Kirjoittaja Aihe: Lasisiipeni | K-11 | Andromeda/Bellatrix  (Luettu 4428 kertaa)

nameless-

• Vieras
Lasisiipeni | K-11 | Andromeda/Bellatrix
« : 01.03.2012 15:21:09 »
Nimi: Lasisiipeni
Kirjoittaja: Beau
Genre: angst
Ikäraja: K-11 // Sca nosti ikärajaa insestin takia, lisäsi varoitukset ja siirsi oikealle osastolle
Varoitukset: insesti
Paritus: Andromeda/Bellatrix
Haasteet: Se ei niin tuttu hahmo -haaste

A/N: Melko nopeasti hutaistu teos, mutta toivottavasti kelpaa. :) Ja mietin tässä tajuttoman pitkään onko tuo 'lasi siipeni' yhdyssana, joten ystävät hyvät jos se on, niin kertokaa minulle. :D

Lasisiipeni

Joskus olin kuvittellut kaiken olevan helppoa. Se, että isosisko tulee yön laskiessa huoneeseeni ja suutelee minua täydellisillä huulillaan, oli täysin normaalia. Uskoin Bellan pitävän omat huvittelunsa myös Cissan kanssa, mutta en ollut kiinnostunut pahemmin siskojeni tekemisistä. Öistä minä muistin ainoastaan ruusunpunaiset huulet ja täydellisen vartalon, joka sitoutui yhteen omani kanssa. Bellaa en koskaan muistanut, en halunnut ajatella häntä yövieraanani.

Rakkauteen viittaavia sanoja ei lausuttu, mutta en minä niitä kaivannutkaan. Kaipasin vain hänen kosketustaan, ja sitä miten hän sai minut syttymään tuleen joka ikinen kerta. En koskaan edes lausunut hänen nimeään, se olisi tuntunut tyhjältä ja kuivalta, kuin hiekka, suussani. Hän kuitenkin lausui minun nimeni monta kertaa, ainakin silloin kun kosketin häntä.

Päivisin olimme sisarukset, joilla oli hillitty suhde keskenään. Minä olin asettanut itselleni siivet, joilla uskoin lentäväni tulevaisuuteen yhdessä hänen kanssaan. Tiesin ettei sitä lentoa suoritettaisi koskaan, olivathan minun siipeni tehty lasista.

Joskun kuitenkin ajattelin sen kaiken olevan väärin, Bellan kosketuksen, ja se miten hän tuli aina luokseni, kun kuu ilmestyi kalpeana taivaalle. Silti jaksoin toivoa, että meillä olisi yhteinen tulevaisuus, että pärjäisimme näin loppuun saakka. 

Kun puhuimme sisarusten kesken pojista, kerroin omasta ihastuksestani, Tedistä. Se aiheutti reaktiota, mitä olin koko ikäni pelännyt. Cissa vain häipyi luotani, jättäen minut kahden Bellan kanssa. Bella huusi minulle ja kertoi miten inhosi minua. Se oli sairasta, mutta minä olin ihastunut jästisyntyiseen, enkä kokenut sitä pahana asiana.

Seuraavana yönä hän ei enää saapunut luokseni ja tunsin miten lasisiipeni hajosivat miljooniksi, pieniksi, lasin sirpaleiksi.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2015 23:03:32 kirjoittanut Beyond »

Morwen

Vs: Lasi siipeni | K-7 | Andromeda/Bellatrix
« Vastaus #1 : 06.03.2012 18:01:39 »
Tämä oli hyvin kirjoitettu, ajatuksiaherättävä lyhyt ficci, johon mahtui hyvin paljon tunnetta ja asiaa pienestä sanamäärästä huolimatta. Ihmettelen, ettei tämä ole aiemmin saanut kommenttia...

Luen femmeä ja slashia tosi harvoin (pidän enemmän noista puhtaasti seikkailu/angst/horror -ficeistä tai sellaisista, jotka sopisivat Rowlingin tarinoiden jatkoksi ja syvennykseksi) ja perheensisäisiä suhteita sisältäviä tekstejä luen vielä vähemmän. Tämä on siis minulle hyvin poikkeuksellinen ja yllättävä lukuvalinta, mutta ihan hyvää vaihtelua. Ja, oli tämä sen verran hienosti kirjoitettua tekstiä että kyllä tämä ehdottomasti kannatti lukea.

Nimi vaikutti kiintoisalta, tosin sen pitäisi tosiaan olla yhdyssana ja väärä kirjoitusasu vähän hämäsi :). Mutta, hyvin valittu ja hieno nimi ficille joka tapauksessa, tarinan loppu korostaa siitä entisestään. Lukiessa tuli surullinen olo Andromedan puolesta, siitä, miten tekstistä tavallaan "lukija ymmärtää ja näkee asioita", joita Andromeda sulkee pois. Bellatrix on käyttänyt häntä hyväkseen.
Lainaus
Minä olin asettanut itselleni siivet, joilla uskoin lentäväni tulevaisuuteen yhdessä hänen kanssaan. Tiesin ettei sitä lentoa suoritettaisi koskaan, olivathan minun siipeni tehty lasista. 
-- se miten hän tuli aina luokseni, kun kuu ilmestyi kalpeana taivaalle
<--hienosti, surullisesti ja paljonpuhuvasti ilmaistuja lauseita.

Rivien välistä saattoi lukea kaikkien kolmen sisaruksen tulehtuneet ja mutkikkaat välit toisiinsa.

Muutamia kirjoitusvirheitä löysin:
Lainaus
yö-vieraanani.
--> yövieraanani,
Lainaus
Seuraavana yönä, hän ei enää saapunut luokseni

--> ei tarvitse pilkkua

Hmm, tähän hätään en keksi muuta älykästä sanottavaa. Mutta, joka tapauksessa, tämä oli hyvä teksti. Kiitos tästä (minulle vähän erilaisesta) lukukokemuksesta!
Kuusen latvaan pääsee kahdella tavalla: kiipeämällä tai istumalla kävyn päälle.

Morwenin kirjoituslipas

nameless-

• Vieras
Vs: Lasi siipeni | K-7 | Andromeda/Bellatrix
« Vastaus #2 : 18.03.2012 14:12:19 »
Morwen Hyvä jos tykkäsit ja kiitos kommentista, sekä kirjoitusvirheitten ilmoittamisesta. :)