Kirjoittaja Aihe: Maissintähkät kesäisin kanssasi, S, Harry Potter  (Luettu 2313 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
*

Title; Maissintähkät kesäisin kanssasi
Author; insatiable

Fandom: Harry Potter
Pairing; OC/Hermione
Genre; Romance/Angst/Fluffy
Rating; S //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja

A/N; Tahdoin kirjoittaa angstfluffya ja Hermionella vieläpä, joten syntyi tämä! Lisäksi jostain syystä, minua kiehtoo hirmuisen paljon maissipelto miljöönä, joten sen voi tästä aika hyvin huomata. Tykkään maissista kyllä muutenkin hyvin paljon! ^^
Haasteet; Sinun Potterisi - nuori Hermione Granger ja One True Something - One-Shot. Itselle taustamusiikkina toimi semmoinen biisi kuin Thankful, artisti on nimeltään Rumer. Voisin suositella sitä ihan taustalle soimaan - tuo ehkä hiukan tunnelmaa! ^^ Toivon, että pidätte!
Disclaimer; The whole world of Harry Potter is created by J.K. Rowling and all I can do is to enjoy and play with her creations. I do not get paid or any kind of other refunds of my game with these best characters in the world.


xo, ins

*

Maissintähkät kesäisin kanssasi

Luokkahuoneen ilma oli raskas ja tumma. Katseeni harhaili ikkunasta ulos aurinkoon ja annoin sen vaeltaa lumen harmaata vaippaa pitkin aina pellon laidalle asti, josta se palasi takaisin ikkunan rikkoutuneisiin kuurankukkiin.

Vaikka en seurannut opettajan puhetta laisinkaan, tiesin, ettei hän välittäisi. Luokkatoverini eivät katsoneetkaan minuun päin, koska he olivat liian keskittyneitä tekemään huoneen ilmasta vieläkin tunkkaisemman. Nauru ja huuto sattuivat korviini. Olisin tahtonut vaientaa kaiken. Ja he kaikki tiesivät sen, mutta koska olin vain hiukkanen tuota sakeaa ilmaa heidän laisilleen, eivät he tehneet mitään edes yrittääkseen.

Suljin silmäni ja pakotin äänet kauas pois luotani. Muistan jälleen edellisen kesälomasi ensimmäisen päivän. Sinä päivänä vuodesta minä olin aina ollut kaikkein onnellisin.

Sinä iltana katsoin, kun hymyilit minulle taas ensimmäistä kertaa niin pitkään aikaan. Näin, kuinka kiihdytit askeltesi tahtia minut huomatessasi. Huomasin, kuinka jo niin pitkiksi kasvaneet hiuksesi hypähtelivät puolelta toiselle ja miten yritit pitää ne kuitenkin rauhallisena paikoillaan. Hymyilin, koska tiesin, että sinä et koskaan ollut pitänyt pitkistä hiuksista. Mutta minä pidin.

Kun tulit lähemmäs, katseeni kiinnittyi tammenterhon ruskeisiin silmiisi, joiden takaa pystyin erottamaan ikävän helpotuksen, kun viimein sait kiedottua kätesi ympärilleni ja upotettua sormeni kutriesi kätköön.

Kuiskasit korvaani tervehdyksen ja niiskautuksen, kun huudahdin nimesi ilmaan tuulen vietäväksi - Hermione.

Auringonsäteet osuivat kasvoihisi ja siristit silmiäsi nähdäksesi minut. Minä pyyhkäisin säteet poskeltasi, vaikka uudet saapuivatkin heti vanhojen tilalle. Pyyhkäisyni oli oikeasti vain tekosyy, jotta sain koskettaa sinua ja nähdä hymysi niin läheltä. Nauroit aina tavalleni ja painoit suudelman huulilleni.

Otit käteni omaasi ja juoksutit perässäsi keskelle isäni varjelemaa maissipeltoa. Siellä vielä vihreiden tähkien keskellä pyörittelin hiuksiasi sormissani ja suutelin niskaasi kuunnellen kertomuksiasi koulustasi, jossa vietit kaikki nuo liian pitkät talvet. Ja joka kesä, kun palasit, rakastuin sinuun uudestaan ja jokaisena syksynä veit sydämesi mukanasi. Silti en koskaan epäröinyt, kun pikkutunneilla suudelmamme kävivät syvemmiksi ja kätemme vartaloillamme valuivat alemmas tehden otteistakin rohkeammat. En koskaan edes ajatellut, että voisit antaa sydämesi minulle. Olin vain kesäinen hento maissintähkä, joka syksyllä korjataan pois.

Ja niiden öiden jälkeen, kun jatkoit puheitasi, joskus tuntui, kuin tulisit toisesta maailmasta. Tapasi puhua ja liikehtiä, kun puhuit uusista ystävistäsi ja opettajistasi näyttivät siltä, kuin olisit jotain aivan erityistä. Tiesin sinun olevan ainutlaatuinen, mutta joskus lähelläsi tuntui, kuin olisin voinut pian nähdä yksisarvisen laukkaavan ohitsemme aamun kajossa. Öisin olisit voinut taikoa valon puiden oksille, jotta näkisit istuutua viereeni.

Ja aina sinä olit se, joka talvellakin nosti kasvoilleni hymyn, vaikka olit jossain kaukana. Sinä olit erilainen kuin muut. Olit ollut paras ystäväni koko elämäni, mutta löysin sinusta jotain uutta jokaisena päivänä, jonka sain viettää kanssasi. Annoin sydämeni kulkea mukanasi, koska luotin sinun kohtelevan sitä niin kuin omaasi. Koskaan en olisi sitä kenellekään muulle antanut.

Sinä olit erilainen. Sinä olit poikkeus. Sinä olit minun tieni rakkauteen.

Kuitenkin aina, kun syksyn ensimmäiset lehdet tippuivat kuolleina maahan, tiesin, että on taas aikasi lähteä. Joskus itkiessäni kuivasin kyyneleni villapaitaasi, jonka jätit minulle joka syksy muistoksi pakkasten varalta.

Yritin mielessäni edelleen jättää sinut keskelle maissipeltoa ja iltaisin tulla sinua ihailemaan, mutta aina, kuten kunnon maissit tekevät, sinä kasvoit syksyn väreihin ja jätit peltosi yksin.

Ehkä sinä olitkin jostain muualta, täysin eri paikasta kuin minä. Ehkä minä en ollut tarpeeksi erikoinen, vaikka sanoitkin minua rakastavasi. En koskaan tavannut ystäviäsi ja tarinasikin olivat oudon muunnellun kuuloisia. Aivan kuin et koskaan olisi totuutta kertonutkaan.

11-vuotiaana jäin ensimmäisen kerran katsomaan perääsi. Viimeisen kerran olin 17 ja uskoin olevani mieleltänikin vanhempi. Siltikin kotona laskin tottuneesti villapaitasi tyynyni viereen ja annoin valokuvallesi suudelman. Jos olisin sen tiennyt olevan viimeinen kesä, jona saisin olla kanssasi, olisin vihdoin sanonut sen – rakkauteni. Sinä olit sen minulle niin monta kertaa sanonut, mutta minä olin arka, enkä koskaan päästänyt sitä lausetta suustani.

Ensi kesänä keräisin yksin raakoja maissintähkiä keskellä yötä ja unissani halailisin tyynyäni.

Vaikka niin kovasti halusinkin rakkautesi pysyvän luonani iäti, olin sinulle aina kiitollinen loppuun saakka. Kiitollinen siitä, että olin saanut sinut kesiksi luokseni ja, että olit ottanut rakkauden sijasta vastaan vain maissinmakuisia suudelmia ja hempeitä puheita. Aina pysyin sinulle kiitollisena siitä, että tahdoit pyyhkäistä yöperhosen kasvoiltani ja ottaa kiinni kädestäni päästämättä irti ennen auringon ensimmäistä kosketusta.

Olin myös kiitollinen siitä, että vaikka et minua koskaan enää nähnytkään, lähetit minulle valokuvan punatukkaisesta miehestä, joka siveli poskeasi puun varjossa. Silloin tiesin, että sinun maailmassasi maissit kasvoivat eri tavoin.

Olin kiitollinen, että lopulta näytit minulle totuuden.

*
« Viimeksi muokattu: 20.05.2015 19:12:53 kirjoittanut zougati »

haelma

  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #1 : 01.08.2011 09:48:56 »
Kommenttikampanjasta, päiviä:)

Pidin tekstistäsi paljon.  Käytiti ihania kuvailuja ja tapoja ilmaista asioita. Luokkahuoneen ikkunan "rikkoutuneet kuurakukat" olivat mielestäni jotenkin hyvin surullisella tavalla, mutta kauniisti kuvailtu yktityiskohta!

Oli melkoisen surumieleistä lukea kertojan epäilyjä siitä, että kertoiko Hermione tälle totuutta ja siitä, kuinka totuus lopulta iski hänen kasvoilleen valokuvan muodossa.

Maissipelto kulki tarinan läpi kauniisti, asiat yhteen niputtavana yksityiskohtana. Se oli mukana sekä ihanissa, että surullisissa hetkissä. Ilmaisusi siitä, että Hermione kasvoi syksyn väreihin ja lähti, oli todella persoonallinen ja herkkä.

"Ensi kesänä keräisin yksin raakoja maissintähkiä keskellä yötä ja unissani halailisin tyynyäni." (pahoitteluni, lainaaminen ei jostain syystä onnistu.)
En tiedä, mikä tässä lauseessa vetoaa minuun niiin paljon, mutta minua koko ficissä kosketti eniten juurikin tämä lause. Ja lauseessa erityisesti raakojen maissintähkien keruu. Jotenkin siitä tuli mieleeni kypsymättömien unelmien keruu, niiden kerääminen pois (= niiden tappaminen) ennekuin ne saivat kukoistaa.

Olisin ehkä tahtonut tietää kertojasta jotain enemmän. Mutta kyllähän se näinkin toimii varsin hyvin :)

Kaikenkaikkiaan hyvin kaunis oneshot!

Happiness for me is like trying to cut a straight line with curved scissors.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #2 : 01.08.2011 23:31:15 »
Hellou!

Oi, tykkäsin kovasti.

Todella harvoin Hermionesta luen, pakko myöntää. Mutta tuo otsikko (ja kirjoittaja myös, tietenkin) vetivät jotenkin puoleensa.

Kuvailu oli todella kaunista(no ihmekkös, sinun kirjoittamasi). Pidin kovasti noista tunteista, jotka tuli ihanasti esille.
Ja maissipellot on kivoja(vaikka en maissista tykkääkkään).
Tykkäsin myös siitä, kuinka kertoja epäili sitä, että kertoiko Hermione hänelle totuuden. Ja tuo loppu oli todella kaunis, kun hän sanoi olevansa kiitollinen, kun kuuli totuuden.

Lainaus
Ensi kesänä keräisin yksin raakoja maissintähkiä keskellä yötä ja unissani halailisin tyynyäni.

Vaikka niin kovasti halusinkin rakkautesi pysyvän luonani iäti, olin sinulle aina kiitollinen loppuun saakka. Kiitollinen siitä, että olin saanut sinut kesiksi luokseni ja, että olit ottanut rakkauden sijasta vastaan vain maissinmakuisia suudelmia ja hempeitä puheita. Aina pysyin sinulle kiitollisena siitä, että tahdoit pyyhkäistä yöperhosen kasvoiltani ja ottaa kiinni kädestäni päästämättä irti ennen auringon ensimmäistä kosketusta.

Olin myös kiitollinen siitä, että vaikka et minua koskaan enää nähnytkään, lähetit minulle valokuvan punatukkaisesta miehestä, joka siveli poskeasi puun varjossa. Silloin tiesin, että sinun maailmassasi maissit kasvoivat eri tavoin.

Olin kiitollinen, että lopulta näytit minulle totuuden.
Tämä koko pätkä iski minuun kaikkein eniten. Älyttömän kaunis kohta, mutta samalla myös todella surullinen.(anteeksi, kun lainasin noin pitkän kohdan, en vain osannut päättää, minkä niistä lainaisin..)

Pidin paljon tuosta biisistä. Sopi hyvin tuomaan tunnelmaa.

Teksti oli kaikin puolin todella hyvä. Se ei tökkinyt eikä virheitäkään ollut.
Mitä muuta enää osaisin sanoa? En kai mitään..

Kiittäen, kumartaen ja hattua nostaen ihanalle tekstille,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #3 : 11.08.2011 02:20:41 »
Yay, tääl on pari kappaletta kommentteja ! :D

haelma; Jau, hih, mukava kuulla heti alussa, että pidit ^^ Oi, hyvä kuulla, että olin onnistunut pitämään maissit mukana hyvin.

Hei ää, apua, ihanaa, että pidit tuosta lauseesta, koska se oli itse asiassa ensimmäinen lause, minkä koko ficciin kirjoitin! :D Koko homma rakentui sitten tuon ympäille! Wäw, ja ihanasti olet tuon tulkinnutkin ^^

Bhuh, jotenkin minun heikkous, että oneshotit minä-kertojan näkökulmasta, jättää aina sen kertojan hyvin vähälle kuvailulle. Hmh, tiedän siis, mitä pitää ehkäpäs parantaa! <;

Kiitos kommentistasi ja ihanaa kuulla, että tykkäsit! ^^

Natural; Jee, fantastista, että pidit! ^^ Aww, ihanaa, että myös kirjoittaja veti puoleensa! Jeij! <:

Hahaha, ihanasti ilmaistu tuo kuvailusta tykkääminen! :D Söpsö! Hahaa, itse olen maissifani! Jiih, ihanaa kuulla, että tykkäsit lopustakin ^^ Heh, koko kohdan lainaaminen ei haittaa! Vain positiivisesti otan sen. Ja jee, kuuntelit siis biisinkin! Ihanaa! Se toi tuon kiitollisuus-tunteen tuohon juurikin lainaamaasi kohtaan ^^

Mahtavaa, että tykkäsit jälleen tekstistäni ja kiitän sinua suuresti kommentistasi! <3'

xo, ins

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #4 : 13.08.2011 14:13:32 »
Oi voi. Rakastuin ♥

Ihana, sitä tämä todellakin oli. Enkä taaskaan löydä mitään moitittavaa, koskaan löytänytkään. Ei haittaa, haluan antaa välissä jotain positiivista palautetta, koko aamun/päivän olen kirjoitellut vähän... kriittisempää kommenttia. Ja taas offailua, phöh.

En tiedä mikä tässä oli niin erilaista, verrattuna muihin shotteisi, kuitenkin tässä oli sellaista kerronnallisuutta yhdistettynä hiveneen runollisuutta, ei voi muuta kuin nauttia tällaisesta! Maissipellot miljöönä ovat kiehtovia kaikessa tavanomaisuudessaan, mutta se tavanomaisuus jossain muualla on täällä kylmässä - nimenomaan kylmässä - pohjolassa on jonkinlaista eksoottisuutta. Miljöö valinta oli kuitenkin sellainen täydellinen. ♥ Samoin muuten kappale, kuuntelin sen tässä samalla, kun kirjoitan tätä (epämääräistä) kommenttia.

Kesäloma -Hermionesta on harvemmin tullut luettua, ja se, että hänellä on ollut kesällä tällainen rakkaudenkohde, on jotenkin kiehtova. Tiedä sitten mikä siinä niin kiehtovaa on... Mutta kuitenkin! Tuli ikävä kesää, kun luki tätä ficciä. Ja haluan tietää lisää tästä OC -hahmosta! Millainen se on, mitä kaikkea he tekivät yhdessä (muuta kuin olivat maissipelloilla ja kosketukset kävivät rohkeammiksi), mitä Hermione ajatteli hänestä, kaipasiko 'Mione häntä aina kylminä talvipäivinä? Nah, taas joku kyselykausi, mutta minusta on ihanaa kysellä, vaikka niihin ei saa välttämättä vastausta! :D

Aivan liian monta ihanaa kohtaa, aivan liian kaunista luettavaa, ja silti tätä angstista fluffya jää kaipaamaan. Nah, ja Merrrí on taas sanaton.

Kiitos paljon tästä! ♥ Toivottavasti saat jotain tästä kommentista irti, vaikka tällainen... epämääräisyys onkin. :')
~Merrrí

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 446
  • ready for my close-up
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #5 : 14.08.2011 19:42:57 »
Kommentticocktailista iltaa :D Olen itse asiassa lukenut parikin ficciä sillä  idealla, että Hermionella on kotona jästipoikaystävä, mutta voin sanoa suoraan, että tämä on lukemistani paras :) En edes oikeastaan pidä Hermionesta hahmona, mutta silti eksyn lukemaan hahmosta aika paljon. Ja ainakin tällä kertaa voin sanoa että onneksi :)

Angstfluffy on lajina niin ihanainen, ja hyviä sen genren ficcejä on aina mukava lueskella. Tämä oli taas yksi niistä :) Tykkäsin heti tästä nimettömästä OC-hahmosta ja ylipäätään koko tekstistä kauniin, runollisenkin kuvailun takia. Pojan kaiho Hermionea kohtaan oli suloista ja miljöö ihana. Olisi vaikka kuinka monta ihanaa yksityiskohtaa, jotka voisin nostaa esiin, mutta ehkä säästän itseni koko tekstin lainaamiselta  :D Se, että poika ymmärsi Hermionen maailman erilaisuuden, kaikki nuo rituaalit kuten valokuvan suutelu ja villapaita tyynyn vieressä, aivan ihanaa!

Hermionesta taas sain ehkä jotenkin... petollisen kuvan. Kun ajattelee kaikkia noita rakkaudentunnustuksia ja muita kesällä suhteutettuna kaikkeen, mitä Tylypahkassa oli meneillään, jotenkin... no, ilkeää. Ja Ronin kuvan lähettäminen, vaikka se ehkä olikin oikein, niin... Lopetus oli joka tapauksessa kaunis omalla katkeransuloisella tavallaan.

Ficci oli kiva myös, koska se sopi hyvin kirjojen canoniin. Ehkä pidin tätä realistisena siksi, että omassa fanonissani Hermionella on joku jästipoika kotona :D

Kiitos tästä ficistä ja anteeksi, että olen vaihteeksi kykenemätön rakentavaan ;D Tämä on kyllä mielestäni niitä ficcejä, joille sellaista ei voi antaakaan.

Miimii
freedom is just another word
for nothing left to lose

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Maissintähkät kesäisin kanssasi, k-7
« Vastaus #6 : 16.08.2011 00:17:26 »
Merrrí; Saat mut aina sulamaan tähän villaiselle matolle epämääräiseksi töhnäksi näillä sun kommenteilla! Mutta siis ihanaa, että rakastuit ja tykkäsit, aw. Ja hiih, huomasit jotain erilaista! Oon yrittänyt hiukan tuottaa erilaista tekstiä ja se näköjään sitten onnistui. Ja ihanaa, sinäkin tykkäsit miljöövalinnasta! Maissipellot on jees! :D Joo ja toi kipale on aika rakkaus ♥

Heah. Mulla on vähän ollut semmoi kutina, et hällä voisi olla, koska kuitenkin sillä on jästielämää koulun ulkopuolella. Jotenkin en osaa kuvitella, että se yksin kotonakaan olisi aina. Ja jooo! Mä itse kaipaan ihan kauheesti takas Bulgariaan kun luen tätä, yyh. Kun just ennen matkaa tän postasin tänne, ää. Ei ollut yhtään hyvä! Kesä tule tännekin taas! Hihi. Ja mä veikkaan, että Herm kaipasi tätä OC'ta talvisin. Mulla on vahva tuntu siitä! <: Kyselykuukaudet on kivoja!

Wäw, kiitos sinulle tuostakin lopun ylistyksestä. Kuolen itseriittoisuuteen - mutta se on ihan jees! Kiitos sinulle ihanasta kommentistasi jälleen pikkuinen! Eikä se ollut edes niin epämääräinen! <3'

Miimii; Oi, apua! Otan tuon kyllä mielettömänä kohteliaisuutena!;o Kiitos!♥ Hihi, ihanaa, että koet positiivisena eksymisen tällä kertaa!

Angstfluffy ja angst yleensä tuntuu olevan itselle ainoat luonnolliset genret, joten tosiaan se on ihanainen ^^ Whih, ihanaa että tykästyit tähän hahmoon! Ja sinäkin pidit miljööstä, jeijaww! Hahaha, nojoo, ehkä pystyn tyytymään tuohon, että kerrot siellä olevan monta ihanaa yksityiskohtaa ^^ Jwää, en saa mitään älyllistä vastausta tähän, huahh : D

Niinpähän. Ehkä hän hiukan sitä olikin, siis petollinen. Onneksi pidit lopetusta kuitenkin kauniina silleen. Ja haa, itselläkin fanon sisältää Hermionelle jonkin sortin kumppanin siellä jästimaailmassaan! Sitä en tähänkään miettinyt enempää, onko se tyttö vai poika. Hmmh.. Kiitos sinulle kommentista ja anteeksi, että en pysty vastaamaan mitenkään kunnollisesti, pöfm. Hihi, ehkä tuon viimeisenkin otan kohteliaisuutena! Aww ♥

xo, ins