje
Yhdessä kohtaa kun kerrottin, että Lunastus tunsi punanen nousevan poskilleen, mietin, että eihän Lunastus varmaan punastelisi vaikka kysyisi peniksen pituutta...

^^
Itse en paremmin osaisi sanoa:)
Kiacissa kiittää ja kuittaa
Due to unfortunate circumstances, I am awake. 😴

MoonyGirl

  • Vieras
Yhdessä kohtaa kun kerrottin, että Lunastus tunsi punanen nousevan poskilleen, mietin, että eihän Lunastus varmaan punastelisi vaikka kysyisi peniksen pituutta...

^^
Itse en paremmin osaisi sanoa:)

Enpä osaa minäkään  ;)

Lily02

  • Vieras
Emmatrix, Kiacissa ja MoonyGirl: Okei, kiitos! En tajunnut, että eihän Luna oikein punastele. ;) Oon mäkin fiksu! :D