Midnight, kiitos paljon! :)
onski, kiitos! Älä turhaan yliviivaa sitä että on tätä saanut odottaa, koska se pitää täysin paikkansa. Ja niin on kyllä tätäkin osaa, syyt tuossa alempana... Eikä Matiksen synttäreitä tietenkään ole unohdettu, tässä luvussa lisää.
sateenkaarinalle, kiitos kommentistasi! :)
Maww, kiitos! Saa nähdä siitä Lily/Jamesista sitten, tuntuu että mun kaikki söpöilykyvyt tän ficit osalta olis hautautunut. (mut ei huolta, haen lapion ja kaivan ne takasin) Lisa/Matista epäilemättä luvassa aikanaan, kunhan odotat kärsivällisesti.
Salla, kiitos! En kyllä tienny, että mun tekstini voi saada sokerihumalaan. :D Ei olis mikään ihme vaikka sekottaisin kymmenen ficciä keskenään, mutta onneksi on James. Mäkin olisin epäilemättä sinne makuusaliin mennyt. Ei mun synttäreitä kukaan IRL muistanutkaan (vanhempia ei lasketa), paitsi bestikseni.
Lila, kiitos kovasti! :)
MiNi, kiitos! Muistutit mua juuri Matiksesta ja sen nimistä, ja huomasin juuri ettei häntä ole tässä luvussa ollenkaan. No, ei anneta sen häiritä. *viheltelee viattomasti ja katselee taivaalle* Kiitos taas nimiehdotuksista!
puhpallura, kiitoksia! :)
twisted-myy, kiitos kommentistasi! :)
Ledi, kiitos! Sun kommenttis ei ole koskaan tylsiä. James antoi siksi anteeksi Lilylle noin vain, koska ei uskaltanut ottaa riskiä miten Lily suhtautuisi jos ei antaisikaan, ja James oli kuitenkin tavoitellut Lilyä sen verran kauan, ettei halunnut päästää irti. Ja kyllä mulle saa nipottaa.
Tonks, kiitos kommentistasi! :)
Anturajalka93, kiitos! Joo, juuri siitä lähtien. Ja eihän Remuskaan nyt täydellisen tylsä nipottaja-tosikko voi olla, kyseessä on sentää kelmi.
Kiitos kommenteista! Ja epäilen, ettei kellekään ole yllätys että jatkon kanssa on kestänyt. Tällä kertaa ei kuitenkaan ihan syyttä. Ensimmäiseksi syytöslistalleni laitan kokeet, joita oli oikein mukava rupeama viikko/pari sitten. Myöskin olen ilokseni saanut totutella omaan koneeseen. Ja kaiken tämän lisäksi sain myöskin koiran hoidettavaksi (mikä oli kivaa, mutta vei aikaa kirjoitukselta), tosin se ei ollut kuin muutaman päivän.
Ja kaiken tämän ylimääräisen häslingin ja inspiraation puutteen takia laitan tämän tauolle. Todennäköisesti inspis palaa mun tuurillani heti kun saan tämän viestin lähetettyä ja virallistutta tauon. Seuraava koerupeama on taas edessä, mutta eiköhän kesällä ole runsaasti aikaa keräillä inspistä ja kirjoitella. Luultavasti jatkoa tulee samalla aikavälillä kuin muutama edellinenkin osa, mutta tämä on tuntunut niin pakkopullalta viime aikoina että päätin pistää tauolle. Kiitos ja anteeksi.
OSA 20
7.6.
Ei sitten rakas Sarvihaarakaan yrittänyt meitä herättää (jonka takia myös olemme hereillä tähän aikaan aamusta). Remyy kultaseni, mahdoimme näyttää tavattoman söpöiltä. Ansaitset pusun siitä hyvästä. (vaikka ainahan näytämme söpöiltä, koska minä olen sitä luontaisesti, ja sinäkin olet todella ihana) Mitä sinä oikein kuvittelet, Lily? Tietysti minulla on nälkä sen kermavaahtokulhollisen jälkeen!
Sarvihaara, minun sängyssäni.
Joo niin siis Dumbbiksen viesti… Jaa, me kun ei huomattu mitään kotitonttua missään. Mutta pahoitteluni. Nyt lähtee kyllä uusi spekulaatio ilmaan rehtorimme seksuaalisesta suuntautumisesta! Vaikka eihän tuo automaattisesti homoutta tarkoita, mutta minusta Dumbbis on aina vaikuttanut hieman sellaiselta. Mutta ohhoh mikä otus! Ihan todellako Tylypahkan metsissä vaeltelee tuollaisia? Kai sitten kun itse sen sukulaisiin törmäsin. En kyllä kovin pian mene metsään uudestaan. Hyi! No mutta, eihän tässä kai sitten muuta oleellista ollutkaan. Aamiaiselle!
AnturajalkaMinä kyllä todellakin ihmettelen, miten tuollainen otus on mahdollinen, mutta vielä enemmän, että mitä se tekee kielletyssä metsässä?
KuutamoNo niin, nyt te taas kuhertelette siinä! Pakko muiden nähden söpöstellä tuolla tavalla! No, en minä teille ole vihainen, ei vain innostaisi katsella (toisin kuin tuota tyttölaumaa takananne). Aamiaiselle, todellakin! Niin, ja myöhemmin tänään, vaikka illalla, voitaisiin tarkistaa että kaikki on kunnossa Matiksen synttäreitä varten. Siihenhän on enää pari päivää.
SarvihaaraTuntien jälkeen:
Okei. Lily, miten on kauppa käynyt? Milloin aiotaan hommata tarjoilut?
Sarvihaara
Minusta ilmeisesti tehtiin jonkin sortin myyntivastaava. Joka tapauksessa, lähes kaikki on mennyt ja rahaa on rutkasti. Voidaan vaikka pyytää keittiöstä kaikenmoista ruokaa tai herkkuja huomenna. Onko kaikki sitten täysin valmista nyt? Miten se on mahdollista? Te olette kelmejä, ikuisia myöhästelijöitä!
Lily
Minulla ei ole lahjaa.
Lisa
No, se ongelma on helppo ratkaista. Mitä saisi olla?
Anturajalka
Minä en tiedä. Haluaisin antaa jotain erityistä. Onko kellään yhteistä kuvaa minusta ja Peteristä?
Lisa
Mitä sinä sillä?
Anturajalka
Jos kysytään siltä kuudesluokkalaiselta puuskupuhilta, joka aina kuljeskelee usein kameran kanssa. Sinä varmaan tunnetkin hänet, Lisa, kun hän on samalla vuosikurssilla kanssasi?
Kuutamo
Sirius, ajattelin laittaa sen korttiin. Remus, kyllä tunnen, hän on Oscar Hammerlake. Todellako uskot, että hän olisi saanut kuvan meistäkin, me liikuimme harvemmin ulkona yhdessä?
Lisa
Uskon, sillä muistan hänen olleen lähistöllä silloin kun me viime kuun lopulla pidimme piknikin järven rannalla.
Kuutamo
Ai, hienoa, menenkin heti etsimään häntä.
Lisa
Matiksen vanhemmatkin epäilemättä muistavat poikaansa ylihuomenna. Heidän lahjansa on todennäköisesti kultakello, ja ei anneta sen sekaantua juhliimme. Selvä, kuka haluaa olla ruokavastaava? Eli hakea tarjoilut huomenna keittiöstä.
Sarvihaara
Minäminäminä! Kyllä, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi siihen hommaan.
Anturajalka
Pitäisikö huolestua? Älä sitten syö kaikkea matkalla tai pyydä mitään ihmeellisyyksiä. Tähän on nyt kyllä koira haudattuna…
Kuutamo
Ei minulla mitään koiraa haudattuna ole, kyllä se täällä ihan iloisena juoksentelee ympäriinsä maan päällä.
Anturajalka
Huiui, matami Prilli lähestyy! Ehkä se kirjasto ei ollutkaan niin hyvä paikka-ajatus! Vauhtia, viimeinen ottaa kirjan!
SarvihaaraJames pomppaa lennossa ylös tuoliltaan ja tyrkkää kirjan Lilyn eteen, niin kuin tämän pitäisi kertoa äänettömästi kaikille että matami Prilli on tulossa ja että pitää lähteä. Lily taas sysää kirjan Siriukselle, joka poistuessaan työntää sen Remukselle. Kuitenkin on jo myöhäistä, ja Remuksen kasvot kohtaavat häntä mulkoilevan kirjastonhoitajan.
”Poika, mitä sinä täällä?”
”Lueskelen vain…” Remus yritti näyttää mahdollisimman viattomalta Prillin tiukan katseen alla.
”Onko tuo kirjaston kirja?!” Prilli kiljaisi kauhuissaan nähdessään Remuksen kädessä olevan Kelmien päiväkirjan, jonka reunat repsottivat ja välistä roikkui irtonaisia sivuja.
”Ei”, Remus vastasi nopeasti.
”Hyvä, ja pidäkin huoli ettet ilmesty tuon kanssa tänne enää koskaan näyttämään huonoa esimerkkiä muille oppilaille ja kirjoille!” Prilli hätisti Remuksen pois kirjastosta, samalla kun poika yritti olla nauramatta sille, että matamin mielestä hänen kirjansa olisi voinut näyttää huonoa esimerkkiä muille kirjoille.
Sori, Remyy-rakas, ei ollut tarkoitus jättää sinua pulaan. Vaikkei Prilli kyllä juuri mitään voi tehdä, häneltä saa korkeintaan ikuisen porttikiellon kirjastoon. Muistaakseni taisin saadakin joskus sellaisen tuotuani hilloleipiä ja kermakaljaa kirjastoon, kun yritin lukea kokeisiin jonain vuonna, mutten jaksanut ja hain eväitä, ja silloin epäonnisesti pudotin leipäni väärinpäin kirjan sivuille, enkä ehtinyt tehdä mitään, koska Prilli kuuli epämääräisen plätsähdyksen ja oli salamana luonani. Muistatteko?
Anturajalka
Todellakin! Se oli hauskaa. Sitten minä lainasin kaikki sinun kirjasi, joita tarvitsit, ja sitten pari vuotta sen jälkeen menit sinne ulkonäkö hieman loitsuin muunneltuna, ja Prilli ei epäillyt sinua hetkeäkään, ja nyt hän on kai jo tainnut unohtaa koko asian.
Sarvihaara
En tajunnutkaan ennen ajatella: Mitä minä puen sinne?
Lily
Emme ole mekään juuri pukeutumista miettineet, mutta jotain rentoa biletystyylistä, mutta kuitenkin asiallista ja juhlavaa.
Kuutamo
Selvä. Eli onko ok, jos laitan esimerkiksi mustat farkut, valkoisen topin jossa on kimalletta, joitain koruja ja meikkaan kevyesti?
Lily
Kuulostaa hyvältä, mutta en minä ole oikea ihminen sitä sanomaan. Minusta sinä näytät aina hyvältä, Lilyseni. Mutta jos välttämättä haluat virallisen mielipiteen, kysy vaikka Lisalta, joka on tyttö ja siten ymmärtää paremmin.
Sarvihaara
Minä ainakin ajattelin tulla sinne tiukoissa mustissa nahkahousuissa paidattomana.
Anturajalka
Etkä muuten tule, koska huomioi Kuutamon ”asiallista” ja toisekseen sinne tulisi kauhea kuolalammikko kun tytöt ja Kuutamo kuolaisivat sinua.
Sarvihaara
Hyvä on, laitan paidan, valkoisen kauluspaidan ylimmät napit auki…
Anturajalka
Ja sekö sitten ei aiheuttaisi kuolausta? Mistä sinä edes olet saanut nahkahousut?
Sarvihaara
En voi kertoa, se on ammattisalaisuus.
Anturajalka
Ammatti?
Sarvihaara
Seksikkään naisten- (koska minulla oli ne jo naiskaudellani) /Remuksenmiehen ammatti.
Anturajalka