Nimi: Ympyrä
Kirjoittaja: jossujb eli meikä
Ikäraja: Sallittu
Genre: Pyrkimykseni uuskummaan. Pikkuteksti.
A/N: Lähiaikoina olen nähnyt äärimmäisen omituisia unia. Toivottavasti ne jättävät nyt minut rauhaan kun kirjoitin osan niistä ylös.
Ympyrä
Kysyin oliko hän enkeli, mutta hän ei sanonut niin, vaan osoitti keskuskirkon kellotornia.
”Siinä on sinun tuntisi”, hän totesi katsoessani kellotaulua ja sen punaista viisaria, joka liikkui silmälle hiljaa.
”En nyt ihan ymmärrä”, mutisin ja mietin miksi vain toinen viisareista hohti, eikä toinen ollenkaan. Mutta hän oli jo kadonnut, enkä ole enää niin varma oliko häntä olemassakaan.
Jotenkin tuntuu, että joku tärkeä asia jäi valkenematta.
Joka tapauksessa, joka kerta kun kävelen sen kirkon ohitse vilkaisen siihen suuntaan. Näen ajan, se sanoo että nyt on yksi. Pohdin olisikohan sillä jotain merkitystä, vai onko se taas kohta kaksi ja kolme, tai mitä tapahtuisi, jos joku päivä mekanismi menisi tukkoon, eikä punainen viisarini liikkuisi enää minnekään.
Pyörittelystä huolimatta en ole sen lähempänä vastausta.
Kerroin kryynistäni ystävälleni, hän sanoi:
”Joo, on kyllä erikoinen uni”, enkä viitsinyt korjata, ettei kyseessä suinkaan ollut vain unikuva, vaan totinen tosi ja tuo viisari riivasi päätäni, etten enää nähnytkään muuta kuin hitaasti ympyröiden kiertävän kehää, sitä samojen numeroiden ohittamista tänään ja huomenna, kahdesti päivässä, neljätoista kertaa viikossa.
Nyt saa luvan riittää!
Nousen vaikka itse katon harjalle ja rikon koko pirun ajannäyttäjän vaikka omin kätösin. On tultava loppu tähän tai lopun kohtaan itse.
Kirkon portailla joku kysyy minulta olenko enkeli.
”Tuo on sinunkin tuntisi”, vastasin vain kuivasti ennen kuin tempauduin tuuleen.
FIN