Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 352701 kertaa)

Musta-Anturajalka

Vs: Adara, Siriuksen tähti 21.8: luku 158/160
« Vastaus #900 : 22.08.2008 16:30:36 »
Pakkohan mun oli taas lukea tätä! ;D
Luin nuo osat, siitä mihin jäin.

Siis. Viimeksi sanoin jotain siihen suuntaan, että lainailet ehkä turhankin paljon kirjasta asioita, mutta ei se enää minua häiritse.. Itseasiassa.
Pahoittelen siis edellistäni.

Nyt kun ajattelen tätä ficciä kokonaisuudessa niin wau.
Tässä on kaikkea..
Olet saanut pidettyä tekstin tyylin koko ajan samanlaisena ja tässä on varmasti ollut todellakin urakkaa!
Adara sulaa tarinaan kuin oikeassa kirjassa ja asiat napsahtelee paikoilleen hyvin.
Yleensäkin tässä on todella pitkä tarina..
Ihanan paljon tapahtumia.. :)
Ja teksti on helppolukuista ja hyvin ymmärrettävää.
Mukavaa luettavaa, kaiken kaikkiaan! :)

Oot säästänyt paljon hyvisten henkiä tässä. Se on ihan mukavaa. :)
Tämä on kuin toinen versio kirjan tapahtumista.  ;D

Mutta, voi. Voldemort on kyllä aika tyhmä, kun ei tajua yksin(kin)kertaista asiaa. Rakkaus.. Tosiaan.
Oljokin oli tässä ihana.. Ja mä rakastan muutenki vipas kirjas sitä, että Oljo vihdoin on mukava ja semmonen.
Joten. Miksen tässäkin? :D

Niin ja oispa Sirius oikeastikin jäänyt henkiin.. Sitäkin rakastan täs ficissä, kun häään jäi henkiin. <3 (Ainakin tähän mennessä on jääny henkiin. :) )

Jooh. Voishan tätä kommenttia jatkaa vaikka kuinka kauan.. Ja tekisi mielikin.
(Sairastan flunssaa ja tulin aika pikaisesti tähän koneelle, joten joudun mennä nytten syömään ja lepäämään.)

Anteeeksi vielä, että ikään kuin jäin silloin tauolle ficcisi lukemisesta! ;)

Terkuin:
-Musta-Anturajalka

Lizzy

• Twilight addicted
« Vastaus #901 : 22.08.2008 21:16:55 »
Ekä muuten varmasti pistä Adaraa kuolemaan Harryn puolesta tossa tai tulen uniisi ja piinaan sinua koko lopun ikäsi! (sivullinen huomautus minulta...)

No, siis taas sujuvaa ja todella hyvää tekstiä niin kuin aina.

Eikä, sä tapoit Bellan! Tätä mä en sulle anna anteeksi okei annan kuitenkin joten samapa kai se...

Mutta vain kaksi lukua enää jäljellä... Ei Voi Olla Totta!

Lizzy, joka on varmasti tulossa kohta kipeäksi.
I felt hope. ♥

Lokitar

« Vastaus #902 : 22.08.2008 21:25:07 »
Luku 159. Ohi

”EI!” Sirius huudahti ja ehti juuri ja juuri astua kirouksen ja Kalkaroksen väliin, josta kirous kimposi salin ikkunaa päin, joka helähti rikki.
Adara huokaisi hiljaa helpotuksesta. Vaikka Adaran suoja toimi vain Bellatrixia vastaan, Harryn muille luoma suoja toimi Voldemortiin.
”Sinä et tapa enää ketään”, Sirius sanoi ja Kalkaros katsoi häntä tyrmistyneenä, eikä ollut ainoa. Myös Lupin ja Tonks näyttivät järkyttyneiltä siitä, kuinka epäitsekkäästi Sirius oli toiminut Kalkarosta kohtaan.
”Hän on tielläni! Jos Kalkaros ei kuole, en hallitse seljasauvaa!” Voldemort kähisi.

”Väärin. Sinä yritit murhata väärän miehen. Severus Kalkaros ei ole koskaan ollutkaan seljasauvan oikea isäntä. Hän ei kukistanut Dumbledorea”, Harry sanoi.
”Hän tappoi –”
”Etkö sinä kuuntele? Kalkaros ei kukistanut Dumbledorea! He suunnittelivat Dumbledoren kuoleman yhdessä! Dumbledoren oli määrä kuolla kukistamattomana, sauvan viimeisenä todellisena isäntänä! Jos kaikki olisi mennyt suunnitelman mukaan, sauvan voima olisi kuollut hänen mukanaan, koska kukaan ei olisi voittanut sauvaa häneltä!” Harry sanoi.

”Niin mutta Potter, siinä tapauksessahan Dumbledore käytännöllisesti katsoen antoi sauvan minulle! Minä varastin sauvan sen viimeisen isännän haudasta! Minä otin sen vastoin sen isännän tahtoa! Sen mahti on minun!”
”Etkö vieläkään käsitä, Valedro? Ei riitä, että sauvan omistaa! Se ei tule todella omaksesi sillä, että sinä kannat sitä tai käytät sitä. Etkö kuunnellut Ollivanderia? Sauva valitsee velhon… Seljasauva tunnusti uuden isännän, ennen kuin Dumbledore kuoli. Erään, joka ei ole milloinkaan edes koskenut sauvaan. Uusi isäntä riisti sauvan Dumbledorelta vastoin tämän tahtoa, mutta ei itse käsittänyt mitä oli tehnyt, eikä tajunnut, että maailman vaarallisin taikasauva oli taipunut hänen alamaisekseen”, Harry sanoi ja Adara kurtisti kulmiaan. Jos Kalkaros, Dumbledore eikä edes Voldemort ollut sauvan oikeutettu isäntä, kuka sitten oli?
”Seljasauvan todellinen isäntä oli Draco Malfoy.”

Voldemortin kasvot osoittivat silkkaa järkytystä, tyrmistyneisyyttä.
”Mutta mitä väliä sillä on? Vaikka olisit oikeassa, Potter, sillä ei ole merkitystä sinun ja minun suhteen. Sinulla ei ole enää Feenikssauvaa: me kaksintaistelemme pelkän taidon varassa… ja kun olen tappanut sinut, voin hoitaa Draco Malfoyn.”
”Mutta olet myöhässä. Menetit tilaisuutesi. Minä ehdin ensin. Minä nujersin Dracon viikkoja sitten ja otin hänen sauvansa”, Harry sanoi ja pyöritti kädessään Dracon orapihlajaista sauvaa.
”Että tähän me ollaan tultu. Tietääkö sinun kädessäsi oleva sauva, että sen isäntä riisuttiin aseista? Sillä jos tietää, minä olen sen oikea isäntä”, Harry lisäsi, auringon valon pilkahtaessa esiin ikkunan läpi.

Samalla hetkellä kun auringon valo osui heihin kahteen, he heilauttivat yhtä aikaa sauvojaan:
”Avada Kedavra!”
”Karkotaseet!”
Ilmassa kuului iso pamahdus ja kiroukset kohtasivat ilmassa ja synnyttivät kultaisen valojuovan, joka sokaisi hetkeksi kaikki salissa olevat. Sauva lensi Voldemortin kädestä kaarevasti Harryn käteen ja Voldemortin pupillit pyörähtivät ylöspäin samassa kun hän tömähti maahan rentona kuin nukke. Avada Kedavra oli kimmonnut häneen takaisin. Ja siinä hän makasi nyt, kuolleena.

Oli hetken aikaa hiljaista. Kukaan ei uskaltanut edes hengittää. Mutta kun Voldemortin vasen, aiemmin nyrkkiin puristunut käsikin rentoutui ja sormet avautuivat hieman, eivätkä sitten enää liikkuneet, jokainen läsnä oleva velho, noita, kentauri sekä kotitonttu alkoi kiljua ja huutaa riemusta: George säntäsi suutelemaan Adaraa ja loikkasi syleilemään perhettään. Adara hyppäsi Siriuksen kaulaan ja siitä Kalkaroksen syleilyyn. Sirius syleili Harrya, sitten Lupinia, Lupin suuteli Tonksia, Fred ja George nostivat Harryn olkapäilleen ja huusivat riemusta, Hermione ja Ron suutelivat ja itkivät, Percy rutisti isäänsä tiukasti, ja Adara tunsi syvällä sisimmässään suurta riemua… Se oli vihdoin ohi.

Adara halasi nyt Seamusia ja katsoi tämän olan yli ovelle. Lucius, Narcissa ja Draco syleilivät toisiaan ja Narcissa itki onnesta. Draco katsoi Adaraan ja nyökkäsi tälle pienesti. Adara hymyili hänelle onnen kyynelten läpi ja palasi halaamaan Kalkarosta, jota ihmiset alkoivat nyt ympäröidä, kun he tiesivät Kalkaroksen olleen aina uskollinen Dumbledorelle. Vaikka kukaan muu ei sitä nähnytkään, Adara erotti Kalkaroksen silmäkulmissa kiiltoa, joka osoitti että hän oli vähällä itkeä, onnesta. Ihmiset antoivat hänelle anteeksi, kiittivät häntä, pyytelivät anteeksi, ja pitivät hänestä, sellaisena kylmänä, synkkänä, ilkeänä ja koleana miehenä kuin hän oli. Hänet oli hyväksytty.

Juhlan äänet halkoivat koko Tylyahoa kun ihmisiä kokoontui joka puolelta juhlimaan sodan loppua. Riemu levisi pian myös Lontooseen, sillä viesti Voldemortin kukistumisesta levisi koko velhomaailmaan. Maljoja nostettiin jälleen pojalle joka elää, kuten seitsemäntoista vuotta sitten. Adara tapasi Silmeian ja pyysi häneltä tuhansia kertoja anteeksi sen illan aikana. Harry ja Ginny tuskin saivat katseitaan irti toisistaan, sama Hermionen ja Ronin kanssa. Adara etsi jossakin vaiheessa iltaa katseellaan Georgea, mutta ei löytänyt häntä.
Hän asteli Sianpään ulko-ovelle ja hengitti viileää ulkoilmaa keuhkoihinsa. Nurkan takaa kuului kolpakoiden kolinaa ja samassa Georgen osittain palanut käsi ojensi toisen kermakaljoista hänelle.
”Sinun kätesi –”
”Ei murehdita sitä nyt!” George huudahti ja Adara ymmärsi että tämä oli jo hyvässä juhlavauhdissa eikä kipu tuntunut missään.
”Kippis”, George sanoi ja kolautti kolpakkoaan Adaran kolpakkoa vasten.

Tylypahka näkyi Sianpään ovelta juuri ja juuri. Siellä oli rauhallista. Vain pienet soihtujen valot tuikkivat rikkinäisistä ikkunoista, jotka korjattaisiin seuraavana päivänä. Adaran teki kipeää ajatella kaikkia kuolleita jotka makasivat suuressa salissa, odottamassa sukulaisiaan saapuvaksi heitä hakemaan. Hän ajatteli kaikkien niiden sukulaisten tuskaa, mutta lohduttautui sillä ylpeydellä jota perhe kantaisi saadessaan sanoa että heidän lapsensa, veljensä, siskonsa, serkkunsa, äitinsä tai isänsä kuoli oikean asian puolesta. Kukaan ei lakkaisi suremasta heitä, mutta kukaan ei myöskään unohtaisi heidän kuolemansa syytä: vapaan tulevaisuuden.

George tuijotti samaan suuntaan kuin Adara ja tiesi tämän ajatukset. Hän painoi kätensä naisen olkapäälle ja katsoi häneen. Adara katsoi yhä linnalle päin ja sanoi: ”Se on vihdoinkin ohi, eikö olekin?”
George hymyili ja nyökkäsi.
”Se on vihdoin ohi…” George myönsi. Nainen laski kolpakkonsa takana olevan tynnyrin päälle, nosti vasemman hihansa ylös ja katsoi piirtoaan. Se oli haalistunut ja näytti enää vain pieneltä rusketusraidalta. Adara hymyili ja asetti hihan taas suoraksi.
”Sille siis”, hän sanoi ja he kolauttivat jälleen kolpakoita.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2010 21:04:10 kirjoittanut Fubuki »

NeitiMusta

• Hakunamatata
Vs: Adara, Siriuksen tähti 21.8: luku 159/160
« Vastaus #903 : 22.08.2008 21:37:08 »
  Taidan olla ensimmäinen, joka on lukenu tän uuden luvun.
Tää oli hyvä, samallailla kun kaikki aikasemmatkin.
Mun mielestä on kuitenkin sääli, ettei tähän tuu enään ku 1 luku, jos oon ihan oikein käsittänyt? Sä oot tos lahjakas kirjottaja ja oisin todellaki toivonut, että tätä ois saanu lukee vielä paljon paljon lisää. Se on musta niin tavattoman surullista, et jo pelkkä ajatteleminenki tekee surulliseks  :'( vaikka en oo edes jokaisen luvun jälkeen kommannu mitää, mutta oon aina silti lukenu kaikki.
Mun mielestä on hyvä, että Remus ja Tonks jäi henkiin, samoin Fred ja oon niin todella iloinen, ettet tappanu Siriusta silloin kauan sitten. Rakastan sitä hahmoo niin paljon, et jos se kuolee, niin en tiedä mitä mä oisin tehnyt.
Kiiton tästä loistavasta luvusta.
Jään innolla oottamaan viimeistä lukua...  :'( :'( :(  :(

<3

Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Lily Potter

• Vieras
« Vastaus #904 : 22.08.2008 21:46:38 »
Tämä oli vaihteeksi iloinen osa :) Itkettää toisaalta, että tätä tulee enää vaan yksi luku... Sitä odottaessa ;)

Lils

//Neitimustan viestistä pakko sanoa, että luulin jo saaneeni Lilytaren lukemaan tätä, kun teksti oli violettia (se on jo muotoutunut hänen tavakseen ;)), mutta eipäs ollutkaan...
« Viimeksi muokattu: 22.08.2008 22:25:59 kirjoittanut Lily Potter »

Neriah

• Vieras
« Vastaus #905 : 22.08.2008 21:54:41 »
Vihdoinkin jotain onnellista! (Pidän kyllä synkästäkin, mutta vaihtelu virkistää.)  :D
Rakastin sitä kohtaa, missä Kalkaros melkein itkee. Hän kyllä ansaitsi positiivisen huomion, joten on ihanaa jo senkin puolesta, ettei hän kuollut.
Tekisitkö viimisestä luvusta erittäin pitkän?  :) Odotan innolla puhettasi!  ;)

Neriah

Lizzy

• Twilight addicted
« Vastaus #906 : 23.08.2008 11:08:15 »
Jee! Jatkoa, taas. Enään yksi luku jäljellä! Eääh, Fubuki et voi olla näin ilkeä!

Ihana luku taas jälleen kerran, mutta en muuta pysty kirjoittamaan nyt kun aivot rekisteröi vaan sen, että tämä oli toisiksi viimeinen luku...

Viimeistä lukua odotellen, Lizzy.
I felt hope. ♥

Mya Musta

• Kirvesmurhaaja
  • Janne on mun sankari.
« Vastaus #907 : 23.08.2008 12:33:57 »
Tää luku oli ihana....... sellanen surullisen onnellinen, multakin meinas taas tulla tippa linssiin (:
Nyt kun nämä kaikki tärkeät henkilöt jäivät eloon, niin toivoisin vaan, etä alkaisit kirjoittaa Adaran ja Georgen tulevaisuudesta jotain ficciä myöskin, olisi sitten taas jotain tekemistä :)
Ja tästä viimeisestä luvusta minulla on tämä aavistus, että se pohjautuu aika paljon kirjan viimeiseen lukuun.. :D

Laitahan sen silti pian tänne, tahdon tietää saako Adara ja George lapsia ;)

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Cirilla

• Welhon tytär
« Vastaus #908 : 23.08.2008 14:12:35 »
Aww<3

Aivan loistavasti olet osannut kirjoittaa!
Olet edistynyt tämän ficin aikana todella todella paljon! (:
"Sille siis!"

Grau..
Olen sanaton, enkä keksi sanottavaa.
Aivan ihanaa luettavaa.
Harmi vain, että loppuu niin pian..
Tosin onhan tätä tullut jo 159 lukua :D
Haha! :D "loppuu lyhyeen!" Hihi :D

Voi ei!
Viimeinen luku vielä tulossa..
Hui..
Miten voin lukea sen, jos se loppuu huonosti?
Tai mistäpä minä sen voisin tietää :D
Voihan olla että tulee kauhean iso räjähdys ja kaikki kuolee :D
Just näin :D *eli ei*

No mutta mutta..
Kyllä tämä on ollut ihana<3
Olen rakastunut.

Cirilla 8) *viimeisintä lukua odotellessa*
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

« Vastaus #909 : 23.08.2008 14:41:09 »
A/N: Noniiiiin, tässä viimeinen luku ;D ja jos olette oikein kilttejä ja kommentoitte, saatan näyttää teille Epilogin. Teitä kommentoijia on laskujeni mukaan yli 80 joten hopi hopi, te hiljaisimmatkin yhden kommentin ihmiset, kommentoikaa! :D

Luku 160. Sopu

Seuraavana päivänä oli aika siivota ja korjata kaikki se tuho, mitä Tylypahkassa oli sattunut viimeisen taistelun sekä kuolonsyöjien vallan aikana. Ruumiit jaettiin kuolonsyöjiin ja heidän vastustajiinsa, useiden uhrien sukulaiset tulivat etsimään eloonjääneitä perheen jäseniään ja hakemaan kuolleita haudattaviksi, särjetyt ikkunat korjattiin, lattiaan syntyneet kolot korvattiin uusilla kivillä, tulen jättämät vahingot siivottiin ja eheytettiin, seiniä kasattiin uudelleen, patsaat ja haarniskat palautettiin paikoilleen ja lopuksi suuren salin katto loihdittiin uudelleen taivaan näköiseksi. Vain yksi vaurio koulussa jätettiin kuten se oli, ja se oli pienen pieni särö lasissa, jonka takaa aurinko oli paistanut Harry Potterin ja Voldemortin ylle ratkaisevana hetkenä. Tämä pieni ele oli professori McGarmiwan idea.

Erään väsyneen, mutta yhä tarmokkaan miehen loihdittua juuri lattiaan kiviä takaisin, hän huomasi mustaan pukeutuneen miehen, joka seisoi kaiken tuhon keskellä, tyhjä eteenpäin tuijottava katse silmissään. Mies näytti täysin erilaiselta kuin ennen, ainakin Siriuksen silmissä. Tuo mies ei seisonut enää uhmakkaan ja kylmän näköisenä, kuten yleensä Siriuksen läsnä ollessa, vaan hän näytti väsyneeltä, lyyhistyneeltä. Kuin kaikki minkä vuoksi pysyä vahvana ja ryhdikkäänä olisi viimein ohi ja hän sai ensimmäistä kertaa olla oma itsensä, seisoa siinä, hetken aikaa omissa ajatuksissaan ennen rankkojen korjaustöiden jatkamista.
Sirius rapsutti päätään vaivaantuneena ja asteli sitten empien miehen luo.
”Kalkaros”, hän sanoi ja Kalkaros kääntyi hitaasti tähän päin.
”Musta”, hän vastasi, katsomatta tätä kuitenkaan silmiin. Sirius vuorostaan katseli ympärilleen kuin eksynyt eläin. Hän pudisteli päätään, aukoi välillä suutaan, mutta sanoja ei ollut tullakseen. Hän huokaisi ja yritti keksiä jotakin sanottavaa. Oli pitkän aikaa hiljaista.

”Minä… en tiedä mitä sanoa”, hän lopulta sanoi. ”En rehellisesti sanottuna tiedä…”
Kalkaros ei keskeyttänyt häntä. Hän vain käänsi katseensa jonnekin kauemmas Siriuksesta.
”Kaikki se mitä olen sinulle tehnyt, Severus…” Sirius sanoi ja arasteli hiukan mainittuaan Kalkaroksen etunimen. Kalkaros ei kuitenkaan näyttänyt vihastumisen merkkejä, joten Sirius jatkoi.
”Tein sen koska oikeasti luulin – minä luulin, pelkäsin että Viola – sinä tiedät sen?”
Kalkaros nyökkäsi tönkösti.
”Miksi Viola ei koskaan kertonut?” Sirius kysyi. Kalkaros käänsi katseensa lattiaan.
”Hän kai pelkäsi, ettet sinä voi rakastaa häntä, jos saisit tietää että olen hänen veljensä... Hän luuli, että vihasi minua kohtaan menisi yli sen rakkauden mitä häntä kohtaan tunsit.”
”Eli olimme silkassa noidankehässä? Minä vihasin sinua koska rakastin Violaa niin paljon ja mitä enemmän häntä rakastin, sitä enemmän vihasin sinua ja hän pelkäsi menettävänsä minut”, Sirius sanoi. Kalkaros nyökkäsi ja Sirius katsoi Kalkarosta ensimmäistä kertaa silmiin, ja niiden silmien taakse. Hän näki niissä silmissä kärsivän veljen, jollainen hän itsekin oli Reguluksen todellisen kohtalon kuulemisesta lähtien. Mutta tämän miehen, Kalkaroksen kipua kukaan ei ymmärtänyt.
Ei kukaan, paitsi Dumbledore.

”Me olimme typeryksiä, Severus”, Sirius sanoi niin kylmällä äänellä, että Kalkaroskin vavahti tämän äänensävyä. ”Oikeita suuria typeryksiä.”
Mies nyökkäsi kahdesti vastaukseksi ja katseli taas kaikkea sitä tuhoa joka suuressa salissa vielä vallitsi.
”Viola ei ansainnut meiltä sellaista käytöstä”, hän totesi hiljaa Siriukselle.
”Hän sai katsella meidän tappeluamme ja riitelyämme monta vuotta, eikä hän osannut laittaa sille loppua vaikka hän rakasti meitä molempia ja me rakastimme häntä… Antoiko hän koskaan anteeksi meille?” Sirius kysyi.

”Varmasti antoi”, Kalkaros vastasi ja katsoi nyt nuorta naista joka talutti haavoittunutta pientä puuskupuhilaistyttöä sairaalasiipeä kohti.
”Mistä tiedät?”
”Koska hän jätti meille osan itseään”, Kalkaros sanoi ja Sirius löysi katseellaan tyttärensä salin ovelta. Kalkaros hymyili aivan aavistuksen verran ja kuiskasi lopun: ”Ja tuo osa on jo antanut meille anteeksi.”
Nainen meni kyykkyyn lattialle ja taivutettuaan päätä haavoittuneeseen tyttöön päin, hän löysi katseellaan kaksi miestä, jotka katsoivat molemmat häneen. Hän hymyili heille, otti pienen Annien reppuselkäänsä ja vei tämän ulos salista.
”Taidat olla kerrankin oikeassa”, Sirius sanoi ja kääntyi lähteäkseen.
”Ruikuli”, hän vielä mutisi ja virnisti itsekseen. Kalkaroksen suupieli nykäisi pikaisesti, kun hän lähti astelemaan toiseen suuntaan auttamaan muita ruumiiden kantamisessa.

Koulun käytävällä koettiin myös iloinen kokoontuminen, kun kaikki Weasleyt pitivät töiltään tauon ja syleilivät toinen toisiaan, sanattomina siitä onnesta että he eivät menettäneet ketään perheestään. Ainoat jotka osasivat kaikesta vakavuudesta huolimatta olla äänessä, olivat tietysti kaksoset jotka olivat eilisillan juhlista lähtien kehuneet äitiään Bellatrixin päihittämisestä. Kun Adara asteli heidän ohitseen Annie reppuselässään, rouva ja herra Weasley nyökkäsivät hänelle, ja George hymyili. Adara hymyili takaisin ja jatkoi matkaansa portaisiin, jossa Malfoyn perhe neuvotteli siitä, mitä he tekisivät Dracon tädin, Bellatrixin hautaamisen suhteen. Adaran nähdessään Lucius Malfoy loi merkitsevän katseen vaimoonsa ja poikaansa, ja asteli sitten Adaraa lähemmäs.
”Saisinko sanan kanssasi?” hän pyysi. Adara katsoi olkansa yli Annieen.
”Jaksatko kävellä itse sairaalasiipeen?”
”Jaksan”, Annie vakuutti ja laskeutui alas Adaran selästä ja jatkoi viimeisetkin porrasaskelmat alas kohti sairaalasiiven ovea.

Adara nosti katseensa Luciukseen, joka kaivoi viittansa taskusta Kelmien kartan.
”Haluat varmasti tämän takaisin.”
”Kiitos”, Adara sanoi ja avasi kartan, joka oli hieman kärsinyt, mutta täysin korjailtavissa.
”Halusin myös sanoa, että minä, Cissy ja Draco arvostamme sitä mitä teit hyväksemme, vaikkemme sitä ansainneet”, Lucius sanoi. ”Ja haluan ilmaista kuinka pahoillani olen, kaikesta.”
”Täytyyhän sukulaista hädässä auttaa, vai mitä?” Adara sanoi ja hymyili. Lucius hymyili hiukan takaisin, vaikka kasvoilla paistoikin yhä syyllisyydentunto.
”Meille on kunnia olla sinulle sukua, Adara Musta”, hän totesi ja ojensi kätensä naiselle. Adara hymyili ja tarttui siihen, ja enemmänkin: hän halasi Luciusta, ja hymyili tämän olkapään yli myös Narcissalle ja Dracolle.
”Jos haluatte tehdä vastapalveluksen, minulla olisi vain yksi pyyntö.”
”Mitä tahansa”, Lucius vastasi.
”Älkää haudatko Bellatrixia lähellekään äitiäni.” Lucius näytti hetken hämmentyneeltä, mutta nyökkäsi sitten.
”Eiköhän se onnistu.”
”Kiitos.”

Adara seurasi Annieta sairaalasiipeen ja jäi tämän kanssa odottamaan matami Pomfreya.
"Miten sinä oikein onnistuit jäämään tänne?" Adara kysyi.
"Potkaisin Voroa nilkkaan ja juoksin karkuun", Annie sanoi ja Adara naurahti.
Annie näytti hetken mietteliäältä, katsellessaan rikkinäistä ihoa jalassaan. Haava oli jo kuivunut, mutta Adara oli vaatinut että se puhdistettaisiin.
"Mitä nyt?" Adara kysyi.
"Onko se nyt ohi? Ihan oikeasti?" Annie kysyi. Adara hymyili.
"Kyllä... Se on ohi."

Illan hämärtäessä. oli Tylypahkassa jo hiljaista. Adara tuijotti ulos käytävän ikkunasta, kohti Dumbledoren hautaa, ja hymyili. Kiitos Dumbledore…
Hän kuuli askelia selkänsä takaa ja kääntyi katsomaan Kalkarosta joka oli tullut hänen luokseen.
”Musta ihmetteli minne olit mennyt, joten lähdimme etsimään.”
”Anteeksi, jos huolestutin…” Adara vastasi. ”Halusin vain hengähtää.”
Kalkaros nyökkäsi, ja he olivat kummatkin hetken aikaa hiljaa.
”Oletko kunnossa?” Kalkaros kysyi. Adara katsoi häntä hämmentyneenä.

”Kaikki ystäväni ovat elossa, Sirius on elossa… sinä olet elossa. Ja minä itse olen elossa, vaikka olen luullut jo useasti kuolevani. Olen enemmän kuin kunnossa.”
Kalkaros ei keksinyt vastattavaa, joten he olivat taas hetken hiljaisuudessa.
”Tuntuu oudolta, että meillä on yhteisiä asioita, jotka kuitenkin vain minä muistan, koska muutin aikaa… Meistä tuli melko läheisiä silloin… tai ainakin minä huomasin välittäväni”, Adara totesi. ”Ehkä minä jossakin syvällä sisimmässäni tunsin jotenkin sen, että olemme sukua.”
”En ole silti ollut kummoinen eno”, Kalkaros tuhahti.
”Silloin kun Sirius katosi holvikaareen, minä en ollut pitkään aikaan itseni. En voinut uskoa Siriuksen olevan poissa. Silloin sinä kerroit mistä löytäisin hänet, ja autoit minua kun minulla oli vaikeaa asua Remuksen kanssa… Vaikka en sitä silloin ymmärtänyt, se oli aina sinä joka olit apunani ja puolellani. Ja kiitän sinua siitä.”

”Kunpa tietäisin, mitä silloin tapahtui”, Kalkaros totesi.
”Ehkä näytän ne muistot sinulle joskus”, Adara sanoi hymyillen ja asteli lähemmäs Kalkarosta. ”Jos sinulle sopii, haluaisin vielä nähdä sinua kaiken tämän jälkeen, ilman mitään okklumeusta ja vakoojatehtäviä.”
Kalkaros nielaisi, kuin kyyneliä pidätellen, ja soi Adaralle pienen hymyn.
”Se olisi mukavaa.”
Adara hymyili takaisin ja halasi Kalkarosta.
”Rakastan sinua, Severus. Ja kiitos vielä kerran… kaikesta.”
Kalkaros halasi hetken takaisin ja sanoi sitten: ”Isäsi etsii yhä sinua.”
Adara nyökkäsi ja lähti kohti koulun käytäviä. Hän kääntyi vielä kerran ympäri, katsomaan Kalkarosta, ja sanoi: ”Nähdään.”
Kalkaros nyökkäsi, ja jäi yksin ikkunan ääreen.

Adara löysi Kelmien kartan avulla isänsä Suuresta salista, makaamassa keskeltä lattiaa, kädet pään takana, katse lumotun katon kimaltavassa tähtitaivaassa. Adara asteli peremmälle ja Sirius huomasi hänet. Hän nousi istumaan.
”Siinähän sinä olet. Etsimme sinua joka puolelta.”
”Tiedän. Severus löysi minut.”
”Minä lakkasin etsimästä kun pelkäsin että kävelemme vain koko ajan ristiin. Tulin tänne odottamaan.”
”Olisin löytänyt sinut muutenkin. Lucius palautti kartan minulle”, Adara sanoi ja kaivoi Kelmien kartan taskustaan.
”Lucius? Miksi se oli hänellä?”
”Annoin sen hänelle kun he etsivät Dracoa taistelun aikana”, Adara vastasi ja istuutui Siriuksen viereen lattialle. Siellä oli rauhallista. Lumottu katto näytti kauniimmalta kuin luultavasti koskaan ennen. He kaksi istuivat siinä pitkän tovin täydessä hiljaisuudessa, kunnes Adara alkoi nuokkua väsyneesti Siriuksen olkapäätä vasten.

”Kaikki ovat jo lähteneet”, Sirius totesi. ”Mennäänkö kotiin?”
Koti… Se sana tuntui tuovan Adaran mieleen jotakin. Kuin vanhan ystävän jota ei ole tavannut kunnolla aikoihin. Hän tajusi että hänellä tosiaan oli koti, jonne vielä mennä. Ja hän saisi mennä sinne Siriuksen kanssa.
”Mennään… Mennään kotiin”, hän sanoi ja Sirius otti sauvansa taskustaan, tarttui Adaraa kädestä ja he kaikkoontuivat. Tylypahkaan pystyi ilmiintymään ja sieltä pystyi kaikkoontumaan nyt, kun kaikki oli vielä taistelun jäljeltä sekavaa, ja velhojen ja noitien täytyi päästä nopeasti kulkemaan.

Kalmanhanaukio oli samanlainen kuin ennenkin. Rouva Weasleyn suuri vaiva sen kotoisaksi tekemiseen näkyi jokaisessa seinässä ja huoneessa. Takassa roihusi tuli, ja sen sytyttänyt saapui keittiöstä nopeilla askelilla tervehtimään Adaraa ja Siriusta.
”Olette palanneet”, Oljo vinkaisi. ”Jos Oljo olisi tiennyt, että palaatte tänään, Oljo olisi tehnyt illallista.”
”Ei tarvitse, Oljo, me menemme suoraan nukkumaan”, Adara sanoi. ”Aamiainen kelpaisi kyllä aamulla, joten jos olisit ystävällinen –”
”Oljo tekee mitä pyydetään”, Oljo sanoi kumartaen, ja Sirius ja Adara jatkoivat kohti yläkertaa.

Kun Adara saapui makuuhuoneensa ovelle, hänelle tuli kummallinen tunne. Kuin hän menisi täysin vieraan ihmisen huoneeseen ilman lupaa. Hän ei ollut muuttanut huonettaan kolmeen vuoteen. Ja vain kolmessa vuodessa se huone oli alkanut näyttää lapsen, tai pikemminkin teini-ikäisen huoneelta. Sirius katsoi kun Adara tuijotti mykistyneenä huonettaan.
”Pelkäätkö nukkua yksin? Haluatko että tulen pitämään seuraa?”
”Enköhän minä ole jo liian vanha sellaiseen”, Adara totesi ja meni huoneeseensa. ”Hyvää yötä.”
”Hyvää yötä”, Sirius toivotti ja Adara sulki oven.

Adara istui pitkään vuoteellaan puettuaan jo pyjamansa. Hän katseli huonettaan ja ihmetteli aivan pieniäkin asioita; oliko hänen ikkunalautansa aina ollut valkoinen? Oliko seinän tapetti aina ollut huonosti laitettu? Mistä lähtien hänen sänkynsä oli tummaa puuta?
Nainen tuhahti itsekseen. Hänen pyjamansakin oli käynyt liian pieneksi. Juuri kun hän oli sammuttamassa huoneensa valon, hän kuuli koputuksen oveltaan.
Hän nousi avaamaan oven, ja ennen kuin ehti sitä edes ymmärtää, Sirius oli kietonut käsivartensa hänen ympärilleen ja halasi häntä nyt lujasti.
”Kuka nyt pelkää nukkua yksin?” Adara kysyi. Sirius naurahti.

Sirius istui vuoteen päädyssä, ja Adara nojasi päätään hänen syliinsä unisena.
”Isä…”
”Niin?”
”Kerro jokin muisto äidistä.”
Sirius oli hetken hiljaa ja alkoi silittää Adaran hiuksia hajamielisesti.
”Ei tänä yönä.”
”Miksi?”
”Se tuntuu liian tuskalliselta”, Sirius huokaisi.
”Koska tiedät nyt miten paljon hän salasi sinulta? Koskien Severusta?”
Sirius nyökkäsi.
”Ymmärsin kuinka paljon olen puhunut pahaa Kalkaroksesta Violalle, ja ymmärtänyt miten pahalta se on varmasti hänestä tuntunut. Eikä hän uskaltanut puolustaa häntä, koska pelkäsi että alkaisin epäillä…”
”Niin… Ymmärrän tavallaan miltä äidistä on varmaankin tuntunut. Kun sinä olit vielä etsintäkuulutettu vankikarkuri ja minä tiesin mikä oikeasti olet, tuntui hirveältä kuunnella oppilaiden puheita… Ja myöhemmin, kun minä ja Severus toimimme yhdessä Voldemortin selän takana, sain kuulla paljon pahaa puhetta jopa Harrylta Severuksesta.”
”Se tuntuu aina yhtä pahalta, kuulla läheisistään pahaa”, Sirius totesi, mielessään luultavasti aika jolloin Lupinia syrjittiin.

”Äiti varmasti tietää, että kadut sitä nyt…” Adara totesi ja sulki taas silmänsä unisena. Sirius katsoi häneen.
”Entä sinä? Kadutko sinä mitään?”
”Mmh… Sitä etten löytänyt Harrya ja muita ajoissa kun he olivat paenneet Malfoyn kartanolta.  Jos olisin löytänyt heidät heti ja minulla olisi ollut feeniksin kyyneleet, olisin ehkä… onnistunut pelastamaan Dobbyn.”
”Mutta ne kyyneleet pelastivat Kalkaroksen. Ja sekin merkitsee jo paljon”, Sirius totesi.
”Niin”, Adara huokaisi ja tunsi vajoavansa jonnekin unen ja hereillä olon rajamaille. Ja hetken päästä nainen oli täydessä unessa, nojaten tyynyn sijaan mustaan suureen koiraan, joka myöskin nukkui hiljaa tuhisten. Se oli ohi, ja kaikki tulisi olemaan vielä hyvin.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2010 01:32:38 kirjoittanut Fubuki »

Lily Potter

• Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti 21.8: luku 160/160!!!
« Vastaus #910 : 23.08.2008 14:49:02 »
Nimenomaan. Se on ohi... :'( Itkettää.

Hyvä, joskin jopa tavallista lyhyempi päätösosa. Kiitän sua, Fubuki tästä ihanasta ficistä ja siitä vaivasta, minkä olet tämän kirjoittamisen takia nähnyt. Tämän lukeminen on ollut vain mukavaa.

Kiitos ja raikuvat aplodit FUBUKILLE! Kommentoikaa ihmiset, täältä ainakin halutaan päästä lukemaan epilogia ;)

Lils

//Eka!! ;D
« Viimeksi muokattu: 23.08.2008 15:48:11 kirjoittanut Lily Potter »

Lumos

« Vastaus #911 : 23.08.2008 15:12:44 »
Oon nyt lukenu tän ficin alista loppuun. Alotin yli vuos sit ! Kiitos tästä tää on todella hyvä tarina. Tää on ainoo fic mitä enää luin tääl finis, koska muut tuntuu olevan samaa paskaa eikä kovin erilaisia toisistaan mut tää on todela one of a kind ja jakso pitää mun mielenkiinnon yllä ! Kiitos Fubuki oot taitava kirjoittaja :D
In a big big way I am really small

eskimopuikko

• iltatähti
« Vastaus #912 : 23.08.2008 15:24:59 »
Oiiih se loppui!!! :-[ ja kuten lupasin aikasemmin kommaan nyt paremmin eli siis...
Tämä oli ja tulee aina olemaan hieno ficci, osaat kirjoittaa selkeästi ja lauserakenteet sopivat toisiinsa. Minusta sait Adaran tähän niin hyvin mukaan että usein unohda ettei se oikeasti kuulukaan J.K.R:n hahmoihin  :) Kiitos siitä ettet antanut hyvien hahmojen kuolla(Severus, Sirius,Fred..) Mitään negatiivista palautetta tai huomautettavaa mulla ei oikeastaan ole (sikäli huono ettet nyt tiiä miten voisit olla vielä parempi) hmm...jos nyt oikein paljon miettii niin...ei tule mieleen mitään. Ehkä parituksista voisi sen verran sanoa että mulle jäi epäselväksi oliko Adara ja George vielä yhessä, mutta toivottavasti sen saa sit tietää siin epilogissa, joten kaikki nyt kommentoimaan!!!  ;D

~Eskimopuikko~
Zzz...ZZzzZ..

Neiti Felton

« Vastaus #913 : 23.08.2008 15:51:07 »
Tuleeko tähän vielä epologi? * Katsoo toiveikkaana Fubukia *
Tää kuullosti parin ensimmäisen luvun jälkeen todella tylsältä ja
suoraan kirjoista kopioidulta. Melkein meinasin jättää lukematta. Onneksi
luin kuitenkin tämän loppuun.
Tuo viimonen luku ei ollut ehkä niin hyvä mitä odotin. Tuo oli
kyllä herrttaisen suloinen Sirius/Kalkaros-kohta ; D Mutta jotain
tuosta puuttui (; Mutta hyvä, pitkä ficci on ja ole ylpeä siitä.

Febstkutin kiittää ja kumartaa uudelleen (;

Neiti Felton
Kuljen tietä sateenmustaa
Mielessäin vain kuva susta,
Kun soitto korvissani naurus soi.
Vaikka nään sut kanssa toisen,
Mielestäin mä saa sua pois en.
Silmiäs kai unohtaa en voi, en mä voi.

Avatar - Pureblood: Draco Malfoy ©

jjemsie

« Vastaus #914 : 23.08.2008 15:57:41 »
Okei, pyydän anteeksi. Yhdessä vaiheessa en käynyt täällä moneen päivään ja lukujakin oli tullut monta, joten päätin jättää kommentoinnin sitten viimeiseen osaan, vaikka muistaakseni sanoin kommentoivani sitten joskus tietyn lukumäärän jälkeen tai jotain. No, mutta kommentoinnin jättäminen viimeiseen lukuun oli huono päätös. Todella huono. Koska minä nyt vain satun olemaan aikalailla sanaton.

Koko tämän ajan olen pitänyt Adarasta, ihan ensimmäisissä luvuissa hän tuntui hieman ärsyttävältä, mutta nyttemmin olen pystynyt samaistumaankin häneen ja totta puhuakseni olen alkanut pitää Adarasta hahmona. Hän toi tähän sellaisen kivan lisäsäväyksen. Oli todella hyvä, että Adara ei heilunut ihan joka toimintakohtauksessa mukana. Olit todellakin onnistunut kirjoittamaan Adaran hyvin Potter-maailmaan mukaan.

Ensinnäkin tästä juonesta. Adara Finniganeilla (kirjotettiinko noin?) alussa oli hyvä lisä ja sittemmin Siriuksen lapseksi paljastuminen oli onnistunut. Sitten muut sukulaissuhteet. Viola Severuksen veljenä oli totaalinen yllätys, tuli semmonen ihmeellinen olo. Se oli just semmonen juttu, joka on nenän eessä, mut sitä ei arvaa. Pidin myös todella, todella paljon siitä, että jätit niin monet henkilöt eloon. Ensinnäkin Sirius. On todella epäreilua, että Rowling meni ja tappoi Siriuksen kirjassa. Severuksenkin kuolema oli jo aika turha, onneksi, onneksi sinä jätit hänet henkiin. Ja Fredinkin. Rikoin melkein tämän tuolin kun pompin ilosta :D

Tässä on vain yksi pienenpieni miinus, joka ei kaikessa plussameressä vaikuta juuri ollenkaan. Minä olisin kaivannut tähän ehkä hieman enemmän kuvailua ja tapahtumien syventämistä, mutta eivät ne huonoja olleet näinkään. Varsinkin Severuksen muistot olivat hienosti kirjoitettuja, siis ne Adaraa ja Violaa koskevat erityisesti. AINIIN! Tonks ja Remus! Ne eli! Olen jotenkin hidas, koska tajusin sen vasta nyt. Aivan loistavaa! Paitsi että jokin ihme angstaaja minussa olisi ehkä halunnut jonkun tärkeän henkilön kuolevan, mutta meneehän se näinkin. Onnelliset loput ovat aina ihania. Mutta toivottavasti sinun epilogista ei tule samanlaista kuin Rowlingin. En kyllä uskokaan, että siitä tulee sellainen, mutta kuitenkin.

Lainaus
Vain yksi vaurio koulussa jätettiin, ja se oli pienen pieni särö lasissa, jonka takaa aurinko oli paistanut Voldemortin ja hänen kukistajansa päälleen viimeisillä hetkillä.
Tuo oli hieno yksityiskohta, yksinkertaisesti loistava. Vähän niinkuin kirjassa, en jaksa muistaa monennessa, se kun Lipetit jätti sen palan suota :'D Tämä oli vain ehkä kymmenisen kertaa vaikuttavampi. Oli hyvä, että kerroit hieman taistelun jälkeisistäkin tapahtumista, kuten tästä Siriuksen ja Severuksen sovusta, joka oli muuten näin sivumennen sanottuna aivan mahtava.

Olikohan tässä kaikki, mitä halusin sanoa? Ei varmaankaan. On paljonkin sanottavaa, mutta nyt en osaa muotoilla ajatuksia sanoiksi. Kiitän paljon tästä ja pahoittelen vielä sitä, että en kommentoinut aikaisemmin vaikka muistaakseni niin sanoinkin.

Epilogia odoitellen.. :>
-jennimur
Kahdessa viikossa voi muuttaa maailman ja neljässätoista päivässä tuhota sen.
banneri by raitakarkki
ava by laaksokukka

Musta-Anturajalka

« Vastaus #915 : 23.08.2008 16:54:21 »
Noniin. Nyt se siis on ohi.. Todella mahtava fic! Oikeasti.
Olen aika lailla sanaton, enkä oikein tiedä mitä pitäisi kommentoida. :D
Noh..
Ihanaa, että Sirius ja Severus saivat sovittua asiansa. Se oli ihanaa luettavaa. :)
Hyvän tarinan olet oikeasti rakentanut! Olet varmasti ylpeä, ja sietää ollakin!
;)

Mä en oikeasti keksi oikein muuta sanottavaa tällä hetkellä..
Pidin!

Epilogia odotellessa. ;)

-Musta-Anturajalka
« Viimeksi muokattu: 25.08.2008 15:12:05 kirjoittanut Musta-Anturajalka »

NeitiMusta

• Hakunamatata
« Vastaus #916 : 23.08.2008 17:17:08 »
Mä haluun ihan ekaks sanoo, että tää koko ficci on ollu aivan loistava. Täynnä tunnetta, tunteita ja sattumuksii. On ollu tunteita laidasta laitaan rakkautta-surua-iloa-pettymystä-onnea.  ;D Kiitos siitä  ;D 
Mä harmittaa, itkettää ja oon tosi surullinen ku tää nyt sit loppu  :'(  :'(  :(
Kuitenkin on hyvä, että Severus ja Sirius sai sen sovittua, vaikkaki sit Violan ja Adaran takii, mutta kuitenkin.
Mä en oikeen tiedä mitä kommaa, mutta sun kannattais olla ylpee ittestäs, niinku Musta-Anturajalkakin sanoi. Mä ainakin olisin.
Oot varmaan jo moneen kertaan kuullu tän aikasemmin, mut sekotit Adaran tosi hyvin tähän tarinaan mukaan, se tuntu melkin liian todelliselta. :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Mä toivon että tulee Epilogi, ja pian sittenkin...

Taidan jossain välissä lukee tän uudelleen, niin hyvä tää oli ja tää autto mua kirjottaan tarinoit koulussa. Muutamii aivan loistavii ideoit synty kun luki tätä...

P.S. tää oli aivan mahtava ja oisin toivonut, että näitä ois tullu paljon lisää. Mun mielestä on aivan ihanaa, että jätit monet sellaset henkilöt eloon, jotka kirjoissa kuoli: Sirius, Fred, Remus, Tonks ja Severus... Toisaalt oisin halunnu tietää, että näkikö Adara esim. Dracoo enään koskaan? Mutta se jää arvoitukseks!!!  ;D :D ;) Tää oli todella kaunis ja söpö :D  ;D

<3     
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Chikyo

« Vastaus #917 : 23.08.2008 17:51:56 »
Oih, viimene luku tuli. Oon tosi tyytyväinen ku Sirius ja Severus saivat sovittua välinsä. (:

On tosi tyhjä olo kun tää loppu.. ): Mutta toivottavasti sä sen Epilogin julkaset.

Joten... Epilogia odotellen. :)

-Chikyo
You will lose everything.

Inviere

• murhamuumi
« Vastaus #918 : 23.08.2008 18:24:53 »
Nyt se on sit loppu. Ihana viimeinen luku, Sirius ja Severus sopivat... :'( Ja ihanaa kun monet kirjassa kuolleet hahmot jäivät henkiin.

Koko ficci on ollut loistava, kiitos ja aplodit siitä. Adara oli lisätty sopivasti mukaan. Oot oikeesti tosi hyvä kirjoittaja, tästä kannattaa olla ylpeä.  :)

Epilogia kehiin vaan.  ;D
- Who do you think you are, running 'round leaving scars?
- I don't know, Lord Voldemort?

Tunnelimyyrä

• en idiot
« Vastaus #919 : 23.08.2008 19:28:44 »
Epilogi! Vaadimme epilogia! Älä pakota mua hermosauhuille ja sitten ei olisi kuin yksi jäljellä ja vitsi pitäsi odottaa jopa huomisiltaan asti että saa lisää..   Oikeasti, pyydän kiltisti, että laita epilogi, koska enempää lukuja ei taida enää olla. Mikä on ikävää.. Mutta hei, pistä epilogi, konttaisin polviltani maassa, ellei polvissa oliis mustelmia koulun saunan ikkunan takia. (kerronko lisää?) Menen ihmettelemään muualle ja kiusaamaan ihmisiä muulla tavalla, kuin sekoilemalla täällä aivan mahtava ficci näin btw :D

Epilogi!

- Myyrä
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*