KK-haasteesta sunnuntaipäivää! o7
Mä tykkään tän ficletin rakenteesta! Alkaa synkästä, loppuu synkkään, mutta siinä välissä on se onnellisuus. Se hetki vapaudessa
Joten otsikon kenties lievästä kliseisyydestä huolimatta se istuu tähän kuin voinappi otsaan! Tää on hirvittävän ihana tuokiokuvaus ahdistavasta ilmapiiristä karanneille pojille. Oot ainakin mun fanonin mukaan
pitänyt hahmot kovin IC. Ja toisaalta, onhan se canon-wisekin ihan loogista, että Siriuksen tyyppinen hahmot on jo pienenä ollut se liideri. Yhdistetään tähän vielä Reguluksesta kirjojen perusteella saatu suhteellisen push-over fiilis (pois lukien RAB-riipuksen hankkiminen) sekä poikien iät, niin canonius vahvistuu entisestään, eikö vain!
Tästä nillitän:
Kilpaa he ottivat vauhtia keinuissaan ja nauroivat katketakseen vankilalle, josta olivat hetkeksi paenneet.
Mulle tulee ainakin fiilis, että jos pojat ovat iloisia ja onnettomia ja hetken ajan edes huolettomia, he nauravat kaikelle muulle kuin sille kodille, jonka kuitenkin jossain taustalla tuntevat synkistävän. Tai siis mun mielestä loogisempaa olisi ollut muotoilla toi jotenkin: "...nauroivat katketakseen unohtaakseen vankilan, josta olivat hetkeksi paenneet." tms. Mutta tää on tietysti mielipidekysymys, mutta kenenkäs mielipiteitä kertoilisin jos en omiani
Aww. Kohdassa, jossa kerrotaan Siriuksen kasvoille ilmestyvän häikäisevän hymyn, noh, mun naama levisi siinä kohtaa, kunnes alkoi muistuttaa haljennutta naurista. Välittyi vahvasti kupliva riemu ja riehakas ilo, tuli hyvä fiilis <3
Toi viimeinen kappale sai mut jostain syystä ajattelemaan näitä kahta parituksena, mutta luulen ettei sen ollut tarkoitus. Syytän omaa vähemmän-siveellistä mielikuvitustani, koska onhan niitä muitakin tunteita olemassa. Kuten tässä ficissä niin hyvin esille tullut iloisuus, onnellisuus.
Vapaus.
Kiitos <3
—Bbuttis
// Vaklattuani muiden kommentit sanon vielä, että juu, tykkäsin myös tuosta, kuinka Mustat kuvailtiin jopa jästien (?) silmiin näyttämään erilaisilta kuin muut. Kieltäydyn miettimästä, mistä ne on saanut jästivaatteet ylleen, koska epäilen ettei Walburga ole sellaisia pojille ostanut
mutta ken tietää. Ja sitten niin ja yksinkertainen jästijuttu kuten keinut, joka on kuitenkin velhoaateliin kuuluvilta pojilta kielletty <3