Kirjoittaja Aihe: Sanalaskuista ja elämänviisauksista, eli kun Seamus tunnusti Ronille, K-11  (Luettu 2358 kertaa)

kanelimarja

• kulissiolio
  • Slytherin Pride
Nimi: Sananlaskuista ja elämänviisauksista eli kun Seamus tunnusti Ronille
Kirjoittaja: kanelimarja
Beta: Sansku
Ikäraja: K-11
Genre: Fluffy
Paritus: Seamus/Ron

A/N: Noniin, noniin. Kiitokset Sanskulle betauksesta.

Sananlaskuista ja elämänviisauksista
Eli kun Seamus tunnusti Ronille

Pehmeänpunaiset huulet nappasivat sokerisulkakynän pään kiinni, kurkun hidas tempoilu kertoi imeskelystä ja Seamus olisi toivonut nuo huulet omilleen – tai jonnekin alemmas – kosteina ja hellinä, mutta eihän sellaista saanut ajatella.

Ei toisesta pojasta ainakaan.
Tai yhdestä kaveristaan.

Sairasta.
Kieroutunutta.
Ja ihan pirun koukuttavaa.

Ronin ihon alla aataminomena kohoili ja Seamus joutui poistumaan oleskeluhuoneesta, ettei olisi hyökännyt vaalean kaulan kimppuun.

Hänen pitäisi keskittyä, pitää langat omissa käsissään, silkkiset, punaiset suortuvat, jotka –
Voi helkkari.

~ * ~

Deanin katse oli kysyvä, kun Seamus seuraavana aamuna onnistui nousemaan lämpimän peiton alta.
”Oletko sinä ihan kunnossa?”
”Joo. Miten niin?”
”Olet ollut vähän outo – ”

Epäily tukahdutettiin vähättelevällä puuskahduksella ja Seamus keskittyi välttelemään ystävänsä katsetta, oli parempi olla kuin ei olisikaan ja etsiä sukkaa sängyn alta niin kuin joka aamu tähän mennessä.

Valitettavasti sukan etsimiseen ei saanut kulumaan kuin puoli minuuttia ja Deanin katse oli yhä kysyvä.

”Okei. Minä olen ihastunut – rakas – ihastu – jotain.”
”Sinä olet jotain?”
”Niin.”
”Ahaa.”

Hiljaisuus.

”Keneen?”
”No sehän tässä se ongelma onkin. Yhteen tyyppiin, johon en saisi ehkä olla.”

Ääni pieneni loppua kohden.
Dean virnisti.
”Kuka määrittelee, keneen joku saa olla ihastunut?”

Seamus oli juuri selittämässä jotain ympäripyöreää yhteiskunnasta ja normeista ja vanhemmista, kun toisen pojan sanat saivat yhä kädessä riippuvan sukan palaamaan takaisin lattialle otteen hervotessa.
”Ja sitä paitsi – Ron on ihan hauska.”
”R – Mitä? Miten sinä - ?”

Tummaihoisen pojan hymy läikehti kasvoilla.
”Me olemme parhaita kavereita ja sinä olet ehkä läpinäkyvin ihminen, jonka olen koskaan tuntenut.”

~ * ~

Seamuksen pitäisi tehdä jotain.
Hän oli joutunut kärsimään aivan liikaa Deanin vihjailevia virneitä.
Kivuliaita tökkäyksiä kyynärpäällä.

Piti valita kahdesta pahasta se pienempi.
Ja jotain muuta viisasta, mitä äiti oli höpöttänyt joskus aikaa sitten.

Samana iltapäivänä poika pyysi Ronin varjoisaan nurkkaan.
Nyt tai ei koskaan.
Syteen tai saveen.
Parempi pyy pivossa kuin –

Ei.
Seamus oli aina vihannut sitä sananlaskua, eihän se edes tarkoittanut mitään.

”Minä pidän sinusta.”
”Ollaanhan me kuitenkin kavereita.”

Ronin vastaus oli välttelevä.
Seamus puraisi huultaan.

”Ei. Minä pidän sinusta.”

Siniset silmät levisivät sanojen iskostuessa tajuntaan.
Unelmahuulet kaartuivat hymyyn hetkeksi ennen kuin ne hipaisivat Seamuksen poskea.

Yhtäkkiä pyyt ja pivot olivatkin hyvin merkityksellisiä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 23:59:35 kirjoittanut Unohtumaton »

If I'm right then prove me wrong.

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
Kun huomasin, että tämä on sun kirjoittama Seamus/Ron, päätin tulla lukaisemaan - varsinkin kun eilen olin lukenut sen toisen ja pitänyt siitä. Ja yhtä hyvä ja ihana tämä olikin. :)
Yksi juttu jäi kyllä vähän häiritsemään. Ronillahan on siniset silmät ei ruskeat (Ronin silmiinhän siinä taidettiin silloin viitata...).
Seamuksen ja Deanin keskustelu oli jotenkin hauska. Siinä kävi ilmi, kuinka hyviä ystäviä pojat ovat -varsinkin silloin kun Dean ilmaisi tietävänsä, kehen Seamus on ihastunut.

Hänen pitäisi keskittyä, pitää langat omissa käsissään, silkkiset, punaiset, suortuvat, jotka –
Voi helkkari.

Aivan paras kohta.  ;D Hyvinhän se Seamus keskittyi ja oli ajattelematta Ronia.

Eipä tässä kai muuta sanottavaa ole kuin se, että tykkäsin tästä todella paljon. Ei kun juu, tykkäsin otsikosta myös. Se oli jotenkin (hyvällä tavalla) huomiota herättävä.
- tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

kanelimarja

• kulissiolio
  • Slytherin Pride
Apua :D Ronin silmät on ristiriitaiset. Kun kirjoitan ne sinisiksi, sanotaan että ne on ruskeat ja toisin päin :D Jos nyt lakkaan valittamasta ja vaan vaihdan ne.

Mutta kiitos kommentista, tirsu. Olen otettu että klikkasit tämän auki, kun näit kuka tämän on kirjoittanut. Mahtista, että tykkäsit.

Ja kyllä, Seamuksen keskittymislahjat on yleensäkin sieltä parhaimmasta päästä (ehm).

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
Kiitos tästä! Mä tykkäsin huimasti :) Tekstin kieli oli todella hyvää ja se soljui hyvin eteenpäin. Tykkäsin myös tuosta kohdasta, jonka Tirsukin oli lainaillut, mutta en halua olla samis (ja koska voisin melkein lainata koko tekstin ihanuudessaan), tämä oli jotain niin parasta:

Lainaus
Seamus oli juuri selittämässä jotain ympäripyöreää yhteiskunnasta ja normeista ja vanhemmista, kun toisen pojan sanat saivat yhä kädessä riippuvan sukan palaamaan takaisin lattialle otteen hervotessa.
”Ja sitä paitsi – Ron on ihan hauska.”
”R – Mitä? Miten sinä - ?”

Kiitoksia ihanasta lukukokemuksesta!
(nää on niin söpöjä, että mun rakentava lähti liiteleen seittemänteen taivaaseen, eikä näköjään palaa)
Hyppää lehtikasaan!

kanelimarja

• kulissiolio
  • Slytherin Pride
Jee kommenttia :D Kiitos, Grenade

Demeter

• onneliini
Tää oli ihan USKOMATTOMAN suloinen!

Lainaus
Hänen pitäisi keskittyä, pitää langat omissa käsissään, silkkiset, punaiset, suortuvat, jotka –
Voi helkkari.

Tämän kohdan jälkeen virnuilin ja hihittelin läpi koko tekstin. Sananlaskujen käyttäminen tekstin lomassa oli hauska ajatus, ja Seamuksen suhtautuminen niihin oli aivan ihanaa. Dean puolestaan nauratti ääneen, kun tämä sanoi että Ron on ihan hauska! Ei mikään huippu tyyppi tai tosi hauska, vaan ihan hauska... Hah! :D Deanin hyväksyntä ja rohkaisu oli kiva, jotenkin niin pojille ominaisella tavalla vielä.

Lainaus
Nyt tai ei koskaan.
Syteen tai saveen.
Parempi pyy pivossa kuin –

Mää niin kuulen nämä ajatuksen Seamuksen päässä kannustamassa poikaa, ja mää hymyilen edelleen tätä kommenttia kirjoittaessani. Sitä paitsi, Ronin unelmahuulet, voisiko sitä yhtään ihanammin sanoa? Tulin Hunajaherttuaan tänään ihan sattumalta, mutta musta alkaa tuntua, että mun pitäisi aloittaa jokainen päivä tällä tavalla - en vaan voi poistua virnuilematta pöhkösti ja ajattelematta kaikkea suloista ja rakkauden täytteistä. Kiitos tästä piristyksestä!

and i told you to patient, fine, balanced, kind

Beelsebutt

• old but not obsolete
No voi aww! Ja joo, mä tiedän että sun toinen ficci on mulla karmatertussa, mutta koska tää nyt osui silmiin taas tuolta kommentoitavien kansiosta, niin päätin tarttua härkää sarvista Ronia tukasta ja Seamusia kanssa!

Ja voi ahh, kun toi alku on vaikuttava! Mä niin nään Seamusin tuijottamassa Ronia jonkun muka-näköesteen takaa, eikun hetkinen! Se on Seamus, ei se sellasia tajua. Se vaan tuijottaa ja miltei kuolaa, koska Ron on vaan niin ihana! Ja onhan se, kato vaik mun avaa <3 Mut joo, mahtaa olla kidutusta tuijottaa, kun ihastuksen kohde imee sokerisulkaa ja aataminomena heiluu. Teineillä mahtaa olla vaikeaa sisäoppilaitoksissa 8 )

LOL, miks toi sukan etsiminen kuulosti niin pervolta? Joko mun päässä on jotain vinksallaan tai sit se on sun päässä ja mä vaan kanavoin hyvin sun aikomuksia puolikkaista lauseistakin, koska ollaan yhtä pervoja :E Mut joo, jos nyt vakavoidun, niin Dean on aika lutunen, kun on huomannut jo aiemmin, miksi Seamusin housuja kenkää puristaa! Damn.

Hieman nillitän Ronin nopeaa (poski?)suudelmaa, koska ehkä se ois vähän... tuota, häkeltynyt ensin? Mutta toisaalta, tässä on tällainen liiteleväinen ja välillä-maahan-ottava tunnelma, jossa kaikkea ei kerrota vaan ilmavasti annetaan lukijan päätellä jotain itsekin. Joten ehkä se häkeltyikin, mut sä sit kerroit vasta, kun se hymyili. Ja olihan se varjoisa nurkka. Ja kuka nyt Seamusia ei haluaisi pussata <3

Awwww, kiitos hanikani <3
Bbuttis

// Niin ja lol noita sananlaskuja x)
/// Los typos poistuos!
//// Ja mä rakastin kanssa sitä kohtaa, jonka LND tossa alla lainasi, jonka ilmeisesti aika moni oli lainannut (?) — aivan loistava siirtymä siihen, jota koko ajan ajattelee. Sai awwittelemaan todenteolla <3
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012 00:16:16 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

LND

• Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
 Ihanaa, "unelmahuulet" kurrr... Sanat soljuvat keveästi eteenpäin, sananlaskut istuvat tuonne väliin, jopa niin hyvin, etten meinannut huomata niitä. Kaikki tuntuu ficissä niin täydelliseltä.

Miksi näistä pareista kirjoitetaan niin tajuttoman vähän? Jos vain inspaa, niin lisää vaan :)

Tämä monien lainaama kohta nyt minulle tökkäsi pienen tikun kynnen alle.
Lainaus
Voi helkkari.
Jos en väärin ymmärtänyt, kyseessähän ovat suortuvat, jotka ovat silkkiset ja punaiset? Siinä tapauksessa on yksi pilkku liikaa :)  Silkkiset, punaiset suortuvat.
Ja jos nyt pilkkua saa viilata (en halua ärsyttää sinua enkä betaasi, jota kyllä silti saatan tehdä...), niin kyllä tuolla oli muutama kohta, jossa ja-sanan eteen kuuluisi tulla pilkku.

Kiitos.
LND
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

kanelimarja

• kulissiolio
  • Slytherin Pride
Demeter: Kiitoksia paljon. Mukava että tykkäsit ja fluffyiset ficit/originaalit on todellakin paras tapa aloittaa aamu (ellei satu olemaan kiire jonnekin) :D
Bbuttis: Kiitos. Aww, Ronia tukasta :D hellyin. Sukanetsinnässä ei ole mitään pervoa tai likaista (paitsi ehkä Seamusin [Seamuksen?] sängynalunen) ja Ronin poskisuudelmaa edelsi tuollainen pieni hämmentyneisyys, joka oli kyllä mulle itelleni selvä, mutta jäi tosiaan ficistä pois.
LND: Kiitoksia kommentista. Lisää Seamus/Ron-ficcejä on tulossa, ainakin minulta ja luultavasti myös muilta :D Pitää mainostaa sitä joka välissä, niin ehkä saadaan tänne enemmän ko. paritusta. Kiitos myös tuosta virheen osoittamisesta, korjailin sen (anteeksi tikusta).

Ootte kivoja kaikki :D