Title: Näyttämötaidetta
Author: Awy
Beta: Amca
Rating: K11
Genre: Slash, fluff, drama, comfort
Pairing: Seamus/Blaise
Summary: Dracon näytöksiin: Draco huvittaa muita esityksillään, toisten kustannuksella. Blaise laittaa kaikelle pisteen. Ja Paljastukseen: Dean ei ymmärrä Seamusin ihastumista Blaiseen, ja heidän riitansa(?) kautta Blaise saa tietää.
A/N: Kirjoitin nämä erillisiksi ficleteiksi mutta minusta ne muokkaamisen avulla kävivät niin hyvin yhteen että yhdistin ne =D Nimen kanssa oli lievästi sanottuna ongelmia. Kiitän Amcan lisäksi Danielia kielioppivirheiden korjaamisesta ja Killmorea nimen keksimisest (:
Dracon pienet näytökset
- Näittekö, kuinka se räjäytti taas jotain, hiusten käry haisi varmaan salin toiseen päähän asti!
Koko käytävä remahti nauruun.
- Finnigan ei ole oppinut mitään sitten ensimmäisen luokan, Theodore Nott ivasi ja sai hänkin kaikki nauramaan, tosin lyhyemmän aikaa kuin Draco.
Vain Blaise näytti synkältä. Hän itse asiassa kiehui raivosta ja seisoi kädet puuskassa luihuisten vieressä. Häntä inhotti ystäviensä muka-huvittava käytös.
- Jaa, sieltä se taitaa tullakin… Draco mutisi matalasti Theodorelle, joka naurahti hiljaa.
Dracon katseen osoittamasta suunnasta laahusti väsyneen näköinen Seamus Finnigan, jonka hiukset eivät näyttäneet Blaisesta mitenkään erityisen kamalilta, ja Dean Thomas, joka yritti ilmeisesti saada Seamusin ryhdistäytymään - kai koulun suhteen. Blaise oli ainakin huomannut, että tämän loitsimistaidot eivät olleet enää entisellään. Seamus näytti kuuntelevan vain puolella korvalla Deanin höpinää, koska tämän katse alkoi harhailla pikku hiljaa luihuisryhmää päin. Seamus kalpeni huomatessaan luihuiset - tämän kasvojen väri vaihtui silmin nähden.
Draco veti kasvoilleen saman ilmeen, joka tällä aina oli, kun oli alkamassa pilailla muiden kustannuksella. Hän harppasi muutaman askeleen eteenpäin ja hihkaisi Seamusin nimen, saadakseen tämän huomion, vaikka Dracoa ei alunperinkään ollut vaikea huomata.
- Minä olen suuri taikuri Mr. Finnigan, ja aion juuri näyttää miten osaamme räjäyttää itsemme, Draco kiekui ja esitti vetävänsä taikasauvansa esiin - niin teatraalisesti kuin suinkin.
Kaikki repesivät, kun Theodore - piilossa katseilta - loitsi hiljaa loitsun ja Dracon hiukset nousivat pystyyn.
- Minun hiukseni, eiiih! Draco kiljui muka-kauhuissaan.
Kauempana Seamus - jota Dean nyki luihuisia mulkoillen hihasta - laski katseensa lattiaan räikeä puna kasvoillaan. Tämän silmissä kimmelsivät kyyneleet.
- Nyt riittää, suu tukkoon Draco! Blaise karjaisi silmät salamoiden vaaleahiuksiselle pojalle, joka lopetti kirkumisen.
Kaikki hiljenivät ja katseet kääntyivät Blaiseen. Theodoren suu oli loksahtanut auki ja Draco näytti siltä, että tämän silmät pulpahtaisivat kohta ulos.
- Minä olen kyllästynyt näihin sinun muka-hauskoihin esityksiin! Minä ainakin saisin paremmat naurut, jos esitettäisiin sinua sliippaamassa tukkaasi aamulla! Blaise sihahti.
Muutama oppilas tirskahti ja Dracon posket punehtuivat.
- Ja te kaikki, olisiko hauskaa jos tämä tehtäisiin teille? Blaise tiuskaisi ympärillään olevalle joukolle, josta osa pidätti vieläkin nauruaan käsi suun edessä.
Blaise läimäisi vieressään olevaa ällistynyttä Dracoa poskelle ja harppoi sitten Seamusin luo.
- An-... Blaise aloitti, kunnes sai loitsun selkäänsä.
Häneen iski kokovartalolukko - eikä ollut epäilystäkään, kuka sen oli loitsinut. Draco seisoi keskellä aulaa taikasauva kädessään ja koko vartalo vihasta vavisten.
Pienen sekavan hälinän jälkeen Blaise sai ylleen kokovartalolukosta vapauttavan loitsun. Hän räpytteli silmiään ja huomasi viereensä polvistuneen Seamusin.
- Oletko sinä kunnossa? Tämä kysyi huolestuneena.
Blaise nyökkäsi ja nousi istualleen. Hänen päätään kivisti ikävästi.
- Sinulla on nätit silmät, Blaise sanoi hajamielisesti.
- Mitä? Seamus ähkäisi.
Blaise pudisteli päätään silmät suurina ja punastui.
- Mistäköhän tuo tuli... hän ihmetteli ääneen.
- Ei siis sillä, sinun silmäsi todella ovat ... *mphf* Blaise läimäisi käden suunsa eteen.
- Satutitko sinä itsesi pahemminkin? Seamus kysyi epäluuloisesti punastuksen kare poskillaan.
- En ollenkaan, huomasin vain vasta silmäsi! Blaise huudahti.
Voi pyhä Merlin. Minkä kirouksen Draco oli häneen oikein loitsinut?
Blaise ojensi kuin unessa kättään Seamusia kohti ja havahtui vasta, kun oli koskettamassa tämän hiuksia. Seamus perääntyi silmät suurina.
Mitä helkkaria hän teki?!
Blaise käänsi katseensa vähän matkan päässä Dracolle karjuvaan McGarmiwaan ja yritti unohtaa koko jutun.
- Kiitos nyt kumminkin. Seamusin ääni kuului hyvin läheltä - aivan liian läheltä.
Blaise tunsi käden hiuksissaan ja kääntyi nähdäkseen juuri sopivasti Seamusin virnistyksen. Hän laittoi kädet silmiensä eteen. Hän ei halunnut miettiä sitä mikä parhaillaan oli tunkemassa hänen ajatuksiinsa.
- Hei..? Seamus sanoi hämmästyneenä.
Hän otti Blaisen kädet tämän silmien edestä pois. Tämä näki Seamusin ruskeat silmät ja…
- Anteeksi, Blaise murahti ja pystymättä estämään itseään, otti Seamusin kasvot käsiensä väliin ja painoi huulensa tämän huulille.
Seamusin huulet jäivät yksin tyhjyyteen kun Blaise irrottautui ja peitti uudelleen silmänsä posket helottaen.
Mitä helvettiä...! Blaise tärisi. Mikä häneen oli mennyt? Merlin kirotkoon Dracon!
Äkkiä Blaise tunsi kuitenkin kädet ympärillään ja vartalon vasten kylkeään. Blaise kohotti säikähtäneenä katseensa nähdäkseen Seamusin hellästi hymyilevät kasvot. Seamus antoi sormiensa kulkea läpi Blaisen pitkien hiusten ja otti tätä sitten kädestä kiinni.
- Suloinen, tämä kuiskasi ja näykkäisi Blaisea nenänpäästä.
Paljastus
- Etkö sinä ymmärrä, että tämä on minulle vaikeaa? Hyvä Merlin, minä haluan nätin naisen ja ison talon, Seamus ärähti.
- Älä nyt ota sitä noin vakavasti… Dean aloitti ja yritti pidätellä nauruaan.
- Minä en halua pitää hänestä... mitä sinä sanoisit jos pitäisit pojasta?! Seamus sähähti.
- No se on vähän vaikeaa kun en pidä. Mutta sinunhan on muuten hankala harrastaa seksiä kun olet homo, Dean sanoi hajamielisesti.
- Minä en ole mikään vitun homo, bi korkeintaan! Kadun koskaan kertoneeni sinulle mitään! Seamus kiljaisi ja lähti harppomaan rivakasti eteenpäin jättäen Deanin taakseen.
- Hei älä nyt suutu... Miksi muuten olet ihastunut häneen? Vai rakastunut? Dean kysyi ja yritti parhaansa mukaan hillitä äänestään innokkuutta.
- Hitto vie, en minä tiedä! Kaikesta puuttuisi vielä se, että vielä rakastaisinkin sitä... Seamus mutisi ja kääntyi Deaniin päin.
- Minusta on kiinnostavaa että tunnen pojan joka on ihastunut poikaan, Dean ei saanut hillittyä itseään ajoissa.
- Ai sinusta tämä on vai hauskaa! Minä haluaisin olla vaikka Eloise Midgeoniin rakastunut ennemmin kuin luihuispoikaan. Minä toivon tosissaan...! Seamus kiljui.
- Hei... Dean mutisi ja yritti keskeyttää Seamusin puhetulvan.
- Minusta on tosi hauskaa, etten voi keskittyä opetukseen, jos Blaise istuu edessäni; minusta on hauskaa, etten voi olla olematta kateellinen Malfoylle, joka saa olla Blaisen kanssa joka päivä - ja minusta on tosi hauskaa, että punastun aina, kun Blaise katsoo minuun päinkään! Enkä voi ymmärtää, miten jollakulla voi olla niin seksikkäät hiukset kuin hänellä!
- Öh... Dean änkytti kirkuvan punaisena.
- Niin mitä Dean, onko vielä jotain asiaa, Seamus tiuskaisi.
- Jos ei niin voinkin tästä… Seamus kääntyi ympäri ja valahti vitivalkoiseksi.
Draco ja Blaise seisoivat hänen edessään tyrmistyneen näköisinä. Puna levisi Seamusin kasvoille. Mitä hän menikään möläyttämään? Kuinka kauan he olivat seisoneet siinä?
- Mennään Seamus, Dean mumisi ja nykäisi tätä käsipuolesta.
Seamus ei liikahtanutkaan.
- Seamus... Dean sanoi ja nykäisi tätä kovempaa hihasta.
Seamus repäisi kätensä irti ja karjaisi: - Jätä minut helvetti soikoon rauhaan!
Hän lähti juoksemaan ja jatkoi, kunnes vessa tuli vastaan. Miksi aina hän? Seamus lyyhistyi lavuaarille, laittoi hanan valumaan ja päänsä sen alle.
Ovi kolahti.
- Etkö sinä ymmärtänyt...! Seamus aloitti vihaisesti, kunnes huomasi, että ovesta oli astunut Blaise eikä Dean.
Ehkä hänen pitäisi olla onnellinen, ettei tulija ollut ollut Malfoy. Blaise tuijotti hetken Seamusia, jonka päästä valui vettä tämän vaatteille.
- Kiitos, Blaise änkytti punastellen.
- Kiitos mistä? Seamus kurtisti kulmiaan. - Siitäkö että Malfoy tuli iloiseksi saatuaan uuden aiheen näytelmilleen? Seamus kysyi katkerasti.
- Eikun siis... Minä... Minusta sinullakin on oikein kivat hiukset, Blaise mutisi katse kengissään.
Seamus tuijotti Blaisea, eikä voinut uskoa korviaan.
- Minä... tarkoitan että... siis... Yrititkö sinä hukuttautua? Blaise kysyi katsahtaen merkitsevästi Seamusin likomärkiä hiuksia.
- Jos yrittäisin, hyppäisin luultavasti järveen, tai menisin edes Murjottavan Myrtin vessaan, Seamus tokaisi.
Blaise punastui uudestaan.
- Tarkoititko sinä oikeasti että pidät... Tai siis... Minusta on paljon mukavampi että minä... kuin Eloise Midgeon… Blaise mongersi. - Minusta sinä olet suloinen kun punastut, näin ihan muuten vaan…
- Äh, siis minusta olisi mukavaa jos sinun ei tarvitsisi olla enää Dracolle kateellinen, Blaise sanoi ja käveli Seamusin luo.
- Sinua ei siis haittaa, että minä olen... että minä pidän sinusta? Seamus kysyi hitaasti.
- Ei ollenkaan, Blaise sanoi nopeasti.
Seamus purskahti itkuun.
- Anteeksi, minä... Blaise sanoi hätääntyneesti, oliko hän sanonut jotain väärin?
Blaise kosketti varovasti Seamusin olkaa ja kun tämä ei suuttunut siitä - eli ei läimäissyt häntä nenään - hän kiersi kätensä Seamusin ympärille ja halasi. Seamus vetäisi henkeä ja jäykistyi. Blaise siirtyi nopeasti kauemmas.
- Anteeksi, Blaise sanoi hämillään, katse taas kengissään.
Seamus katsoi häntä hämmentyneenä.
- Minä, siis ei... Seamus änkytti ja keräsi hetken sanojaan.
- Tekisitkö sen uudestaan? Tämä kysyi ujosti.
Puna kohosi hänen kasvoilleen.
- Minä teen sen niin monta kertaa kuin sinä vain tahdot, Blaise sai hädin tuskin sanottua ja laski huulensa Seamusin huulille.