Kirjoittaja Aihe: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-11]  (Luettu 2422 kertaa)

Renttu

  • Hooked
  • ***
  • Viestejä: 463
  • ©Haava
Nimi: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet
Kirjoittaja: rentunlupiini
Tyylilaji: drama, angst, oneshot
Ikäraja: K11
Paritus: Lily/James, Sirius/James
Vastuunvapaus: En omista hahmoja, maailmaa tai mitään jonka tunnistatte Rowlingille kuuluvaksi.
A/N: Lyön neljä haastetta reilulla 1500 sanalla, eli FF100 sana 83. Ja, Perspektiiviä paritukseen - canon, Kerää kaikki hahmot - Lily Evans ja Albumihaaste - Adelen Rumour Has It. Huh. Laittakaapa kommenttia, teette kirjoittajaparan iloiseksi. :)


Mitä pikkulinnut eivät kertoneet


Sirius kertoi Jamesille ja James mainitsi minulle sivulauseessa, puolivahingossa ja pahoillaan – sillä tavalla minä kuulin siitä naisesta. Hänen nimensä oli Camille Jones ja hänellä oli tummat hiukset ja tummat silmät, ja koko sen ajan, en ymmärrä itsekään, kun suostuin tapailemaan Jamesia, tämä Camille pyöri kaikkialla minne me menimmekin. Äkäisenä, halveksuvana, juuri niin kauniina, kuin millaiseksi kateus ja mustasukkaisuus voivat ihmisen maalata, sellaisena minä tunsin hänen hengittävän niskaani.

Se tyttö kuulemma napsi Tylypahkan suosituimpia miehiä – ja miksei naisiakin – kuin Punahilkka kukkia kedolta, voi niin viaton ensiksi, mutta odotapa mitä hilkan alta paljastuu.

No, hilkan alta paljastuu vain lisää tukkaa, mutta viitta onkin sitten toinen juttu. Joka tapauksessa, James oli hyvännäköinen, se oli vain fakta, puhumattakaan siitä kuinka kattava maine hänellä oli. Totta kai hänen peräänsä kuolattiin, ja sen minä vielä kestin. Jones oli kuitenkin vain yksi niistä monista, sellainen, joka ei koskaan tullut katkeran katseen luomiseen vaadittavaa etäisyyttä lähemmäs.

James näytti minulle salakäytävät linnasta ulos, ja se ehkä teki kipeää kiltin tytön imagolleni, mutta oikeastaan se oli aika kutkuttavaa. Ja se oli yksi niistä monista retkistä, viheliäisen harmaantuva loppusyksyn ilta, kun puolestaan Jonesin ystävä Meredith Cane tuli vastaan.

Hän katsoi Jamesia silmiin, liian pitkään, ja minua vain vilkaisi päästä varpaisiin. Hän oli vuotta nuorempi korpinkynsi, ja mitä hemmettiä hänellä oli tekemistä Jamesin silmien kanssa, en halua tietää. Ohitettuamme hänet, näin hänen vielä lähettävän lentosuukon Jamesin perään.

Narttu. Jones oli sentään pitäneet ihailunsa ja kateutensa omana tietonaan.

Sirius tiesi kuiskuttaa Jamesin korvaan seuraavana päivänä aamiaisella, että Cane oli juuri eronnut poikaystävästään. Ja kun minä vaivauduin kiinnittämään tarkempaa huomiota ympäristööni, huomasin, kuinka moni oikeastaan kuikuili sen blondin haaskalinnun suuntaan.

Ihminen on rakennustyömaa kun hänet jätetään, aikaa vievä ja vaikea, mielellään kaukaa kierrettävä. Ei pätenyt siihen muijaan.

Minä istuin Jamesin vieressä ja katselin sivusta kun Sirius jäi paikalleen valmiina kuiskailemaan lisää, toinen käsi penkillä Jamesin jalan vieressä. Molempien poikien katseet olivat liimautuneet siihen seiskaluokkalaiseen puuskupuhin poikaan, joka oli uskaltanut siirtyä omasta pöydästään Canen viereen. Pitäähän rakennustyömaalla niitä raksatyöntekijöitäkin olla.

Olisin voinut repiä Jamesin silmät irti hänen päästään, kun katselin sitä harmistunutta ilmettä, jolla hän mittaili puuskupuhin ja Canen välistä alati kapoisemmaksi muuttuvaa etäisyyttä, vaikka kyllä siinä Canenkin silmät olivat vaarassa. Hän kun sattui juuri sillä hetkellä kaatamaan kurpitsamehunsa sen puuskupuhin syliin, voi anteeksi anteeksi kuului meidän pöytäämme saakka, ja silti hän ehti luoda pitkän ja merkityksellisen katseen Jamesiin.

Sirius osoittautui kerrankin hyödylliseksi huitaistessaan haarukkansa lattialle kyynärpäällään ja melkein Jamesinkin siinä sivussa. Lumous murtui, ja hetken James näytti hämilliseltä.

”Mikä siinä naisessa niin paljon kiinnostaa?” tuhahdin ja James virnisti minulle älä viitsi Lils, me olemme käyneet tämän läpi ennenkin, sinä olet aina ollut minun ainoani, ja Sirius vain kohautti olkiaan. 

Ja seuraavana päivänä se valokuva rohkelikkotornin ilmoitustaululla.

Heräsin siihen kaikuun, jonka vain julmettu naurunrähäkkä oleskeluhuoneessa voi saada aikaan. Yleensä niin käy silloin, kun seiskaluokkalaiset ovat löytäneet jostakin tuliviskiä, mutta kello oli seitsemän aamulla ja nauru kuulosti selväpäiseltä. Marssin yöpaidassani katsomaan mitä hemmettiä oli tekeillä, kun kerran räkätys ei ottanut loppuakseen, päinvastoin lisääntyi lisääntymistään. Ja alakerrassa näin Jamesin. Alushousuissaan ja vartalo huulipunanjäljillä kuorrutettuna.

Toki se tosiaan oli valokuva, ei oikea James, mutta silti minusta tuntui, kuin joku olisi kaatanut jäävettä vatsaani.

James oli päättänyt kuolla makuusaliinsa sinä aamuna, sen minä tiesin saman tien. Sirius jumitti synkeänä oleskeluhuoneen sohvalla seinää tuijottaen, kuitenkin vilkuillen kuvaa aina kun tarpeeksi iso naurunpurskahdus kantautui hänen korviinsa. Peter hihitti, ja Remus puri huultaan hillitäkseen omaa naureskeluaan. Kuulin, että hän oli viimeisimpänä yrittänyt repiä Jamesia sängystään, laihoin tuloksin. Poika oli kuulemma takertunut sänkynsä pylväisiin ja karjunut.

Voi Merlinin nimeen, eikö tästä maailmasta löydy enää miehiä.   

”James, älä ole naurettava”, minä ärähdin paiskattuani poikien makuusalin oven auki (Remus ja Peter uteliaina selkäni takana). ”Se on vain valokuva.”

”Niinpä niin, vain valokuva. Se on myös minun elämäni loppu, minä en enää ikinä voi astua tästä huoneesta ulos-”

”Sinä voit ja sinä astut.”

James kohotti päänsä peiton alta, missä oli piileskellyt kuin pikkupoika ikään. Näin kirkkaanpunaisia huulipunatahroja vieläkin hänen kaulallaan, kai se noita oli loitsinut nekin kiinnittymään häneen ihoonsa kuin takiaiset liian pitkään villahuiviin.

”Minä se tässä naurunalainen olen, sinä annat toisten naisten käydä kimppuusi tuolla tavalla-”

”Luuletko, että tämä oli minun päätökseni? ’Annanpas tästä maalata itseni huulipunalla, jotta koko koulu voi nauraa minulle-’”

”No et sinä paljoa pannut vastaankaan. Tiedetään, että Cane on nainen ja naisia ei saa lyödä, mutta ettei edes noitua siksi aikaa, että sinä pääset pakoon?”

”Mieti mikä meteli siitä olisi tullut, James Potter – pelkuri ja rotta?”

”Hei!” Peter älähti, mutta kukaan ei kiinnittänyt häneen huomiota.

”No onko sinusta parempi saada itsestäsi kuva ilmoitustaululle?”

Remus yskähti takanani. ”Sarvihaara, minusta Lily puhuu asiaa.”

Remuksen äänen kuuleminen tuntui palauttavan Jamesin takaisin tilanteeseen.

”Minä en lähde tämän peiton alta.”, hän ilmoitti, ja takertui vällyihinsä. ”En, en, en. Sortukoot tämä torni minun niskaani.”

Remus puuskahti ja valui seinää pitkin lattialle istumaan. ”Hän on mahdoton.”

”Sarvihaara?”

Siriuksen ääni sai huoneessa olijat käännähtämään hämmästyneinä. Hän nojaili väsähtäneen näköisenä ovenkarmiin antaen vaikutelman, kuin hän olisi kuunnellut keskustelua jo pidempäänkin.

”Ei auta, me olemme jo yrittäneet”, Peter ilmoitti. Huomasin kuitenkin särön Jamesin päättäväisyydessä, jonka Siriuksen läsnäolo siihen niin helposti näytti aiheuttavan.

”Nouse ylös sieltä, oman ylpeytesi takia. Sinä olet kelmi, et sinä voi antaa yhden ämmän latistaa sinua tällä tavalla. Anteeksi, Lily”, Sirius lisäsi nopeasti, ja naurahti katsellessaan peittoon piiloutunutta poikaa. ”Et sinä ole noin säälittävä.”

Näin Peterin muodostavan suullaan sanan ”auts”, kun James ponkaisi ylös sängystä, vartalo huulipunassa ja vieläpä samat alushousut jalassaan. Hän näytti vihaiselta, muttei kyllin – hänen ulkomuotonsa söi tunteelta huomattavan määrän uskottavuutta.

”Auta minua näiden kanssa”, James murahti Siriukselle yrittäen hinkata jälkiä iholtaan. Yhtä tyhjän kanssa.

”Minulta varmasti löytyy jotain-”

”Ei Lily.” James näytti tuskastuneelta. ”Minä en- minä hoidan tämän, menkää te.”

Auoin suutani, mutta järkevää tavua ei tullut ulos. Remus tarttui käteeni ja veti minut perässään – ehkä parempi niin. Sanat muodostuivat mielessäni, mutta juuri kun olin sanomassa ajatukseni ääneen, turhautuneisuus nielaisi ne ja minusta todella tuntui, että tällaisena hetkenä ymmärsin ihmisiä, joilla oli vihanhallintaongelmia.

Sirius, auta minua pesemään minun puolialaston vartaloni. 

Merlin auta.


Minä aloin kiinnittää siihen huomiota. James sanoi jälkeenpäin, ettei vain halunnut antaa minun nähdä itseään sellaisena. Ilmeisesti Siriukselle tämän kunnian saattoi suoda. He nojailivat toisiinsa. He kuiskuttelivat kuin pikkutytöt. Kevyitä, lähes huomaamattomia hipaisuja, joiden olemassaolon minä varmistin Remukselta. Parka puhui sivu suunsa.

”Aina ne ovat olleet sellaisia.”

Aina?

Aina ne ovat kosketelleet, aina ne ovat olleet veljeksiä, mutteivät kuitenkaan. Aina läheisiä. Siriukseen James saattoi aina luottaa, ei Lilyyn. Lily oli liikaa kuviossa. Ja minä istuin tuntikaupalla linnan portailla tuijottaen tyhjää, nielin kiukkua ja vääntelin sormiani. Sää alkoi kääntyä kylmäksi, väitin ohikulkijoille tarvitsevani vain raitista ilmaa kaikkien niiden kirjoissa vietettyjen tuntien jälkeen. Monikaan ei pysähtynyt edes luomaan minuun kysyvää katsetta.

Ja mitäpä sitä katsomaankaan, rakennustyömaat kannatti aina kiertää kaukaa.


He tappelivat. Koko oleskeluhuone kaikui niistä huudoista, onneksi osa oppilaista oli jo kadonnut nukkumaan, mutta vielä jäljelle jääneet eivät vaivautuneet edes teeskentelemään välinpitämättömyyttä. Se oli jotakin todella turhaa, Sirius oli hukannut jonkin paperin palan tai kartan tai jotakin sellaista, ja James vain hermostui hermostumistaan tavaroiden paiskomisen partaalle. Siinä vaiheessa, kun ensimmäinen mustepullo lensi, minä kaivauduin sohvan tyynyjen väliin pää raksuttaen.

Mistä se minua muistutti, mistä se kaikkia muitakin paikallaolijoita muistutti, kun oli pakko paeta toisiin huoneisiin ja sohvien ja tuolien taakse, koettaa muuttua pieneksi ja huomaamattomaksi kuin pieni lapsi jälleen, kun kaksi toisilleen vihaista ihmistä riitelee kuitenkin koko ajan tietäen, että huomenna ollaan sovussa taas, huomenna tätä ei ole ja ylihuomenna me voimme taas rakastaa toisiamme?

Niin.

 Minä en enää nähnyt Camille Jonesia enkä Meredith Canea, vaikka he usein kävelivät minua vastaan vahingoniloisesti hymyillen, varmaankin luullen, että minä sain tarpeekseni Jamesista sen yhden lapsellisen kepposen takia. Oli samantekevää, nauroiko koko koulu minulle ohi kulkiessaan, en minä huomannut.

Sen näki Siriuksen ja Jamesin silmissä, sen valon, kun tarkemmin katsoi.

Se oli niin ilmiselvää, että niinä hetkinä kun vietin aikaa omien ajatusteni kanssa, voin pahoin tajutessani oman typeryyteni. Se kummallinen tunne, joka oli saanut minun kalpeat kasvoni näyttämään hetkellisesti paremmilta, se, joka oli saanut minut ravaamaan päivästä toiseen (minä tiesin tämän, minä tiesin tämän, miksi minä en tajunnut, että tämä päättyy kuitenkin huonosti) oli annettu toiselle.

Ja minusta tuntui, että se tunne oli annettu hänelle jo kauan aikaa sitten.


Ei pitkiä syvällisiä keskusteluja, ei dramaattisia loppuja, minä en hoitanut asioitani sillä tavalla. Sen sijaan jotain, mitä olin oppinut Petunialta. Välinpitämättömyys.

Siriuksen huulet lähes hipoivat Jamesin korvaa päivällisellä, kun tämä kertoi hänelle jotain elintärkeää, ja molemmat hymyilivät. Minä katsoin muualle.

Koulu päättyi ja me valmistuimme ja juhlimme vapauttamme jästi-Lontoon baareissa, kun näin heidät yhdessä hämyisessä nurkassa suutelemassa, humalassa tietenkin, mutta silti. Oksensin elimistössäni kiehuvan alkoholin naisten vessan lavuaariin.

Ja kaiken aikaa minua kalvoi ajatus, että jos hän todella olisi halunnut Siriuksen, hän ei olisi tässä, hän ei olisi muuttanut yhteen kanssani koulun jälkeen, ei väittänyt rakastavansa minua, ei sanonut puolihuolimattomasti, että meidän poikamme nimeksi tulisi sitten James hänen mukaansa. Eihän?

Ja Jonesin ja Canen kaltaisia naisia tuli ja meni, minä nauroin heidät pihalle meidän suhteestamme, he eivät mitenkään voisi päästä tarpeeksi likelle rikkoakseen meidät. Mutta Sirius oli jo valmiiksi lähellä, Sirius hajotti meitä sisältäpäin ja minä tiesin missä James vietti iltansa ja mitä tehden, ja joskus kun hän sanoi menevänsä taas, kehitin kasvoilleni hyvin harjoitellun hymyn, painoin suukon hänen suupieleensä ja kehotin pitämään hauskaa.

Varmasti hän pitikin.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 12:01:46 kirjoittanut Vanilje »

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 393
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-13]
« Vastaus #1 : 30.10.2011 23:33:58 »
Oijoi! Helkkari, en tiennyt mitä odottaa, mutta täähän on todella hyvä tarina. Luen aika vähän suomenkielistä fanfictionia (no, mitään fanfictionia nykyään) ja todella harvoin tulee vastaan sellaisia tarinoita joista ei nouse esiin mitään mistä tekisi mieli nillittää, mutta tämä nyt on sellainen. Mun mielestä tässä tarinassa toimii kaikki palaset. Kirjoitustyyli on todella hyvä, se tuntuu persoonalliselta ja tuoreelta mutta en osaa sanoa miksi ja se on ehdottomasti positiivinen asia :D Persoonallisuus ei hypi silmille, mutta silti tuntuu että kieli on koko ajan raikasta ja toimii todella hyvin. Teksti on sopivasti yksinkertaista, ei turhaa sanahelinää vaan asiat luontevasti ja välittömästi esitettyinä.

Lily on kertojana mainio, tämä tietysti liittyy tuohon kirjoitustyyliinkin. Jotenkin Lilyn hahmosta tuli heti elävä, ehkä se on se osittain rivien välistäkin näkyvä mustasukkaisuus ja epävarmuus omasta asemasta, joihin on jotenkin hyvin helppo samaistua. Ja oikeasti tuntuu siltä että hahmo puhuu ja kertoo jotenkin hyvin välittömällä tavalla siitä mitä tapahtuu, omien silmien ja oman persoonansa kautta.

Äääh, tykkään tästä ficistä ihan kaikin puolin, en tiedä miten tällaista pitäisi kommentoida :D Tarina kulkee mielestäni tosi hyvin, ficin rakenne on toimiva. Pidän siitä että heti ei mennä asiaan, ja kun itse en juurikaan vilkaissut noita ficin tietoja ennen lukemaan ryhtymistä, mulle selvisikin vasta loppupuolella mistä oikeastaan on kyse ja että James/Sirius-paritus on mukana myös. Tuntuu että ensin tässä puhutaan ylipäänsä mustasukkaisuudesta, toisen tytön vilkuilusta, sitten jostain vähän konkreettisemmasta mutta silti sinällään turhasta, mutta sitten se varsinainen asia tuleekin vähän toiselta suunnalta, ongelma ei olekaan muut tytöt vaan Sirius, ja koko Sirius/James-kuvio tulee tarinan kulkuun mukaan hyvin luontevasti vaikka se periaatteessa on aivan eri asia kuin se mistä aluksi puhuttiin.

Yksittäisistä asioista tai kohdista sen verran, että tuo jätetyn ihmisen vertaaminen rakennustyömaahan kolahti minuun todella napakasti.

Samaistun kyllä tässä Lilyyn hyvin vahvasti, ehkä siksi että Lily on tässä erittäin hyvä kertoja. Mun on vaikea nähdä kaunista rakkaustarinaa Jamesin ja Siriuksen välillä, näen surullisen Lilyn joka on vähän niin kuin saanut sen jonka haluaakin mutta ei sitten kuitenkaan koskaan kokonaan - tavallaan tästä jää ehkä sellainen fiilis, että kaikki on hieman keskeneräistä, kukaan näistä hahmoista ei rakasta ketään kokonaisesti. Surullinen fiilis välittyy kuitenkin ficistä hyvin hienoavaraisesti, millään tunteilla ei tässä mässäillä ja se on todella hienoa, tarina on riittävän vahva itsessäänkin välittämään ne tunteet.

En mä oikein osaa kommentoida mitään järkevää. Tykkäsin myös ficin nimestä, se on mielestäni epätavallisen onnistunut. Kiitos tästä! Olen vaikuttunut.
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 629
Vs: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-13]
« Vastaus #2 : 31.10.2011 17:10:38 »
K-kampanjasta iltapäivää! o7

Mä en periaatteessa pidä kolmoisdraamoista, mutta näiden kolmen kesken se tuntuu olevan välttämättömyys x) Mutta oikeasti syy siihen, miksi tähän ficciin kampanjassa tartuin, oli sen kaunis kerrontatapa, kun sitä pikaisesti vilaisin. Oot ripotellut tekstin lomaan nasevia sanoja, tietynlaista puhekielisyyttä, mutta kuitenkin kaikki pysyy soljuvana ja etenee kauniisti :)

Esimerkiksi täsä yks valtavan ihana vertauskuva: "kuin takiaiset liian pitkään villahuiviin". Ja sitten se "Ihminen on rakennustyömaa kun hänet jätetään, aikaa vievä ja vaikea, mielellään kaukaa kierrettävä." on aivan tajuttoman oivaltava, osuva — kertakaikkisen magee! <3

Ficci on väkevä kuvaus Lilyn matkasta naiivista ihastumisesta selväjärkisyyteen. Petunialta opittuun välinpitämättömyyteen (ihanaa että toit Petunian mukaan ficciin <3). Tarina kiteytti kaiketi sen tavallisimman syyn, miksi suhteeseen jäädään, vaikka tiedetään oikeasti ettei siitä saada sitä mitä halutaan:

Lainaus
Ja kaiken aikaa minua kalvoi ajatus, että jos hän todella olisi halunnut Siriuksen, hän ei olisi tässä, hän ei olisi muuttanut yhteen kanssani koulun jälkeen, ei väittänyt rakastavansa minua, ei sanonut puolihuolimattomasti, että meidän poikamme nimeksi tulisi sitten James hänen mukaansa. Eihän?

Jännä. Sait mut tuntemaan sympatiaa Lilyä kohtaan, vaikka taidan olla pikkuhiljaa muuttumassa J/S-shippariksi. Mutta toki, kun Lily pääsee iholle näin henkilökohtaisesti tulkittuna, pakkohan häneen on rakastua. Eikä mun J/S-fanonissa ole Harrya laisinkaan tai korkeintaan Severuksen myötävaikutuksella ;)


Kiitos tästä, täytyy lukea sulta lisää ficcejä \o/
-Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 573
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-13]
« Vastaus #3 : 31.10.2011 18:32:25 »
Aah, L/J/S, ja vielä sellainen, että jopa kerrankin onnistuin säälimään Lilya. Täydellistä. Tällaista materiaalia on aivan liian vähän finissä, ja no, koko parituskin tuntuu olevan suhteellisen rarea kamaa. Tässä sitä kuitenkin ollaan. Ja varoitan nyt jo, että asiallisuus ja rakentavuus ja muu shaiba saattaa jäädä hieman puolitiehen tämän lukukokemuksen jälkeen (:

Pidin siitä millaiseksi oli luonut Lilyn. Hän ei ollut turhan perfektionisti, millaiseksi hänet yleensä kyllä kuvittelen, mutta kuitenkin sinnepäin. Koen hänet itse hieman heikkoitsetuntoisena, joten tosiaan nämä biatchien katselut tuntuivat kovin uskottavilta. Silti sait häneen uutta särmää, jota en ikinä ole hahmossa nähnyt, mutta joka tulevaisuudessa tulee varmasti olemaan siellä. Ei herran Jumala miten oikeasti muutitkaan käsitystäni Lilysta. Sekin mainittakoon, että Petunia Dursley vedetään aivan liian harvoin mukaan edes lauseellakaan, mutta oli hienoa, että siä otit hänet muistuttamaan, että Lilylla tosiaan on sisko.

Ja mitä tulee Jamesiin ja Siriukseen - ah täydellisyyttä. Juuri tällaiseksi luonnolliseksi paritukseksi heidät olen kuvitellut, jotka tekevät mitä tekevät, eivätkä sen kummempia välitä siitä mitä se on. Koska se on heidän tapansa elää, eikä siinä ole mitään väärää. Pidin aivan hemmetisti siitä, miten spontaanisti kädet olivat jalan vierellä ja istuttiin lähekkäin. Juuri näin! Niin, että kaverukset ja veljeksetkin sen voisivat tehdä, mutta he vain ovat läheisempiä. Miellän tähän paritukseen juuri sanan spontaani. Se tuntuu kuvailevimmalta.

Tähän väliin pieni ihkutus siitä, miten Remus oli hemmetti sentään todella IC-ihanuus!

Siun teksti ei töksähdellyt mitenkään huomiota herättävästi, ehkä pari kohtaa, mutta niitä on kaikilla (esim tuo Vanillan heittämä kohta osui miullakin silmään.) Se rakennustyömaa ei ehkä ollut mikään hienoin lauserakennus tuonne muutenkaan, tai ei sellainen, josta itse erityisemmin olisin välittänyt. Siä loit kuitenkin pieniä asioita, jotka korostivat tekstiä ja tekivät siitä niin tavattoman helppoa ja ihanaa. Se, miten sait Lilyn "äänensävyn" muuttumaan tekstin aikana oli aivan mieletöntä.

Lainaus
”Minä en lähde tämän peiton alta.”, hän ilmoitti, ja takertui vällyihinsä. ”En, en, en. Sortukoot tämä torni minun niskaani.”

Ja toki muutkin kuin Remus olivat IC. James oli omalla tavallaan hellyyttävä, ja naurahdin parissakin otteessa kuvailuasi. Otettakoon esimerkiksi tuo quote. Siä sait sitä poikamaista viattomuutta, mikä tuppaa unohtumaan niin monelta kirjoittajalta. Sitä ollaan niin totuttu kelmeihin aikuisina, että ei tehdä hahmoista oikean ikäisiä. Eli fantastico ja toimii! Lily huomaamassa ensimmäisen kerran sen, millainen Jamesin ja Siriuksen ystävyyssuhde onkaan - ah!

Lainaus
katselin sivusta kun Sirius jäi paikalleen valmiina kuiskailemaan lisää, toinen käsi penkillä Jamesin jalan vieressä.

Lainaus
He nojailivat toisiinsa. He kuiskuttelivat kuin pikkutytöt. Kevyitä, lähes huomaamattomia hipaisuja

Ah pidin pidin pidin! Tässä ilmenee juuri se pieni spontaanisuus, ne pienet eleet ja liikkeet joita hyvässä J/S:sässä kuuluu olla! Jos mennään korkeamman ratingin puoleen, niin niissäkin pitää olla se keveys, sillä muuten tämä ei toimi (paitsi sitten tietty angstin multihuipentuma, kun poistutaan Tylypahkan ikävuosilta.) Nuoruuden kokeiluja. Täydellistä renttusein.

Pitiköhän miun vielä sanoa jotain? No jos tulee jotain, niin enköhän miä siulle sen saa ilmoitettua. Kiitos todella paljon tästä kunnon palasesta! ♥

- Zachy
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-13]
« Vastaus #4 : 02.11.2011 17:52:43 »
Ai että mikä ihanuus!

Ja joo, minäkin ehkä säälin Lilyä aika paljon, mutta enemmänkin hihkuin täällä ihanan J/S:n osalta! Alussa pelkäsin jo lukeneeni parituksen väärin, mutta sieltä se sitten tuli oikein ihanana kosketuksina ja baarihuurusuudelmina! En saa varmaan mitään hehkeää kommenttia aikaan, mutta yritän jotain, koska tämä oli vain niin superhyvä!

Voisin ekaksi kompata Vanillaa Siriuksesta: ihastuin juurikin tuohon hiljaiseen läsnäoloon ja siihen, miten erilaiseksi hänet kuvasit kuin yleensä. Toisaalta hän oli kuitenkin oikein IC, ja olit saanut hänet oikein karismaattiseksi. Myös muut hahmot olivat IC:tä; Remus tietenkin omana tietävänä itsenään, ja James aika hulivilinä. Lilystä olit tehnyt mukavan; hyvin inhimillisen ja haavoittuvan, mutta myös vahvan. Pidin tosi paljon hänen olemuksestaan, ajatuksistaan ja suhtautumisestaan kaikkeen. Erityisesti muihin tyttöihin, ja siihen, miten ne olivat ohimeneviä, eivätkä niinkään uhkia. Ja sitten puolestaan tuo hyväksyntä Siriuksen ja Jamesin suhteelle oli tosi kiinnostava juttu, joka kyllä kolahti! En tiedä miksi, mutta jotenkin on tosi luonteva ajatus, miten Lily katsoi sormiensa lävitse heidän suhteensa; suukotti vain miestään ja kehotti pitämään hauskaa. Se varmasti sattui.

Kirjoitat tosi hyvin ja tässä oli musta sellainen kivan persoonallinen vivahde. Tykkäsin sellaisesta… no en tiedä voiko sitä sanoa humoristiseksi sävyksi, mutta tässä oli sellainen hienoinen sävy, jota en osaa oikein kuvata. Sellainen paikoittain ivallinen, toteava; juurikin kaikki nuo ” Sirius kertoi Jamesille ja James mainitsi minulle sivulauseessa, puolivahingossa ja pahoillaan”, ” Sirius osoittautui kerrankin hyödylliseksi huitaistessaan haarukkansa lattialle”, ” Merlin auta.” – pieniä yksityiskohtia, jotka pääasiassa ovat Lilyn ajatuksia ja toimivat minusta tosi kivasti! (anteeksi, olen vähän sekava).

Tuolla oli myös tositositosi monia kohtia, joita haluaisin lainata, koska tykkäsin paljon sanavalinnoistasi ja muutamat lauserakenteet olivat hyvin herkullisia! Kokonaisuudessaan tämä oli tosi tasokas ficci, ja kaikin puolin iskevä, ja omalla tavallaan tässä oli tosi raikas asetelma. Ja täytyy vielä erikseen sanoa tykästyneeni, kun Jamesilla ja Siriuksella oli omalla tavallaan onnellinen loppu! <3 Lainaan vielä muutaman ihan lempparini, kun en muutakaan sanaa suustani enää saa;
Lainaus
Kevyitä, lähes huomaamattomia hipaisuja, joiden olemassaolon minä varmistin Remukselta. Parka puhui sivu suunsa.

”Aina ne ovat olleet sellaisia.”

Aina?
Sen lisäksi, että kaksi viimeisintä lausetta sulattivat sydämeni aivan täydellisesti, koska J/S on vaan niin rakkaus!, niin minusta olit taas ihanasti muotoillut tuon ”parka puhui sivu suunsa”. Ihana!!

Lainaus
Mutta Sirius oli jo valmiiksi lähellä, Sirius hajotti meitä sisältäpäin ja minä tiesin missä James vietti iltansa ja mitä tehden, ja joskus kun hän sanoi menevänsä taas, kehitin kasvoilleni hyvin harjoitellun hymyn, painoin suukon hänen suupieleensä ja kehotin pitämään hauskaa.

Varmasti hän pitikin.

Taisin tästä jo mainita, mut huippuhyvä lopetus! Tehokas ja muutenkin kutkuttava. Kulissiavioliitto on aina mielenkiintoinen juttu, ja erityisesti ihastuin tuohon, miten Sirius oli lähellä ja hajotti sisältäpäin. Noihin muutamiin riveihin mahtuu niin paljon juttuja, jotka ovat hienoja oivalluksia ja tosi hieno osa J/Sää! Muutenkin toi loppu oli vaan niin aww! (:

Kiitos tästä ihanuudesta!
All I wanted was you

Ava by Sinderella

fee

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Mitä pikkulinnut eivät kertoneet [J/L, J/S, K-13]
« Vastaus #5 : 02.11.2011 22:21:51 »
Olipas kauniisti kirjoitettu! Satuin nappaamaan tämän vahingossa ja puolipuolimattomasti, mutta innoistunkin lukemaan sen loppuun asti, sillä teksti oli sujuvaa ja kirjoitettu niin taitavasti.

Myös itse tarina oli mielenkiintoinen, mutta kirjoitustyylisi teki siitä vieläkin mielenkiintoisemman. Sitä on vaikea kuvailla, mutta tietyt lauserakenteet ja sanat tekivät siitä jotenkin persoonallisen kuuloisen. Tykkäsin erittäin paljon.

Hahmot tuntuivat todella luontevilta ja vaikken ole pahemmin lukenut james/sirius parituksia niin jotenkin tämä vain toimi. Lily tuntui hahmona vähän erilaisemmalta mitä olen itse kuvitellut, mutta sopi tähän.