Kirjoittaja Aihe: Hiekkalaatikkoneuvosto | Tonks/Remus, S, drama  (Luettu 1892 kertaa)

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 790
  • He'd be Her Bert.
Title: Hiekklaatikkoneuvosto
Pairing: Tonks/Remus
Rating: S
Genre: Drama
Disclaimer: JoRow omistaa kaiken, valitettavasti.
Beta: RoastedGarlic

A/N: Oli vaan pakko kirjoittaa tämä. Osallistuu FF50-haasteeseen 014.Viholliset. Tämä ihmistyyppi on hyvin kiintoisa ja herättää muissa ihmisissä vihaa ja mielenkiintoa.

Omistettu RoastedGarlicille ♥ joka ihanasti auttoi minua tämän tekstin muovaamisessa ja korjailemisessa ja sitten myös Neriahille♥ jonka kanssa käydyistä keskusteluista "se ajatus sitten lähti" + Solembumille♥ koska tähän meinasi tulla Hello Kitty- reppu mutta ei sitten tullutkaan.



Hiekkalaatikkoneuvosto

»Miten puistossa meni? Olet näköjään tiskannut?»Tonks kysyi riisuessaan Ministeriön kaapuaan.
»Leikkipuiston äidit ovat aivan KAMALIA, hyvin hirvittäviä. Vielä väitetään, että ihmissudet ovat vaaraksi yhteiskunnalle, puppua sanon minä», Remus oli hyvin tuohtunut ja torjui vaimonsa tervehdyssuudelman.
»Mitä oikein tapahtui?» Tonks kummasteli. Tällainen tuohtumus oli hänelle uutta.
»En pidä siitä, että tiskipöytä on täynnä tiskiä. Eikö äideillä todellakaan ole muuta tekemistä kuin istua hiekkalaatikon reunalla ja tuomita toisia vanhempia ja heidän kasvatustapojaan. ÄÄNEEN?»  Remus kysyi.
»En ti…» Tonks oli sanomassa mutta ei saanut suunvuoroa.
»Me menimme Teddyn kanssa puistoon leikkimään. Pahaa aavistamattomina menimme leikkimään hiekkalaatikolle, siellä saimme leikkiä hetken rauhassa kunnes sitten hiekkalaatikolle tuli vielä yksi äiti ja hiekkalaatikkoneuvosto oli valmis kokoontumaan», Remus selitti.
»Mihin olet siivonnut minun työpaperini? Miksikä sinä heitä oikein kutsuit? Hiekkalaatikkoneuvostoksi?» Tonks nauroi.

»Mitä sinä naurat? Ne ovat olohuoneessa, keittiö ei ole niiden säilytyspaikka. He puhuivat ääneen, että turkoosi tukka on varmasti seuraus kasvatusvirheistä tai sitten äiti on käyttänyt huumeita.»
Tonks oli vakavoitunut niillä kohdin kun Remus mainitsi epäilyn äidin huumeidenkäytöstä.
»Minulle ei edes annettu suunvuoroa ja vaikka olisi annettukin, olisiko pitänyt kertoa, että se johtuu tavallaan siitä kun me, vaimoni ja minä olemme velhoja.»
»He myös pohtivat johtuiko se sittenkin kenties liian aikaisesta rintaruokinnan lopettamisesta vai rakkauden puutteesta.» Remus sanoi. Tonks katsoi häntä hyvin kummastuneesti.
Älä katso minua noin, toistan kaiken mitä he sanoivat, kas kun he eivät ehdottaneet, että se saattaisi johtua liian halvoista vaipoista tai väärästä vauvanruokamerkistä», Remus sanoi. Tonks säikähti hieman toisen tiuskahtelua.

»Ja tiedätkö! He tulivat siihen tulokseen, että turkoosit hiukset johtuvat siitä, että hän on poika ja hänellä on punaiset kumisaappaat. Tonks, älä levitä niitä taas, toinen peruste oli se, että häntä hoitaa isä eikä äiti, koska eihän isä tiedä lapsen parasta ja niin edelleen», Remus huokaisi.
»En, en. Oletko tosissasi?» Tonks uskaltautui kysymään.
»Valitettavasti kyllä», Remus rauhoittui hieman kun sai Tonksin syleiltäväkseen.
»Ovatkohan noitaäidit noin verenhimoisia?»
»Eivät. Huomenna me menemme uudestaan ja olen valmis kuin lukkari sotaan», Remus sanoi päättäväisesti.
»Hauska kuulla», Tonks hymähti. Hän saattoi nyt vihdoin suudella Remusta. Kahdesti.



A/N2: Jos loukkasin jotakuta, esitän syvimmät pahoitteluni. Tämän on vain tarkoitus olla karikatyyrinen teksti kotiäideistä.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 22:58:57 kirjoittanut Vanilje »
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Hiekkalaatikkoneuvosto | Tonks/Remus, K7, drama
« Vastaus #1 : 25.10.2012 21:51:56 »
Oi, hihi :3

Ficin nimi oli hauska, ja kun aiheen sitten oivalsi tarkemmin, myös mukaansatempaava. Se sopi ficciin loistavasti, ja musta sana sopi hyvin Remuksen suuhun. Se oli jo itsessään hauska ja mielenkiintoinen, ja kuvasi hyvin tilannetta, johon Remus oli kokenut joutuneensa. Muutenkin Remus oli musta oma itsensä ja sen suuttumuskin oli remusmaisen lempeää ja varovaista. Se ei ollut varsinaisesti vihainen, mikä ei sen hahmolle olisi sopinutkaan, mutta tuohtunut siitä, kuinka muut arvostelivat sen perhettä. En usko, että se olisi välittänyt Hiekkalaatikkoneuvoston sanomisista yhtään, jos se olisi ollut poikamies, eikä sillä olisi ollut Teddya mukanaan. Toisaalta, eihän se silloin edes olisi kovin todennäköisesti istunut hiekkalaatikolla kuuntelemassa neuvoston juttuja.

Koko ficin tilanne oli ihan mahtava! Tykkäsin kamalasti siitä, kuinka varsinaiset tapahtumat, joihin keskityttiin tapahtuivat Remuksen kertomuksessa, pelkässä dialogissa. Se oli toimiva ratkaisu, ja olit saanut sen toimivaksi, vaikka ainoastaan Remuksen näkökulma tuli siinä esiin, ja siksi kaikki oli kärjistettyä ja ei välttämättä töysin tosuudenmukaista. Tunne oli myös vahvasti mukana, ja pystyin hyvin kuvittelemaan Tonksin hämmennyksen ja Remuksen tuohtumuksen.

Myös se, ettei Teddy esiintynyt muuten kuin dialogissa, oli kiva yksityiskohta. Se ei osallistunut aikuisten keskusteluun, ja omalla tavallaan kaikki oli juuri siksi niin hauskaa. Remus oli ficin lapsellisin hahmo, ja tykkään tästä ajatuksesta kovasti!

Lainaus
»Minulle ei edes annettu suunvuoroa ja vaikka olisi annettukin, olisiko pitänyt kertoa, että se johtuu tavallaan siitä kun me, vaimoni ja minä olemme velhoja.»

Hih, naurahdin ääneen tälle.

Ja p.s. kiitos omistuksesta, palaillaan! ♥