Kirjoittaja Aihe: Vihreä valo (K11, raapale, Draco Malfoy)  (Luettu 3941 kertaa)

innamo

  • selkäänpuukottaja
  • ***
  • Viestejä: 4
  • Bid my blood to run
Vihreä valo (K11, raapale, Draco Malfoy)
« : 06.10.2011 15:25:14 »
Ficin nimi: Vihreä valo
Kirjoittaja: innamo
Genre: Puolitoistaraapale, draama
Ikäraja: K11
Päähenkilö: Draco Malfoy
Yhteenveto: Se oli loppuni, tuskaton ja nopea kuolemani.
Varoitukset: Dracomussuni kuolema

A/N: Eka raapale minulta, joten olisi suotavaa jos pistäisit edes jonkinlaista kommenttia. Toivottavasti muuten laskin oikein - kommenttia jos laskin väärin. Tuo "nainen", kuka tulee tässä esille, on sitte sellanen "itseideoimani", joka haluu tappaa Dracon kostaaksee, tai jtn. asdfghjklöä. Toivon myös, että osasin laitattaa tän oikeeseen osioon :----D

Vihreä valo

Astuin metsään. Synkkään, pimeään metsään. Kiellettyyn metsään. Se veti minua puoleensa. Halusin nähdä sen. Astuin askelen eteen päin ja oksa rasahti allani. Kävelin varuillani hiljaa eteen päin, kunnes puiden varjoista astui esiin tumma hahmo.

Nainen hymyili vienosti, enkä tunnistanut ainoitakaan tuttuja piirteitä hänestä. Tummat laineilevat hiukset asettuivat tasaisesti olkapäille, mustissa silmissä ei ollut laisinkaan eloa, kasvot olivat kuolemankalpeat.

Kohotin varuillani sauvaani. Hän käveli pienen matkan lähelleni, jotta välissämme oli enää vain kymmenen metriä.
"Hei Draco", nainen sanoi ivallisella äänellä. Hän tunsi minut. Mutta minä en häntä. Eikö olisi ollut edes vähän kohteliaampaa esittäytyä? minä mietin peloissani.
En hievahtanutkaan. En pystynyt siihen.
"Hyvästi Draco", hän sanoi omahyväisellä äänellä ja virnisti pilkallisesti. Pelko hykersi sisälläni, kun näin miten hän kohotti sauvaansa.

Olin juuri aikeissa lausua loitsun, kunnes hän lausui:
"Avada kedavra!"

En ehtinyt puolustautua. Vihreä valo imaisi minut ja tunsin kuinka kaaduin hitaasti maahan. Lopuksi kuulin vaimeaa naurua. Tuskaton ja nopea kuolemani.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2015 22:47:17 kirjoittanut Beyond »
Call my name and save me from the dark

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Vihreä valo (K13, raapale, Draco Malfoy)
« Vastaus #1 : 06.10.2011 20:44:30 »
Puolitoista raapaleet ovat olleet aina haasteena itselleni kommentoida, sillä tuntuu, etten ikinä saa kirjoitettua sitä, mitä pitäisi. Ja alkulöpinät, alkulöpinät...

Varsin yksinkertainen, ehkäpä mukaansatempaava kerronta, jota olisi voinut lukeakin enemmän kuin vain tämän kerran. Olisin henkilökohtaisesti halunnut tietää, miksi Draco joutui kuolemaan tämän henkilön kädestä, miksi hän meni Kiellettyyn metsään. Pieniä aukkoja vain, ei mitenkään vaarallisia, jäi vain mietityttämään. Mutta kuitenkin tuollaiset lyhyet virkkeet iskivät jollakin tavalla, vaikka pidemmät lauseet olisivat tehneet sulavamman tekstistä lukea. Mutta tavallaan se sama asia toi hektisyyttä. Miten niin ristiriitoja?

Ja tästä omasta hahmosta: jäin miettimään, mistä hän tunsi Dracon, minkä näköinen hän on? Koska tällä hetkellä mielessä on vain kasvoton pitkähköt tummat hiukset omaava (Dracon murhanhimoinen) nainen. Mutta toisaalta puoltoista raapaleeseen on vaikeaa mahduttaa paljoa kuvailua. Ja harrastan myös pientä pilkunviilausta: muistaakseni/tietääkseni eteenpäin tulee yhteen, tekstissäsi oli erikseen.

Ehkä tälle haluaisi pientä valoitusta esimerkiksi ylimääräisenä osana. Mutta tavallaan tämä on hyvä tällaisenaankin: mystinen, salaperäinen, ajatuksia herättävä: mitä Malfoyn perijä teki ansaitakseen nopean ja kivuttomaan kuoleman. Oi joi, pohdin tätä varmaan vielä huomennakin. :3

Nah, miten surkea kommentti. Mutta pointtini oli, että huolimatta hektisyydestä, tykkäsin tästä, raapaleeksi. Kiitosta tästä :)
~Merrrí

innamo

  • selkäänpuukottaja
  • ***
  • Viestejä: 4
  • Bid my blood to run
Vs: Vihreä valo (K13, raapale, Draco Malfoy)
« Vastaus #2 : 07.10.2011 16:25:02 »
Kiitos Merrrí kommentistasi  ;) Mä olin vähä epävarma, eteneekö tää liian nopeeksi, kuvailuja liian vähän ja tämmöstä...
Call my name and save me from the dark