Ficin nimi: Kissa
Kirjoittaja(t): Sakura-san
Oikolukija/Beta: Ei kukaan
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Harry/Draco
A/N: Toka ficci. Mielestäni idea on hyvä, mutta toteutus.. Ei mitenkään hyvä. Koittakaa saada selvää ja kommentteja (rakentavia tai ei). Kiitokset inspiraatiosta kissalleni. Ja tämä jäi aika lyhyeksi, siitä suuri anteeksi pyyntö.
"Muuttakaa rottanne kissaksi", sanoi muodonmuutosten opettaja professori McGarmiva ja muutti rottansa kissaksi ja takaisin rotaksi. Kaikki tekivät työtä käskettyä. Harryn takana olleen tytön, Hermionen, rotta oli tosi vilkas ja Hermione loitsi ohi. Loitsu osui Harryn takaraivoon. Poika kääntyi katsomaan, mikä kutitti hänen niskaansa, mutta hän näki vain pörröisen ja mustan kissanvartalonsa. Hän säikähti näkyä ja juoksi kenenkään huomaamatta pienestä ovenraosta käytävälle.
Hän juoksi ajattelematta mitään. Hän ei tiennyt, missä oli. Hän näki vaaleahiuksisen luihuspojan lähestyvän häntä. Se oli Draco. Hän sähisi pojalle. Draco katsoi kissaa hämillään. Hän otti sähisevän kissan syliinsä. Kissa raapi ja puri pojan kättä. Vaalea poika katsoi riehuvaa kissaa toruvasti ja käveli tupaansa päin. "Puhdasverinen", sanoi poika ja taulu heilahti. Hän juoksi äkkiä huoneeseensa. Siellä ei ollu ketään. Luihus poika laski kissan sängylleen. Sitten hän heilautti sauvaansa ja naarmut katosivat. Draco kaivoi sänkynsä alta pienen rasian. Hän taikoi sen täyteen vettä. "Mitä minä sinulle antaisin ruuaksi?" hän mietti ääneen. Kissa maukaisi hieman vihaisella äänellä. Eikö hänellä olisi ruokaa? "Minä tuon sinulle ruokaa aamiaiselta. Lupaa pysyä piilossa, kun täällä on muita", sanoi Draco.
Pian ovi aukesi. Kissa juoksi sängyn alle ja Draco potkaisi vesikupin melkein kissan päälle. Musta karvapallo joi hiljaa vettä. Hän kuunteli myös poikien jutustelua. He eivät puhuneet mistään erikoisesta, joten kissa nukkui. Hän ei ollut täysin unessa, hän kuuli edelleen puheen. "Minä tulen kohta", sanoi vaalea poika ja muut lähti.
Hän kurkkasi sängyn alle. Kissa tallusteli laiskasti ja venytellen pois sängyn alta. Hän tutki kissaa. Sillä oli arpi otsassa. Samanlainen kuin ihmis Harrylla. Se oli musta ja turkki oli sotkuinen. Silmätkin olivat samanlaiset. "Näytät ihan Harrylta. Nimeän sinut Harryksi... Olen aina pitänyt hänestä", selitti Draco omiaan. Kissa Harry tajusi sanat täysin. Hänen turkkinsa alla oli tulipunainen iho, joka taisi hieman paistaa läpi. "Menen nyt syömään ja tuon sinulle ruokaa", sanoi Draco ja poistui.
Harry hoiperteli sängyn alle. Se inhottava ja itsekäs poika piti hänestä? Miksi hän valehtelisi kissalle, joka ei voisi kertoa kellekkään? Hän tahtoi pian takaisin ihmiseksi. Siinä olikin ongelma, miten hän muuttuisi taas ihmiseksi.
Poika palasi kalaa mukanaan. Hän antoi kalat toiseen rasiaan. Harrysta ne haisi ja maistui pahalle, mutta ei hän voinut jättää niitä syömättä. Hänellä oli kamala nälkä. "Harrya ei näkynyt tänään syömässä", sanoi Draco harmitellen ja nosti kissan syliinsä. Harry kehräsi. 'Minä olen tässä', hän ajatteli.
Pian Dracon huonekaverit rymisteli sisään. "Draco! Onko sinulla kissa?" huusi joku pojista. "Ööh.. Juu.." sanoi Draco ja katsoi hämmentyneenä muita poikia. "Miksi et kertonut meille?" joku kysyi ja oli ottamassa Harrya syliin. "En muistanut, ja se on minun kissa", sanoi Draco ja vetäisi Harryn syrjemmälle. Hän ei halunnut muiden koskevan rakkaaseen lemmikkiinsä. Muut pojat jatkoivat jutustelua ilman Dracoa. Vaalea poika vain silitti kissaansa sylissään ja alkoi väsyä. Kello alkoikin olla jo aika paljon. Poika alkoi nukkumaan. Harry nukkui hänen vieressään. Draco silitti kissaa ja oli jo puoliunessa. Hän nukahti ja näki unta, että silitti Harrya edelleen sylissään.
Draco heräsi kissa viereltään. "Kissasi taisi maukua unissaan", sanoi joku Dracon heräämisen huomannut. Draco vain katsoi kissaansa. "Mitä siitä?" hän kysyi. "Ei mitään.. Näyttää vaan niin paljon Harrylta.. Ja käyttäytyy kuin Harry", sanoi joku ja venytteli. "No se vaan on sellainen kuin on", sanoi Draco ja nousi. Harry venytteli ja menin juomaan vettä. Pian pojat lähtivätkin jo aamiaiselle.
Harryn pitäisi keksiä keino kertoa Dracolle olevansa oikeasti ihminen. Hän huomasi jonkun tippuneen sauvan. Hän otti sen suuhunsa. Jos hän saisi löytämänsä peilin avulla muutettua itsensä ihmiseksi. Hän alkoi maukua hampaittensa välistä loitsua, jolla muutettiin loitsuttu juttu takaisin entiselleen. Draco tuli huoneeseen. "Mitä ihmettä teet, Harry?" hän kysyi kauhuissaan. Harry huitaisi sauvalla päin peiliä ja taika kimpoutui häneen. Ennen kuin loitsu oli osunut häneen, Draco oli kumartunut ottamaan sauvan pois. Hän ei ehtinyt. Taika kimposi Harryyn ja hän muuttui ihmiseksi. Draco kaatui suoraan Harryn päälle. Heidän huulet kohtasivat. Harry suuteli Dracoa. Vaalea poika vastasi suudelmaan. Suudelma kesti varmaan puoli minuuttia. "Miten hitossa sinä olit kissa?" kysyi Draco. "Varmaan jonkun ohi mennyt loitsu muodonmuutostunnilla", sanoi Harry. Heillä ei ollut mitään sanottavaa, joten he suutelivat uudestaan.