Onko Atomirotta Notkean Rotan bändi vai onko Atomirotta Notkea Rotta eri nimellä? Siis, ymmärtääkö kukaan, mitä meinaan. Tiedän, että ne on sama artisti, mutta onko tuo Atomirotta kokonaan uusi projekti (on siis havaittava tyyliero) vai onko Notkea Rotta vaan vaihtanut nimeä? Mä kuuntelin Notkeeta Rottaa jo joskus teininä. On monia biisejä, jotka on jäänyt mieleen. Atomirotta juttuja en oo hirveesti kuunnellut. Muutamia biisejä kylläkin, mutta en oo kuluttanut varsinaisesti.
Mä olen siis näitä tyyppejä, jotka on kuunnellu räppiä jo yli 10 vuotta. Musta on vähän hassua joskus sattua radion ääreen, jos sieltä tulee jotain räppiä. En suoraan sanottuna oikeestaan tykkää radiosoittoräppäreistä pahemmin, mitä nyt joskus jostain satunnaisista. Toisaalta en kuuntele pahemmin radiota, eli en tiedä ihan tarkkaan, mitä kaikkea sieltä soi. Mutta veikkaan, ettei kuitenkaan ihan sitä, mitä mä yleensä kuuntelen. Mä olen siis näitä, jotka tykkää kuosiräpistä ja suomalaisesta gangsta-rapista. Mä selitin tätä tänään Emanuelille sillä, että koska mä oon joutunu hylkäämään oman "perheeni" eli sen ihmisryhmän, jonka kanssa tuun yleensä parhaiten juttuun, niin mulla on sellainen jännä koti-ikävä. Tuollainen tietyntyylinen räppi lievittää sitä, koska ei mulla ole noista kuvioista jäljellä enää mitään muuta ku muistot, pari kaveria ja toi musiikki. Ja siis tykkään ihan aidosti muutenkin tuollaisesta kuosiräpistä, jossa räpätään lähinnä päihteistä tai ganstaräpistä, jossa taas mennään sitten ihan överijuttujen pariin aiheissa... Se vaan iskee niin eipä siinä kai muuta voi ku sitten kuunnella sitä. : D
Mä tykkään kyllä aika paljon myös punkista ja vanhasta rockista. Sellaisesta letkeestä ja hyväntuulisesta, ahh <3 Mulla on noita punk- ja rock-vinyyleitä jonkinmoinen rivi olkkarissa ja aina välillä iskee fiilis pistää sieltä lättyä pyörimään. Etin rock-vinyylit yleensä kirppiksiltä halvalla. Esim. kivan kannen takia ostan usein ihan tuntemattomankin artistin levyn. Ja punkkia ostin aikoinaan yleensä suoraan bändeiltä keikkojen jälkeen tai sitten käytettynä jostain levykirppiksiltä.
Ootteko muut löytäny viime aikoina uusia suosikkibändejä/-artisteja?
Mä löydän jatkuvasti uusia biisejä, koska aktiivisesti etsin netin syövereistä uutta kuunneltavaa. En nyt viiti alkaa listaamaan, kun tulis niin pitkä lista. Mutta joo, koko ajan löytyy kaikkea uutta kivaa kuunneltavaa. Se on tosi hauskaa.
Mä teen ehkä henkisen itsemurhan, mutta mä laitan nyt tänkin myös tänne: mä oon nyt innostunut tekemään itse räppiä. Se ei mene kuosiräpin eikä todellakaan ganstarapin genreihiin, koska en halua esittää mitään. Mutta se on sellaista nopeeta tykitystä tällein vähän huono-osaisemman vinkkelistä katseltuna ja paljon pilkettä silmäkulmassa. En todellakaan ota tota projektia vakavasti vaan kaverin kanssa pidetään hauskaa tän kanssa. Me oikeestaan vaan alettiin tästä puhumaan ja eilen sitten oli sellanen 10 tunnin alkoholinhuuruinen räppisessio läpi yön. Hauskaahan tässä on se, että kamulla on muusikkoystäviä, joiden kautta saattais päästä niiden kotistudioille äänittään. Eli jos hyvin käy, niin tästä saattais tulla oikeestikin jotain vakavasti otettavan harrastuksen tapaista. Mutta vielä ollaan ihan alussa tämän projektin kanssa, joten eipä tässä muuta ku ihmetellään vasta. Hauskaa toi kyllä on, jopa yllätyin siitä, miten kivaa. Oon aina aatellukin, ettäö se ois mahtavaa, mutta että noin kivaa. Huhhuh : DD