Voi sinua, minkä menit tekemään! Nyt, kun vihdoin taas oleilen FFF:ssa, ja lueskelen ficcejä DH suomennoksen tultua, ensinnäkin myönnän, että olet niitä harvoja henkilöitä, joiden ficcejä kommentoin lukemisen jälkeenkin. Olen kamalan laiska ja ilkeä, kun en jätä loistaville ficcaajille mitään merkkiä siitä, että olen rakastanut heidän tuotoksiaan, mutta minkäs teet, oma vikani, täysin!
Niin, tähän ficciin nyt. Elikäst, sanoisin että tämä on lyhyttä ja ytimekästä. Ei angstista, vaan ylenpalttisen surullista. Enkä todellakaan tarkoita sanalla ylenpalttinen, että siinä olisi negatiivinen kaiku, ehei, sillä tämä vain oli todella tunnepitoinen. Itkinkin, mistä aina tunnistan takuuvarmasti loistavan ficin, ja olen todellakin mykistynyt, miten täyteen surua rakkaudesta ja kuolemasta sait tämän. Itselläni ei ole häpyä siihen, en varmasti osaisi kirjoittaa sellaista ficciä, jossa lukijat alkaisivat itkeä liikutuksesta, korkeintaan myötähäpeästä.
Mutta nyt tähän sisältöön vielä. Otsikko, otsikko, voi kuinka kaunis, surkea, (ei negatiivisessa merkityksessä, vaan vähän niin kuin sureva, muttei kuitenkaan?), ja ehdottoman kuvaava. Minulle tuli ainakin jotenkin mieleen, että heidän rakkautensa ruostui, kuoli, kun sitä ei osattu hoitaa oikein, Lucius ei osannut, ja nyt jäljelle jäikin vain oranssia metallipölyä, jolla pinnoitettiin liljoja. Liljoja, tosiaan, kuinka ovelaa, merkityksellistä. Ja kaunis ele Luciukselta, vaikkei Kalkaros sitä koskaan saakaan tietää. Mutta ehkä liljojen tuominen tuotti enemmän lohtua Luciukselle.
Ja sitten, Severuksen kursiivitekstin jälkeinen kuvailu, se kuvastaa täydellisesti otsikkoaan, syksy. Elämänkin syksy.
Kuolleita kuolleiden maassa. Aivan loistava tehoste, jossakin muussa yhteydessä se voisi olla typerää toistoa, mutta tässä ei. Jos lause kuuluu kappaleeseen, saa sen muoto olla millainen vain, kuten sanajärjestyskin, josta muuten erittäin paljon pidän ficeissäsi.
Btw, yhden pienen pienen typon löysin:
yhteisestä kodistaan, oli lukuisat
Elikäst oli sanasta olivat, kun monikosta puhutaan, itsellänikin olen moisia virheitä löytänyt lähiaikoina, joten pata kattilaa soimaa.. : D
Kyynel valui pitkin poskea, ja tuuli kylmetti tulikuuman suolapisaran jäiseksi ja katkeraksi itkuksi.
En ensimmäisellä lukukerralla huomannutkaan! Voi ei, kuinka
kaunis lause voikaan olla. Aivan upeata. Kuin tuuli olisi päättänyt Luciuksen puolesta, paljastanut hänen todellisen tuntemuksensa..
Voi voi voi, taas aloin itkeä, kun silmäilin tekstiä, että mistä voisin vielä kommentoida.. Mutta enempää ei taidakaan minulta löytyä? Tosin, Kalkaroksen viimeinen lause. Lopullinen, päättäväinen, toteava ja surumielinen. Sellaisena sen näen. Voi luoja oikeasti mikä itkupilli olenkaan!
Mutta kiitän tästä, paljon, paljon paljon, sillä tämä antoi minulle lopun Sevin ja Lucen tarinaan, Zsanyan ficci taas Harryn ja Dracon. kyllä, rinnastan tämän ja Zsanin ficin tasoltaan samaan kategoriaan. Voi kun muistakin hahmoista löytyi DH:n jälkeinen ficci. Tahtoisin mielelläni Fredistä lukea jotakin, itkeä kenties
vielä vähän lisää ja saada surra Georgea..
No, johan tässä melankoliseksi mennään.. Ehkä vielä parit teini-ihkutussydämet, ja sitten iiiiiiiiso lämmin kiitos ja roppakaupalla kermakaljaa! <3<3<3<33<3<3<<3<3<33<3<3<3<3
¤ DN ¤ joka tahtoo, vaatii, lisää ja kunnioittaa aina vaan kirjoitustaitoasi.