Tällaisena mä voisin kuvitella Malfoyn perheen. Juuri tällaisena, että Malfoy nai aina jonkun vaan puhtaasti siitä syystä, että se on puhdasverinen ja että naiset luulee elämän Malfoyn kartanossa olevan yhtä hupia ja sitten innolla yrittää päästä naimaan Malfoyn… ja lopulta joutuu karvaasti pettymään, kun löytää itsensä kulissien takaa. En ehkä välttämättä oleta, että Lucius mitenkään pahoinpitelisi vaimoaan, satuttaisi häntä fyysisesti, mutta kyllä sekin on mahdollista, miksei.
Tää kirjoitustyyli jakoi mun mielipiteen vähän kahteen suuntaan: toisaalta pidin tästä, tää oli kivaa leikittelyä mutta kuitenkin helppolukuista, toisaalta inhosin tätä, koska tää oli liian koristellun pelkistettyä, liian ns. taiteellista. Pidän isoista alkukirjaimista ja pidän kunnollisista lauseista, joten siksi tää tuppasi vähän jäämään etäiseksi. Joku toinen vois rakastaa tätä tyyliä, joku toinen vihata, mä en oikein tiedä mitä mä ajattelisin tästä. Kai mulla oli tähän joku viha-rakkaussuhde… tai ei oikeastaan sitäkään, koska ei mulla oo niin vahvoja tunteita tän tyyliä kohtaan, ehkä pikemminkin joku pitämis-inhoamissuhde.
Hahmona Narcissa oli vähän ristiriitainen ja outo. Se halusi tuntea kipua, mutta se kuitenkin tunsi liikaa, mutta se ei kuitenkaan tuntenut mitään? Eli se halusi tuntea, sitten tunsi, sitten ei tuntenutkaan. Mitä?
Tuo viimeinen lause oli kaikista ytimekkäin:
eikä se edes ollut sen arvoista. Se tiivisti ehkä aika täydellisesti Narcissan ajatukset. Se toi tän koko tekstin yhteen.
Vaikka tän tekstin kirjoitustyyli olikin omituinen, niin kuten sanoin, tätä kuvaa parhaiten ilmaisu koristellun pelkistetty. Eli vaikka silminnähden se näyttää omituiselta, teksti lopulta sisältää aika yksinkertaisia sanoja, joita ei tarvinnut kamalasti miettiä — onneksi. Jos sä olisit sekoittanut tähän vielä monimutkaisia, hassuja sanoja pitkien lauseiden kera, mun pää ois varmaan haljennut kahtia.
Pidän tästä kovasti, vaikkakin tuo kirjoitustyyli herätti vähän kummastusta. Kaiken kaikkiaan hieno virheetön kokonaisuus, joka tuntuu uskottavalta. Kiitos!