Ficin nimi: Hetken kadonnut
Kirjoittaja(t): No minä. Lasisydän.
Beta: Se vakio - SuklaaKissa
Genre: Lievä angst, drama
Ikäraja: Sallittu
A/N: Rupesin taas väkertämään randomilla jotain ja toisen kappaleen alussa sitten huomasin, että tämä sopii
Originaali10 -haasteeseen sanalistan sanalla "pois". Nimen keksimisessä oli vaikeuksia, kunnes SuklaaKissa ehdotti tätä ja minusta se sopi tekstille.
Hetken kadonnutKylmä lumi polttaa jalkapohjiani. Jossain palaa valoja, jäälyhdyissä on kynttilöitä, mutta luonnonvaloa ei ole. Toivon vain, että saan hetken olla näkymätön, leikkiä mielikuvitusolentoa. Se olisi helpompaa kuin olla olemassa maailmassa, jossa ihmiset ovat huonolla tavalla monimutkaisia.
Iho kananlihalla, sormet ohjaten amatöörimäisesti musiikkia, jonka itsekin kuulen vain juuri ja juuri, minä kuljen pois, sillä pois on hyvä paikka silloin tällöin, hyvä olotila. Se on hetken lepo uuvuttavasta työstä, josta saa huonoa palkkaa, se on aika kuoleman jälkeen ja tunne, jota ajattelet pohtiessasi unta juuri ennen nukahtamista. Merkitys antaa sanalle sen kauneuden.
Joskus pois on sama kuin onni.
Mutta vain vähän aikaa, sillä pian minäkin menen takaisin sisälle ja puen sukat paljaita jalkoja lämmittämään. Hetki on ohi. Se tuntuu hieman masentavalta, mutta pian olen liikkeessä taas.
Ja sekin tuntuu hyvältä.