Mun on ihan ekana pakko kommentoida tota Janne nimeä, kun musta tuntuu, että se hyppii mun silmille ihan kaikkialla..
Mä tunnen kaks Jannee, oon lukenu pari fikkii missä on joku Janne niminen ja nyt tää..
Noh, onneks se on kiva nimi, eikä siihen kyllästy.
Noh, mutta nyt mä ehkä kommentoin sitten vähän tätä. Hmm..
Niin, ja olihan siellä Janne.
Tää oli sellanen kohta, mikä toisaalta sai mut hymyilemään typerän leveästi, sellasta vähän onnellista hymyä, mutta toisaalta taas puristaan käsiä nyrkkiin rystyset valkosina ja kynnet kämmeneen pureutuen. Okei, ehkä mä selitän tota vähän. Toisaalta toi on sellanen tosi romanttinen lause; tyttö muuttaa jostain kauempaa asumaan sen poikaystävän luokse, koska se tekis ihan mitä vaan sen jätkän takia.. Mutta sitten toi on kans vähän sellanen lause, että kun sen laittaa, niin voi jo arvata, että jotain kökköö siinä tulee tapahtumaan.
Hmm.. toisaalta mä tykkäsin tästä. Koska kyllähän tollanen 16kesänen on vielä lapsi ja sitten se on eksyksissä suurkaupungissa, luottaa poikaystäväänsä, jonka kanssa sillä on ollu kaukosuhde ja sitten kaikki meneekin vähän perseelleen. Periaatteessa yksinkertainen ja aika perus juoni, mutta ehkä joillain pienillä yllätyksillä siitä vois saada vähän mielenkiintosemman. Okei, ehkä toi Jannen väkivaltasuus kännissä oli sellanen, mitä en odottanut; mikä taas voi johtua osittain siitä, että tunnen kaks Jannea ja omalla tavallani heijastan tätä Jannea niihin. Monimutkasta, jep, mutta jotenkin tarinoiden hahmoi on helppo rinnastaa oikeisiin ihmisiin. En ois kyllä silti halunnu, että Janne tekee tollain.
Mä en tiiä oonko jotenkin outo ihminen tai jotain, mutta enemmän mua kauhistutti se, että Janne löi Topia, kun Lauraa. En oikein tiiä mistä se johtuu, ehkä osittain siitä, että Lauralla on ton jälkeen vapaus sillain lähtee (ellei Janne nyt lukitse sitä sisään ja ns. "kidnappaa" sitä), mutta eläimet taas.. okei, ne osaa puolustautua, tiettyyn pisteeseen saakka, mutta oikeesti kännisen ja vielä väkivaltasen ihmisen edessä nekään ei pysty suojeleen itteensä. Varsinkin kun känniset ihmiset suuttuu helposti, eikä ne hallitse niiden voimia ja sillon on kunnos kaaos koossa. Huomaa kokemuksen syvä rintaääni.
Asiat kyllä ehkä tapahtuu vähän nopeesti. Ensin Janne petti sitä ja melkein heti saman tien se vielä löi sitä. Okei, kyllähän sen ymmärtää, että se periaatteessa menee sillain siihen alkoholin piikkiin, että se oli samalla kerralla. Mutta jotenkin ehkä se, että Lauralla menee huonosti töissä ois voinut olla yks osa. Ja sitten ois vähän kerrottu siitä, ja vasta pikkasen myöhemmin ois tullu toi pettäminen, riita ja sitten väkivalta. En haluu kuulostaa mitenkään negatiiviselta, mutta ehkä tempo on liian nopee. Tuntuu, että yhestä isosta asiasta hypätään toiseen ilman mitään rauhallista ja neutraalia tilannetta siinä välissä.
Mutta joo, eiköhän tää oo ihan hyvä tällänen alku. Jatkoa vaan.
NeitiMusta.