Herättelen tätä topicia taasen eloon...
Oon tässä nyt muutaman päivän ajan ollut hyvin nostalgisissa fiiliksissä, sillä eksyin puolivahingossa kuuntelemaan vuosien tauon jälkeen
Lordia. Viimeksi olen sitä siis aktiivisesti kuunnellut muistaakseni joskus 2008 eli semmoset kymmenisen vuotta sitten. Aikaa on siis "hieman" vierähtänyt.
Olin juuri silloin teini-iässä ihan kunnon fani, mutta sitten innostus vain jostain syystä hyytyi enkä sen jälkeen oikein enää kuunnellut koko bändiä. Toki olen tässä vuosien saatossa tarkistanut, että bändi on edelleen toiminnassa ja onhan se ollutkin. Multahan siis löytyy bändin neljä ensimmäistä levyä, jotka oli ahkerassa kuuntelussa silloin vuosia sitten. Tässä vuosien saatossa bändiltä on sitten ilmestynyt 5 uutta levyä - uusin eli
Sexorcism tämän vuoden toukokuussa - ja oon nyt kuunnellut niitä tässä läpi + tietysti vanhoja suosikkibiisejäni. Uudempi tuotantokin osuu ja uppoo, vaikka toki rakkaimpia ovatkin ne vanhemmat, tutut biisit.
Bändin jäsenistö on kokenut muutoksia vuosien saatossa, mutta musiikki on ainakin musta pysynyt aika samankaltaisena tyylillisesti. Tykkään edelleen, ja on ihan älyttömän kivaa nostalgioida, muistella niitä aikoja, kun bändin musa oli kovassa luukutuksessa.
Bändistä ei nykyään Suomen kamaralla ole hirveästi kuulunut, mutta ulkomailla se porskuttaa ymmärtääkseni ihan hyvin.
Uusimmalta levyltä on noussut suosikikseni
Your Tongue's Got The Cat -biisi - kertosäe on älyttömän tarttuva ja jää kyllä mukavasti päähän soimaan.
Ja en tiiä, jotenkin kyseinen biisi tuo mieleen ns. vanhan Lordin. Mutta joo, nostalgiointia on pakko kyllä jatkaa, ja onhan se nyt virkistävää kuunnella välillä jotain uuttakin.