Kirjoittaja Aihe: Kuutamojoulu (S, Sirius/Remus, joulufluffyficlet)  (Luettu 2499 kertaa)

Swizzy

• queen
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Title: Kuutamojoulu
Author: Swizzy
Beta: Nelxis
Genre: Fluffy, slash
Rating: S
Pairing: Sirius/Remus
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa Potterit, minä vain kirjoittelen.

Kuutamojoulu

Jouluaatonaattona on kuutamo. Hopeanvalkoinen pyöreä täysikuu valaisee Rääkyvää röttelöä, ja saa sen näyttämään entistä aavemaisemmalta. Sen sisältä voisi nähdä yksinäisen harmaan suden katselevan surullisesti ikkunasta ulos. Se on yksin. Laudoitetun ikkunan raosta harhailee lumihiutale sisään, laskeutuu ja sulaa suden kuonolle.

Musta rähjäinen koira ilmestyy huoneen oviaukkoon, se katsahtaa sutta ja susi sitä. Silmien välillä ilma väreilee, katseessa on rakkautta. Pelkäämättä koira laskeutuu makuulle suden viereen lämmittämään sen ruumista ja sydäntä. Susi ei kavahda, se rakastaa toista, ja tietää että koira vastaa tunteisiin. Susi nuolaisee kevyesti koiran kuonoa, ja koira laskee päänsä suden pään taakse selälle, ja henkäisee suden niskaan. Susi huokaisee onnesta. Se kuuluu Siriukselle, koko Remus on täysin toisen.

Tuntien kuluttua päivä vaihtuu toiseen, jouluaattoon. Remus muuntautuu jälleen ihmiseksi. Kun koiran edessä seisoo poika, koirakin muuttuu Siriukseksi. Pojat katselevat toisiaan hiljaa silmiin. Remuksen tunteella valeltu katse kertoo Siriukselle pojan lämpimästä, luonnollisesta olosta hänen lähellään. Sirius raottaa hieman huuliaan, hän haluaa suudella toista, kuitenkin hillitsee itsensä vielä. Hetken kuluttua koirapoika kyllästyy hiljaisuuteen ja painaa hellästi huulensa toisen pojan omille. Mustatukkainen kuiskaa:
”Hyvää joulua, Remus.” Ja toinen vastaa suudelmaan. Joulusta ammennetulla rakkaudella, joka vain vahvistuu.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 20:03:28 kirjoittanut Swizzy »

22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Zam

Vs: Kuutamojoulu (K-7, Sirius/Remus, joulufluffyficlet)
« Vastaus #1 : 24.12.2011 08:45:13 »
Awws. ♥ Mikä voisi olla parempi tapa aloittaa jouluaatto, kuin lukea jouluista Sirius/Remusta?
Ihana tunnelmointi, rauhallinen, hellyyttävä ja kaunis. Täydellistä kuvailua, tätä oli ihana lukea. Lämmön ja rakkauden suden ja koiran välillä voi aistia hyvin ja loppu nyt ainakin oli söpö. Ei tässä mitään valittamista ole, kehumista vain. Tämä oli niin ihana!

Laudoitetun ikkunan raosta harhailee lumihiutale sisään, laskeutuu ja sulaa suden kuonolle.
Juuri tuollaisia yksityiskohtia, oi. Molemmat oli niin söpöjä, susi ja koira. Tämä jätti jookseenkin haaveilevan tunnelman jälkeensä, vaikea keksiä mitään sanottavaa. Koko ficci vain huokuu rakkautta, lämpöä ja tunnelmaa! (Joo, tuleepa nyt järkevää kommenttia.) Mutta kiitos, kiitos tästä ja hyvää joulua!

Jahma

• Romantikko
  • World hasn`t changed, you are.
« Vastaus #2 : 24.12.2011 11:04:31 »
awwsss..
sirius/Remus on kyllä ihana paritus.
Tunnelmallinen jouluficci, ei parempaa voi jouluaattona lukea.

Kiittäen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Swizzy

• queen
  • have some pride
« Vastaus #3 : 24.12.2011 11:42:50 »
Zam, kiitos! Mullekin tuli tarve lukea jouluista S/R -fluffya, joten päätin sitten kirjoittaa itse. Hienoa että olen mielestäni onnistunut kuvauksessa. Tykkään itsekin tuosta lainaamastasi lauseesta, juuri siitä yksityiskohdasta. Kiitos ihan hirveästi ja hyvää joulua!

Jahma, kiitos! Niinhän se on, S/R = ♥.

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #4 : 09.03.2012 14:30:08 »
Oih, ihana! Tää on ensimmäisä lukemiani jouluficcejä, joissa ei koko ajan hössötetä/angstata/valiteta/riemuita siitä joulusta, ja siinä on tän raapaleen aitouden ja luonnollisuuden avain. :)

Sirius/Remus on (toisin kuin aikaisemmin (=joskus vuosi sitten) olin mieltä) loistava pari, yksi omista suosikeistani tällä hetkellä, ja se on omasta mielestän aika uskottava jopa jos on erittäin anon-riippuvainen. Koska onhan tää nyt melkeen canonia, ainakin jos ajattelee kolmosleffaa... ::) Ja Remus kun on vähän tollanen angst niin siinä pitää olla Sirius piristämässä sitä aina.

Mistä päästäänkin siihen että tää oli erilainen kuin muta Remus-ficit mitä mä oon lukenut (en osaa oikein määritellä onko tää enemmän Sirius-ficci vai Remus-ficci, mtta ihan sama) nimittäin siltä osin, että Remus ei angstaa tässä hetkeäkään. Wou. Päin vastoin Remus on kirjaimellisesti onnellinen, mikä on mun mielestä tosi ihanaa luettavaa, koska se pikkuinen hukkapoika ansaitsee onnellisuutta ja rakkautta, vaikkei se ite sitä uskoiskaan. <3

JUUh, eli tykkäsin tästä. :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

Swizzy

• queen
  • have some pride
« Vastaus #5 : 09.03.2012 16:04:01 »
Salla, kiitos! Mä en oikein tulkitse joulua mitenkään hössötyksen/angstaamisen/valittamisen/riemuitsemisen (paitsi ehkä ton vikan) juhlaksi, enemmänkin onnellisuuden. Sen takia ei noita. Juu, kolmosleffa on hyvinkin Sirius/Remus jopa canonisteille. (ja mikäköhän sana toikin on ;D) Tää oli Remus-ficci, Sirius-ficci, mut ennen kaikkea Sirius/Remus -ficci, joten ei tarviikaan osata määritellä. Kiitos!

Herkkuoone

• Vieras
« Vastaus #6 : 24.03.2013 11:05:42 »
Oi! ♥

Päätin piristää itseäni näin sunnuntaiaamun ratoksi lukemalla suloista Sirius/Remusta (ja samalla toki koitan kiriä taas vaihteeksi kiinni kommentti365-haastetta, kröhöm) ja voin sanoa, että tämä sopi molempiin tarkoituksiin loistavasti.

Laudoitetun ikkunan raosta harhailee lumihiutale sisään, laskeutuu ja sulaa suden kuonolle.
Tälle kohdalle melkein kuolin. Oi luoja. Tässä on tosi ihana ajatus, sellainen pieni asia, jonka kuvailu ficleteissä/raapaleissa joskus unohtuu. Tämän kohdan luettuani saatoin nähdä sieluni silmin tämän tapahtuvan. Niin pieni hetki. Melkein haavoittuvainen. Kaunis. Vau. Tämän kohdan lisäksi myös "susipoika" on tosi ihanasti sanottu. :>

Vaikka aihe, täysikuuyö, ei ole ainakaan Remuksen kannalta ajateltuna kauhean kiva asia, tässä ei silti ole tippaakaan surullisuutta tai murhetta. No okei, voihan tuon ekan kappaleen tulkita surulliseksi, kun kerrotaan, että Remus on yksin, mutta sekin tilanne kääntyy, ennen kuin asiaa ehditään suuremmin murehtia! Koska eksyin tänne haun avulla, en yhtään kiinnittänyt huomiota osastovalintaan, enkä sen puoleen lukenut alkutietojakaan kauhean tarkasti, luulin otsikosta, että tämä kertoo Remuksen surullisesta, yksinäisestä joulusta. Ihana yllätys, kun niin ei sitten ollutkaan, vaan Remus sai Siriuksensa ja Sirius Remuksensa. Tekstin onnellinen, suloisen fluffyinen ja rakkauden täyteinen tunnelma saa kyllä hymyilemään.

Sirius ja Remus vaikuttavat tässä täydellisesti omilta itsiltään ja tästä syystä tekstin tapahtumat tuntuvat hyvin aidoilta ja luonnollista. Sehän on hyvin mahdollista, että jotain tämän suuntaista on voinut tapahtua. Kuutamojoulu. Kaksikon yhteinen joulu. Aww.

Ja toinen vastaa suudelmaan. Joulusta ammennetulla rakkaudella, joka vain vahvistuu.
Tämä lopetuksesi on toinen lempikohdistani. Se on niin suloinen, niin suloinen, etten voinut olla hymyilemättä tuolle "joulusta ammennetulle rakkaudelle." Koska niinhän se on. Joulu on onnellisuuden ja rakkauden aikaa. Tosi ihana ajatus ihanasti toteutettuna. :>

Kiitos! : )
~ Herkku.

Swizzy

• queen
  • have some pride
« Vastaus #7 : 24.03.2013 17:52:22 »
Herkkuoone, d'aww, kiitos tosi paljon suloisesta kommentista ja positiivisesta palautteesta! ♥