Miusamo: Kiitos kommentistasi ^^ Korjasin nuo virheetkin... ^^
A/N: Tämä on tavallaan itsenäinen jatko-osa (oneshot sekin) ja osallistuu myöskin
Aina Ekakerta-haasteeseen osioon
Arki-Ensimmäinen yhdessä ostettu asia.
Miten vaikeaa voi yhden perhanan sohvan ostaminen? Eikös pääasia ole, että se on mukava? Ehei - ei kihlattuni mielestä. Sen pitää olla samettia, kauniin vihreä, neljänistuttava, leveä ja siihen tulisi kuulua mukaan kauniin valkoisenharmaa rahi… Niin, Draco tietää mitä haluaa, mutta jästeillä ei ole niin suurta mielikuvitusta kuin Dracon “unelma” vaatisi.
“Anteeksi Herra Malfoy, mutta kokoelmastamme ei löydy kuvailemaanne sohvaa”, keski-ikäinen mies sanoo ja tuijottaa Dracoa kulmiensa alta. Kihlattuni tuhahtaa kopeasti ja kääntää selkänsä kalusteliikkeen valikoimalle ja astelee kohti uloskäyntiä.
“Mennään Harry.”
Vilkaisen pahoittelevasti myyjää ja seuraan elämäni rakkautta, jolle jotkin asiat nyt vain sattuvat olemaan elämää suurempia.
*
Viidennen tavaratalo käynnin jälkeen Draco istuutuu läheisen puiston penkille ja painaa päänsä käsiinsä.
“Ei se voi olla niin vaikeaa…”
Hymyilen hitusen ja istahdan rakkaani viereen.
“Draco. Miksi emme vain osta aivan tavallista sohvaa ja muuntele sitä taikakeinoin?” kysyn hitusen huvittuneena. Draco kohottaa katseensa minuun.
“Se olisi liian helppoa. En halua aivan vielä luovuttaa”, Draco vastaa ja rypistää kulmiaan, jotka kielivät hänen päättäväisyydestään. Nyökkään ja nousen ylös.
“Istu siinä pieni hetki.”
*
“Hermione, auta minua. Draco haluaa sohvan ja se on liian öh, mielikuvituksellinen jästelille”, sanon kännykkääni. Tuttu naurahdus kantautuu korviini.
“Bringhamissa on velhomaailman paras kalustetavara tehdas. Menkää sinne. Sain Ronin raahattua sinne kissojen ja koirien kanssa ja hyvä jos sain koko miestä lähtemään enää kotiin”, tyttö vastaa minulle. Huokaisen onnellisena.
“Kiitos Herm”, sanon ja hyvästelen toisen parhaan ystäväni.
*
Katselen vieressäni seisovaa miestä virnistäen.
“Kelpaako rakkaani?”
“Harry, se on juuri sellainen kuin haluan!” Draco vastaa ja tuijottaa edessään nököttävää sohvaa haltioituneena. Suutelen kihlattuani poskelle.
“Hyvää syntymäpäivää.”
Ei ole mitenkään väärin jatkaa tupansa tunnustamista, vaikka koulu olisikin ohitse. Olen henkeen ja vereen luihuinen, joten minulla on omat mielipiteeni siitä millainen jonkin tulisi olla.
Olin kinannut Harryn kanssa viimeisen viikon ensimmäisestä yhteisestä huonekalusta - sohvasta. Harrylle kelpaisi ihan normaali ja tylsä jättien valmistama sohva, mutta minä en halua kuolla tylsyyteen istuessani kotona ja katsellessani illan jännitys elokuvaa Harryn ostamasta 52” televisiosta. Jästit ovat sentään kehitelleet erinomaisen kodinviihdykkeen, mutta olisi järkyttävää jos kuolisi kesken hulppean illan vieton vain siksi, että sohva on epämiellyttävä. Ei minun vaatimukseni ole nyt niin tuulesta temmattuja - ne ovat uniikkeja.
“Anteeksi Herra Malfoy, mutta kokoelmastamme ei löydy kuvailemaanne sohvaa”, erittäin ärsyttävä huonekaluliikkeen myyjä marmattaa ja minua alkoi ärsyttämään. Ei uskoisi jästien sohvavalikoiman olevan yksinkertainen, perusvärityksillä ja epämukavuudella pilattuja, mutta ne ovat. En tuhraisi kyseisessä liikkeessä yhtään enempää kallisarvoista aikaani, joten käännän selkäni astelen liukuoville.
“Mennään Harry.”
*
“Ei se voi olla niin vaikeaa…”, mutisen luovuttaneena. Viisi huonekaluliikettä myöhemmin emme olleet vieläkään löytäneet minun makuuni istuvaa sohvaa. Olimme sopineet Harryn kanssa, että maksamme sohvan puoliksi, mutta minä saan päättää millaisen hankimme, koska oli syntymäpäiväni.
Istuudun penkille ja painan pääni käsiini.
“Draco. Miksi emme vain osta aivan tavallista sohvaa ja muuntele sitä taikakeinoin?” Harry kysyy hitusen huvittuneena. Kohotan katseeni häneen.
“Se olisi liian helppoa. En halua aivan vielä luovuttaa”, vastaan ja rypistän kulmiani päättäväisyyden puuskassa. Harry nyökkää ja nousee ylös.
“Istu siinä pieni hetki.”
Harry kävelee hieman sivummalle ja kaivaa kännykkänsä takkinsa taskusta. En tiedä mitä hän aikoo, mutta päätän odottaa, kuten kihlattuni pyysi.
*
Sohva oli vihreä ja siihen kuului valkoisen harmaa rahi. Se oli myös leveä ja neljän istuttava. Istahdan kokeiluksi ja huokaisin tyytyväisenä. Sohva oli pehmeä ja tuki selkää mukavasti.
Nousen ylös ja astelen Harryn viereen ja katselemme sohvaa hiljaisuudessa.
“Kelpaako rakkaani?” Harry kysyy ja virnistän
“Harry, se on juuri sellainen kuin haluan!” Sanon ja katsellen sohvaa suuret suunnitelmat tulevasta illasta päässäni pyörien. Harry naurahtaa ja suutelee poskeani
“Hyvää syntymäpäivää”, rakkaani kuiskaa.
Sohvan ostaminen ei siis ole kovin vaikeaa, jos todellakin tietää mitä haluaa, mutta oikean liikkeen löytäminen vie aikaa.
A/N2: näin ja tulee vielä kolmas osa, joka päättää oneshot trilogia