Kirjoittaja: faux pas
Genre: angst (?), songfic
Ikäraja: S
Yhteenveto:
Vastuuvapaus: Ihan itse kirjoitin.
A/N: Tämmöinen tuli mieleen kuunnellessani Trainin ihanaa Hey, Soul Sisteriä. Suosittelisin siis erittäin lämpimästi kyseistä kappaletta taustamusiikiksi. Sen verran on muuten hyvä biisi (ihan oma mielipide on siis tämä), että taidan kirjoittaa tästä toisenkin songficin joskus. Tämä kyseinen originaali nimittäin pohjautuu tositapahtumiin, mutten oikein omasta mielestä saanut niitä minuutteja kuvattua ihan kunnolla. ^^' Tämä todennäköisesti toimii parhaiten, jos otat avoimen asenteen, avaat tämän linkin ja kuvittelet, että olet lähipuistossasi keinumassa.Kun astun ulos rappukäytävästä katokseen, huomaan yllätyksekseni ja pieneksi pettymykseksekin, että ulkona sataa.
En viitsi piitata. Sujautan kuulokkeet korvilleni ja hymyilen vähän, kun kuulen sekoituksen valitseman biisin.
Hey, hey, heyAstun katoksen alta harvakseltaan putoilevien sadepisaroiden joukkoon. Vedän hupparini hupun päähän ja hymyilen edelleen pientä hymyä, kun nopeutan askeleitani. Leikkipuisto ei ole kaukana.
Your lipstick stains
On the front lobe of my
Left-side brainsNäen jo keinulaudat, juoksen niiden luo ja ravistan toisen vähän kuivemmaksi.
Istun keinuun ja otan vauhtia.
I knew I wouldn't forget you
And so I went and let you
Blow my mindSuljen silmäni pariksi sekunniksi ja katson harmaata taivasta, joka ripottelee vettä niskaani.(Ihmeellistä, miten vähäinen määrä vettä voikin karkottaa kaiken älyllisen elämän lähiöpuistosta.)
Yritän muistella, mitä sanoin itselleni viimeksi ollessani lentokoneessa:
”Huomaat sen vasta, kun lennät pilvien yllä, mutta muista: taivas on aina yhtä sininen harmaimpienkin sadepilvien yläpuolella.”Tuijotan keskittyneesti hiljakseen liikkuvia harmaita pilviä, ja löydän niiden välistä aukon, jonka läpi aurinko hohtaa. Hymyilen itselleni tietäen, ettei kukaan näe, ja kuvittelen, että joku laulaisi juuri tätä kappaletta minulle.
Your sweet moonbeam
The smell of you in every
Single dream I dream
I knew when we collided
You're the one I have decided
Who's one of my kindTuijotan pilvien välistä näkyvää auringonvaloa onnellisena. Keinulauta vie minua edestakaisin ja aurinko tekee jotain kirkkaalta taivaalta helottamistakin parempaa: antaa lupauksen siitä, että pilvet väistyvät vielä.
Hey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you know
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
TonightHetken aikaa annan ajatusteni vaellella vapaasti, auringonraosta lätäköihin pomppimaan. (
Hey, hey, hey) Kuuntelen musiikkia ja annan sen viedä minut kokonaan toiseen paikkaan. Sinne, missä ei ole lätäköitä tai sinne, missä ei ole aurinkoakaan. Haaveilen, että siellä minua odottaa se, joka laulaisi minulle näitä sanoja.
Just in time
I'm so glad you have
A one track mind like me
You gave my life direction
A game show love connection
We can't denyVoisin nauraa ääneen, jostain syystä olen suorastaan riemuissani. Naureskelen itselleni pääni sisällä, sillä tiedän, että musiikki on se huume, joka tästä on vastuussa.
I'm so obsessed
My heart is bound to beat
Right out my untrimmed chestKäännän katseeni uudestaan pilvien lomaan ja annan auringon muistuttaa minua lupauksestaan. Yhtäkkiä tuntuu, siltä, että kaikki voikin järjestyä. Ehkä universumi pitää minusta huolta. Niin haluaisin uskoa. Ja hetkinen, niin uskonkin.
I believe in you
Like a virgin, you're Madonna
And I'm always gonna wanna blow your mindOtan tiukemman otteen ketjuista ja keinahtaessani eteenpäin syöksyn pää alaspäin kohti taivasta, hiukseni viistävät maata ja keräävät hiekkaa mukaansa.
Ja sitten yhtäkkiä huomaan, että ihan siinä yläpuolellani taivas onkin jo sininen.
Hey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you knowHaluaisin laulaa, mutta tyydyn hymyilemään ja tuijottamaan niska vinossa kohtisuoraan ylöspäin. Siellähän se suuri sininen on.
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
TonightNyt kun olen miettinyt jo koko universumin puhki ja haaveillut taivaat halki...
The way you can cut a rug
Watching you is the only drug I need
So gangster, I'm so thug
You're the only one I'm dreaming of
You see, I can be myself now finally
In fact there's nothing I can't beTässä on hyvä olla.
I want the world to see you'll be with meHey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you knowTässä voisi olla vaikka siihen asti, että Aurinko sammuu.
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
TonightMutta nähtävästi siihen on varattu vain 39 sekuntia aikaa.
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
TonightEn halua lähteä vielä.
Hey, hey, hey
Tonight
Hey, hey, hey
Ehkä kuuntelen tämän vielä muutaman kerran.
Tonight