No, ehkä nää raapaleet sitten menee
Kivaa, Tuukkaakin kuvailtiin nyt, ja se muodostu ihan erilaiseksi ihmiseksi kuin ekassa raapaleessa
Ei se siis mitenkään huonommaksi muuttunut, ihan erilaiseksi vain mitä ekasta osasta ajattelin. Koska hei, ei tullut heti mieleen, että se on kaappihomo :> Onhan se vähän kliseinen juttu, mutta ei mua sen pahemmin häiritse, koska täähän nyt on slashia ja sen homous tulee kuitenkin joillekin muillekin jossain vaiheessa tietoon.
Mä en tiedä annanko plussaa vai miinusta tosta, että tässä mentiin heti ruottin sanamuotoluokkiin (tai. mitä. ikinä. ovatkaan). Mutta toisaalta, muistin justiinsa siitä, että alko uus jakso ja ruottia huomenna heti aamusta ja läksyt tekemäti, vaikka aikaa ollut reilusti yli kuukausi. Ja tukiopetusta pitäis pyydellä ja - Takaisin tänne.
Ruotsinopettajan selitys menenee Tuukalta täysin ohi.
Menee?
Tuukka vilkuilee kirjaansa etsien kyseistä verbiä: ”öö, sov..?” Opettaja nyökkää tylsistyneenä, ”se oli imperfektimuoto, tietääkö joku muita?”
Mä en tiedä miten sä kirjoitat vuoropuhelut, mutta musta ainakin on kovin vaikea lukea pötköön kirjotettuna :3 Joten tähän mä haluaisin ehdottaa tälläistä:
Tuukka vilkuilee kirjaansa etsien kyseistä verbiä.
"Öö, sov..?" Opettaja nyökkää tylsistyneenä.
"Se oli imperfektimuoto, tietääkö joku muita?"Tai jotain tälläistä olis mun mielestä helpompi lukea, ja ehkä kattoa noita miten vuoropuheen jälkeen tulee kertova teksi kuka sanoo. Jos on
"Matti, kävisitkö kaupassa?" kysyi Matin äiti. niin lainausmerkkien jälkeinen sana, joka kertoo vaikka sen sanojan, tulee pienellä alkukirjaimella. Eli ei tässä tapauksessa
Kysyi Matin äiti. Mutta jos se menee näin:
"Matti, kävisitkö kaupassa?" Poika lopetti kirjoittamisen ja katsoi äitiään tympiintyneenä. niin lainausmerkkien jälkeinen sana tulee pienellä, koska se on jo aivan eri lausetta ja asiaa.
Tai jotain
Emmätiä, kuulostan niuhottavalta, mutta käh, äikäntunnit jääny päähän. Ehkä sä tiedätkin nämä jutut jo, mutta tuolla ne mua vähän häiritsivät, vaikken yleensä sen pahemmin kiinnitä kielioppiin ja lausejärjestelyihin huomiota. Mutta ei se kyllä niin kauheasti häirinnyt, ettenkö voisi lukea
Sen takia jäänkin odottamaan jatkoa ja Kriiiisuuaa ^^